Πλακώθηκε στο Τwitter o Σπίρτζης και ζήλεψε ακόμα και ο τσάμπιον Τραμπ: «Eνώ διαπραγματευόμασταν τη μείωση των διοδίων, η Αττική Οδός ΑΕ ανακοίνωσε, μονομερώς, αυξήσεις των διοδίων, επιχειρώντας να υλοποιήσουν προεκλογικά ό,τι προσδοκούν μετεκλογικά. Ντροπή τους…». Και ξανά μανά: «Η Αττικη Οδός και οι μέτοχοι της, πρέπει να απαντήσουν γιατί ενώ 13 χρόνια δεν προχώρησαν σε αύξηση της τιμής των διοδίων, το αποφάσισαν μονομερώς πριν τις εκλογές ; Η λογική της αρπαχτής συγκεκριμένων οικ. συμφερόντων δεν θα γίνει αποδεκτή ούτε απο εμας ούτε απο τον ελληνικό λαό» (δεν τολμάμε να διανοηθούμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τη σύνταξη, την ορθογραφία και τη στίξη ενός Σπίρτζη, γι’ αυτό τ’ αφήνουμε ως είχαν).
Στην αρχή ανησυχήσαμε λίγο για την… ψυχική υγεία του πρώην εργολάβου υπουργού. Αφού το έχουν σίγουρο ότι μετεκλογικά θα έχουν ό,τι προσδοκούν (από τον Μητσοτάκη), γιατί να επιχειρήσουν να το υλοποιήσουν προεκλογικά, ρισκάροντας να τους πάρει ο διάολος διά χειρός Σπίρτζη; ‘Η μήπως είναι σίγουροι ότι δε ρισκάρουν, γιατί «έχουν δεμένο το γάιδαρό τους» με την αποικιοκρατική σύμβαση παραχώρησης;
Μετά ησυχάσαμε, γιατί διαβάσαμε ότι η λογική της αρπαχτής δε θα γίνει αποδεκτή από την υπουργάρα. Για τον ελληνικό λαό δεν είχαμε αμφιβολία, αλλά αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Ενώ ο υπουργός μπορεί, όπως λέει ο ίδιος.
Ακολούθησε συνέντευξη Σπίρτζη στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, από την οποία πειστήκαμε ότι απλώς λέει ηχηρά λόγια, λες και είναι βουλευτής ή στέλεχος της αντιπολίτευσης και όχι ο αρμόδιος υπουργός. Καταγγέλλει την «απαράδεκτη και μονομερή αύξηση των διοδίων της Αττικής οδού, μέσα στην προεκλογική περίοδο», τη βαφτίζει «απόδειξη ότι δεν θέλουν κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, γιατί δεν τους έκανε τα “χατίρια“», τη θεωρεί «απόδειξη ότι τους έχει ανοίξει η όρεξη, για επαναφορά των λογικών και των πρακτικών αρπαχτής», αλλά δεν μας λέει αν προτίθεται να κάνει κάτι. Αντίθετα, με έμμεσο τρόπο μας λέει ότι δε θα κάνει τίποτα, γιατί οι αυξήσεις που ανακοίνωσαν οι εργολάβοι της Αττικής Οδού «είναι η απόδειξη των συμβάσεων που έκανε ο παλαιοκομματισμός, δεσμεύοντας τον ελληνικό λαό για δεκαετίες»! Στο τέλος φωνάζει ένα υστερικό «ντροπή τους», σαν γριά χωριάτισσα που μαλώνει με τη νεαρή γειτόνισσα. Λες και οι μεγαλοεργολάβοι καταλαβαίνουν από κατάρες και από ηθικές απαξιώσεις.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όμως, δεν κυβερνά ο παλαιοκομματισμός. Κυβερνά ο… μοντερνισμός του ΣΥΡΙΖΑ. Τι έκανε ο Σπίρτζης για να επαναδιαπραγματευτεί με τους εργολάβους; Η μόνη επαναδιαπραγμάτευση που έκανε αφορούσε τα τμήματα των εθνικών οδών και το αποτέλεσμα είναι γνωστό: ικανοποιήθηκαν όλα τα αιτήματα των εργολάβων. Ο Σπίρτζης μας λέει ότι διαπραγματεύονταν τη μείωση των διοδίων. Πότε ακριβώς έγινε αυτό (αν έγινε); Λίγο πριν η κυβέρνηση Τσίπρα αποχωρήσει από την κυβερνητική εξουσία; Γιατί δεν ξεκινούσε την υποτιθέμενη διαπραγμάτευση έγκαιρα, ώστε να προλάβει να την ολοκληρώσει πριν αποχωρήσει;
Και μ’ εκείνο το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, που θα διαφοροποιούσε την τιμή και δε θα διατηρούσε τη σημερινή ληστρική πολιτική (ίδια τιμή πληρώνει όποιος κάνει τη διαδρομή αεροδρόμιο-Ελευσίνα και όποιος κάνει τη διαδρομή από την εθνική οδό μέχρι την Κηφισίας) τι ακριβώς έκανε ο Σπίρτζης; Τίποτα απολύτως. Δεν έφταναν τέσσερα χρόνια;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι εργολάβοι της Αττικής Οδού την έφεραν στους συριζαίους. Ανακοίνωσαν τις αυξήσεις πακέτο (μια αύξηση από 1.7.19 και άλλη μία από 1.1.20), λίγες μέρες πριν από τις εκλογές, για να μην τις χρεωθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη που θα ακολουθήσει. Κι αυτό είναι που ενοχλεί τους συριζαίους και κάνει τον Σπίρτζη… τούρμπο. Τον ελληνικό λαό, όμως, τον ενδιαφέρει η τσέπη του. Αυτήν, λοιπόν, οι εργολάβοι την αδειάζουν ανεξαρτήτως κυβέρνησης. Γιατί καμιά κυβέρνηση δε θέλησε να βάλει τέρμα στην ασυδοσία τους. Αλλωστε, οι εργολάβοι έχουν και γερές πλάτες στις Βρυξέλλες, καθώς στα νταβατζιλίκια των εθνικών δρόμων συμμετέχουν και ξένες εταιρίες, ακόμα και κολοσσοί του επιπέδου της γαλλικής Vinci.