Θα μπορούσε να είναι ένα σύντομο ανέκδοτο: «Φθηνότερο το καλάθι της νοικοκυράς έως 14% το Φεβρουάριο». Κι όμως, είναι επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (11.3.2011). Μια ανακοίνωση πηγμένη στα ψέματα και στην απάτη. Με εντελώς φτηνιάρικο τρόπο.
Γράφει το Δελτίο: «Οι προσπάθειες του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για μείωση των τιμών στην ελληνική αγορά και ελάφρυνση του μηνιαίου προϋπολογισμού των ελληνικών νοικοκυριών συνεχίζονται αμείωτες και φέρνουν αποτελέσματα. Οι δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ επιβεβαιώνουν την τάση αυτή καθώς καταγράφουν μείωση 0,8% του ΓΔΤΚ κατά το μήνα Φεβρουάριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα».
Τι γράφει η ΕλΣτατ; Το παραθέσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, δείχνοντας ότι πρόκειται για μια συγκυριακή μείωση, λόγω των εποχικών εκπτώσεων. Το θυμίζουμε: Η επιμέρους ανάλυση του Δείκτη, όπως την κάνει η ΕλΣτατ, δείχνει ότι δεν υπάρχει καμιά τάση αποκλιμάκωσης. Συγκεκριμένα, η μείωση σε σχέση με το Γενάρη προήλθε από τις μειώσεις:
– Κατά 17,6% της ομάδας «Ενδυση-Υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
– Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
– Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ-Εστιατόρια», λόγω κυρίως της επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.
– Κατά 0,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω κυρίως της μείωσης των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών (εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων), αλλά και λόγω της μείωσης των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας.
Είχαμε, όμως, και αυξήσεις σε ορισμένες κατηγορίες. Συγκεκριμένα:
– Κατά 0,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολού-χα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές.
– Κατά 0,9% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης.
– Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών.
Και όμως, οι απατεώνες του ΥΠΑΑ, πιάστηκαν απ’ αυτή τη συγκυριακή μείωση (τη συγκυριακότητα σημείωσε και το σύνολο του αστικού Τύπου), για να μας πουν ότι ο τιμάριθμος έχει αρχίσει να πέφτει. Στη συνέχεια, κατέφυγαν στη γνωστή διπλή απάτη: έφτιαξαν ένα αυθαίρετο «καλάθι της νοικοκυράς», πήραν από τα σούπερ-μάρκετ τις προσφορές που γίνονται από τις εταιρίες κάποιες μέρες σε κάποια προϊόντα και έφτιαξαν το μεγάλο ψέμα περί μείωσης κατά 14% το Φλεβάρη, όταν –σύμφωνα με την ΕλΣτατ– ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή το Φλεβάρη αυξήθηκε κατά 4,4% σε σχέση με το Φλεβάρη του 2010!