-
Κάθε χρόνο γεννιούνται στα κράτη μέλη της ΕE 8,8 εκατ. σκύλοι και 2 εκατ. γάτες.
-
Πωλούνται κάθε χρόνο 8 εκατ. σκύλοι και 2 εκατ γάτες!
-
Ο ετήσιος τζίρος από την πώληση σκύλων και γατών στην ΕΕ ανέρχεται, με τους επιεικέστερους υπολογισμούς σε 3,8 δισ. ευρώ!
-
Με τους νόμους που ψηφίζει και τις υπουργικές αποφάσεις που βγάζει από τον Σεπτέμβρη του 2021 για τους σκύλους και τις γάτες, η κυβέρνηση Μητσοτάκη αβαντάρει το εμπόριό τους, μέσω το οποίου εκτινάσσονται ο τζίρος και τα κέρδη των κατ’ επάγγελμα ζωόφιλων.
Στις 7 Δεκέμβρη του 2023, η Κομισιόν δημοσίευσε την πρότασή της για τον νέο Κανονισμό (COM 769 τελικό) με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «σχετικά με την καλή διαβίωση των σκύλων και των γατών και την ιχνηλασιμότητά τους». Σύμφωνα με την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία, το σχέδιο συζητείται στις επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και στα όργανα του Συμβουλίου Υπουργών και στο πλαίσιο της λεγόμενης συναπόφασης συμφωνείται το τελικό κείμενο από τα τρία όργανα, το οποίο στη συνέχεια δημοσιεύεται στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ.
Οι συζητήσεις πάνω στο σχέδιο αυτό άρχισαν στα διάφορα «συναρμόδια» όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Υπάρχει και η ΕΟΚΕ (Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή) που, όπως στην Ελλάδα η ΟΚΕ (Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή), με τις γνωμοδοτήσεις της αβαντάρει τα τρία θεσμικά όργανα (Κομισιόν, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο Υπουργών).
Στις 21 Μάρτη του 2024, η Ολομέλεια της ΕΟΚΕ έβγαλε τη γνωμοδότησή της, με την οποία επικροτεί την πρόταση της Κομισιόν. Ισχυρίζεται ότι δήθεν με αυτό το σχέδιο κανονισμού επιδιώκεται η καλή διαβίωση των σκύλων και των γατών στην ΕΕ. Παραθέτουμε αυτή τη γνωμοδότηση.
GNOMODOTHSH_EOKEΗ ΕΟΚΕ αναφέρει εισαγωγικά ότι «επιδοκιμάζει θερμά τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η ΕΕ υπέρ της καλής διαβίωσης και της ιχνηλασιμότητας των σκύλων και των γατών». Αυτή η εισαγωγική τοποθέτηση επιβεβαιώνει τη θέση μας, ότι ο ρόλος της ΕΟΚΕ είναι να συγκαλύπτει και να ωραιοποιεί τη στόχευση των τριών θεσμικών οργάνων μέσω της νομοθεσίας που ψηφίζουν, είτε πρόκειται για κανονισμούς είτε για οδηγίες.
Ο ισχυρισμός της ότι με αυτό το σχέδιο κανονισμού επιδιώκεται η καλή διαβίωση των σκύλων και των γατών είναι ανυπόστατος και προκλητικός, όταν μάλιστα στη γνωμοδότηση ομολογείται ότι τα αδέσποτα σκυλιά και γάτες στην ΕΕ είναι 100 εκατομμύρια! Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα (η έμφαση δική μας):
«Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των σκύλων και γατών που βρίσκονται σε καταφύγια στην Ευρώπη, αλλά εκτιμάται ότι, συνολικά, υπάρχουν περίπου 100 εκατομμύρια εγκαταλελειμμένα ζώα συντροφιάς, συμπεριλαμβανομένων όχι μόνο όσων βρίσκονται σε καταφύγια, αλλά και των αδέσποτων σκύλων και γατών»!
Ενώ στην πρόταση της Κομισιόν υπάρχουν αποκαλυπτικά στοιχεία για τις γεννήσεις κουταβιών και γατών κάθε χρόνο και για τις πωλήσεις τους, η ΕΟΚΕ φρόντισε να τα αποσιωπήσει, επιβεβαιώφνοντας πως είναι παραμύθι της Χαλιμάς ο ισχυρισμός ότι με αυτό το σχέδιο κανονισμού επιδιώκεται η καλή διαβίωση των σκύλων και των γατών.
Παραθέτουμε το σχέδιο κανονισμού και στη συνέχεια αποσπάσματα αναφορικά με τις γεννήσεις και τις πωλήσεις σκύλων και γατών (oι εμφάσεις δικές μας).
SXEDIO_KANONISMOY_SKYLOI-GATESΓεννήσεις σκύλων και γατών
Εκτιμάται ότι περίπου 4,4 εκατομμύρια κουτάβια και 1 εκατομμύρια γατάκια της ετήσιας παραγωγής σκύλων και γατών στην ΕΕ παράγονται από εμπορικούς εκτροφείς ζώων εκτός γενεαλογίου (που αντιστοιχούν στο 50 % περίπου των σκύλων και γατών που γεννιούνται και εκτρέφονται στην ΕΕ κάθε χρόνο) (σελίδα 10).
Καταρχάς, βγάζει μάτι ο χαρακτηρισμός, από τους τεχνοκράτες της Κομισιόν που συνέταξαν το σχέδιο κανονισμού, των γεννήσεων σκύλων και γατών ως παραγωγή.
Δεύτερο, όταν οι γεννήσεις σκύλων και γατών στους εμπορικούς εκτροφείς είναι το 50%, βγαίνει εύκολα το συμπέρασμα ότι οι συνολικές γεννήσεις σκύλων είναι 8,8 εκατ. και γατών 2 εκατ. το χρόνο
Τρίτο, από τα αδέσποτα σκυλιά και γάτες γεννιούνται 4,4 εκατ. σκυλιά και 1 εκατ. γάτες. Αν πάρουμε ως δεδομένο αυτόν τον ισχυρισμό, σε μια δεκαετία θα γεννηθούν στα παράνομα καταφύγια και στους δρόμους των πόλεων 44 εκατ. σκυλιά και 10 εκατ. γάτες και στα εμπορικά εκτροφεία άλλα 44 εκατ. σκυλιά και 10 εκατ. γάτες. Συνολικά θα γεννηθούν 88 εκατ. σκυλιά και 20 εκατ. γάτες!
Πωλήσεις σκύλων και γατών
«Διαδικτυακές πωλήσεις: Εκτιμάται ότι το 60 % των ιδιοκτητών σκύλων και γατών αγοράζουν το κατοικίδιό τους μέσω του διαδικτύου. Το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 4,8 εκατομμύρια σκύλους και 1,2 εκατομμύρια γάτες».
Καταρχάς, η ομολογία της Κομισιόν ότι το 60% των σκύλων και γατών πωλούνται κάθε χρόνο μέσω του διαδικτύου τινάζει στον αέρα τον ισχυρισμό των τριών θεσμικών οργάνων της ΕΕ, ότι δήθεν με τη νομοθετική τους παρέμβαση αποσκοπούν στην καλή διαβίωση των ζώων συντροφάς. Αντίθετα, αποσκοπούν στην ελευθερία δράσης των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων, που «παράγουν» και εμπορεύονται σκύλους και γάτες σε μαζική κλίμακα, και στην τροφοδότηση των φαρμακευτικών (και άλλων) καπιταλιστικών επιχειρήσεων με πρώτη ύλη, καθώς και των ζωολογικών κήπων για τροφή στα σαρκοβόρα ζώα τους.
Δεύτερο, συνολικά πωλούνται (4,8/0,6= ) 8 εκατ. σκυλιά και (1,2/0,6=) 2 εκατ. γάτες. Σύμφωνα με στοιχεία που μας έδωσαν πραγματικοί ζωόφιλοι, που δεν έχουν παράνομα καταφύγια, που δεν περισυλλέγουν και δεν εμπορεύονται γάτες και σκύλους, οι τιμές των γατών είναι τουλάχιστον 300 ευρώ και των σκύλων από 400 ως 800 ευρώ.
Αν κάνουμε ένα πολλαπλασιασμό (παίρνοντας ως βάση την ελάχιστη τιμή για τους σκύλους) ο ετήσιος τζίρος από την πώληση σκύλων ανέρχεται, κατ’ ελάχιστο, σε 3,2 δισ. ευρώ και από την πώληση γατών σε 0,6 δισ. ευρώ. Ο συνολικός τζίρος φτάνει τα 3,8 δισ. ευρώ!
Η Κομισιόν, αναφερόμενη στον ετήσιο τζίρο εδώ και χρόνια, αλλά και στο σχέδιο κανονισμού, ισχυρίζεται ότι δήθεν ο ετήσιος τζίρος από την πώληση ζώων συντροφιάς (σκύλων και γατών) ανέρχεται σε 1,3 δισ. ευρώ. Προφανώς υποβαθμίζει τον τζίρο, για να μην αποκαλυφθεί ότι δίνει μεγάλο βάρος στο εμπόριο ζώων συντροφιάς, που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους όχι μόνο για την ευζωία των ζώων αλλά και των ανθρώπων. Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα από την σελίδα 3 του σχεδίου κανονισμού:
«Το εμπόριο σκύλων και γατών είναι πολύ επικερδές, με εκτιμώμενη ετήσια αξία των πωλήσεων σκύλων και γατών στην ΕΕ που ανέρχεται σε 1,3 δισ. EUR».
Επίσης, υποβαθμίζουν τον τζίρο, γατί δεν θέλουν να αποκαλυφθεί ότι οι κύριοι αγοραστές των 8 εκατ. σκύλων και 2 εκατ. γατών δεν είναι μόνο πολίτες της ΕΕ, αλλά η ευρωπαϊκή βιομηχανία και οι ζωολογικοί κήποι. Δεν αποκλείεται να γίνεται και μαζική πώληση σκύλων και γατών με εξαγωγές στις χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου. Προς επιβεβαίωση του ισχυρισμού μας παραθέτουμε απόσπασμα από το σχέδιο κανονισμού, που αναφέρει πόσοι είναι οι κάτοικοι της ΕΕ που έχουν γάτες και σκύλους.
«Το 2021 σύμφωνα με εκτιμήσεις οι πολίτες της ΕΕ κατείχαν 72,7 εκατομμύρια σκύλους και 83,6 εκατομμύρια γάτες».
Στην επεξεργασία των προτάσεων για κανονισμούς και οδηγίες στην Κομισιόν συμμετέχουν υπηρεσιακοί παράγοντες από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. Μέχρι τώρα γνωρίζουμε ότι εν προκειμένω συμμετείχαν δύο υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Ελλάδα, ένας από το υπουργείο Εσωτερικών και ένας από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και ένας υπηρεσιακός παράγοντας από την ΜΕΑ (Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία) στην ΕΕ, αποσπασμένος από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Οι έλληνες υπηρεσιακοί παράγοντες προφανώς δεν μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση των προτάσεων της Κομισιόν, όμως βάζουν και αυτοί κάποιο λιθαράκι, κινούμενοι στο πλαίσιο της εντολής της κυβέρνησης Μητσοτάκη όσον αφορά τη διαμόρφωση του σχεδίου κανονισμού για τα ζώα συντροφιάς.
Δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς ξεκίνησαν οι συζητήσεις στην Κομισιόν για την διαμόρφωση της πρότασής της, εκτιμούμε όμως ότι άρχισαν μετά την ψήφιση του νόμου-τερατουργήματος 4830 για τα ζώα συντροφιάς, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 169Α στις 18 Σεπτέμβρη του 2021.
Ετσι, ήταν επόμενο αυτές οι συζητήσεις και αυτή η πρόταση της Κομισιόν, που δίνει μεγάλο βάρος στο εμπόριο ζώων συντροφιάς, το οποίο αποφέρει τεράστια κέρδη και εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για την ευζωία των ζώων συντροφιάς και τη δημόσια υγεία, να δώσειουν τον αέρα στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για να τροποποιεί συνεχώς το νόμο της και να καταργεί και τα τελευταία εμπόδια που έβαζε στους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους ο νόμος 4039/2012.
Η νομοθεσία για τα ζώα συντροφιάς
Ας κάνουμε μια ιστορική αναδρομή, αναδεικνύοντας τις πολιτικές των κυβερνήσεων, από το 2003 που ψηφίστηκε ο νόμος 3170 για τα ζώα συντροφιάς μέχρι τώρα που η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξεσάλωσε και δεν άφησε τίποτα όρθιο από τους νόμους 3170/2003 και 4039/2012.
Βασικά κλειδιά όσον αφορά τα ζώα συντροφιάς (σκύλους και γάτες) ήταν οι πολιτικές που εφάρμοσαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, ο ρόλος των μηχανισμών καταστολής (αστυνομικού και δικαστικού), ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδοίκησης και ο ελεγκτικός ρόλος που άσκησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ και στη συνέχεια η Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΥΠΕΣ, μετά την ψήφιση του νόμου 4830/2021 και τη δημοσίευση του ΠΔ με το οποίο μεταφέρθηκε το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς από τη Διεύθυνση Προστασίας Ζώων, Φαρμάκων και Κτηνιατρικών Εφαρμογών του ΥΠΑΑΤ στη Διεύθυνση του ΥΠΕΣ που αναφέραμε.
Στειρώσεις ζώων συντροφιάς και ίδρυση καταφυγίων
Ο πρώτος νόμος για τα ζώα συντροφιάς ήταν ο 3170 (ΦΕΚ 191 Α, 27.7.2003) από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Κ. Σημίτη και αρμόδιο υφυπουργό τον Φ. Χατζημιχάλη. Στον νόμο αυτό δεν μπήκε διάταξη με την οποία να ορίζεται ότι έπρεπε τα ζώα να στειρώνονται υποχρεωτικά. Καταφύγια ζώων μπορούσαν να ιδρύουν και να λειτουργούν μόνο οι δήμοι και όχι οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι.
Οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι εκμεταλλεύτηκαν το κενό του νόμου για τις στειρώσεις, την άρνηση των δημάρχων σε μαζική κλίμακα να ιδρύσουν και λειτουργήσουν καταφύγια και τον υποτυπώδη έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ και έσπευσαν να στήσουν και να λειτουργούν παράνομα καταφύγια-κολαστήρια ακόμα και σε μη ιδιόκτητους χώρους. Οι κατασκευές αυτών των καταφυγίων ήταν της πλάκας, στερούνταν των απαραίτητων αδειών και ήταν επικίνδυνα για την ευζωία των ζώων συντροφιάς.
Σ’ αυτά τα κολαστήρια τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς γεννούσαν μαζικά κουταβάκια, που ήταν περιζήτητα, και οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι τα μοσχοπουλούσαν σε κράτη μέλη τα ΕΕ. Αυτό το μαζικό γεννοβόλημα κουταβιών είχε ως αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά και ο αριθμός των αδέσποτων σκύλων και γατών στη χώρα μας.
Επειδή το μαζικό γεννοβόλημα είχε πάρει τρομακτικές διαστάσεις και άρχισαν να δημιουργούνται αγέλες αδέσποτων σκυλιών στη χώρα μας, που συχνά έκαναν επιθέσεις σε ανθρώπους, υποχρεώθηκε η μνημονιακή κυβέρνηση του Λουκά Παπαδήμου να εισαγάγει στο νόμο 4039 (ΦΕΚ 15Α, 2.2.2012) διάταξη για υποχρεωτική στείρωση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
Από άρθρο μας με τίτλο: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εγκληματεί σε βάρος της δημόσιας υγείας και νομιμοποιεί το παράνομο εμπόριο ζώων συντροφιάς» (2.10.2021, δύο εβδομάδες μετά από τη δημοσίευση του νόμου-τερατουργήματος 4830 της κυβέρνησης Μητσοτάκη) παραθέτουμε ένα απόσπασμα για τις στειρώσεις:
Στείρωση των ζώων συντροφιάς
Στην Αιτιολογική Εκθεση του νόμου 3170/2003, στο σημείο που αναφέρεται στις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών σκύλων, διαβάζουμε:
«Στο άρθρο 2 περιλαμβάνονται οι υποχρεώσεις των ιδιοκτητών σκύλων… Επίσης στις ίδιες υποχρεώσεις περιλαμβάνεται η μέριμνα που οφείλει να λαμβάνει κάθε ιδιοκτήτης σκύλου για να ελέγχει την αναπαραγωγική δραστηριότητα των ζώων του, για την αποφυγή της εγκατάλειψής τους και για την αποφυγή της ρύπανσης των δημοσίων χώρων».
Το ίδιο το άρθρο 2, παράγραφος 6, του νόμου 3170, αναφέρει:
«Οι κάτοχοι θηλυκών σκύλων οφείλουν να μην επιδιώκουν ή διευκολύνουν την αναπαραγωγή ζώων και να μεριμνούν για τη στείρωσή τους, εφόσον δεν επιθυμούν τη διατήρηση των νεογέννητων ζώων ή δεν μπορούν να τα διαθέσουν σε νέους ιδιοκτήτες» (οι εμφάσεις δικές μας).
Τη διάταξη αυτή, που δεν απαγόρευε ρητά την ανεξέλεγκτη αναπαραγωγική δραστηριότητα των ζώων, εκμεταλλεύτηκαν οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι, προχωρώντας σε μαζική εκτροφή ζώων συντροφιάς, γιατί τα κουταβάκια είχαν και έχουν μεγάλη ζήτηση στο παράνομο εμπόριο.
Αυτή η εξέλιξη θορύβησε την κυβέρνηση Παπαδήμου και στο νόμο 4039 (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 2 Φλεβάρη του 2012) εισήγαγε την υποχρέωση να στειρώνονται τα ζώα συντροφιάς πριν από την υιοθεσία τους.
Στην Αιτιολογική Εκθεση του νόμου 4039, στο σημείο που αφορά το άρθρο 9 και αναφέρεται στις στειρώσεις, διαβάζουμε: «προβλέπεται, ότι τα αδέσποτα που περισυλλέγονται, υποβάλλονται αμέσως σε κτηνιατρική εξέταση, στειρώνονται…».
Ενώ το ίδιο το άρθρο 9, παράγραφος 8, αναφέρει τα εξής για τις στειρώσεις: «Στην περίπτωση υιοθεσίας των αδέσποτων ζώων συντροφιάς από ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη, φυσικό πρόσωπο ή φιλοζωικό σωματείο, που δεν είναι μόνιμος κάτοικος της Ελλάδας ή δεν έχει την έδρα του στην Ελλάδα, η υιοθεσία πραγματοποιείται… υπό την προϋπόθεση ότι τα ζώα έχουν στειρωθεί…».
Ναι μεν με νόμο 4039 εισήχθη η διάταξη για την υποχρεωτική στείρωση των ζώων συντροφιάς, όμως τελικά αυτή η διάταξη δεν εφαρμόστηκε και έτσι το παράνομο γεννοβόλημα στα παράνομα καταφύγια ζώων συντροφιάς πήρε τεράστιες διαστάσεις. Και δεν εφαρμόστηκε γιατί δεν γινόταν κανένας έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, όσον αφορά την λειτουργία των παράνομων καταφυγίων και το παράνομο γεννοβόλημα σ’ αυτά.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κατήργησε τη διάταξη του νόμου 4039 (όπως και τα άρθρα 1-23 αυτού του νόμου, που αναφέρονται στα ζώα συντροφιάς) που υποχρέωνε στη στείρωση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, ενώ οργιάζει το μαζικό γεννοβόλημα των σκύλων στα παράνομα καταφύγια-τερατουργήματα.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχώρησε σ’ αυτή την κατάργηση γιατί θέλει να ενισχύσει το μαζικό εμπόριο που κάνουν οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι στα κράτη μέλη της ΕΕ με το πρόσχημα της υιοθεσίας.
Οταν η Ελλάδα προπορεύεται στο μαζικό γεννοβόλημα, όταν ΜΚΟ από την Ευρώπη συνεργάζονται με έλληνες κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους, προσφέροντας πολλά χρηματικά κίνητρα για να λειτουργούν παράνομα καταφύγια και να πετυχαίνουν μαζικό γεννοβόλημα κουταβιών, επειδή τα κουτάβια είναι περιζήτητα στην ΕΕ, όταν η Ελλάδα προπορεύεται στο εμπόριο ζώων συντροφιάς στην ΕΕ και στο γεννοβόλημα, όταν στην ΕΕ, σύμφωνα με την ΕΟΚΕ, τα αδέσποτα σκυλιά και γάτες ανέρχονται σε 100 εκατομμύρια, έχουμε κάθε δικαίωμα να ισχυριστούμε ότι η Ελλάδα συμβάλλει καταλυτικά στη δημιουργία των 100 εκατ. αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
Η στείρωση των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς και το περιβόητο DNA
Παραθέτουμε απόσπασμα από άρθρο μας με τίτλο: «Σταθερά στο πλευρό των κατ’ επίφαση ζωόφιλων η κυβέρνηση Μητσοτάκη» (8.8.2022):
Ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς και DNA
Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη και πολλοί άλλοι από τα αντιπολιτευόμενα αστικά κόμματα ισχυρίζονται ότι η κατάσταση που δημιουργήθηκε στη χώρα μας, με τα εκατομμύρια ζώων συντροφιάς και τις αγέλες που επιτίθενται στον κόσμο στις πόλεις οφείλεται στην ανευθυνότητα των ιδιοκτητών δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς, οι οποίοι μετά από ένα διάστημα τα εγκαταλείπουν. Σε αυτό το άρθρο αποδείξαμε, για μια ακόμη φορά, ότι η εκρηκτική κατάσταση που δημιουργήθηκε στη χώρα μας οφείλεται στην ανεξέλεγκτη παράνομη δράση των κατ’ επίφαση ζωόφιλων.
Η κυβέρνηση, για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τον ισχυρισμό αυτό, στοχοποίησε όλους τους ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς και τους υποχρεώνει με το νόμο 4830/2021 είτε να τα στειρώσουν είτε να στέλνουν DNA στο ΕΦΑΓΥΖΣ (Εργαστήριο Φύλαξης και Ανάλυσης Γενετικού Υλικού Ζώων Συντροφιάς), που θα συσταθεί στο ΙΙΒΕΑΑ (Ιδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών). Για την αποστολή του δείγματος DNA οι ιδιοκτήτες είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν εφάπαξ ηλεκτρονικό παράβολο 150 ευρώ και 10 ευρώ στον κτηνίατρο που έκανε τη λήψη του γενετικού υλικού. Το δε ΙΙΒΕΑΑ για την ίδρυση και λειτουργία του ΕΦΑΓΥΣΕ θα λάβει εφάπαξ ενίσχυση μέχρι 2 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Καταρχάς, δεν είναι σίγουρο αν θα ιδρυθεί και πότε θα λειτουργήσει το ΕΦΑΓΥΣΕ. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ότι βασικά θα λειτουργεί σαν μπαμπούλας για να πηγαίνουν οι ιδιοκτήτες να στειρώνουν τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς. Επειτα, δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να λυθούν τα τεχνικά ζητήματα που είναι απαραίτητα για να μπορεί να λειτουργήσει.
Το κύριο όμως ζήτημα που αναφύεται είναι ότι αυτή η κυβέρνηση βάζει σε προτεραιότητα τη λήψη DNA από τα ζώα συντροφιάς και όχι από τα παραγωγικά ζώα. Οφειλε και οφείλει να ξεκινήσει από την ίδρυση Εργαστηρίου Φύλαξης και Ανάλυσης Γενετικού Υλικού Παραγωγικών Ζώων (ΕΦΑΓΥΠΖ), για να μπει τέλος στο όργιο ελληνοποίησης του γάλακτος, της Φέτας ΠΟΠ και όλων των τυροκομικών προϊόντων.
Με υπουργική απόφαση που εκδόθηκε δόθηκαν στο ΕΦΑΓΥΖΣ τα 2 εκατ. ευρώ. Αυτό οργανώνει μεν ημερίδες, στις οποίες επαναλαμβάνονται μονότονα τα παραμύθια της Χαλιμάς για το ότι το γιγάντωμα των αδέσποτων ζώων συντροφιάς οφείλεται στην εγκατάλειψη από τους ιδιοκτήτες τους δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς, αλλά ακόμα να συλλέξει DNA, γιατί οι ιδιώτες κτηνίατροι, μέλη του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, αρνούνται να πάρουν DNA.
Ετσι, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με το άρθρο 49 του νόμου: «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις», που ψηφίστηκε στις 9 Οκτώβρη, έδωσε νέα παράταση (μέχρι τέλος Ιούλη του 2025) στο να μην μπαίνουν πρόστιμα στους ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που αρνούνται να τα στειρώσουν και να ληφθεί DNA απ’αυτά. Αυτό απλά σημαίνει, ότι το ΕΦΑΓΥΖΣ στην ουσία δεν λειτουργεί.
Με την παράγραφο 2 του άρθρου 49 του νόμου 4830/2021, οι ιδιοκτήτες των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς και οι κυνγοί ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλλουν ηλεκτρονικό παράβολο 150 ευρώ, από τα οποία 15 για τους κτηνιάτρους και άλλα 10 επίσης στους κτηνίατρους γα την αποστολή του DNA. Οι κτηνοτρόφοι απαλλάσσονταν από την καταβολή του παράβολου των 150 ευρώ.
Με το ίδιο άρθρο 49 του νόμου που ψηφίστηκε στις 9 Οκτώβρη, αλλά δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα στο ΦΕΚ, οι ιδιοκτήτες των αδέσποτων ζώων συντροφιάς θα καταβάλλουν 70 ευρώ για το ηλεκτρονικό παράβολο και 50 ευρώ στους ιδιώτες κτηνίατρους, σύνολο 120, αντί 160 ευρώ. Οι κυνηγοί θα καταβάλλουν 40 ευρώ για το ηλεκτρονικό παράβολο και 50 ευρώ στους ιδιώτες κτηνίατρους, σύνολο 90 αντί 160 ευρώ. Οι δε κτηνοτρόφοι θα καταβάλλουν στους ιδιώτες κτηνίατρους 50 αντί 10 ευρώ.
Οι ιδιώτες κτηνίατροι θα παίρνουν 50 αντί 25 ευρώ. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει να δελεάσει τους ιδιώτες κτηνίατρους, προκειμένου ν’ αλλάξουν τη στάση τους και ν’ αρχίσουν να παίρνουν DNA.
Νομιμοποίηση των παράνομων καταφυγίων ζώων συντροφιάς
Οπως προαναφέραμε, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με το άρθρο 10 παράγραφος 3 του νόμου 4830/2021, νομιμοποιούσε όλα τα παράνομα καταφύγια-κολαστήρια των κατ’ επάγγελμα ζωόφιλων και έδωσε το ΟΚ για τη λειτουργία και άλλων καταφυγίων από άλλους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους.
Για να τους διευκολύνει να λειτουργούν παράνομα καταφύγια, με τον νόμο 4830 κατάργησε τον νόμο 604/1977 και το ΠΔ 463/1978, που έπρεπε να εφαρμόζουν οι δήμοι για να πάρουν άδεια ίδρυσης καταφυγίου ζώων συντροφιάς, τα οποία έπρεπε να κατασκευάσουν μέσα σε δύο χρόνια, γιατί διαφορετικά έπαυε να ισχύει η άδεια ίδρυσης.
Στη θέση του καταργημένου νόμου 604/1977 και του ΠΔ 463/1978, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έβαλε τα άρθρα 28 και 29 του νόμου 4830/2021, που είναι της πλάκας.
Παρολαυτά, όλοι χωρίς εξαίρεση οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι, παρά τις συνεχείς αναβολές που τους δίνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για να νομιμοποιήσουν τα κολαστήρια ζώων συντροφιάς, δεν καταθέτουν στις ΔΑΟΚ των Περιφερειακών Ενοτήτων αιτήσεις για νομιμοποίηση. Δεν σπεύδουν, γατί οι κατασκευές τους είναι της πλάκας (γι’ αυτό μιλάμε για κολαστήρια), δεν έχουν πάρει άδεια από την Πολεοδομία, ενώ πολλά απ’ αυτά λειτουργούν σε καταπατημένες εκτάσεις.
Από τον Σεπτέμβρη του 2021 που δημοσιεύτηκε ο νόμος 4830 έχουν δοθεί πέντε παρατάσεις, μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2027, προκειμένου να υποβάλουν οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι τους φακέλους στις ΔΑΟΚ (Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής). Η τελευταία παράταση δόθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 44 του νόμου 5130 (ΦΕΚ Α, 1.8.2024), με καθυστέρηση δύο μηνών ακριβώς μετά τη λήξη (31.5.2024) της προτελευταίας παράτασης.
Παραθέτομε αυτή την παράταση (η έμφαση δική μας):
«3. Η παρ. 6 του άρθρου 46 του ν. 4830/2021 (Α’ 169), περί των μεταβατικών διατάξεων του Μέρους Α’ του νόμου αυτού, αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Λειτουργούντα κατά την 18η.9.2021 καταφύγια υποχρεούνται να αδειοδοτηθούν, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των άρθρων 28 και 29, έως την 31η.12.2025. Αποφάσεις σφράγισης καταφυγίων αναστέλλονται μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, εκτός αν διαπιστωθεί από έκθεση των αρμοδίων οργάνων ότι απειλείται η ζωή των φιλοξενούμενων ζώων.
Αν τα ανωτέρω καταφύγια δεν αδειοδοτηθούν έως την 31η.12.2025, συνεχίζουν να λειτουργούν έως την 31η.12.2027, χωρίς να επιτρέπεται η εισαγωγή νέων ζώων συντροφιάς σε αυτά και με αποκλειστικό αντικείμενο τη φροντίδα και υιοθεσία των ήδη φιλοξενούμενων
ζώων. Αν κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος του προηγούμενου εδαφίου διαπιστωθεί από έκθεση των αρμοδίων οργάνων ότι εισέρχονται προς φιλοξενία νέα ζώα συντροφιάς σε μη αδειοδοτημένα καταφύγια ή ότι απειλείται η ζωή των φιλοξενούμενων ζώων, τα καταφύγια αυτά σφραγίζονται».
Παράταση μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2027 και όταν έρθει εκείνη η στιγμή θα δοθεί και νέα παράταση, όπως έγινε με τα παράνομα μαντριά στα δάση, που ενώ το 2012 δόθηκε παράταση για τρία χρόνια, αυτά συνεχίζουν να λειτουργούν παράνομα.
Πρώτο, στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 6 του άρθρου 46 του νόμου 4830, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 3 του άρθρου 44 του νόμου 5130, αναφέρεται ότι ισχύει η παράταση αν δεν απειλείται η ζωή των ζώων συντροφιάς. Αυτό είναι το παράθυρο που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τόσο οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι όσο και οι προϊστάμενοι των ΔΑΟΚ ή των Διευθύνσεων Κτηνιατρικής των Περιφερειών ή οι αντιπεριφερειάρχες που έχουν την αρμοδιότητα των ζώων συντροφιάς, για να συνεχίσουν να λειτουργούν τα παράνομα κολαστήρια, όχι μόνο μετά από τον Δεκέμβρη του 2025 αλλά και μετά τον Δεκέμβρη του 2027.
Θυμίζουμε πως, ενώ βγήκαν αποφάσεις για κλείσιμο κολαστηρίων από το 2019, αυτά δεν έκλεισαν ποτέ με βασικό επιχείρημα, τόσο από τις εισαγγελικές όσο και από τις αστυνομικές αρχές, ότι μπαίνει σε κίνδυνο η ζωή των ζώων συντροφιάς.
Και δεν συνέβη μόνο αυτό. Αρνήθηκαν να σφραγίσουν αυτά τα κολαστήρια και επέτρεπαν στους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους να βάζουν και άλλα σκυλιά σ’ αυτά, να συνεχίζουν το μαζικό γεννοβόλημα και να δέχονται οι εισαγγελείς τις μηνύσεις των κατ’ επάγγελμα ζωόφιλων εναντίον πραγματικών ζωόφιλων που κατήγγειλαν την παράνομη δράση τους.
Δεύτερο, με το τρίτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου παρατείνεται η παράνομη λειτουργία των καταφυγίων-κολαστηρίων μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2027, με τον περιορισμό (λέμε τώρα) να μην μπαίνουν νέα ζώα σ’ αυτά. Ο περιορισμός είναι της πλάκας, όχι μόνο για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω, αλλά και επειδή σε αυτά τα καταφύγια διαιωνίζεται το μαζικό γεννοβόλημα κουταβιών, και έτσι έχουμε πολλά νέα σκυλιά.
Περισυλλογή των αδέσποτων ζώων συντροφιάς
Είναι γνωστό ότι οι κατ’ επάγγελμα ζωόφιλοι κάνουν διαχρονικά παράνομη περισυλλογή όχι μόνο αδέσποτων, αλλά και δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς, σε πλήρη γνώση των δημάρχων και του δικαστικού και αστυνομικού μηχανισμού, ακόμα και με τον νόμο-τερατούργημα, (4830/2021) που έπρεπε πρώτα να κάνουν προγραμματική σύμβαση με τους δήμους και να διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό.
Ερχεται τώρα η κυβέρνηση Μητσοτάκη και με διάταξη που εισάγει στο άρθρο 46 του ήδη ψηφισμένου νόμου «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις» υποχρεώνει τις φιλοζωικές οργανώσεις να εισάγουν στα καταστατικά τους την περισυλλογή αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Παραθέτουμε τη διάταξη (η έμφαση δική μας):
«(β) ΥποΜητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων όπου καταγράφονται όλα τα αναγνωρισμένα και νομίμως λειτουργούντα φιλοζωικά σωματεία και οι φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με έδρα στην Ελλάδα ή με έδρα σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και περιλαμβάνουν στους καταστατικούς σκοπούς τους την προαγωγή της φιλοζωίας και τη φροντίδα και περισυλλογή αδέσποτων ζώων συντροφιάς».
Με τη διάταξη αυτή ανοίγει, σταδιακά, ο δρόμος γιατί τη νομιμοποίηση της παράνομης περισυλλογής ζώων συντροφιάς από τους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους. Σε επόμενη φάση θα τροποποιηθούν οι διατάξεις του νόμου 4830, που προβλέπουν ότι η περισυλλογή των αδέσποτων ζώων γίνεται είτε από τους ίδιους τους δήμους είτε από τους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους μετά από προγραμματική αύμβαση, που ήταν και είναι της πλάκας.
Σήμανση των ζώων συντροφιάς
Από άρθρο μας με τίτλο: «Να καταργηθεί εδώ και τώρα ο νόμος έκτρωμα για τα ζώα συντροφιάς» παραθέτουμε ένα απόσπασμα:
Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων
Προηγουμένως σημειώσαμε ότι η λειτουργία και διαχείριση αυτής της Βάσης είχε παραχωρηθεί στον ΠΚΣ. Η πλημμελής ωστόσο λειτουργία από τον ΠΚΣ είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια καρικατούρα και έτσι οι κατ’ επίφαση ζωόφιλοι να λειτουργούν ανεξέλεγκτα και η μαζική εκτροφή ζώων συντροφιάς να οργιάζει.
Με την παράγραφο 10 του άρθρου 4 του νόμου, υποχρεωνόταν ο ΠΚΣ να παραδώσει τη Βάση Δεδομένων στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέχρι τις 2 Μάρτη του 2012. Η σχετική διάταξη αναφέρει τα εξής:
«10. Το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος υποχρεούται να παραδώσει σε ηλεκτρονική μορφή, συμβατή με τη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, τα στοιχεία των ιδιοκτητών και των κωδικών σήμανσης των ζώων συντροφιάς, που έχει καταγράψει από την ημερομηνία ανάθεσης σε αυτόν της τήρησης Ηλεκτρονικής Βάσης Δεδομένων μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου, διατηρώντας πρόσβαση στην προαναφερθείσα βάση με κωδικό πρόσβασης. Επίσης, κωδικός πρόσβασης παρέχεται και στους Ο.Τ.Α., προκειμένου να έχουν τον έλεγχο δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων, στα διοικητικά τους όρια».
Κρίνουμε σκόπιμο να κάνουμε εδώ μια διευκρίνιση σχετικά με την πρόβλεψη να έχει κωδικό πρόσβασης ο ΠΚΣ. Οι ιδιώτες κτηνίατροι, που ήταν πιστοποιημένοι και που υποτίθεται φροντίζουν για την πιστοποίηση της ευζωίας των ζώων συντροφιάς, ήταν υποχρεωμένοι να εισάγουν τα στοιχεία των ζώων που υιοθετούνταν στην Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων. Με τον τρόπο αυτό διασφαλιζόταν ότι τόσο τα μέλη του ΠΚΣ όσο και το ΔΣ του Συλλόγου έχουν κωδικό πρόσβασης στην Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων (ΗΒΔ).
Αντί, όμως, η ΗΒΔ να παραδοθεί από το ΔΣ του ΠΚΣ και την πρόεδρό του Τραχήλη στο ΥΠΑΑΤ μέχρι τις 2 Μάρτη του 2012, όπως προέβλεπε ο νόμος, παραδόθηκε στις 17 Δεκέμβρη του 2015, μετά από παραγγελία που εξέδωσε η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών κ. Μακρή, που είχε την αρμοδιότητα των ζώων συντροφιάς.
Εύλογο, λοιπόν, είναι το ερώτημα: Πού στηρίζονταν ο ΠΚΣ και η πρόεδρός του Τραχήλη και δεν παρέδιδαν την ΗΒΔ, παραβιάζοντας το νόμο 4039/2012; Στηρίζονταν στη βοήθεια της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου (Ιούνης 2012-Γενάρης 2015) και στη βοήθεια της κυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου (26 Γενάρη 2015-17 Δεκέμβρη 2015).
Εδώ ανοίγουμε μια παρένθεση. Από τις αρχές Γενάρη του 2013, ανέλαβε ως προϊστάμενος α/α της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής ο περιβόητος Θωμάς Αλεξανδρόπουλος. Την 1η Γενάρη του 2015, με βάση το νέο οργανόγραμμα του ΥΠΑΑΤ, ανέλαβε ως προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Βιώσιμης Ζωϊκής Παραγωγής και Κτηνιατρικής. Και την 1η Γενάρη του 2017, με νέα τροποποίηση του οργανογράμματος του ΥΠΑΑΤ, συνέχισε να είναι προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής. Παραμένει δε ως σήμερα, παρά το γεγονός ότι την άνοιξη του 2019, ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σ. Αραχωβίτης είχε πρωτοκολλήσει (με καθυστέρηση μάλιστα) την απόφαση με την οποία είχε επιλεγεί άλλος υπηρεσιακός παράγοντας ως προϊστάμενος, με τις νόμιμες διαδικασίες!
Επιστρέφουμε τώρα στα της ΗΒΔ. Ο Αλεξανδρόπουλος συνιστούσε στους υφισταμένους του να παραμείνει η ΗΒΔ στον ΠΚΣ ακόμη και μετά την εισαγγελική παραγγελία της κ. Μακρή. Φυσικά, οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν υπάκουσαν στις προφορικές συστάσεις του, για λόγους ευνόητους, και προχώρησαν σε Αξιολόγηση της ΗΒΔ που παρέδωσε ο ΠΚΣ. Λόγω χώρου δε θα την παρουσιάσουμε. Μπορεί, όμως, ο κάθε ενδιαφερόμενος να την βρει εύκολα στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΑΤ.
Αυτή η Αξιολόγηση έγινε από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ο τίτλος της είναι: «Ποιοτική Αξιολόγηση των δεδομένων που παραδόθηκαν από τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο με αριθμό πρωτοκόλλου 448/32300/15-3-2016».
Πλην όμως, ο ΠΚΣ και η πρόεδρός του δεν το έβαλαν κάτω, γιατί ήθελαν πάση θυσία να συνεχίζουν να λειτουργούν την ΗΒΔ-καρικατούρα. Ετσι, ένα μήνα πριν από την παράδοσή της, στις 16 Νοέμβρη, προσέφυγαν στο ΣτΕ προσβάλλοντας την απόφαση 1697/74031/2-7-2015 του υφυπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η προσφυγή αυτή του ΠΚΣ συζητήθηκε στο Δ’ Τμήμα του ΣΤΕ, το οποίο με την απόφαση 2073, που δημοσιεύτηκε στις 24 Αυγούστου του 2017, την απέρριψε. Παραθέτουμε ένα απόσπασμα:
«Ενόψει των ανωτέρω, η επιλογή του νομοθέτη να αναθέσει την τήρηση και διαχείριση της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και όχι στον αιτούντα Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο ουδόλως αντίκειται στο Σύνταγμα, όπως αβασίμως προβάλλεται, και είναι απορριπτέοι όλοι οι ανωτέρω λόγοι, καθώς και η αίτηση ακυρώσεως στο σύνολό της.
Διά ταύτα
Απορρίπτει την αίτηση».
Ολο, λοιπόν, το διάστημα από τον Μάρτη του 2012 μέχρι τις 17 Δεκέμβρη του 2015, που ο ΠΚΣ διαχειριζόταν παράνομα την ΗΒΔ, προτού εκδοθεί η εισαγγελική παραγγελία, συνεχίστηκε η παράνομη μαζική εκτροφή ζώων συντροφιάς από τους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους.
Με την παράδοση της ΗΒΔ στο ΥΠΑΑΤ στις 17 Δεκέμβρη του 2015 (την διαχειρίζονταν δύο Διευθύνσεις του), δεν σταμάτησε και η μαζική παράνομη εκτροφή ζώων συντροφιάς. Συνεχίζεται δε μέχρι και σήμερα, γιατί οι ιδιώτες κτηνίατροι ασκούσαν και συνεχίζουν να ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους, παρά το γεγονός ότι έχουν πιστοποιηθεί και είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν το νόμο, χωρίς όμως να προβλέπονται ουσιαστικές κυρώσεις. Το ζήτημα, βεβαίως, είναι πολύ σοβαρό, αλλά θα ξεφεύγαμε από το στόχο αυτού του άρθρου, που δεν είναι άλλος από την αποδόμηση του νόμου- εκτρώματος 4830/2021. Για τις πολύ σοβαρές ευθύνες των πιστοποιημένων ιδιωτών κτηνίατρων θα επανέλθουμε με άλλο άρθρο, αφού και με το νόμο-έκτρωμα του Μητσοτάκη διατηρούνται όλες οι αρμοδιότητές τους, παρά το γεγονός ότι τις ασκούσαν πλημμελώς.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη διατήρησε όλες τις αρμοδιότητες των πιστοποιημένων κτηνίατρων, ώστε αυτοί να βοηθήσουν τους κατ’ επίφαση ζωόφιλους να εξακολουθήσουν να οργιάζουν με τις μετακινήσεις ζώων συντροφιάς στο εξωτερικό, που εμφανίζονται ως υιοθεσίες ενώ είναι σκαστές εμπορικές πράξεις σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».
Για τον ρόλο του αστυνομικού μηχανισμού
Από το ίδιο άρθρο μας παραθέτουμε ένα άλλο απόσπασμα:
«Με το ΠΔ 22/2022 καταργήθηκε η εγκύκλιος διαταγή του αρχηγείου της ΕΛΑΣ «Περί της νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς»
Υποτίθεται ότι ο αστυνομικός μηχανισμός οφείλει να ελέγχει, εκτός των άλλων, και την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας για τη μετακίνηση ζώων συντροφιάς στο εξωτερικό. Με συνεχείς προσπάθειες, επιμονή και βοήθεια των υπηρεσιακών παραγόντων του ΥπΑΑΤ εκδόθηκε προς τούτο μια αναλυτική Εγκύκλιος Διαταγή από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, τον Σεπτέμβρη του 2020 (επί του παρόντος δεν θα σχολιάσουμε τα κενά αυτής της εγκυκλίου, την οποία παραθέτουμε στο τέλος).
Η εγκύκλιος αυτή είχε σταλεί μόνο στις αστυνομικές διευθύνσεις που διεξάγουν τους ελέγχους στα αεροδρόμια και στις επίγειες εξόδους της χώρας και όχι στα λιμάνια, όπου τους ελέγχους διενεργεί το Λιμενικό.
Για να διαπιστώσουμε εάν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία προχωρήσαμε σε σχετική έρευνα. Στο πλαίσιό της ρωτήσαμε και τις αστυνομικές διευθύνσεις που βρίσκονται σε περιοχές της χώρας με λιμάνι εξόδου και εισπράξαμε την παροιμιώδη απάντηση, ότι η αστυνομία περιφέρεται έξω από τα λιμάνια για να εντοπίσει παράνομη δραστηριότητα. Δεν μπορεί να μπει στα λιμάνια γιατί τον έλεγχο τον διεξάγει το Λιμενικό!
Από την έρευνα διαπιστώσαμε, επίσης, ότι η εγκύκλιος αυτή είτε δεν εφαρμόζεται καθόλου είτε εφαρμόζεται πλημμελώς. Τη χαριστική βολή έδωσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη με το ΠΔ 22, επιτρέποντας να πραγματοποιείται απρόσκοπτα το παράνομο εμπόριο ζώων συντροφιάς στο εξωτερικό (στο τέλος παραθέτουμε και το ΠΔ 22/2022).
Ο χρόνος που πέρασε από τις 18 Σεπτέμβρη του 2021 μέχρι σήμερα επιβεβαιώνει απολύτως το συμπέρασμά μας, ότι η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο 4830 με στόχο να νομιμοποιήσει το παράνομο εμπόριο ζώων συντροφιάς, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τόσο τη δημόσια υγεία όσο και την ευζωία των ζώων συντροφιάς. Γι’ αυτό απαιτούμε να καταργηθεί εδώ και τώρα ο νόμος-έκτρωμα!
Παραθέτουμε την εγκύκλιο του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. και το ΠΔ 22 του 2024 με το οποίο αυτή καταργήθηκε.
EGKYKLIOS_ELASPD_22_2022
Κλείνουμε με ένα απόσπασμα από το άρθρο μας με τίτλο: «Λερναία Υδρα η μπίζνα με τις υιοθεσίες και τα παράνομα καταφύγια ζώων συντροφιάς» (23.11.2019):
Σκανδαλώδης κατάσταση
Οι υποθέσεις στις οποίες αναφερθήκαμε παραπάνω δεν είναι μεμονωμένες. Επειδή έγιναν γνωστές οι αποκαλύψεις μας για το σκάνδαλο της ίδρυσης παράνομων καταφυγίων ζώων συντροφιάς, για το σκάνδαλο των μαζικών παράνομων υιοθεσιών, που σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία υποκρύπτουν εμπορική πράξη, για την αδιαφορία και ουσιαστικά το πατρονάρισμα όλων των δήμων από τους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους, που με την άδεια των δημοτικών αρχών χειρίζονται όλα τα θέματα που σχετίζονται με τα ζώα συντροφιάς, δεχόμαστε συνεχώς τηλεφωνήματα από κατοίκους που βιώνουν στο πετσί τους τις συνέπειες από την ίδρυση καταφυγίων ζώων συντροφιάς και ζητούν να βοηθήσουμε.
Η κατάσταση είναι δραματική και γενικευμένη σε όλη την Ελλάδα. Οι διωκτικοί μηχανισμοί, οι κυβερνήσεις και οι αρμόδιοι υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επιτρέπουν στους δήμους να μην ανταποκρίνονται στην υποχρέωσή τους να δημιουργούν καταφύγια ζώων συντροφιάς και να φροντίζουν για την ευζωία των ζώων, και να αφήνουν ελεύθερο το πεδίο δράσης στους κατ’ επάγγελμα φιλόζωους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γιγαντωθεί το φαινόμενο με τα αδέσποτα ζώα. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τα ζώα συντροφιάς θα είναι στην Ελλάδα περισσότερα από τα αιγοπρόβατα (που είναι παραγωγικά ζώα).
ΣΥΠΕΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με το τελευταίο νομοσχέδιο κατήργησε όλα τα εμπόδια στο εμπόριο ζώων συντροφιάς προς όφελος των κατ’ επάγγελμα ζωόφιλων και σε βάρος της δημόσιας υγείας και της ευζωίας των ζώων συντροφιάς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
-
-
-
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εγκληματεί σε βάρος της δημόσιας υγείας και νομιμοποιεί το παράνομο εμπόριο ζώων συντροφιάς
-
Σταθερά στο πλευρό των κατ’ επάγγελμα ζωόφιλων η κυβέρνηση Μητσοτάκη
-
Να καταργηθεί εδώ και τώρα ο νόμος-έκτρωμα για τα ζώα συντροφιάς
-
Λερναία Υδρα η μπίζνα με τις υιοθεσίες και τα παράνομα καταφύγια ζώων συντροφιάς
-
-