Εχουμε κατ’ επανάληψη αποδείξει ότι τα αποικιοκρατικά Μνημόνια και οι επικαιροποιήσεις τους είναι μια κινούμενη άμμος, αφού κάθε φορά τα νούμερα αυξάνουν, είτε προστίθενται νέα, για πρώτη φορά. Την περασμένη Τετάρτη, ψηφίστηκε το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) και την επόμενη μέρα ψηφίστηκε και ο νόμος για τα «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ΜΠΔΣ», γνωστός σαν εφαρμοστικός νόμος. Παρατηρούμε, λοιπόν, ότι στο νόμο αυτό προβλέπονται: α) επιβολή τελών-χαρατσιών και για το έτος 2010 (αναδρομικά) και β) αυξημένες περικοπές της κρατικής χρηματοδότησης στα ασφαλιστικά ταμεία ΤΑΠ-ΟΤΕ και ΝΑΤ.
Κινούμενη άμμος
Με το ΜΠΔΣ επιβλήθηκε το τέλος επιτηδεύματος στους ελεύθερους επαγγελματίες. Σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνονται και δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) χιλιάδες μισθωτοί που οι καπιταλιστές τους αναγκάζουν ν’ αυτασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ, ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Το κάνουν αυτό προκειμένου να μη καταβάλλουν τις εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές, τα δώρα Πάσχα-Χριστουγέννων και το επίδομα άδειας και αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης. Ακόμη, σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνονται και χιλιάδες Μηχανικοί που σήμερα πλήττονται, σχεδόν στο σύνολό τους, από την ανεργία.
Τόσο στο αρχικό κείμενο όσο και στο ψηφισθέν κείμενο του ΜΠΔΣ δε γίνεται η παραμικρή νύξη, ότι το τέλος επιτηδεύματος θα επιβληθεί και για τα εισοδήματα του 2010, που δηλώνονται με τη φορολογική δήλωση του 2011.
Επίσης καμία αναφορά δεν γίνεται ούτε στο αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου για τα «Επείγοντα μέτρα του ΜΠΔΣ». Την περασμένη Τρίτη, όμως, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου (νόμου πια) στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών, προστέθηκε η παρ. 7 του άρθρου 31 του νόμου, με την οποία προβλέπεται η άμεση επιβολή τέλους επιτηδεύματος 300 ευρώ για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες για το 2010! Να γιατί ο νέος υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος δηλώνει ότι δεν θα κάνει το λάθος του προκατόχου του να δηλώσει ότι δεν θα πάρει καινούργια μέτρα-χαράτσια!
Στο αρχικό κείμενο του ΜΠΔΣ, που είχε δοθεί από τον προηγούμενο υπουργό Οικονομικών, προβλεπόταν η μείωση της κρατικής επιχορήγησης μόνο για το ΝΑΤ για τα έτη 2011 και 2012. Ο νέος υπουργός Οικονομικών συμμετείχε στη δεύτερη ανάγνωση του ΜΠΔΣ στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, όπου δεν έκανε καμία αλλαγή όσον αφορά τις περικοπές της κρατικής επιχορήγησης προς τα ταμεία ΝΑΤ και ΤΑΠ-ΟΤΕ. Αλλαγές έκανε μόνο για το ΤΑΠ-ΟΤΕ, κατά τη συζήτηση του ΜΠΔΣ στην Ολομέλεια της Βουλής. Συγκεκριμένα, στο ψηφισμένο κείμενο του ΜΠΔΣ προβλέπεται μείωση της κρατικής επιχορήγησης στο ΤΑΠ-ΟΤΕ κατά 50 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ για το ΝΑΤ προβλεπόταν από το νομοσχέδιο του ΜΠΔΣ μείωση της κρατικής επιχορήγησης κατά 50 εκατ. ευρώ για το 2011 και το 2012. Δείτε τώρα πως οι μειώσεις της κρατικής επιχορήγησης έγιναν κινούμενη άμμος.
Στο νομοσχέδιο, όπως είχε δοθεί στη δημοσιότητα, πριν τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής, δεν προβλεπόταν ρητά μείωση της κρατικής επιχορήγησης στα δύο αυτά ταμεία. Στη Διαρκή Επιτροπή έγινε τροπολογία, με την οποία επιβαλλόταν στο ΤΑΠ-ΟΤΕ μείωση της κρατικής επιχορήγησης κατά 50 εκατ. ευρώ «από το 2011 και εφεξής». Δεν αναφερόταν, όμως, ως καταληκτικός χρόνος γι’ αυτό το χαράτσι το 2015. Αρα, αυτό το χαράτσι θα διατηρηθεί και μετά το 2015. Ετσι, την περίοδο 2011-2015 η κρατική επιχορήγηση στο ΤΑΠ-ΟΤΕ θα μειωθεί κατά 250 εκατ. ευρώ (5Χ50) και όχι κατά 50 εκατ. ευρώ που αναφέρεται στο ΜΠΔΣ! Σύμφωνα με τον Τακτικό Προϋπολογισμό του 2011, το 2010 είχαν δοθεί στο Ταμείο αυτό 678 εκατ. ευρώ. Με τη νέα ρύθμιση του νόμου για τα «επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ΜΠΔΣ», το 2015 τα ταμείο θα παίρνει μόνο 428 εκατ. ευρώ. Εχουμε, έτσι μια διαφορά 200 εκατ. ευρώ, που από μόνη της θα επιβάλει νέα αναθεώρηση του ΜΠΔΣ. Οι επιπτώσεις απ’ αυτό το πετσόκομα θα είναι τρομακτικές, τόσο για το ΤΑΠ-ΟΤΕ όσο και για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο οποίο έχει ενταχθεί και αυτό το Ταμείο.
Για το ΝΑΤ δεν προβλεπόταν καμία περικοπή ακόμη και στο ψηφισμένο κείμενο στη Διαρκή Επιτροπή. Η διάταξη (άρθρο 44 παρ. 1) τροποποιήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής και προβλέπει για το 2011 μείωση της κρατικής επιχορήγησης κατά 50 εκατ., ενώ για τα έτη «2012 και εφεξής» (δηλαδή και μετά το 2015), η μείωση θα είναι 100 εκατ. ευρώ το χρόνο. Ετσι, την περίοδο 2011-2015 η κρατική επιχορήγηση στο ΝΑΤ θα μειωθεί κατά 450 εκατ. ευρώ και όχι κατά 100 εκατ. που αναφέρεται στο ΜΠΔΣ. Τι θα συμβεί στο ΝΑΤ, μετά το πετσόκομα των 450 εκατ. ευρώ; Το 2015 η κρατική επιχορήγηση θα είναι μόνο 710 εκατ. ευρώ, έναντι 1.160 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011. Οταν οι σημερινές συντάξεις του ΝΑΤ είναι εξευτελιστικές, μπορούμε να φανταστούμε τι θα συμβεί μετά τις μεγάλες αυτές μειώσεις στην κρατική επιχορήγηση.
Με τις επιχορηγήσεις αυτές το αστικό κράτος δεν κάνει καμία χάρη στους ναυτεργάτες και στους εργάτες και εργαζόμενους των τηλεπικοινωνιών. Γιατί η εργατική τάξη παράγει τον πλούτο στις καπιταλιστικές χώρες και έχει δικαίωμα να απαιτεί πλήρη ασφάλιση και πλήρη χρηματοδότηση του συστήματος μόνο από τους καπιταλιστές και το κράτος τους.
Κατά των ανέργων
Οι περιπτώσεις που επισημάναμε δεν είναι οι μοναδικές, οι οποίες ανά διαστήματα θα δικαιολογούν τις απανωτές αναθεωρήσεις του ΜΠΔΣ, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία «κινεζοποίησης» του προλεταριάτου και της εργαζόμενης και εκμεταλλευόμενης ελληνικής κοινωνίας. Ιδού ένα ακόμη παράδειγμα.
Στο αρχικό κείμενο του νόμου για τα «επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ΜΠΔΣ» προβλεπόταν η αλλαγή των προϋποθέσεων για την τακτική επιδότηση των ανέργων. Ως τώρα ίσχυε ότι ένας εργαζόμενος για να ενταχθεί για πρώτη φορά, για παράδειγμα μέσα στο 2011, στο Ταμείο Ανεργίας θα πρέπει το 2009 και το 2010 να έχει 80 ένσημα το χρόνο και το τελευταίο 14μηνο (από το οποίο αφαιρούνται τα ένσημα των δύο τελευταίων μηνών) να έχει 125 ένσημα. Για τον εργαζόμενο που έχει ξαναμπεί στο Ταμείο Ανεργίας απαιτούνταν 125 ένσημα το τελευταίο 14μηνο. Με τη νέα πρόταση (που την απέσυρε στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής) απαιτούνταν να έχει ο εργαζόμενος (που θα εντασσόταν για πρώτη φορά το 2011) για τρία χρόνια, δηλαδή το 2008, το 2009 και το 2010, από 80 ένσημα κάθε χρόνο και το τελευταίο 14μηνο 150 ένσημα. Ενώ ο εργαζόμενος που έχει ξαναμπεί στο Ταμείο Ανεργίας θα έπρεπε να έχει 150 ένσημα. Για να μην το «πολυβασανίζουμε» και μ’ άλλα επιχειρήματα, η πρόταση αυτή έπληττε καίρια τους εποχικά απασχολούμενους, ξενοδοχοϋπάλληλους, οικοδόμους κ.ά., ελάχιστοι από τους οποίους θα μπορούσαν να ενταχθούν στο Ταμείο Ανεργίας. Η διάταξη αυτή τελικά αποσύρθηκε, όμως είναι θέμα χρόνου αυτή η κυβέρνηση να δοκιμάσει να επαναφέρει τις εν λόγω διατάξεις για την «επιδότηση» της ανεργίας, μέσω της λεγόμενης επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου.
Τεκμήρια διαβίωσης
Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο, ότι οι επιλογές της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ όσον αφορά τα χαράτσια που επιβάλλονται με το ΜΠΔΣ είναι ξεκάθαρα ταξικές. Για μια ακόμη φορά το χαράτσι επιβάλλεται, σχεδόν στο σύνολό του, στο προλεταριάτο και στην εργαζόμενη και εκμεταλλευόμενη ελληνική κοινωνία. Εμείς, όμως, δεν περιοριζόμαστε σ’ αυτή την προσέγγιση, αλλά πάμε παραπέρα τη συζήτηση, γιατί διάφορα παπαγαλάκια ισχυρίζονται ότι όλες οι κυβερνήσεις (πράσινες και μπλε) «αδυνατούν να πιάσουν τη φοροδιαφυγή». Οι κύριοι αυτοί βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο. Η αλήθεια είναι ότι οι κυβερνήσεις δεν θέλουν να «πιάσουν» τη φοροδιαφυγή της μπουρζουαζίας, όπως δεν θέλουν να πιάσουν την εισφοροδιαφυγή προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
Ας δούμε τα περιβόητα τεκμήρια διαβίωσης. Στις 23 Απρίλη του 2010, δημοσιεύτηκε ο νόμος 3842, με τον οποίο τροποποιούνταν για μια ακόμη φορά ο νόμος 2238/1994, που είναι ο Κώδικας για τη Φορολογία Εισοδήματος (ΚΦΕ). Ας δούμε τι ίσχυε μέχρι τις 23 Απρίλη του 2010 για τα περιβόητα τεκμήρια διαβίωσης. Παίρνουμε την περίπτωση ενός φορολογούμενου που διαθέτει: α) Κύρια κατοικία 400 τετραγωνικών μέτρων και βοηθητικούς χώρους 100 τετραγωνικών μέτρων. β) Εξοχική κατοικία 200 τετραγωνικών μέτρων. γ) Εξωτερική πισίνα 150 τετραγωνικών μέτρων. δ) Δύο αυτοκίνητα 2.500 και 3.100 κυβικών. ε) Σκάφος 20 μέτρων και αεροπλάνο. Σύμφωνα με τα τεκμήρια διαβίωσης, αυτός ο… φτωχούλης φορολογούμενος έπρεπε να έχει καθαρό ετήσιο εισόδημα 571.308 ευρώ ή μηνιαίο (σε δωδεκάμηνη βάση) 47.609 ευρώ!
Ποιος σοβαρός άνθρωπος μπορεί να δεχθεί, ότι με μηνιαίο καθαρό εισόδημα 47.609 ευρώ μπορεί ένας φορολογούμενος να συντηρήσει όλ’ αυτά που προαναφέραμε; Κανείς. Κατά συνέπεια, τα ισχύοντα μέχρι τις 23 Απρίλη του 2010 τεκμήρια διαβίωσης άφηναν ελεύθερο το πεδίο στη φοροδιαφυγή, ακόμη και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αυτός δήλωνε στην εφορία ως καθαρό ετήσιο εισόδημα τα 571.308 ευρώ. Αρα, και μέχρι τις 23 Απρίλη του 2010 η πολιτική βούληση των κυβερνήσεων ήταν ν’ αφήνουν διάπλατα ανοιχτή την πόρτα στους καπιταλιστές και στα στελέχη της αστικής τάξης να φοροδιαφεύγουν.
Οπως είναι γνωστό, στις 6 Μάη του 2010, δηλαδή 13 μέρες μετά την τροποποίηση του νόμου 2238/1994 για τον ΚΦΕ, με το νόμο 3842/2010 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 1, με το οποίο επιβαλλόταν το «πακέτο» των 30 δισ. ευρώ. Κάποιος αφελής θα περίμενε, ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με το νόμο 3842/2010 θα αύξανε με τα τεκμήρια διαβίωσης το καθαρό φορολογητέο εισόδημα, για να μπορεί να δημαγωγεί ότι δήθεν καταπολεμά τη φοροδιαφυγή. Τελικά, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν προχώρησε σ’ αυτή τη δημαγωγική κίνηση, δηλαδή να αυξήσει το καθαρό φορολογητέο εισόδημα, αλλά και το μείωσε δραστικά. Για το παράδειγμα που προαναφέρθηκε, από 571.308 το κατέβασε στα 249.020 ευρώ το χρόνο ή 20.752 ευρώ το μήνα! Πρόκειται για σκέτη πρόκληση, αν αναλογιστούμε ότι την ίδια στιγμή χαράτσωνε τον ελληνικό λαό με το πακέτο των 30 δισ. ευρώ.
Ας δούμε τώρα την τροποποίηση των τεκμηρίων διαβίωσης, που έγινε με το νόμο για τα «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ΜΠΔΣ». Ο Βενιζέλος ανέβασε μεν με τα τεκμήρια διαβίωσης το καθαρό εισόδημα, όμως δεν «τόλμησε» να το φτάσει ούτε στα επίπεδα που ήταν πριν τις 23 Απρίλη του 2010, δηλαδή στις 571.308 ευρώ το χρόνο ή στις 47.609 ευρώ το μήνα, για το παράδειγμά μας. Το ανέβασε στα 510.140 ευρώ το χρόνο ή 42.512 ευρώ το μήνα, που είναι ποσό της πλάκας, που νομιμοποιεί τη φοροδιαφυγή των μεγαλοκαπιταλιστών.
Τι γίνεται, όμως, με τα τεκμήρια διαβίωσης» των «κινεζοποιημένων» εργαζόμενων; Ενώ μέχρι τις 23 Απρίλη του 2010 δεν υπήρχε τεκμήριο διαβίωσης για την πρώτη κατοικία μέχρι 200 τετραγωνικά μέτρα και για την πρώτη δευτερεύουσα μέχρι 150 τετραγωνικά μέτρα, με το νόμο 3842/2010 θεσπίστηκε τεκμήριο διαβίωσης και για την πρώτη κατοικία, νοικιαζόμενη ή ιδιόκτητη. Για ένα σπίτι 80-120-150 τετραγωνικών μέτρων θεσπίστηκε τεκμήριο διαβίωσης 2.400-4.400-6.800 ευρώ. Με τον εφαρμοστικό νόμο του ΜΠΔΣ αυτό το τεκμήριο ανέβηκε στα 3.200-5.800-9.100 ευρώ αντίστοιχα. Πάγωσε μεν το τεκμήριο διαβίωσης για την πρώτη κατοικία για ένα διάστημα, για «ν’ ανοίξει η αγορά της κατοικίας», αλλά μέσα στην περίοδο 2011-2015 θα ενεργοποιηθεί το τεκμήριο διαβίωσης και για την πρώτη κατοικία. Τεκμήριο που συναθριζόμενο με το τεκμήριο για ένα αμάξι μέχρι 1.500 κυβικά θα συνθλίψει φορολογικά τους εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους και τα εκατομμύρια των «κινεζοποιημένων» εργατών που έχουν καθαρό φορολογητέο εισόδημα κάτω των 8.000 ευρώ.
Πάμε τώρα στο τεκμήριο διαβίωσης των αυτοκίνητων. Σύμφωνα με το νόμο 3842/2010, για τα αυτοκίνητα 1300-1400-1500 κυβικών το τεκμήριο ήταν αντίστοιχα 3.300-4.600-3.900 ευρώ. Με τον εφαρμοστικό νόμο για το ΜΠΔΣ το τεκμήριο γίνεται 4.600-5.200-5.800 ευρώ και έτσι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων (όταν θ’ αρχίσει να ισχύει και το τεκμήριο της πρώτης κατοικίας) θα χαρατσώνονται οι εκατοντάδες χιλιάδες των ανέργων και οι εκατοντάδες χιλιάδες των «κινεζοποιημένων» εργατών, που τυχαίνει να έχουν ένα σπίτι και ένα αυτοκίνητο.
Σάρωμα εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων
Παραπάνω αναφερθήκαμε στην απόπειρα αύξησης των προϋποθέσεων για να μπει ένας εργαζόμενος, είτε για πρώτη είτε για δεύτερη φορά, στο Ταμείο Ανεργίας και επισημάναμε ότι αργά ή γρήγορα θα επανέλθει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ή αυτή που θα τη διαδεχθεί. Η κυβέρνηση, όμως, δεν περιορίστηκε στη ρύθμιση αυτή. Με το άρθρο 39 του εφαρμοστικού νόμου βάζει άγριο χέρι στο χρονικό διάστημα που μπορεί ένας εργαζόμενος να παραμείνει στο Ταμείο Ανεργίας. Ενώ μέχρι τώρα δεν υπάρχει κανένας χρονικός περιορισμός για να μείνει κανείς σ’ αυτό, εάν φυσικά έχει τα απαιτούμενα ένσημα, τώρα, με βάση την 1η παρ. του άρθρου αυτού, από την 1η Γενάρη του 2013 και μέχρι τέλους του 2013 οι μέρες ανεργίας μπορεί να είναι μέχρι 112,5, ενώ από την 1η Γενάρη του 2014 οι μέρες γίνονται 400 την τετραετία ή 100 το χρόνο κατά μέσο όρο.
Τώρα, ο εργαζόμενος για να μπει στο Ταμείο Ανεργίας για δεύτερη φορά χρειάζεται 125 ένσημα, από την επομένη που έληξε η προηγούμενη ένταξη στο Ταμείο Ανεργίας, χωρίς όμως να υπολογίζονται τα ένσημα του τελευταίου διμήνου. Ετσι, μέσα στο χρόνο, ο εποχικά απασχολούμενος εργάτης σε ξενοδοχεία, μπορούσε να μείνει στο Ταμείο Ανεργίας 5 μήνες, ενώ ένας οικοδόμος μπορούσε να μείνει 6 μήνες.
Οι επιδοτούμενοι άνεργοι παίρνουν δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα. Οι άνεργοι που δεν επιδοτούνταν όλο το διάστημα από 1 Μάη μέχρι 31 Δεκέμβρη δικαιούνταν 6 ημερήσια επιδόματα ανεργίας για κάθε μήνα επιδότησης. Τώρα, με την παρ. 2 μειώνονταιι από 6 σε 3 τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας. Αυτή η διάταξη θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Ιούλη του 2012.
Τι επιδιώκει η κυβέρνηση μ’ αυτές τις αντεργατικές ρυθμίσεις; Επιδιώκει να μειώσει δραστικά τα κονδύλια για την τακτική επιδότηση ανεργίας, με σκοπό να τα δώσει όλα τους καπιταλιστές, στο πλαίσιο των περιβόητων «ενεργητικών μορφών απασχόλησης».
Στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα αυξάνονται οι κρατήσεις από 4% σε 5%, που επιμερίζονται μεν σε εργατικές και εργοδοτικές, αλλά στην πραγματικότητα είναι λεφτά των εργατών, που παράγουν τον πλούτο της κοινωνίας και τον καρπώνονται δωρεάν οι καπιταλιστές-εργοδότες. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ φτάνει στο σημείο να βάζει κρατήσεις για την ανεργία στους δημόσιους υπάλληλους (2% επί των συνολικών μικτών αποδοχών) και στους ελεύθερους επαγγελματίες (10 ευρώ το μήνα). Μόνο από τους δημόσιους υπάλληλους θ’ αρπάξουν 455 εκατ. ευρώ.
Εδώ τίθενται δύο ζητήματα. Πρώτον, υποτίθεται ότι η εισφορά για την ανεργία είναι «ανταποδοτική». Γιατί να πληρώνουν, λοιπόν, οι δημόσιοι υπάλληλοι για την ανεργία, εφόσον δεν θα μπουν ποτέ στο Ταμείο Ανεργίας; Δεύτερον, οι ελάχιστοι μυημένοι στη νομοθεσία για τον ΟΑΕΔ γνωρίζουν ότι όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες δεν τους γράφουν στους καταλόγους των μη επιδοτούμενων ανέργων. Μάλιστα, έχουν βγει πολλές εγκύκλιες διαταγές από τους προηγούμενους διοικητές του ΟΑΕΔ, που αναλύουν για ποιους λόγους δεν πρέπει αυτοί να γράφονται στους καταλόγους ανέργων του ΟΑΕΔ. Πώς θα ξεπεραστούν όλ’ αυτά τα εμπόδια για να μπορούν να γράφονται και αυτοί στους καταλόγους ανεργίας; Με τι προϋποθέσεις θα μπαίνουν αυτοί στην τακτική επιδότηση ανεργίας, εάν ποτέ ξεπεραστούν όλ’ αυτά τα εμπόδια; Δεν είμαστε Χαχόλοι για να τους πιστέψουμε ότι θα μπουν οι ελευθεροεπαγγελματίες στην τακτική επιδότηση ανεργίας.
Συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου. Ακόμη και μετά το ΠΔ 180/2004 του τέως υπουργού Εργασίας Π. Παναγιωτόπουλου, προσλαμβάνονται μαζικά συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου για εργασίες που εξυπηρετούν τις λεγόμενες πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Ερχεται τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και χαλαρώνει κι άλλο τις διατάξεις του 180 ΠΔ. Δίνει τη δυνατότητα στους καπιταλιστές να προσλαμβάνουν συμβασιούχους ορισμένου χρόνου για τρία–έναντι δύο– χρόνια σε θέσεις που καλύπτουν «πάγιες και διαρκείς ανάγκες». Εποπλέον, με τη διάταξη του κενού των 45 ημερών ανάμεσα σε δύο προσλήψεις, τα χρόνια γίνονται περισσότερα από τρία.
Διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Μέχρι τώρα, ο συνολικός χρόνος διευθέτησης ήταν 4 μήνες το χρόνο. Στους δύο μήνες 10ωρα τη μέρα και τους άλλους δύο μήνες 6ωρα τη μέρα. Τώρα, οι μήνες του συνολικού χρόνου διευθέτησης, γίνονται 6 (από 4) και το κυριότερο νομιμοποιείται η παρανομία των καπιταλιστών που επέβαλαν παράνομα τη δι-ευθέτηση. Η νομιμοποίηση γίνεται μέσω της Ενωσης Προσώπων. Αν προσθέσετε στους 3 μήνες διευθέτησης τους 9 μήνες της εκ περιτροπής εργασίας, θα έχετε συμπληρώσει το παζλ της πλήρους ασυδοσίας των καπιταλιστών, της ανυπαρξίας εργατικής νομοθεσίας και της «κινεζοποίησης» του προλεταριάτου στον ιδιωτικό τομέα της καπιταλιστικής παραγωγής.
Ολα όσα αναφέραμε είναι μια μικρή «γεύση» του Μεσοπρόθεσμου και του εφαρμοστικού του νόμου. Εστιάσαμε σε ορισμένες πλευρές που έμειναν αθέατες κατά τη δημόσια συζήτηση των τελευταίων ημερών. Θα χρειαστεί πολλές φορές να επανέλθουμε σ’ αυτό το σαρωτικό νομοθέτημα που, όπως είπαμε, έχει το χαρακτήρα της κινούμενης άμμου. Αμεσα, θα επανέλθουμε στα υπόλοιπα εργασιακά θέματα, καθώς και στα θέματα που σχετίζονται με την ίδρυση μιας ιδιωτικού δικαίου εταιρίας, στην οποία θα μεταφερθεί ολόκληρη η κρατική περιουσία, με σκοπό το fast track ξεπούλημά της.