Απόδειξη ότι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που καλύπτεται πίσω από τον παραπειστικό τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», καρκινοβατεί είναι και η παράταση που δόθηκε με εγκύκλιο του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ Κόπτση (Αρ. Πρωτ. 142420/ΓΔ4, 16-11-2022) στην ημερομηνία ανάρτησης στη σχετική πλατφόρμα του ΙΕΠ του «Συλλογικού Προγραμματισμού».
Σύμφωνα με την εγκύκλιο «ενεργοποιείται η πλατφόρμα του ΙΕΠ για τον Συλλογικό Προγραμματισμό από την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022 έως και την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022», ενώ η προηγούμενη προθεσμία έληγε στις 20 Οκτώβρη.
Ο Κόπτσης δεν τολμά να αναφέρει το πραγματικό πρόβλημα, που είναι η άρνηση χιλιάδων σχολείων να συμμετέχουν στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, νομίζοντας πως αν το κρύψει «κάτω απ’ το χαλί» θα συσκοτίσει την πραγματικότητα. Εξ ου και χρησιμοποιεί γελοίες και αόριστες εκφράσεις, όπως ότι η παράταση δίνεται «κατόπιν αιτημάτων» για «να δοθεί η δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας σε σχολεία τα οποία για έκτακτους λόγους δεν μπόρεσαν να την πραγματοποιήσουν». Ταυτόχρονα με την παράταση ελπίζει ότι μπορεί να αποδώσουν ο εκφοβισμός και οι πιέσεις που ασκούνται από τους διευθυντές των σχολείων στους Συλλόγους Διδασκόντων που αρνούνται να υποταχτούν είτε έχουν πάρει αποφάσεις για την ανάρτηση αποκλειστικά των «ενιαίων κειμένων» της ΔΟΕ.
Την ίδια στιγμή δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (η ΔΟΕ έχει πάρει απόφαση για απεργία-αποχή) συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες ανάδειξης «μεντόρων» και «ενδοσχολικών συντονιστών», που είναι ο πολιορκητικός κριός για την ατομική αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών.
Με νέα ανακοίνωσή της η ΔΟΕ, ενόψει των τηλεδιασκέψεων που οργανώνει το υπουργείο Παιδείας για να «επιμορφώσει» όλους αυτούς που ανέλαβαν τέτοια πόστα, υπενθυμίζει ότι η απεργία-αποχή έχει επαναπροκηρυχθεί και βρίσκεται σε ισχύ και επομένως οι εκπαιδευτικοί των Συλλόγων Διδασκόντων που θα αρνηθούν να αναλάβουν αυτούς τους επαίσχυντους ρόλους είναι πλήρως καλυμμένοι συνδικαλιστικά.
Η έκκληση να μην συμμετέχουν στις τηλεδιασκέψεις έχει νόημα για εκείνους που ορίστηκαν κατόπιν πιέσεων από τους διευθυντές των σχολείων και αποδέχτηκαν τους ρόλους από φόβο και όχι αυτούς που εν πλήρη συνειδήσει ζεύτηκαν στο άρμα της αξιολόγησης, ευελπιστώντας σε μελλοντική τους ανέλιξη στη διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης.
H ανακοίνωση της ΔΟΕ
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. με έγγραφό του στις 15/11/2022 καλεί διευθυντές σχολικών μονάδων Π.Ε. και Δ.Ε., μέντορες, ενδοσχολικούς συντονιστές και υπεύθυνους εκπαιδευτικών ομίλων σε επιμορφωτικές τηλεδιασκέψεις. Σημειώνουμε ότι η απεργία αποχή που επαναπροκήρυξε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 10/10/2022 βρίσκεται σε ισχύ και καλύπτει πλήρως τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους ώστε να μη συμμετάσχουν σε αυτές τις τηλεδιασκέψεις.
Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα έχουν υπογράψει δήλωση συμμετοχής στην Απεργία Αποχή από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές, σε πολλές περιπτώσεις καθολικά οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων. Καλούμε όλες και όλους να συνεχίσουμε μαχητικά, αποφασιστικά, μαζικά τον αγώνα ενάντια στην υποβάθμιση του παιδαγωγικού μας έργου, την απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Συνεχίζουμε τον αγώνα
Ακυρώνουμε στην πράξη την αξιολόγηση-χειραγώγηση-διάλυση του Δημόσιου Σχολείου.
Αγωνιζόμαστε για δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλο τον λαό.