Ενάμισης μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και δεν έχουν καλυφθεί τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, ενώ δεν έχει προχωρήσει ακόμη η τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
Το υπουργείο Αμάθειας και Καταστολής αντιμετωπίζει την δημόσια εκπαίδευση, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με τη λογική του κόστους, γι’ αυτό και παράλληλα με την άρνηση του απαραίτητου αριθμού μόνιμων διορισμών, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, και την άρνηση ικανοποίησης των αιτημάτων για υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ειδική αγωγή, παράλληλη στήριξη) προχωρεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, δημιουργώντας πολυπληθή 25άρια και 27άρια τμήματα μαθητών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Την ίδια στιγμή εντείνει τις απειλές και το κλίμα τρομοκρατίας ενάντια στους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται σθεναρά στην επιβολή της αξιολόγησης, που αποτελεί όχημα για την κατηγοριοποίηση μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, την πειθάρχηση και την υποταγή.
Η μαχόμενη εκπαίδευση, όμως, δεν υποχωρεί. Αντιστέκεται. Καθημερινές είναι οι διαμαρτυρίες, οι κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που έχουν αναλάβει το ρόλο του χωροφύλακα και της επιβολής της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής και οι καταγγελίες ενάντια στις απειλές και τις γελοίες και προκλητικές πρακτικές που επινοούν τα «στελέχη εκπαίδευσης» (σύμβουλοι εκπαίδευσης, διευθυντές, κ.λπ.) προκειμένου να την επιβάλλουν.
Παραθέτουμε κάποιες από τις τελευταίες καταγγελίες και κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, που απλώνονται απ’ άκρη σε άκρη στην Ελλάδα:
150 είναι τα κενά καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Κυκλάδες. Περισσότερες από 2000 είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες μόνο στα σχολεία της Μυκόνου! Τα σχολεία υπολειτουργούν και δεκάδες είναι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες χωρίς υποστήριξη, σύμφωνα με ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων.
Μαζική κινητοποίηση πραγματοποίησε ο Σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ «Κώστας Σωτηρίου» τη Δευτέρα 20/10 στη Διεύθυνση ΠΕ Αν. Αττικής.
Απαιτεί να σταματήσει:
- Η πολιτική των περικοπών, της υποχρηματοδότησης και της ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών και ο εμπαιγμός του υπ Παιδείας και της κυβέρνησης
- Ο αυταρχισμός, η τρομοκρατία και οι αυθαιρεσίες σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων. Σεβασμός του δικαιώματος της απεργίας.
- Η υπονόμευση της δημοκρατικής λειτουργίας των συλλόγων διδασκόντων στο σχολείο.
- Η επιχείρηση τρομοκρατίας από τη Δ/νση, τους σχολικούς συμβούλους και ορισμένων δ/ντών που γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως. Όχι στην επίθεση προς τους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο.
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. της Δυτικής Θεσσαλονίκης μαζί με όλα τα Εκπαιδευτικά Σωματεία της πόλης, διατρανώνουν την απόφασή τους να συνεχίσουν και να δυναμώσουν τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Καλούν τη Δ/νση Π.Ε. και το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης να εκδώσουν άμεσα τη διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης των δικαιωθέντων εκπαιδευτικών και όλων των νεοδιόριστων, χωρίς αξιολόγηση.
Γι’ αυτό και οργάνωσαν παράσταση στη Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης την Τρίτη 21.10.2025, όπου μαζί με τους/τις δικαιωθέντες εκπαιδευτικούς, που ζήτησαν πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών, απαίτησαν τη μονιμοποίησή τους.
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καταγγέλλει την κλιμάκωση απειλών και τρομοκρατίας προς τους εκπαιδευτικούς με αφορμή την επιβολή της αξιολόγησης.
Τονίζει ότι η αξιολόγηση παραμένει απονομιμοποιημένη στη συνείδηση της πλειοψηφίας του κλάδου και υποστηρίζει πως δεν αποσκοπεί στη βελτίωση του σχολείου, αλλά στην κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων και τη δημιουργία ανισοτήτων στην εκπαίδευση.
Η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης μαζί με ΣΕΠΕ οργάνωσε εκδήλωση στο Παιδαγωγικό Τμήμα ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών.
Πραγματοποίησε νέα μαζική συγκέντρωση την Πέμπτη 16/10/2025 ενάντια στις διώξεις για τις εξετάσεις PISA από τη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης σε βάρος της Σοφίας Στεφανίδου, γραμματέα της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καθώς και εκπαιδευτικούς που είναι μέλη του σωματείου. Η κινητοποίηση οργανώθηκε από Α΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ- Θ και Β΄, Στ΄, Ζ΄, Η΄ ΣΕΠΕ ΣΕΠΕ Υπαίθρου και ΣΕΠΕ Λαγκαδά, την Ενωση Συνταξιούχων, Εκπαιδευτικών Θεσ/νίκης και Φοιτητικούς Συλλόγους.
Κατήγγειλε τον Διευθυντή ΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο οποίος, παρά τη μαζική εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών σωματείων που στηρίζουν τους συναδέλφους της Ε ΕΛΜΕ-Θ και απαιτούν να σταματήσουν οι διώξεις, λειτούργησε απαξιωτικά, ιδιαίτερα προς τους διωκόμενους συναδέλφους. Για μια ακόμη φορά απουσίαζε από τα γραφεία, αντί να παρευρίσκεται για να παραλάβει τα δεκάδες ψηφίσματα αλληλεγγύης ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ προς τους εκπαιδευτικούς που διώκονται, τις περισσότερες από 1.500 υπογραφές στήριξης και τις 107 υπογραφές από γονείς του 6ου Γυμνασίου Σταυρούπολης που ζητούν να σταματήσει η δίωξη των εκπαιδευτικών του σχολείου τους.
ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ αποφάσισαν να συνεχίσουν τον αγώνα, οργανώνοντας νέα κινητοποίηση.
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων έξω από την ΠΔΕ Θεσσαλίας.
Διεκδικούν:
Αμεση κάλυψη των κενών και των ελλείψεων εκπαιδευτικών με μαζικούς διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των σχολείων.
Εδώ και τώρα να λειτουργήσουν όλα τα ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων και να αποσυρθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος του Υπουργείου.
Να προσληφθούν άμεσα οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης Στήριξης καθώς και οι Σχολικοί Νοσηλευτές.
Ανάκληση των συγχωνεύσεων τμημάτων που έχουν γίνει από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Τα παιδιά μας είναι άνθρωποι, όχι σαρδέλες.
Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη με στόχο να φτάσουμε σε τμήματα 15 παιδιών.
Σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια χρηματοδοτούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Να γίνουν όλοι οι σχολικοί καθαριστές και καθαρίστριες πλήρους ωραρίου – προσλήψεις που να αντιστοιχούν στις ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας με βάση τα τετραγωνικά και τον αριθμό των μαθητών.
Αμεση ολοκλήρωση του ελέγχου πιστοποίησης ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και άμεση επίλυση των προβλημάτων ανά σχολική μονάδα.
Κάλυψη όλων των λειτουργικών και εκπαιδευτικών αναγκών των σχολικών μονάδων από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τους γονείς.
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας οργανώνει παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 23/10 στην ΠΔΕ Ιονίων Νήσων ενάντια στις συγχωνεύσεις των τμημάτων. Η ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Ενάμιση, περίπου, μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και οι τοπικοί εκπρόσωποί τους, προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών.
Προωθείται η συγκρότηση των τμημάτων να γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή με 25 έως 27αρια τμήματα, με κόψιμο ολιγομελών τμημάτων. Δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες. Όπως δε λογαριάζουν και την κατάσταση των σχολικών κτιρίων, το μέγεθος των αιθουσών, τις νομικές προβλέψεις για το πόσα τ.μ. πρέπει να υπολογίζουν για κάθε μαθητή, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και την Πυροσβεστική.
Μόνο στη ΔΔΕ Κέρκυρας και χωρίς να έχουμε όλα τα στοιχεία στα χέρια μας, μέχρι σήμερα, κόβονται 8 τμήματα γενικής παιδείας και κατευθύνσεων και μάλιστα σε σχολεία με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως το Γυμνάσιο Φαιάκων, όπου λειτουργεί σε παλιό ξενοδοχείο, ή το ΓΕΛ Αγρού με τα 6 κοντέινερ, τα οποία έχουν λήξει εδώ και χρόνια. Αλλά ακόμα και στα υπόλοιπα σχολεία, στα οποία κόβονται τα τμήματα, που είναι τα γενικά λύκεια της πόλης, η κατάσταση δεν είναι καλύτερη: Μικρές αίθουσες και πολλά τα παιδιά! Αν συνυπολογίσει κανείς και το γεγονός ότι τα παιδιά των ΓΕΛ, έχουν την προετοιμασία για την Τράπεζα Θεμάτων και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καταλαβαίνει πόσο υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία!
Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζική «σφαγή» τμημάτων και η προθυμία τόσο του Περιφερειακού Δ/ντη Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, όσο και της Διευθύντριας ΔΕ Κέρκυρας, θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.). Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό. Διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί. Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της, αφού ακόμα και τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις κι έχουμε -ακόμα και τώρα, 1,5 μήνα μετά την έναρξη των σχολείων- μετακινήσεις εκπαιδευτικών και ανακλήσεις αποσπάσεων».
Με πληροφορίες από drepani.gr