Μετά απ’ αυτό το άδειασμα καταλήγουν: «58. Οι υπηρεσίες του Συνεδρίου δεν διαθέτουν αποδεικτικά στοιχεία ότι οι υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ, πριν από την κατανομή των δικαιωμάτων ενίσχυσης, ήλεγξαν εάν τα ποσά προς κατανομή ήταν εύλογα τόσο ως προς τη συνολική αξία όσο και κατ’ αναλογία προς την έκταση αναφοράς ανά δικαίωμα». Κανονικό ξεβράκωμα τρώνε ο Α. Κοντός και η ηγεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Μεθοδικά το γραφείο Τύπου του υπουργείου Γεωργίας και οι καλοταϊσμένοι δημοσιορουφιάνοι έχουν βαλθεί να φιλοτεχνήσουν φωτοστέφανο για τον πρώην υφυπουργό και από το Σεπτέμβρη του 2007 υπουργό Γεωργίας Α. Κοντό. Τον παρουσιάζουν ως άνθρωπο μεθοδικό και οργανωτικό, που βάζει σε τάξη όποιους τομείς αναλαμβάνει, όπως «έβαλε σε τάξη τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες αγροτικά προϊόντα». Ομως, η ζωή άλλα δείχνει και το φωτοστέφανο ήδη έχει γίνει κατάμαυρο από τη μουτζούρα.
Αφήνουμε προς το παρόν έξω από το οπτικό πεδίο αυτού του σχολίου όλες τις αποκαλύψεις μας για το ρόλο του Α. Κοντού την τετραετία 2004-2008. Μετά τις εκλογές του Σεπτέμβρη του 2007, ο Κ. Καραμανλής προήγαγε τον Α. Κοντό από υφυπουργό σε υπουργό Γεωργίας. Πολύ σύντομα, όμως, μπήκε κι αυτός στο στόχαστρο της Κομισιόν και του ΕΕΣ (Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο) για τον τρόπο με τον οποίο ο ΟΠΕΚΕΠΕ (Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων) έχει φτιάξει και διαχειρίζεται το σύστημα της ενιαίας ενίσχυσης των κοινοτικών επιδοτήσεων στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ). Μιας ΚΑΠ που στηρίζεται στην πλήρη αποδέσμευση των κοινοτικών επιδοτήσεων από την παραγωγή αγροτικών προϊόντων, που συρρίκνωσε ήδη την παραγωγή, τις καλλιεργούμενες εκτάσεις και την απασχόληση σε βασικά αγροτικά προϊόντα και που θα φέρει τα ίδια αποτελέσματα συνολικά στην ευρωπαϊκή παραγωγή όλων των αγροτικών προϊόντων-εμπορευμάτων.
Το σύστημα της ενιαίας ενίσχυσης άρχισε να εφαρμόζεται από το 2006 και ως τότε η κυβέρνηση της ΝΔ και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας είχαν κλείσει δύο περίπου χρόνια διαχείρισης της καπιταλιστικής εξουσίας. Ετσι, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας (στην οποία ανήκε και ο Α. Κοντός) είχε όλο το χρόνο να οργανώσει σωστά τη δουλειά της και με την κατάλληλη επιλογή των υπηρεσιακών παραγόντων να φτιάξει ένα καλοκουρδισμένο σύστημα καθορισμού και κατανομής της ενιαίας ενίσχυσης, ώστε να μη βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να την εγκαλούν το ΕΕΣ και η Κομισιόν, ότι διαχειρίζεται ένα σύστημα διάτρητο και παράγει μαζικά παρατυπίες.
Στις 18 Ιούνη, στάλθηκε το πόρισμα του ΕΕΣ με το οποίο γίνεται φύλλο και φτερό το σύστημα της Ενιαίας Ενίσχυσης των κοινοτικών επιδοτήσεων. Το πόρισμα έπεσε αυτές τις μέρες στα χέρια μας, παρά τις προσπάθειες των υπηρεσιακών παραγόντων να μείνει επτασφράγιστο μυστικό. Εμείς, βέβαια, δεν περιμέναμε να μάθουμε από αυτό το πόρισμα για την πολιτική που ασκείται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας και ως προς τον καθορισμό και την καταβολή της Ενιαί-ας Ενίσχυσης. Απλώς επιβεβαιωθήκαμε.
Το πόρισμα περνά «γενεές δεκατέσσερις» τον ΟΠΕΚΕΠΕ που εποπτεύεται από τον υπουργό Γεωργίας. Ο Α. Κοντός, ακολουθώντας την πάγια πρακτική των προκατόχων του, να μεταφέρονται δηλαδή οι ευθύνες στους προηγούμενους υπουργούς, ξήλωσε τον πρόεδρο και τη γενική διευθύντρια του ΟΠΕΚΕΠΕ και τοποθέτησε άτομα της δικής του εμπιστοσύνης. Ατομα που δεν έχουν τα φόντα να διαχειριστούν έναν οργανισμό σαν τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Μ’ αυτή του την κίνηση επιδείνωσε τη θέση του, γιατί εκτός από τους ελεγκτές του ΕΕΣ (επισκέφτηκαν δύο φορές την Ελλάδα και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, το Γενάρη και το Φλεβάρη του 2008), έχει ν’ αντιμετωπίσει και τους ελεγκτές της Κομισιόν ( ήρθαν στην Αθήνα τον Ιούνη του 2008 και θα ξανάρθουν τον Σεπτέμβρη του 2008, προκειμένου να ελέγξουν και αυτοί τον ΟΠΕΚΕΠΕ για το σύστημα της Ενιαίας Ενίσχυσης. Ετσι, ο Α. Κοντός, όπως και η κυβέρνησή του έχασε το ηθικό πλεονέκτημα που είχε έναντι των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου Γεωργίας, των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.
Το πόρισμα του ΕΕΣ περιλαμβάνει 12 παραρτήματα-καταπέλτες κατά του ΟΠΕΚΕΠΕ και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Γεωργίας. Επιλέξαμε ν’ αρχίσουμε την αναφορά και τις παρατηρήσεις μας από το 12ο παράρτημα, από τη μια γιατί είναι αποκαλυπτικό για τη συμπεριφορά τους έναντι του ΕΕΣ και για την πλημμελή τους οργάνωση και από την άλλη γιατί σ’ αυτό οι ελεγκτές του ΕΕΣ συνοψίζουν και γενικεύουν τα συμπεράσματά τους για το σύστημα της Ενιαίας Ενίσχυσης.
Αρχικά οι ελεγκτές του ΕΕΣ επικαλούνται τέσσερις νομικές διατάξεις. Παραθέτουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
«167. Το άρθρο 248, παράγραφος 3 της συνθήκης ορίζει ότι “τα άλλα όργανα της Κοινότητας… διαβιβάζουν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, μετά από αίτησή του, κάθε αναγκαίο έγγραφο ή πληροφορία για την εκπλήρωση της αποστολής του.
168. Το άρθρο 6, παράγραφος 1, στοιχείο (ε) του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1290/2005 που αφορά τη “διαπίστευση και ανάκληση της διαπίστευσης των οργανισμών πληρωμών και των οργανισμών συντονισμού”, ορίζει ότι οι οργανισμοί πληρωμών πρέπει να παρέχουν επαρκή εχέγγυα ότι τα απαιτούμενα έγγραφα είναι προσπελάσιμα και διατηρούνται με τρόπο που διασφαλίζει την πληρότητα, την εγκυρότητα και την αναγνωσιμότητά τους διαχρονικώς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εγγράφων υπό την έννοια των κοινοτικών κανόνων.
169. Το άρθρο 9, παράγραφος 1 του κανονισμού αριθ. 885/2006 ορίζει ότι “τα παραστατικά που αφορούν τις χρηματοδοτούμενες δαπάνες και τα έσοδα για ειδικό προορισμό τα οποία εισπράττονται από το ΕΓΤΕ φυλάσσονται στη διάθεση της Επιτροπής τουλάχιστον επί τρία έτη μετά από το έτος κατά το οποίο η Επιτροπή εκκαθαρίζει τους λογαριασμούς του σχετικού οικονομικού έτους…
170. Το άρθρο, παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 885/2006 ορίζει ότι “σε περίπτωση παρατυπιών ή παραλείψεων, τα παραστατικά που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2 πρέπει να φυλάσσονται στη διάθεση της Επιτροπής τουλάχιστον επί τρία έτη μετά από το έτος κατά το οποίο τα ποσά ανακτώνται”».
Οι ελεγκτές του ΕΕΣ επικαλέστηκαν αυτές τις νομικές διατάξεις, γιατί οι ελληνικές αρχές σε γραπτή αίτησή τους με την οποία ζητούσαν να τους στείλουν μια σειρά πληροφοριακά έγγραφα ανταποκρίθηκαν πλημμελώς. Στο υποκεφάλαιο με τίτλο «Διαπιστώσεις του ελέγχου», που αφορά την πιστή τήρηση των τεσσάρων νομικών διατάξεων που προαναφέραμε, διαβάζουμε:
«171. Στο έγγραφο γνωστοποίησης, που διαβιβάστηκε στις ελληνικές αρχές στις 22 Νοέμβρη 2007, οι υπηρεσίες του Συνεδρίου καλούσαν τις ελληνικές αρχές να υποβάλλουν τα εξής πληροφοριακά στοιχεία το αργότερο μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου 2007:
– κατάλογο των αποσυνδεδεμένων καθεστώτων ενίσχυσης και πληροφορίες σχετικά με τα καθεστώτα ενίσχυσης που εφαρμόζονται δυνάμει του άρθρου 69 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1782/2003,
– αντίγραφο των εθνικών κανονισμών που αφορούν τους όρους επιλεξιμότητας για τα δικαιώματα ενίσχυσης καθώς και τον υπολογισμό, την κατανομή και τη διαχείρισή τους στο πλαίσιο του ΟΣΔΕ,
– αντίγραφο των επίσημων εθνικών οδηγιών σχετικά με τους όρους επιλεξιμότητας για τα δικαιώματα ενίσχυσης (ΔΕ), καθώς και με τον υπολογισμό, την κατανομή και τη διαχείρισή τους, και
– ηλεκτρονικά δεδομένα σχετικά με τη βάση δεδομένων για τα δικαιώματα ενίσχυσης.
172. Οι ελληνικές αρχές το μόνο που διαβίβασαν στις υπηρεσίες του Συνεδρίου μετά την παρέλευση της προθεσμίας 28 Δεκεμβρίου 2007 αλλά, εντούτοις, πριν από την πρώτη επίσκεψη ελέγχου (21-23 Ιανουαρίου 2008) ήταν τα ηλεκτρονικά στοιχεία σχετικά με τη βάση δεδομένων για τα δικαιώματα ενίσχυσης (σημείο 4 του εγγράφου γνωστοποίησης) τα οποία όμως δεν είχαν καταρτιστεί σύμφωνα με το απαιτούμενο επίπεδο λεπτομερειών».
Στο σημείο αυτό, πριν ολοκληρώσουμε με την παράθεση των παρατηρήσεων του 12ου παραρτήματος του Πορίσματος του ΕΕΣ, θα κάνουμε μια στάση (να πάρουμε και μια ανάσα από το κατεβατό των επισημάνσεων των ελεγκτών του ΕΕΣ) για να σχολιάσουμε την προκλητική στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Γεωργίας, που θα έχει, εκτός των άλλων, και μεγάλες οικονομικές επιπτώσεις. Η αδυναμία της ηγεσίας του ΟΠΕΚΕΠΕ να στείλει στο ΕΕΣ τα έγγραφα που ζήτησε επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την άποψή μας ότι το μπάχαλο που επικρατούσε στον ΟΠΕΚΕΠΕ κατά τη διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, συνεχίζεται και στην τετραετή διακυβέρνηση της ΝΔ. Το μπάχαλο αυτού του οργανισμού δεν ξεπερνιέται και δεν διορθώνεται με την εκδίωξη του προέδρου και της γενικής διευθύντριάς του, γιατί τα προβλήματα είναι ουσιαστικότερα και έχουν να κάνουν με την ασκούμενη αντιαγροτική πολιτική της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Γεωργίας. Οταν ο Α. Κοντός συμπεριφέρεται μ’ αυτό τον προκλητικό τρόπο στο ΕΕΣ (γεγονός που μπορεί να προκαλέσει το μένος της Κομισιόν και να έχει τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις), αντιλαμβάνεστε πόσο προκλητικά συμπεριφέρεται στους έλληνες αγρότες και ιδιαίτερα στη φτωχή αγροτιά. Αυτή η συμπεριφορά αποτυπώθηκε, όπως θα δούμε στη συνέχεια, και στο σύστημα της Ενιαίας Ενίσχυσης και έγινε αντιληπτή και από τους ελεγκτές του ΕΕΣ. Επανερχόμαστε στις παρατηρήσεις του ΕΕΣ στο 12ο παράρτημα:
«173. Κατά την πρώτη και τη δεύτερη επίσκεψη ελέγχου (11-15 Φεβρουαρίου 2008) στις υπηρεσίες του Συνεδρίου χορηγήθηκαν ορισμένα από τα πληροφοριακά στοιχεία που είχαν ζητηθεί από τις ελληνικές αρχές. Τέλος, στο 30% σχεδόν των περιπτώσεων που εξετάσθηκαν, δεν κατέστη δυνατό να προσκομιστεί τουλάχιστον ένα από τα απαραίτητα έγγραφα για την εξέταση του δείγματος (π.χ.πρωτότυπα των εντύπων των αιτήσεων από την περίοδο αναφοράς καθώς και δικαιολογητικά και ίχνη του εσωτερικού ελέγχου).
174. Στις 6 Μαρτίου του 2008, οι υπηρεσίες του Συνεδρίου έστειλαν στις ελληνικές αρχές, με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ένα συνοπτικό πίνακα που περιλάμβανε τις εκκρεμείς πληροφορίες που είχαν ζητηθεί από τις υπηρεσίες του Συνεδρίου κατά τη διάρκεια του ελέγχου…
176. Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2008, οι υπηρεσίες του Συνεδρίου δεν είχαν λάβει κανένα από τα πληροφοριακά στοιχεία που είχαν ζητηθεί στο ηλεκτρονικό μήνυμα που είχε σταλεί στις ελληνικές αρχές στις 6 Μαρτίου του 2008».
Συνεχίζοντας τις παρατηρήσεις τους οι ελεγκτές του ΕΕΣ επισημαίνουν, ότι ακόμη και στο πρώτο δεκαήμερο του Φλεβάρη οι ελληνικές αρχές είχαν στείλει ορισμένα μόνο από τα πληροφοριακά στοιχεία που είχαν ζητηθεί στις 22 Νοέμβρη! Κατά τη διάρκεια των ελέγχων, οι ελεγκτές είχαν πάρει στοιχεία από τις αιτήσεις που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο του συστήματος της ενιαίας ενίσχυσης. Διαπίστωσαν ότι στο 30% των περιπτώσεων δεν τους προσκόμισαν ούτε ένα από τα απαραίτητα στοιχεία! Οι ελεγκτές, καταλήγοντας στις επισημάνσεις τους στο 12ο Παράρτημα, αναφέρουν ότι «η έλλειψη βασικών εγγράφων –πριν, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ελέγχου στην Ελλάδα καθώς και μετά από αυτή– περιέπλεξε αισθητά την άσκηση του ελέγχου. Κατά συνέπεια, ήταν αδύνατο να εκτιμηθεί οριστικά κατά πόσο ο καθορισμός και η διαχείριση των δικαιωμάτων ενίσχυσης είχαν πραγματοποιηθεί ορθά στο πλαίσιο του καθεστώτος ενιαίας ενίσχυσης στην Ελλάδα».
Από τις 18 Ιούνη που παραδόθηκε το Πόρισμα οι ελεγκτές του ΕΕΣ αδειάζουν τον Α. Κοντό και τις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ. Επιπλέον, υποχρεώνουν και την Κομισιόν να παρέμβει στην υπόθεση. Οπως προαναφέραμε, η Κομισιόν έστειλε τον Ιού-νη κλιμάκιο στην Ελλάδα, που θα ξανάρθει το Σεπτέμβρη. Το ότι η κατάσταση στον ΟΠΕΚΕΠΕ παραμένει τελματωμένη και μετά τις αλλαγές του προέδρου και της γενικής διευθύντριας επιβεβαιώνει την εκτίμησή μας ότι η κατάσταση οφείλεται σε βαθύτερες αιτίες και δε βελτιώνεται με ασπιρίνες. Επιστρέφουμε στα υπόλοιπα 11 παραρτήματα του πορίσματος, γιατί και αυτά παρουσιάζουν ενδιαφέρον, αφού προσφέρουν πλούσιο υλικό για την πολιτική που ασκεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας.
1ο παράρτημα: Οι ελεγκτές χαρακτηρίζουν παράτυπη την ακύρωση δικαιωμάτων ενίσχυσης που δεν ενεργοποιήθηκαν το 2006, που ήταν ο πρώτος χρόνος εφαρμογής του συστήματος της Ενιαίας Ενίσχυσης. Ποιοι ήταν οι αγρότες που δεν ενεργοποίησαν τα δικαιώματα; Σύμφωνα με τους ελεγκτές, ήταν αγρότες που δεν μπορούσαν να ενεργοποιήσουν όλα τα δικαιώματα, είτε γιατί δεν είχαν αρκετή γη είτε γιατί δεν είχαν καθόλου γη. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις οι υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ έκοψαν όλους τους αγρότες και τα δικαιώματά τους τα έδωσαν σ’ άλλους την επόμενη χρονιά, μέσω του εθνικού αποθέματος. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία αυτοί οι αγρότες είναι φτωχοί και βρέθηκαν με δικαιώματα γιατί την περίοδο αναφοράς (2000-2002) καλλιεργούσαν είτε σε γη που είχαν νοικιάσει είτε σε δική τους και σε νοικιασμένη ταυτόχρονα. Με την ενέργειά της αυτή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας επιβεβαιώνει για μια φορά ακόμη τη θέση μας, ότι υπερασπίζεται τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και της πλούσιας αγροτιάς. Φυσικά, οι ελεγκτές του ΕΕΣ δε διαπίστωσαν αυτή την «παρατυπία» ορμώμενοι από ταξική αλληλεγγύη, αλλά γιατί είναι σχολαστικοί στην εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας. Οι ελεγκτές του ΕΕΣ ζητούν από τις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ να τους στείλουν στοιχεία σχετικά με τον αριθμό και την αξία των δικαιωμάτων της ενιαίας ενίσχυσης.
2ο παράρτημα: Οι ελεγκτές χαρακτηρίζουν ανεπαρκή τον εσωτερικό έλεγχο των δεδομένων της περιόδου αναφοράς 2000-2002, γιατί διαπίστωσαν 21 περιπτώσεις αγροτών που εισέπραξαν εκατοντάδες φορές περισσότερα χρήματα για δικαιώματα πολύ μικρότερης αξίας και γιατί οι υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ άργησαν να διαπιστώσουν αυτό το σφάλμα. Παραθέτουμε μερικά ενδεικτικά αποσπάσματα: «53 …Συνεπώς, κατανεμήθηκαν στο γεωργό δικαιώματα ενίσχυσης 98.778,2 ευρώ αντί 323,80 ευρώ. Το σφάλμα αυτό παρέμεινε απαρατήρητο έως και μετά την αποστολή των πληρωμών για το έτος 2007». «55. Οι υπηρεσίες του Συνεδρίου εντόπισαν άλλες 20 περιπτώσεις με ιδιαίτερα υψηλή αξία ανά εκτάριο».
3ο παράρτημα: Οι ελεγκτές εντόπισαν σφάλματα στον υπολογισμό των ποσών αναφοράς στο ελαιόλαδο: «72. Ο υπολογισμός των δικαιωμάτων ενίσχυσης στον τομέα των ενισχύσεων στην παραγωγή ελαιολάδου δεν είναι σύμφωνος με τις διατάξεις του παραρτήματος VII, σημείο Η, του κανονισμού (ΕΚ) αριθ.1782/2003, διότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ υπολόγισε τα οριστικά δικαιώματα ενίσχυσης βάσει του μέσου όρου των τεσσάρων ετών των ιστορικών πληρωμών… Η μέθοδος αυτή καταλήγει σε συστηματική κατανομή δικαιωμάτων ενίσχυσης χαμηλότερων από το κανονικό».
4ο παράρτημα: Οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει βεβαιότητα, ότι ορθά υπολογίστηκαν οι εκτάσεις την περίοδο αναφοράς 1999-2002: «81. Οι υπηρεσίες του Συνεδρίου είχαν ήδη παρατηρήσει στο πλαίσιο του ελεγκτικού καθήκοντος O6FG3401(κατάσταση αρχικών διαπιστώσεων-2356) ότι οι πληροφορίες σχετικά με τις εκτάσεις στο ελαιοκομικό ΣΓΠ (Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών) δεν είναι αξιόπιστες όσον αφορά τον αριθμό των ελαιοδένδρων που βρίσκονται σε ένα αγροτεμάχιο αναφοράς».
Λόγω χώρου, θα κλείσουμε με τους τίτλους των άλλων επτά παραρτημάτων.
5ο παράρτημα: Λανθασμένη κατανομή δικαιωμάτων ενίσχυσης για βοοειδή μη επιλέξιμα για ενίσχυση κατά την περίοδο αναφοράς.
6ο παράρτημα: Συστηματικό σφάλμα στον υπολογισμό των ποσών αναφοράς για ορισμένα σιτηρά λόγω λανθασμένης εφαρμογής των συντελεστών μείωσης.
7ο παράρτημα: Λανθασμένη κατανομή δικαιωμάτων υποκειμένων σε ειδικές προϋποθέσεις για γεωργούς με κτηνοτροφική έκταση.
8ο παράρτημα: Παράτυπη κατανομή δικαιωμάτων ενίσχυσης από το εθνικό απόθεμα σε γεωργούς που αγόρασαν δικαιώματα πριμοδότησης μετά τις 15 Μαΐου 2004.
9ο παράρτημα: Ασαφής βάση για τον υπολογισμό και την κατανομή των δικαιωμάτων ενίσχυσης από το εθνικό απόθεμα.
10ο παράρτημα: Μη αντικειμενικά κριτήρια για τη χορήγηση δικαιωμάτων ενίσχυσης από το εθνικό απόθεμα για επενδύσεις.
11ο παράρτημα: Ορισμένες κατανομές δικαιωμάτων ενίσχυσης από το εθνικό απόθεμα στερούνται νομικής βάσης.
Οπως βλέπετε, το πόρισμα του ΕΕΣ «ξεβρακώνει» πλήρως τον Α. Κοντό και γίνεται μαύρο το φωτοστέφανο που μεθοδικά του «έπλεξαν» οι καλοταϊσμένοι δημοσιορουφιάνοι.
Γεράσιμος Λιόντος