Στο προηγούμενο φύλλο, με αφορμή την υπερψήφιση της αγωνιστικής πρότασης της βάσης των οδηγών της ΕΘΕΛ από τη Γενική Συνέλευση της 26ης Σεπτέμβρη, είχαμε τονίσει ότι η συνδικαλιστική γραφειοκρατία, εκμεταλλευόμενη την έλλειψη οργανωτικής συγκρότησης των οδηγών, σαμπόταρε την απόφαση της ΓΣ και έστειλε το μήνυμα πως ό,τι δεν έχει τη δική της έγκριση δεν θα γίνεται πράξη. Μια βδομάδα αργότερα, στις 3/10, οι οδηγοί σε νέα ΓΣ αποφάσισαν, κόντρα στις μεθοδεύσεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ που έθεσαν θέμα απαρτίας, να συνεχίσουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
Οσον αφορά την εξέλιξη της ΓΣ, ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, αφού φρόντισαν αρχικά να σαμποτάρουν τη διεξαγωγή της, στη συνέχεια έβαλαν θέμα απαρτίας (στο αμαξοστάσιο ήταν περίπου 700-800 οδηγοί). Οταν αποφασίστηκε να συνεχιστεί κανονικά η συνέλευση, παρέμειναν στην αίθουσα χωρίς να καταθέσουν πρόταση. Οπως ξέρουν οι αναγνώστες της «Κ» από το ρεπορτάζ για την ΕΘΕΛ, η ΔΑΣ (ΠΑΜΕ) όλο το προηγούμενο διάστημα με τη στάση της έκανε αβάντα σε ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, για να μπορέσουν να παραλύσουν τη λειτουργία του συνδικάτου, ενώ στη ΓΣ στις 26/9 είχε συνυπογράψει την πρόταση του ΔΣ, που στην ψηφοφορία απέρριψε η βάση. Βλέποντας, όμως, τη διάθεση των οδηγών για συνέχιση των κινητοποιήσεων, άλλαξε τακτική και φορώντας το αγωνιστικό της προσωπείο κατέθεσε πρόταση για συνέχιση των κινητοποιήσεων, η οποία συνδιαμορφώθηκε από την Ανεξάρτητη Παρέμβαση, την ΕΑΣ και τη βάση.
Τελικά, η συνέλευση αποφάσισε 24ωρη απεργία στις 5/10 και συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση των ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ, 24ωρες απεργίες στις 11/10 και 13/10 (Τρίτη και Πέμπτη), στάση εργασίας 11.00-17.00 και νέα ΓΣ στις 17/10 και 24ωρη απεργία με συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση την Τετάρτη 19/10. Επιπλέον, αποφασίστηκε κάθε μέρα 5-8 το πρωί να παραμένουν κλειστά τα ακυρωτικά μηχανήματα για να πηγαίνουν δωρεάν οι εργαζόμενοι στη δουλειά τους.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η ΠΑΣΚΕ αμφισβήτησε την εγκυρότητα της απόφασης και μέσω του προέδρου του συνδικάτου δήλωσε ότι την τελική απόφαση θα την πάρει το ΔΣ. Την επόμενη μέρα, συνεδρίασε το ΔΣ και τελικά ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και Πανεργατική (κλώνος της ΠΑΣΚΕ) κήρυξαν άκυρη την απόφαση της ΓΣ λόγω έλλειψης απαρτίας και αποφάσισαν συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση της Τετάρτης 5/10 με στάση εργασίας. Το πρωί της επόμενης μέρας έγινε μια προσπάθεια να περιφρουρηθεί η απόφαση της ΓΣ και να μη βγουν λεωφορεία, χωρίς όμως επιτυχία.
Πλέον, το συνδικάτο ξαναμπαίνει στο «γύψο» με απόφαση της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας. Είναι φανερό, ότι η οργή και το γαμόσταυρο στη συγκεκριμένη φάση δεν αρκούν, αφού οι εργατοπατέρες έχουν αποδείξει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι θα χρησιμοποιήσουν κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο για να κάνουν αβάντα στην κυβέρνηση και να μην εκφραστεί η αγωνιστική διάθεση της βάσης. Θα πρέπει, λοιπόν, άμεσα οι πρωτοπόροι οδηγοί να αφήσουν στην άκρη τις όποιες αναστολές τους, να μπουν μπροστά και να οργανώσουν τον αγώνα τους, προκειμένου να αντιμετωπιστεί τόσο η υπονόμευση της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας όσο και η επίθεση της κυβέρνησης στις κατακτήσεις και τα δικαιώματα της εργατικής τάξης.








