Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία
  • Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του
  • Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη
  • Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις
  • Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας
  • ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Επικοινωνιακή μπουρδολογία, «κόφτες» και βαθύ μίσος για τη νεολαία
Παιδεία

Επικοινωνιακή μπουρδολογία, «κόφτες» και βαθύ μίσος για τη νεολαία

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr1 Σεπ 2024, 13:04

Ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς, ο Μητσοτάκης (ο αρχιερέας) και ο Πιερρακάκης (το εκτελεστικό όργανο) προχώρησαν σε ανακοινώσεις, τις οποίες ήδη έχουν κάνει για πολλοστή φορά. Τα 11 μέτρα που ξανα-ανακοινώθηκαν, αφορούν σε ακατάσχετη επικοινωνιακή μπουρδολογία, που κρύβει τους πραγματικούς «κόφτες» που έχουν εφαρμόσει στο δημόσιο σχολείο, και σε πειθαρχικές ποινές κατά των μαθητών, που φανερώνουν το απύθμενο μίσος για την νεολαία, που χαρακτηρίζει παραδοσιακά το πολιτικό DNA των κυβερνήσεων της Δεξιάς.

Τα «πετσωμένα» Μέσα παραπληροφόρησης έκαναν σημαία την απαγόρευση χρήσης κινητού στο σχολείο, ένα μέτρο που ισχύει εδώ και χρόνια (συνοδεύεται τώρα και από ποινές), το οποίο Μητσοτάκης και ΥΠΑΙΘΑ παρουσιάζουν ως το ελιξίριο για την καταπολέμηση του bullying, θάβοντας την κοινωνική αδικία, τις τεράστιες ταξικές ανισότητες, τη συνειδητή από το σύστημα καλλιέργεια του ρατσισμού και του άκρατου ατομισμού που γεννούν τη βία και τη «νεανική παραβατικότητα».

Στη φιέστα παρουσίασης των μέτρων, ο Μητσοτάκης, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους 10.000 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, καμαρώνοντας ότι η πολιτική του θα ανατρέψει την ισχύουσα αναλογία μόνιμων-αναπληρωτών. Πρόκειται για χοντροειδέστατη προπαγάνδα, για ένα επικοινωνιακό τρικ. Γιατί εδώ και καιρό -και ειδικά μέσα στο καλοκαίρι- το υπουργείο με τα εκτελεστικά του όργανα, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, έχει επιδοθεί σε ένα ανελέητο μπαράζ καταργήσεων-συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων και τμημάτων που δημιουργούν ένα ασφυκτικό κλίμα στο δημόσιο σχολείο με πολυπληθή τμήματα 25, 27 και 28 μαθητών, τμήματα που έχουν και μαθητές ΑΜΕΑ, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και με μαθησιακές δυσκολίες και με υποχρεωτικές μετακινήσεις «πλεοναζόντων» μαθητών σε άλλα σχολεία. Ο «κόφτης» αυτός έχει στόχο να ισοφαρίσει τον αριθμό των μόνιμων διορισμών με τον αριθμό των αναπληρωτών που καλύπτουν όπως όπως τα κενά (πάνω από 50.000 προσελήφθησαν την περασμένη χρονιά και αυτό γίνεται μέχρι και τους τελευταίους μήνες της σχολικής χρονιάς), σε βάρος των μαθησιακών αναγκών των μαθητών και των πραγματικών αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης.

Πολυδιαφημιζόμενα μέτρα είναι επίσης η «αυτόνομη τάξη» στις ακριτικές και απομακρυσμένες περιοχές, το «ψηφιακό φροντιστήριο», ο «σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός», κ.λπ., μέτρα που η κυβέρνηση ψήφισε πρόσφατα, τον Ιούλιο του 2024, με το πολυνομοσχέδιο-κουρελού (Ν. 5128 ΦΕΚ Α 118/30.7.2024).

Θυμίζουμε τι γράφαμε τότε σε άρθρο με τίτλο: «Πολυνομοσχέδιο-κουρελού υπουργείου Παιδείας. Η αντικατάσταση του ζωντανού σχολείου από το ψηφιακό, η ένταση των ταξικών ανισοτήτων και η εισβολή των ιδιωτών στο δημόσιο σχολείο»:

Το πολυνομοσχέδιο-κουρελού (‘’ερανιστικό’’ νομοσχέδιο, κατά το ΥΠΑΙΘΑ, για να είναι πιο εύηχη η παράθεση πλίνθων και κεράμων ατάκτως ερριμμένων) των 119 άρθρων του υπουργείου Παιδείας είναι ένα αντιδραστικό νομοσχέδιο.

Γιατί αντικαθιστά το ζωντανό σχολείο της ζεστής αμφίδρομης σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητή, της ιερής παιδαγωγικής σχέσης πάνω στην οποία βασίζεται η ουσία της μαθησιακής διαδικασίας, με το ψυχρό και άυλο ψηφιακό, επινοώντας έναν ακόμη «κόφτη» για την κατάργηση σχολικών μονάδων και την μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, γιατί καταδικάζει τα παιδιά των απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών στην αμάθεια εντείνοντας τις ταξικές ανισότητες, γιατί επιτρέπει στους ιδιώτες να εισβάλλουν σε όλους τους τομείς λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.

Συγκεκριμένα

    • Προβλέπεται η δραστική περικοπή δαπανών μέσω του διορισμού στα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών όχι του συνόλου του απαιτούμενου διδακτικού προσωπικού, αλλά ελάχιστων εκπαιδευτικών (τρεις τον αριθμό από τις ειδικότητες: φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί και καθηγητές πληροφορικής), ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα θα διδάσκονται με τηλεκπαίδευση!

Σημειώνουμε εδώ τα όσα είχαμε αναφέρει σε άρθρο με τίτλο ‘’Τηλεμαθήματα για τους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών αντί διορισμών εκπαιδευτικών’’:

Σύμφωνα με το άρθρο 5 του πολυνομοσχέδιου ‘’σε απομακρυσμένες – ορεινές περιοχές, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Γυμνασίου, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 1966/1991 (Α’ 147), να λειτουργεί αυτόνομη τάξη, η οποία υπάγεται στο πλησιέστερο προς αυτό Γυμνάσιο.

Στην αυτόνομη τάξη του Γυμνασίου τοποθετούνται κατ’ ελάχιστον τρεις (3) εκπαιδευτικοί από τους κλάδους/τις ειδικότητες ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ86, οι οποίοι διδάσκουν τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος, τα οποία ανατίθενται με βάση τον κλάδο/ειδικότητά τους….

Με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύναται να προβλέπεται συμπληρωματική διδασκαλία, μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς του πλησιέστερου Γυμνασίου, στο οποίο υπάγεται η αυτόνομη τάξη, για τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος, που δεν δύνανται να διδαχθούν από τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν στην αυτόνομη τάξη του Γυμνασίου…’’.

Τη χαριστική βολή, λοιπόν, δίνει η αδίστακτη κυβέρνηση Μητσοτάκη και το υπουργείο Αμάθειας και Καταστολής στα παιδιά των απομακρυσμένων περιοχών, που έτσι κι αλλιώς πλήττονται ποικιλοτρόπως από χίλιες δυο άλλες ανημπόριες της ορεινής επαρχίας, των μικρών νησιών, κ.λπ., γιατί ως γνωστόν καμιά τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη, την ζεστή και άμεση αλληλεπίδραση μαθητών-εκπαιδευτικών και μαθητών μεταξύ τους.

    • Το πολυνομοσχέδιο, όμως, δεν αρκείται σε αυτό. Ανάλογα με το στόχο που θέλει να υπηρετήσει κάθε φορά η δημοσιονομική στρατηγική της κυβέρνησης του κεφαλαίου γενικεύει την τηλεκπαίδευση. Την επεκτείνει και σε άλλα μαθήματα και σε άλλες τάξεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: ‘’Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., δύναται να επεκτείνεται η εφαρμογή της ψηφιακής εκπαίδευσης και σε άλλες τάξεις σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και σε επιπλέον μαθήματα, να τροποποιούνται τα μαθήματα, για τα οποία παρέχεται ψηφιακή εκπαίδευση, το είδος της εκπαίδευσης (σύγχρονη ή ασύγχρονη ή συνδυασμός αυτών), η έναρξη και λήξη λειτουργίας της ψηφιακής εκπαίδευσης για κάθε σχολικό έτος, οι ώρες διδασκαλίας, ο τρόπος συμμετοχής των μαθητών και των εκπαιδευτικών, καθώς οι όροι και οι προϋποθέσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας’’.

Το αντιπαιδαγωγικό και αντιμορφωτικό αυτό μέτρο είναι μία παράμετρος, μαζί με τους ‘’κόφτες’’ των συγχωνεύσεων, καταργήσεων, υποβιβασμών σχολικών μονάδων και των πληθωρικών τμημάτων μαθητών και την συνειδητή μη κάλυψη όλων των κενών ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, που ισοφαρίζει τα ‘’κέρδη’’ από την απώλεια των οργανικών θέσεων και τους λιγότερους αναπληρωτές με τους 10.000 μόνιμους διορισμούς, για τους οποίους πανηγυρίζουν οι ‘’τσάμπα μάγκες’’ Μητσοτάκης και Πιερρακάκης.

    • Για να χρυσώσει το χάπι του μαθητοκτόνου μέτρου όχι μόνο απέναντι στα παιδιά των απομακρυσμένων περιοχών, αλλά και στους μαθητές των εργατικών, αγροτικών, λαϊκών περιοχών, που οι οικογένειές τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τους στηρίξουν με πανάκριβα φροντιστήρια, το υπουργείο που έχει επιβάλει τους σκληρούς ταξικούς φραγμούς της Τράπεζας Θεμάτων, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής, του «κλειστού αριθμού» εισακτέων, κ.λπ. νομοθετεί το λεγόμενο ‘’ψηφιακό φροντιστήριο’’ (άρθρο 3 του πολυνομοσχέδιου).

Για να δελεάσει δε, τους εκπαιδευτικούς να αποσπαστούν στο ‘’ψηφιακό φροντιστήριο’’, το πολυνομοσχέδιο δίνει μπόνους μονάδες μετάθεσης και επιπλέον μονάδες γι’ αυτούς που θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης….

    • Η αγαπημένη πρακτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη να μπάζει ιδιώτες σε όλο και περισσότερες πλευρές λειτουργίας του δημόσιου σχολείου έχει την εφαρμογή της και στη διάταξη για τον ‘’επαγγελματικό προσανατολισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση’’ (άρθρο 4) και σε αυτήν για τη ‘’Συνδρομή των αποδεκτών αναφορών της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού από Ειδικούς Συμβούλους’’ (άρθρο 6).

Οσον αφορά την ατομική συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές του Λυκείου προβλέπεται η ανάθεσή της και σε ιδιωτικούς ‘’οικονομικούς φορείς’’. Ποιοι είναι αλήθεια αυτοί οι ιδιωτικοί οικονομικοί φορείς που έχουν το know how των ‘’αναγκών της αγοράς’’ και των χαρακτηριστικών που οφείλουν να έχουν οι μελλοντικοί δούλοι τους; Ασφαλώς οι καπιταλιστές και οι ενώσεις τους (π.χ. ΣΕΒ).

Οπως προαναφέραμε, στα 11 μέτρα περιλαμβάνεται και ο νέος «κανονισμός λειτουργίας των σχολείων», που θα έχει εφαρμογή τη νέα σχολική χρονιά. Πρόκειται για αγρίως νεοφιλελεύθερα και κατασταλτικά μέτρα κατά των μαθητών, που εξαγγέλθηκαν από τον Απρίλιο του 2024. Μετά την κατακραυγή που ξεσηκώθηκε από τον εκπαιδευτικό κόσμο και σύσσωμη την αντιπολίτευση, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να πάρει πίσω το πολύ «ακραίο» μέτρο (και νομικά ανεφάρμοστο καθώς η φοίτηση στην εννιάχρονη εκπαίδευση είναι υποχρεωτική) της απαγόρευσης εγγραφής του μαθητή σε οποιοδήποτε σχολείο εάν ο γονιός-κηδεμόνας αρνείτο να υπογράψει τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Το μέτρο είχε βιαστεί να εξαγγείλει ο Πιερρακάκης ωθούμενος από τον κατασταλτικό οίστρο του γενίτσαρου, ενόψει των ευρωεκλογών για να χαϊδέψει τα αυτιά των ακροδεξιών, συντηρητικών ψηφοφόρων.

Παρόλ’ αυτά ο πυρήνας των πειθαρχικών μέτρων, το βαθύ μίσος για τη νεολαία που υπογραμμίσαμε, παραμένει αναλοίωτος. 

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ: 

«Ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων προβλέπει αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων. Ενδεικτικά, ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να αποφασίσει έως και τριήμερη αποβολή, από μία ημέρα που ίσχυε έως σήμερα. Επίσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει έως πενθήμερη αποβολή από τρεις ημέρες που είχε έως τώρα τη δυνατότητα, ενώ στην ευχέρειά του είναι και η αλλαγή τμήματος ή σχολικού περιβάλλοντος καθώς και ο αποκλεισμός από δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές και μετακινήσεις.

    • Ταυτόχρονα, αλλάζει και το πλαίσιο των απουσιών. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση όταν οι απουσίες, κατά τη διάρκεια της διδακτικής χρονιάς, δεν ξεπερνούν τις 50 ή όταν δεν ξεπερνούν τις 114 από τις οποίες, οι άνω των 50 είναι δικαιολογημένες. Η καθυστερημένη προσέλευση στην αίθουσα θεωρείται απουσία.
    • Σε περιπτώσεις φθοράς/καταστροφής, μερικής ή ολικής, σχολικών κτιρίων, χώρων και υλικοτεχνικής υποδομής που αποδίδονται σε συγκεκριμένο μαθητή/μαθήτρια, η δαπάνη αποκατάστασης βαραίνει τον ίδιο (αν είναι ενήλικος) ή τους γονείς και κηδεμόνες του. Αφού πρώτα καθοριστεί το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης οι γονείς / κηδεμόνες οφείλουν να καλύψουν το κόστος. Αν δεν συναινέσουν, η δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της».

Ολα αυτά είναι σίγουρο, ότι θα δημιουργήσουν στα σχολεία ένα απίστευτο αλαλούμ και θα προκαλέσουν πολλαπλές αντιδράσεις. 

Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει καθημερινά να σημειώνουν εξαντλητικές λεπτομέρειες ως προς το χρόνο καθυστέρησης των μαθητών να μπουν στο μάθημα, ώστε να βάλουν την απουσία (15λεπτη καθυστέρηση: 1 απουσία, 3 καθυστερημένες προσελεύσεις μικρότερες των 15 λεπτών: 1 απουσία)!

Ζήτημα σοβαρό είναι επίσης ότι ακυρώνεται ο κυρίαρχος ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που δεν αμφισβητείται βάσει όλων των νόμων -ακόμη και αυτών της αξιολόγησης- ως προς τις ποινές που επιβάλλονται στους μαθητές.

Το πιο ουσιαστικό, όμως, είναι ότι θα δημιουργηθεί εκρηκτικό κλίμα και θα προκληθούν μαθητικές αντιδράσεις, που είναι πιθανόν να δημιουργήσουν κίνημα εξαιτίας του ασφυκτικού κλοιού που δημιουργείται λόγω των συνεχών ποινών και λόγω του αυξημένου κινδύνου ο μαθητής να μείνει στην ίδια τάξη (διαχωρισμός απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες που αφήνουν μετέωρη τη ρύθμιση ακόμη και για τις απουσίες που ως τώρα δεν προσμετρώνται σε περιόδους γενικευμένων ιώσεων, απουσίες με την παραμικρή χρονοκαθυστέρηση προσέλευσης στο μάθημα).

Το εκρηκτικό κλίμα θα πυροδοτήσουν και οι αντιδράσεις των γονέων -που έως τώρα δεν είναι μπορετό να μετρηθεί το μέγεθός τους-, που υποχρεώνονται να επωμιστούν τα έξοδα για την αποκατάσταση των φθορών, που υποτίθεται ότι προκάλεσαν τα παιδιά τους (σ.σ. γνωρίζουμε τις προβοκάτσιες που στήνονται εναντίον μαθητών που πρωτοστατούν στις μαθητικές καταλήψεις).

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΗ Τζενίν «εκπλήσσει» τους σιωναζιστές
Επόμενο άρθρο Οχι στο μπαράζ συγχωνεύσεων-καταργήσεων τμημάτων 

Σχετικά Αρθρα

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

Παιδεία 24 Δεκ 2025, 18:04

Νόμιμη η απεργία-αποχή των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαγραφές φοιτητών – Αυτή είναι η απόφαση-κόλαφος στα μούτρα του Μητσοτάκη

Εργατικά 21 Δεκ 2025, 05:25

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αναμονής ή υποχώρησης

Παιδεία 19 Δεκ 2025, 20:40

Πανεπιστήμια της ντροπής: Ανακοινώνουν λίστες με φοιτητές που θα διαγραφούν

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 18:16

Απορρίφθηκε και η έφεση της κυβέρνησης κατά της απεργίας-αποχής των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαδικασίες των διαγραφών φοιτητών

Αυτό το χαστούκι έτσουξε πιο πολύ τον Μητσοτάκη

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 11:37

Καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για bullying διοίκησης και γονέων σε βάρος εκπαιδευτικών στο ιδιωτικό σχολείο «Εκπαιδευτήρια Παιδαγωγική – Birds»

Εργατικά 17 Δεκ 2025, 10:03
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία

25 Δεκ 2025, 10:25
Πολιτική

Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του

25 Δεκ 2025, 06:13
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

25 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις

24 Δεκ 2025, 18:31
Παιδεία

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

24 Δεκ 2025, 18:04
Εργατικά

ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου

24 Δεκ 2025, 11:58
Διεθνή

Ο σιωναζιστής Νετανιάχου και οι άθλιες ορντινάντσες του

24 Δεκ 2025, 11:50
Καταστολή

Ιμπεριαλισμός, κρατική καταστολή και απελάσεις: το κράτος επιστρέφει τα θύματα του πίσω στον όλεθρο

24 Δεκ 2025, 07:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Δεκέμβρη

24 Δεκ 2025, 00:01
Κόντρες

Τα κάλαντα της αμερικανοδουλείας

23 Δεκ 2025, 20:42
Οικονομία

Ενσωμάτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ: Για να συνεχιστεί το θεάρεστο έργο της εγκληματικής οργάνωσης

23 Δεκ 2025, 19:55
Διεθνή

Ζορίζονται οι Αμερικανοί στη Μέση Ανατολή

Ανοιχτοί σε σχέσεις μόνο αν το Ισραήλ φερθεί σαν «κανονική χώρα», δηλώνει σαουδάραβας αξιωματούχος

23 Δεκ 2025, 12:06
Καταστολή

Πετάνε στο δρόμο τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα

23 Δεκ 2025, 09:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Δεκέμβρη

23 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Οι Αμερικάνοι υποχωρούν λόγω της άτεγκτης στάσης της Παλαιστινιακής Αντίστασης

22 Δεκ 2025, 19:56
Καταστολή

Δικαίωση για οικογένεια σύριων προσφύγων: αποκαλύπτεται ο πραγματικός ρόλος του Frontex

22 Δεκ 2025, 18:16
Εργατικά

Απολυταρχικού τύπου διάταξη για να αποτρέπεται η «μονιμοποίηση» συμβασιούχων των δήμων

Οταν τα δημοτικά όργανα αρνούνται να ασκήσουν ένδικα μέσω κατά αποφάσεων που δικαιώνουν συμβασιούχους, θα υποχρεώνονται να το κάνουν οι δικηγόροι των δήμων!

22 Δεκ 2025, 12:03
Πολιτική

Στο φέουδο του Μπέου δεν χωρεί κρατικός έλεγχος

22 Δεκ 2025, 10:33
Πολιτική

Μαζική αντιφασιστική κινητοποίηση στην Πετρούπολη – «Ο φασισμός δεν χωρά στην εκπαίδευση»

22 Δεκ 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Δεκέμβρη

22 Δεκ 2025, 00:01
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

1934: Βόμβα στο υπουργείο Στρατιωτικών με στόχο τον Γεώργιο Κονδύλη.

1936: Βέλγοι επίσκοποι καταδικάζουν τον φασισμό και τον κομμουνισμό.

1936: Ιδρύεται Οικονομική Αστυνομία στην Ελλάδα για πάταξη της φοροδιαφυγής και δίωξη του λαθρεμπορίου.

1952: Συλλαμβάνεται ο Νίκος Πλουμπίδης.

1967: Βόμβα στην Κυψέλη.

1978: Το Βιετνάμ εισβάλλει στην Καμπότζη.

1991: Παραιτείται από την ηγεσία της ΕΣΣΔ ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Ευ. Βενιζέλος: Επιτρέψτε μου έναν προσωπικό τόνο, έχω επιδείξει εγώ ποτέ κάποια πολιτική φιλοδοξία; Γιατί μόνο βάρη έχω αναλάβει στην πολιτική μου διαδρομή. (…) Δεν νομίζω ότι επιδίωξα ποτέ κάποιο αξίωμα το οποίο θα είναι χαριστικό ή εύκολο, ανέλαβα ευθύνες και νομίζω ότι ο καθένας θα κριθεί στο τέλος, στον απολογισμό της ζωής του με βάση αυτά τα οποία ξεπερνούν τη συγκυρία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δεν είστε πολιτικός πια;

Ευ. Βενιζέλος: Προφανώς είμαι πολιτικός. (…)

Ευ. Βενιζέλος: Η αυτοδυναμία πιστεύω ότι έχει κλείσει τον κύκλο της στην Ελλάδα. (…)

Χρ. Κούτρας: Όχι. Σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας ο Ευάγγελος Βενιζέλος, αν κληθεί, θα πει, είμαι εδώ;

Ευ. Βενιζέλος: Από ποιους να κληθεί;

Χρ. Κούτρας: Από τα κόμματα τα οποία μπορεί να αποφασίσουν να κάνουν μία συνεργασία.

Ευ. Βενιζέλος: Τα κόμματα εάν θεωρήσουν ότι πρέπει να απευθυνθούν σε άλλα πρόσωπα, τα πρόσωπα, μεταξύ αυτών και εγώ, δεν παριστάνω τώρα τον σεμνότυφο, θα κρίνουμε αν μπορούμε να προσφέρουμε κάτι.

Χρ. Κούτρας: Εκείνη τη στιγμή.

Ευ. Βενιζέλος: Εάν υπάρχει εμπιστοσύνη, εάν υπάρχουν συσχετισμοί, αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, αλλά δεν θα έλεγε κανείς όχι σε μία παρόμοια περίσταση. (…)

Χρ. Κούτρας: Αυτό βλέπετε ότι θα είναι η επόμενη κυβέρνηση; Η επόμενη κυβέρνηση θα είναι κυβέρνηση συνεργασίας;

Ευ. Βενιζέλος: Πιστεύω ότι πρέπει να είναι κυβέρνηση συνεργασίας για λόγους καταρχάς διαφάνειας, για λόγους δημοκρατικής ας το πούμε αισθητικής, για λόγους συμμετοχής και συναντίληψης, για λόγους νομιμοποίησης και γιατί δεν μπορεί η χώρα να πορεύεται συγκρουσιακά. (…)

Γ. Ντσούνος: Άρα με βάση το δικό σας σκεπτικό θα πάμε σε συνεργασία. Συνεργασία ποιων; Αν είναι πρώτο κόμμα η Νέα Δημοκρατία;

Ευ. Βενιζέλος: Θα το κρίνουν τα κόμματα, εγώ δεν είμαι εδώ ούτε κανείς που έχει διατελέσει πολιτικός πρώτης γραμμής είμαστε εδώ για να πούμε στα κόμματα τι θα κάνουν. (…) Τα κόμματα ζητούν την ψήφο του ελληνικού λαού. Εμείς παρακολουθούμε, εγώ προσωπικά παρακολουθώ με σεβασμό, απόλυτο σεβασμό το πώς εξελίσσεται η δημοκρατική διαδικασία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δηλώνετε όμως παρών να κληθείτε υπό προϋποθέσεις.

Ευ. Βενιζέλος: Είμαι πρώην Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, θέλω το ΠΑΣΟΚ να είναι όσο γίνεται ψηλότερα, (…) αλλά δεν μιλώ τώρα ως ΠΑΣΟΚ ή μόνο για το ΠΑΣΟΚ, μιλώ για όλα τα κόμματα του δημοκρατικού φάσματος και με ενδιαφέρει να λειτουργεί το δημοκρατικό τόξο, το συνταγματικό τόξο.

(Θέλει η που@@@α να κρυφτεί μα η χαρά δεν την αφήνει. Ο Βενιζέλος βγήκε σε κανάλι για να πει ότι προσφέρεται για πρωθυπουργός της επόμενης κυβέρνησης, υπό οποιαδήποτε σύνθεση. Δεν κάνει τον κλασικό διαχωρισμό «πρόοδος-συντήρηση», αλλά το διαχωρισμό «εντός – εκτός συνταγματικού τόξου». Με όλους, πλην νεοναζιστών, φτάνει να τον κάνουν πρωθυπουργό. Μιλάμε για υπερ-μπαλαντέρ. Χρησιμοποίησε την αναμφισβήτητη ρητορική του δεινότητα με τρόπο που να μην αφήνει την παραμικρή αμφιβολία για τις προσδοκίες του. Από τη στιγμή που ο Μητσοτάκης δεν τον έκανε πρόεδρο της Δημοκρατίας, το μόνο που απομένει για να ικανοποιήσει τον άκρατο ναρκισσισμό του είναι να γίνει πρωθυπουργός μιας -ακόμα και βραχύβιας- συμμαχικής κυβέρνησης. Στα 70 του έστω. Θα το πετύχει; Συνήθως δεν πετυχαίνει μεγάλους στόχους. Εχασε πανηγυρικά από τον ΓΑΠ στις εκλογές για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, που ο ίδιος προκάλεσε. Μετά έγινε μνημονιακός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, πρώτα με τον Παπαδήμο, μετά τον Σαμαρά, έγινε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μόνο για να το δει να εξαερώνεται επί προεδρίας του και μετά είδε τη Φώφη να ψηλοανεβάζει το ποσοστό του. Πρόκειται για μόνιμο λούζερ, με τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του ώστε να θεωρεί ότι ο ελληνικός λαός… του χρωστάει. Από τη στιγμή που κατέθεσε υποψηφιότητα για πρωθυπουργός συμμαχικής κυβέρνησης, είναι σίγουρο πως θα βρίσκεται όλο και πιο συχνά στο πολιτικό προσκήνιο, επιτιθέμενος με το δικό του στιλ κατά του Μητσοτάκη, συμπληρώνοντας τους Σαμαρά-Καραμανλή)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo