Την τελευταία στιγμή, ενημερώθηκαν οι γονείς του τμήματος 1 του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου ότι δεν θα λειτουργήσει το ολοήμερο τμήμα και η πρωινή υποδοχή μέχρι να τοποθετηθεί από το υπουργείο Παιδείας νέος Νηπιαγωγός στο σχολείο. Επίσης, η μοναδική εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης που έχει τοποθετηθεί θα αναγκαστεί να υποστηρίξει και τα 2 τμήματα με ό,τι αυτό σημαίνει για τα παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης.
Οι γονείς βρίσκονται σε απελπισία καθώς ανατρέπεται όλος ο οικογενειακός προγραμματισμός και εδώ μιλούμε για μια περιοχή όπου δεν κατοικούν μπρούκληδες αλλά απλοί λαϊκοί άνθρωποι μισθωτοί και άνθρωποι του μεροκάματου.
Τη γνώμη μας για το Ολοήμερο, από την πρώτη στιγμή, την έχουμε πει. Πρόκειται για παιδοφυλακτήριο, παρά τις μπόλικες κυβερνητικές «φιλολαϊκές» και «παιδαγωγικές» φιοριτούρες (άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, ολοκληρωμένα παιδαγωγικά προγράμματα, πολύπλευρη μόρφωση των παιδιών, κ.λπ.), Υπόψη ότι το Ολοήμερο αποτελεί επέκταση λειτουργίας του αστικού σχολείου, της μερικής γνώσης και της καλλιέργειας προσωπικοτήτων αρεστών στην αγορά.
Το Ολοήμερο ήταν μια φθηνή λύση για το αστικό κράτος φύλαξης των παιδιών των εργαζόμενων, τους οποίους ήθελε να απασχολούν απερίσπαστους από τις έγνοιες των παιδιών τους οι καπιταλιστές στις γαλέρες τους. Ηταν, δηλαδή, το Ολοήμερο σχολείο μια προσαρμογή του σχολείου στις άγριες εργασιακές συνθήκες, των απασχολήσιμων. Γι’ αυτό και επινοήθηκε ακριβώς την εποχή που οι εργασιακές σχέσεις «μπαχαλοποιήθηκαν» και δεν εξυπηρετούσε τα συμφέροντα και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών της εργατικής τάξης, που είναι η ολόπλευρη μόρφωση και η μη παραμονή σε ένα σχολείο-φυλακή οκτώ και δέκα ώρες.
Σήμερα, στο πλαίσιο των γενικών περικοπών, αλλά και της εκτόξευσης της ανεργίας (άρα υπάρχει τουλάχιστον ένας γονιός στο σπίτι να φυλάει τα παιδιά), η κυβέρνηση αποφάσισε να απαλλάσσεται σιγά σιγά από αυτό το έξοδο, θεωρώντας το «περιττό». Αντιμετωπίζει σαν ενοχλητικά παράσιτα και τους εκπαιδευτικούς που το στελέχωναν, και αδιαφορεί για τις ζόρικες ανάγκες των εργαζόμενων γονιών.
Αυτή είναι η αλήθεια και πρέπει να λέγεται χωρίς ενδοιασμούς. Γι’ αυτό και το φθηνό αυτό μέτρο πρέπει να πολεμήσουν και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς, απαιτώντας ανθρώπινες εργασιακές συνθήκες, γονικές άδειες στους εργαζόμενους γονείς, κ.λπ.
Στο σημερινό, όμως, πλαίσιο, όπου οι εργαζόμενοι γονείς εξαναγκάζονται στην ουσία, να αφήνουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο, μη έχοντας εναλλακτική λύση, είναι αναγκαίο να υποχρεωθεί το υπουργείο Παιδείας να στελεχώσει τα Ολοήμερα με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό προσωπικό.
Γι’ αυτό και στηρίζουμε τις διαμαρτυρίες και τον αγώνα των γονιών και παραθέτουμε την επιστολή τους:
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΑ
Οι γονείς του τμήματος 1 του 5ου νηπιαγωγείου Ιλίου ενημερωθήκαμε ότι δεν θα λειτουργήσει το ολοήμερο τμήμα και η πρωινή υποδοχή μέχρι να τοποθετηθεί από το υπουργείο Παιδείας νέος νηπιαγωγός στο σχολείο. Επίσης, η μοναδική εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης που έχει τοποθετηθεί θα αναγκαστεί να υποστηρίξει και τα 2 τμήματα με ό,τι αυτό σημαίνει για τα παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης.
Η μη λειτουργία του ολοήμερου φέρνει τα παιδιά σε θέση να βιώσουν το διαχωρισμό, από τα πρώτα κιόλας βήματά τους σε σχολικό περιβάλλον, αφού οι συμμαθητές και φίλοι τους από το άλλο τμήμα θα βιώνουν την εμπειρία του ολοήμερου σχολείου.
Πέρα από το πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία το παραπάνω γεγονός έχει και κοινωνικές προεκτάσεις. Προκαλεί τεράστια προβλήματα στις οικογένειες των παιδιών, αφού είναι ΑΔΥΝΑΤΟ για τους εργαζόμενους γονείς να παραλαμβάνουμε τα παιδιά στις 13.00 όπως είναι και εξαιρετικά δύσκολο μέσα σε λίγες μέρες να βρούμε κάποιον άνθρωπο που εμπιστευόμαστε να συνοδεύει τα παιδιά μας. Βέβαια, και να βρεθεί καλούμαστε να αναλάβουμε ένα ακόμα κόστος στον ήδη πολύ επιβεβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό.
Ταυτόχρονα, τίθεται σοβαρό ζήτημα ασφάλειας για τα παιδιά, αφού η αποχώρηση τους, εξ ανάγκης, με συνοδεία κάποιου υπερήλικα παππού ή γιαγιάς εγκυμονεί απρόβλεπτους κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα.
Απαιτούμε:
Tην άμεση τοποθέτηση νέου εκπαιδευτικού τόσο για το ολοήμερο όσο και για την παράλληλη στηριξη
Με δεδομένες τις διακηρύξεις της κυβέρνησης για ανάγκη αντιμετώπισης του δημογραφικού είναι, τουλάχιστον, πρόκληση να μην μεριμνά για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου από την 1η μέρα της νέας σχολικής χρονιάς.
Γονείς του 1ου τμήματος του 5ου νηπιαγωγείου Ιλίου