Ποιος δε θυμάται τη συνάντηση του Σαμαρά με τους εφοπλιστές, πριν από ένα χρόνο, μετά την οποία ανακοινώθηκε η «οικειοθελής» φορολόγηση των εφοπλιστών; Ανακοινώθηκε τότε (υπογράφτηκε και σχετικό «συνυποσχετικό») ότι οι εφοπλιστές θα προσφέρουν «οικειοθελώς» φόρους ύψους 400 εκατ. ευρώ σε τρία χρόνια. Φυσικά, δεν έδωσαν δεκάρα. Και τώρα βγαίνει ο Βαρβιτσιώτης και δηλώνει πως αυτός ο «οικειοθελής» φόρος και «άλλες φορολογικές ρυθμίσεις» (ποιες δεν είπε) «καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο»!
Είπε ο Βαρβιτσιώτης: «Το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει σε μια φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας (…) κάτι που είχαμε αποφασίσει με τη ναυτιλιακή κοινότητα μέσα από τη διαδικασία του συνυποσχετικού, δηλαδή τον τριπλασιασμό του φόρου τον οποίο πληρώνουν οι εφοπλιστές για την επόμενη τριετία. Πήγαμε σε έναν τριπλασιασμό και υπάρχουν και άλλες φορολογικές ρυθμίσεις, οι οποίες σήμερα καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο. Αυτή τη διάσταση θέλουμε ν' ανατρέψουμε. Θέλουμε να κάνουμε το ελληνικό πλοίο και την ελληνική σημαία ανταγωνιστική (…) Θα συζητήσουμε και με τον κ. Χαρδούβελη, ώστε να δούμε πώς θ' αντιμετωπίσουμε το θέμα της φορολόγησης της ελληνικής ναυτιλίας. Είμαστε στην ολοκλήρωση μιας τέτοιας διαδικασίας. Θα έχουμε αποφάσεις σαφέστατα μέσα στο 2014(…) δεν μπορούμε μόνο με βάση το μνημόνιο να κοιτάζουμε έναν παραδοσιακό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος έχει προσφέρει πάρα πολλά και για την ύπαρξη του οποίου το ελληνικό κράτος ουσιαστικά δεν έχει επενδύσει ούτε ένα ευρώ»!
Δεν χρειάζεται να πούμε γιατί αυτή η δήλωση, που προαναγγέλλει και την κατάργηση της «οικειοθελούς» φορολόγησης και τη χορήγηση νέων φοροαπαλλαγών στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, ξεπερνά κάθε όριο πρόκλησης. Γιατί οι εφοπλιστές προστατεύονται από ένα πλέγμα προκλητικών φοροαπαλλαγών (περίπου 60 τον αριθμό), που έχουν θεσπιστεί με νόμους από το 1953. Δε φορολογούνται με βάση τα κέρδη τους, αλλά με βάση το σύστημα tonnage tax, που υπολογίζει το φόρο με βάση τη χωρητικότητα και την ηλικία του πλοίου. Ετσι, πλοία που κάνουν εκατομμύρια δολάρια τζίρο κάθε χρόνο, φορολογούνται όσο ένας μικρομαγαζάτορας ή ελεύθερος επαγγελματίας. Το περιβόητο «συνυποσχετικό» του Ιούλη του 2013 τριπλασίαζε αυτό το φόρο. Το υπέγραψαν, έκαναν την προπαγάνδα τους Σαμαράς και εφοπλιστές (το 2011 είχε κάνει το ίδιο και ο Βενιζέλος, ως υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης Παπανδρέου), δεν πλήρωσαν δεκάρα και τώρα που το «πρωτογενές πλεόνασμα» εξασφαλίστηκε από το στύψιμο του ελληνικού λαού, ετοιμάζονται να το πετάξουν στα σκουπίδια, διότι ο εφοπλισμός γίνεται «ασύμφορος», όπως λέει ο υπάλληλός τους Βαρβιτσιώτης.
Αυτοί οι ίδιοι… φτωχούληδες εφοπλιστές ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 40% του ευρωπαϊκού, όπως κομπάζουν, ενώ το 2013 παρήγγειλαν 275 νέα πλοία, προϋπολογισμού 13 δισ. δολαρίων και το πρώτο τετράμηνο του 2014 επένδυσαν 5,6 δισ. δολάρια στη ναυπήγηση 148 νέων πλοίων, έναντι 2,3 δισ. δολαρίων που είχαν επενδύσει το πρώτο τετράμηνο του 2013. Πραγματικά, η εφοπλιστική μπίζνα είναι… ασύμφορη.