Στην έναρξη της φθινοπωρινής συνόδου του Ευρωκοινοβούλιου, οι ευρωβουλευτές τήρησαν ενός λεπτού σιγή «για να τιμήσουν όσους χάθηκαν στις καταστροφές στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι». Ο πρόεδρος Ταγιάνι, όπως αναφέρει σχετικό δελτίο Τύπου, «μνημόνευσε εκείνους που επλήγησαν από τις πυρκαγιές που έπληξαν την Ελλάδα τον Ιούλιο, που άφησαν πίσω τους πάνω από 90 νεκρούς και 200 τραυματίες. Περισσότερες από χίλιες κατοικίες καταστράφηκαν, με βαρύτατες συνέπειες και για το περιβάλλον και για την οικονομία». Στην Ιταλία, η κατάρρευση της γέφυρας Morandi κοντά στη Γένοβα στις 14 Αυγούστου στοίχισε τη ζωή σε 43 άτομα, ενώ εκατοντάδες έχασαν τα σπίτια τους. «Ελπίζω ότι θα αναληφθεί η πολιτική ευθύνη και ότι θα δρομολογηθούν σύντομα προσπάθειες για την ανοικοδόμηση της γέφυρας, ενός από τους κόμβους του πανευρωπαϊκού μεταφορικού δικτύου TEN-T», δήλωσε ο Ταγιάνι, ο οποίος -καταλήγοντας- «εξέφρασε τα συλλυπητήρια του Κοινοβουλίου στις οικογένειες των θυμάτων αυτών των καταστροφών».
Οι εκπρόσωποι των θυτών κάνουν μνημόσυνο για τα θύματά τους, σε μια προσπάθεια να σβήσουν τις ευθύνες των αφεντικών τους. Για την εκατόμβη στο Μάτι και στον Νέο Βουτζά τα ξέρουμε, τα έχουμε γράψει, τα έχουμε ζήσει. Η Γένοβα, αν και όχι πολύ μακριά, βρίσκεται σε άλλο κράτος και ίσως κάποιοι να μη γνωρίζουν ότι η πτώση της γέφυρας Μοράντι ήταν ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα.
Ο ίδιος ο Ρομπέρτο Μοράντι (1902-89), ο μηχανικός που σχεδίασε τη γέφυρα, είχε προειδοποιήσει από το 1979 για «πρωτοφανή επιθετική διάβρωση» του σκελετού της γέφυρας και είχε προαναγγείλει ότι θα χρειαστεί διορθωτική διαδικασία με ειδικές εποξικές ρητίνες. Πέρασαν σχεδόν είκοσι χρόνια από τότε και δεν έγινε τίποτα. Το 2012, το θέμα της επικινδυνότητας της γέφυρας συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Γένοβας. Μολονότι τέθηκε υπόψη του έκθεση που έλεγε ότι η γέφυρα, «αν δεν ενισχυθεί, θα καταρρεύσει μέσα στην επόμενη δεκαετία», ο φάκελος πήγε στο αρχείο.
Οπως αποκάλυψε το περιοδικό «L'Espresso», την 1η Φλεβάρη του 2018 έγινε στη Γένοβα σύσκεψη με θέμα την ενίσχυση της γέφυρας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του υπουργείου Μεταφορών και της εταιρίας που εκμεταλλεύεται τους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους, συμφερόντων της γνωστής οικογένειας Μπένετον. Συμφώνησαν ότι απαιτούνται κονδύλια 20 εκατ. ευρώ, έφτιαξαν μια έκθεση και την πέταξαν σ' ένα συρτάρι για να… αναπαυτεί. Εκεί τη βρήκε η κατάρρευση με τους τόσους νεκρούς.