Η συνεπής, μαζική και ανυποχώρητη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή από κάθε μορφής αξιολόγηση, έχει επιφέρει βαρύ πλήγμα στην ασκούμενη αντιδραστική κυβερνητική πολιτική και έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να ακυρώσει τα βρώμικα σχέδια κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘΑ, που στοχεύουν στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων- μαθητών και εκπαιδευτικών, στην διάλυση και απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες της τις βαθμίδες, στην κατάλυση των συναδελφικών σχέσεων, στην επιβολή του τρόμου, της πειθάρχησης και της υποταγής των μαχόμενων εκπαιδευτικών-φοιτητών και μαθητών, ώστε να αφεθεί ελεύθερος ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση τομέων της.
Το κυβερνητικό επιτελείο πανικόβλητο διαπιστώνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μασάνε και δεν τρομοκρατούνται ούτε από τους εκβιασμούς της επιβολής της αξιολόγησης στους νεοδιόριστους ως προϋπόθεση μονιμοποίησής τους, ούτε από την επιστράτευση της επόμενης φάσης Α2 της ατομικής αξιολόγησης, που βάζει στο παιχνίδι και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ως μόνιμους αξιολογητές των εκπαιδευτικών, σφίγγοντας ακόμη περισσότερο τα λουριά της αξιολόγησης, προκειμένου να σπείρει σύγχυση και αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των αγώνων τους και να κάμψει το ηθικό τους.
Οι φοιτητές συσπειρώνονται και συνεχίζουν αταλάντευτοι τον αγώνα τους με καταλήψεις σχολών και ογκώδη συλλαλητήρια ενάντια στην αποδόμηση του Δημόσιου Πανεπιστήμιου, την καταπάτηση του άρθρου 16 του συντάγματος και την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, παρά τις ορδές των ΜΑΤ που μπουκάρουν εντελλόμενα σε Σχολές και φοιτητικές συγκεντρώσεις, παρά τους εκβιασμούς και την τρομοκρατία που τους ασκούν για χάσιμο των εξαμήνων και της εξεταστικής με τη συνδρομή των «πρόθυμων» πρυτάνεων, παρά τις πιέσεις που τους ασκούν οι κατάπτυστοι συγκλητικοί για διαδικτυακές εξετάσεις και οι «πρόθυμοι» καθηγητάδες που δεν τιμούν τον ρόλο τους, με παράνομη διεξαγωγή δια ζώσης εξετάσεων μέσα σε… εκκλησιές, παρά τους Εισαγγελείς, παρά τις συλλήψεις και τα δικαστήρια.
Η πολιτική «σοκ και δέος» που επί δύο συνεχόμενες θητείες εφαρμόζουν με απύθμενη αλαζονεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, τους έχει γυρίσει μπούμερανγκ. Τα καυτά μέτωπα που άνοιξαν ταυτόχρονα άρχισαν να τους τσουρουφλίζουν.
Με τους αγρότες με ανικανοποίητα τα αιτήματά τους στα μπλόκα. Με κατειλημμένα εκατοντάδες πανεπιστημιακά τμήματα και τους φοιτητές να δίνουν τη μητέρα των μαχών στους δρόμους ενάμιση μήνα τώρα, αποφασισμένοι να νικήσουν, με όλο και περισσότερους καθηγητές τους να τάσσονται στο πλευρό τους, με ολοένα και περισσότερους έγκριτους συνταγματολόγους να ξεγυμνώνουν την κυβερνητική επιχειρηματολογία και να ξεμπροστιάζουν την ασέλγεια που επιχειρούν πάνω στο σώμα του Συντάγματος. Με τους μαθητές συμπαραστάτες στους αγώνες εκπαιδευτικών και φοιτητών και σε θέσεις μάχης για να αντιμετωπίσουν το τελειωτικό χτύπημα με την κατάθεση του νομοσχέδιου για το Εθνικό Απολυτήριο, που θα τους πετσοκόψει ακόμη περισσότερο τα όνειρα για πανεπιστημιακές σπουδές. Με τους εκπαιδευτικούς να μην κάμπτονται από τις τρομοκρατικές τους επιθέσεις, αλλά να συσπειρώνονται ακόμη περισσότερο αποφασισμένοι να παλέψουν μέχρις εσχάτων και με τίποτα απ΄όλα όσα με αλαζονικό και αυταρχικό τρόπο σχεδίαζε για την εκπαίδευση ο έτερος Καππαδόκης Πιερρακάκης να μην προχωρά.
Εγκλωβισμένος ο υπουργός Παιδείας στο «μάτι του κυκλώνα» που ο ίδιος και η προκάτοχός του, κατ’ εντολήν του πρώτου Καππαδόκη Μητσοτάκη δημιούργησαν, ζήτησε ξανά τη συνδρομή των εντεταλμένων αστικών δικαστηρίων να τον βγάλουν απ’ το αδιέξοδο, κάνοντας χρήση και του απεργοκτόνου νόμου Χατζηδάκη.
Στις 7/2/22 κατέθεσε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος νέα αγωγή στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών κατά των Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ζητώντας να εκδικαστεί άμεσα «λόγω του ακραίου κατεπείγοντος» και να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυγμένη απεργία-αποχή από την διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης. Πάνω στην πρεμούρα του να κόψει τα φτερά των εκπαιδευτικών, παράβλεψε ότι ήταν σε ισχύ απόφαση στοχευμένης αποχής των δικηγόρων μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου από όλες τις ποινικές δίκες και από δίκες συμφερόντων Ελληνικού Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ δημόσιου τομέα πλην ΟΤΑ και από όλες τις υποθέσεις Νομικής βοήθειας, κυριευμένος προφανώς από την αλαζονική πεποίθηση ότι εκείνος θα αποτελούσε εξαίρεση. Πλην όμως, οι δικηγόροι δεν του έκαναν τη χάρη και η εκδίκαση μετατέθηκε για τις 16/2 με μεγάλη πιθανότητα να μετατεθεί ξανά.
Μέχρι τότε όμως η απεργία-αποχή είναι σε ισχύ και οι Ομοσπονδίες, κάτω από την πίεση των μαχόμενων εκπαιδευτικών, μέσω των Γενικών Συνελεύσεων των Προέδρων των ΕΛΜΕ αποφάσισαν την επαναπροκήρυξη της απεργίας σε περίπτωση που κριθεί παράνομη και για όσες φορές χρειαστεί, ενώ η ΔΟΕ έχει κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας από τις 11.00-14.00 και επιπλέον από τις 14.00 έως 17.30 για την Πέμπτη 15/2 προκειμένου να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί στη φοιτητική/πανεκπαιδευτική κινητοποίηση για την υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου και καλεί τους εκπαιδευτικούς σε μαζική συγκέντρωση στα Δικαστήρια Ευελπίδων στις 16/2, 13.00, ημέρα που έχει οριστεί η εκδίκαση της προσφυγής, κηρύσσοντας 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας.
Παραδοχή ήττας
Εκείνο όμως που επιβεβαιώνει η κατάπτυστη αγωγή Πιερρακάκη είναι η μεγάλη και ενωτική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία και το πλήγμα που έχει επιφέρει στην επιβολή της αξιολόγησης και αποτελεί μνημείο παραδοχής της ήττας του, αφού εξαναγκάζεται, προκειμένου να αιτιολογήσει το κατεπείγον της εκδίκασης, να ομολογήσει ότι «από τις 31/1/2024 έχει παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία για τις πρώτες ενέργειες αξιολόγησης και 9/2/2024 παρέρχεται και δεύτερη καταληκτική ημερομηνία για τη διαδικασία ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (εγκύκλιος 530/ΓΔ5/17-1-2024), ενώ η ένδικη απεργιακή κινητοποίηση έχει, σύμφωνα με τις εναγόμενες, ξεκινήσει και αν δεν εκδοθεί απόφαση απολύτως άμεσα, θα ματαιωθεί ο σκοπός των επίμαχων διατάξεων που καθιερώνουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,…». Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες της ΔΟΕ και στο επίπεδο Α2 διευθυντές/ντριες παίρνουν θέση ενάντια στην επιχειρούμενη αξιολόγηση. Στην περίπτωση αυτή, το μπουρλότο στα θεμέλια της αξιολόγησης είναι μεγάλο και καλά θα κάνει να ανησυχεί πολύ ο πολύς κ. Πιερρακάκης.
Η ενσάρκωση της έννοιας της «αριστείας» τους
Την ίδια μέρα που ο Πιερρακάκης κατέθετε την αγωγή κατά των δύο Ομοσπονδιών για την απεργία-αποχή, ως άλλη σκυταλοδρόμος, έτοιμη με την υπ’ αριθμό πρωτ. Φ.8.2/1.2/1107/7-02-2024 απόφαση με θέμα: «Απαλλαγή υποδιευθύντριας από τα καθήκοντά της» στο χέρι, η αναπληρώτρια Περιφερειακή Δ/ντρια Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κατόπιν εισήγησης της Δ/ντριας Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Ξάνθης, παρέδιδε την απόφαση καθαίρεσης από τα καθήκοντά της σε μια νεοδιόριστη εκπαιδευτικό που εκτελούσε χρέη υποδιευθύντριας στο Μειονοτικό δημοτικό σχολείο Εχίνου Ξάνθης, τιμωρώντας την επειδή συμμετείχε στην προκηρυγμένη από την ΔΟΕ και καθ’ όλα νόμιμη απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, βάσει των διατάξεων του εκτρωματικού νόμου Κεραμέως 4823/2021, κάνοντας σκόνη για άλλη μια φορά την επιχειρηματολογία ότι η αξιολόγηση δεν είναι ούτε τρομοκρατική ούτε τιμωρητική.
Η ενέργεια αυτή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς (φανταζόμαστε θα της τράβηξαν και το αυτί οι άμεσοι προϊστάμενοί της για τη βιασύνη και απροσεξία της) και σε χρόνο ντε τε (9/2) ανακλήθηκε λόγω, λέει, «εσφαλμένης υπαγωγής των πραγματικών περιστατικών στον συγκεκριμένο κανόνα δικαίου, ήτοι στην παρ.8 του άρθρου 56 του ν.4823/2021 (Α΄136)» και συγκεκριμένα γιατί «είναι δόκιμη εκπαιδευτικός που υπέχει υποχρέωση αξιολόγησης προκειμένου να μονιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικός και όχι ως στέλεχος εκπαίδευσης». Με άλλα λόγια τη γλύτωσε γιατί δεν είχε την μεγάλη τιμή να είναι μόνιμο στέλεχος της εκπαίδευσης και γιατί τα «άριστα» στελέχη δεν έχουν μάθει να διαβάζουν σωστά ούτε τους νόμους που πάνε να εφαρμόσουν στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Την επόμενη φορά πάντως θα φροντίσουν να γίνει υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στον σωστό κανόνα δικαίου, όπως είναι π.χ οι παρ.4 και 5 του του άρθρου 56 του ν.4823/2021. Αν τους αφήσουν οι εκπαιδευτικοί…!!
Ω, απαύγασμα της γελοιότητας!!