Με αφορμή την επιστολή του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) στις 21/03/20 προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Πλακιωτάκη, γράφαμε ότι οι εφοπλΗστές για άλλη μια φορά -τώρα με αφορμή την υγειονομική κρίση- σήκωσαν την παντιέρα των πιο ιταμών απαιτήσεων και απειλούν ότι θα παροπλίσουν τα καράβια αν αυτές δε γίνουν δεκτές ().
Στις 26/03/20 και αφού πέρασαν πέντε ολόκληρες μέρες απο τις απαιτήσεις τους για οικονομική ενίσχυση του κλάδου, για κάλυψη των εξόδων των καραβιών και για διευκόλυνση στις απολύσεις ναυτεργατών (προσωρινή απαλλαγή τις χαρακτηρίζουν!), επανήλθαν με , στην οποία προβάλλοντας ως επιχείρημα το δήθεν ενδιαφέρον τους για τα νησιά και τους κατοίκους τους, ζητούν ουσιαστικά τη θέσπιση ελάχιστων δρομολογίων, τα οποία να χαρακτηριστούν «Δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας». Δηλαδή, στην πραγματικότητα ζήτησαν να πριμοδοτηθουν με αρκετά εκατομύρια ευρώ, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα με τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές.
Την αμέσως επόμενη μέρα ο ΣΕΕΝ σε δημοσιοποίησε πίνακα, τον οποίο το ΥΝΑΝΠ όχι μόνο λαμβάνει υπόψη του, αλλά και τον υιοθετεί πλήρως, όπως φαίνεται και από τη φράση «με βάση αυτά τα δεδομένα» (εννοεί τον πίνακα που έδωσαν οι εφοπλιστές), προχωρώντας στα πολυπόθητα (από τους εφοπλιστές) μέτρα στήριξης. ενίσχυση των επιχειρήσεων του κλάδου, ενεργοποίηση έκτακτων αναθέσεων συμβάσεων δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, μείωση 20% στα λιμενικά τέλη, παράταση για τρεις μήνες των πιστοποιητικών των πλοίων (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα σαπάκια που κυκλοφορούν στη θάλασσα) και ένταξή τους στις ΚΑΔ που πλήττονται λόγω κοροναϊού (με ό,τι αυτό επίσης συνεπάγεται για τους ναυτεργάτες).
Ξεπερνώντας ακόμα και τους εφοπλιστές στη φρασεολογία, ο Πλακιωτάκης δήλωσε ότι «η ναυτιλία και ειδικότερα η ακτοπλοΐα βιώνει ήδη περιορισμό της δραστηριότητας της και μείωση εσόδων»! Λίγο ακόμα και θα ζητούσε από τον ελληνικό λαό να κάνει… έρανο υπέρ αναξιοπαθούντων πλοιοκτητών…
Επειδή όμως οι εφοπλΗστές τα θέλουν όλα και τα θέλουν τώρα, στις 28/03/20 έστειλαν στον Πλακιωτάκη, υπενθυμίζοντάς του ότι δεν ικανοποιήθηκαν όλα όσα απαίτησαν και ότι εκκρεμεί το θέμα για την κάλυψη των εξόδων των καραβιών τους! Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, το ότι στην πρώτη επιστολή τους (21/3) ζητούσαν την αναδρομική ισχύ των μέτρων απο 21/3, ενώ στην τελευταία επιστολή, θέλοντας να κερδίσουν άλλη μια μέρα, ζήτησαν τα μέτρα να ισχύουν απο 20/3!
Στις 3 Απρίλη, δημοσιεύτηκε ΚΥΑ των Πλακιωτάκη, Σκυλακάκη, Τσακίρη (οι δυο τελευταίοι είναι υφυπουργοί Οικονομικών και Ανάπτυξης, αντίστοιχα) που καθορίζει στα το ποσό για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για το έτος 2020 (δείτε τη φωτογραφία)
Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι θα ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των εφοπλΗστάν, οι οποίοι θεωρούνται… στυλοβάτες του έθνους. Και βέβαια, δεν έχουμε καμία αμφιβολία για το πόσο τους ενδιαφέρουν οι κάτοικοι των νησιών, οι επιβάτες και το περιβάλλον…
Τελευταία Νέα :
- Πούτιν και Τραμπ περιδεείς μπροστά στον Κούλη…
- Teleperformance: Εργοδοτική τρομοκρατία με συνδικαλιστικές διώξεις
- Η «προστασία της Ευρώπης» βρωμάει θάνατο, και η σιωπή μας συνενοχή.
- Σαν σήμερα 23 Δεκέμβρη
- Ενας βαθύτατα θεσμικός και πλήρως ενσωματωμένος επιστημονικός φορέας αποκαλύπτει τα ψέματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη
- Στα 48,38 δισ. ευρώ εκτοξεύτηκαν τα «φέσια» προς τα ασφαλιστικά ταμεία τον Σεπτέμβρη του 2024, από 11,48 δισ. τον Οκτώβρη του 2014