Γράφαμε ότι οι 10.000 μόνιμοι διορισμοί στη δημόσια εκπαίδευση είναι το «τυράκι» για να χάσουν από τα μάτια τους οι εκπαιδευτικοί τη «φάκα».
Και η «φάκα» κρύβει όχι μόνο την επαναφορά του διαγωνισμού της ντροπής (ΑΣΕΠ) και την προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης μέσω των νεοδιόριστων (σ.σ. η πρώτη απόπειρα απέτυχε παταγωδώς), αλλά και το μπαράζ συγχωνεύσεων, καταργήσεων σχολικών μονάδων και τμημάτων.
Η προκλητικότητα του ΥΠΑΙΘΑ και των εντολοδόχων του στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Για να εξοικονομήσουν δαπάνες δημιουργούν πληθωρικά τμήματα μαθητών ακόμη και στις τάξεις Α και Β Δημοτικού, όπου για λόγους παιδαγωγικούς και μαθησιακούς είναι απαραίτητο ο αριθμός των μαθητών να είναι μειωμένος. Το πρόβλημα είναι τεράστιο αν στις τάξεις αυτές τύχει να φοιτούν και μαθητές με διαγνώσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ, που έχουν απόλυτη ανάγκη την εξατομικευμένη παράλληλη στήριξη.
Η περίπτωση του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας, όπου τη νέα σχολική χρονιά προβλέπεται να φοιτήσουν στη Β τάξη 21 μαθητές, εκ των οποίων οι 5 είναι διαγνωσμένες περιπτώσεις από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ, που χρήζουν παράλληλης στήριξης, δεν είναι η εξαίρεση. Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία ειδικά στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α και Β Αθήνας, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής.
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής
ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΣΤΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Η κινητοποίηση του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας με τη στήριξη της Ένωσης Γονέων Νέας Ιωνίας για το σοβαρό ζήτημα που προκύπτει στη Β τάξη του συγκεκριμένου σχολείου για τη νέα σχολική χρονιά 2024 – 2025 επαναφέρει ένα πρόβλημα που απασχολεί δεκάδες συλλόγους γονέων στην Αττική και αφορούν πολυπληθή τμήματα Α και Β τάξεων.
Να θυμίσουμε ότι στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Αττικής, η νέα Β’ τάξη (χρονιά 2024 – 2025) προβλέπεται να φοιτήσουν 21 μαθητές, εκ των οποίων οι 5 είναι διαγνωσμένες περιπτώσεις από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ, που χρήζουν παράλληλης στήριξης. Ταυτόχρονα, αναμένονται διαγνώσεις για 2 επιπλέον μαθητές, που θα πρέπει να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης. Δηλαδή το ένα τρίτο των μαθητών του τμήματος είναι παιδιά, που εντάσσονται στην Ειδική Αγωγή.
Δεν είναι η μοναδική τέτοια περίπτωση που έχει αναφερθεί στην Ομοσπονδία και είναι πολλές οι κινητοποιήσεις Συλλόγων Γονέων ειδικά στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α και Β Αθήνας.
Με ευθύνη του Υπουργείου δημιουργείται μια απαράδεκτη κατάσταση όπου δημιουργούνται πολυπληθή τμήματα στις Α και Β τάξεις του Δημοτικού. Το γεγονός αυτό από μόνο του είναι απαράδεκτο γιατί στη λογική να εξοικονομηθούν χρήματα από προσλήψεις εκπαιδευτικών στοιβάζονται παιδιά στην πιο ευαίσθητη ηλικία ενώ είναι παιδαγωγικά αποδεδειγμένο ότι τα τμήματα Α και Β τάξεων πρέπει να είναι μικρότερα!
Απέναντι σε αυτόν τον απαράδεκτο νόμο το Υπουργείο δεν σκύβει να ακούσει τις ανησυχίες γονέων και εκπαιδευτικών ούτε όταν τα τμήματα αυτά αντιμετωπίζουν επιπλέον επιβάρυνση και χρήζουν μεγαλύτερης βοήθειας. Όπως τώρα με το 4ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας, την προηγούμενη χρονιά με το 3ο Δημοτικό Νέας Φιλαδέλφειας και ο κατάλογος συνεχίζεται. Μόνο η Διεύθυνση Β Αθήνας έχει ήδη παραδεχθεί ότι υπάρχουν 37 τμήματα στην περιοχή ευθύνης της που αντιμετωπίζουν τέτοιο πρόβλημα.
Στις αλλεπάλληλες εκκλήσεις γονιών και εκπαιδευτικών η απάντηση ήταν η εξής από την πλευρά των αρμοδίων (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τμήματα Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αρμόδιοι Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής) «έχετε δίκιο αλλά είναι ο νόμος δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα».
Ρωτάμε: είναι ηθικά σωστό να υλοποιείται ένας νόμος που θεσπίστηκε με μοναδικό κριτήριο την εξοικονόμηση πόρων από τη μόρφωση και την εκπαίδευση των παιδιών μας και το υπουργείο να είναι παντελώς αδιάφορο στα προβλήματα που δημιουργούνται;
Και όχι μόνο αυτό αλλά εν μέσω του καλοκαιριού το Υπουργείο Παιδείας, συνεπές στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων και αύξησης των μαθητών ανά τάξη, ανακοίνωσε τη μη κατάτμηση νέων και αναστολή της κατάτμησης τμημάτων σε Δημοτικά και σε Νηπιαγωγεία (από 3 σε 2 τμήματα και από 2 σε 1 τμήμα) για το σχολικό έτος 2024-2025.
Απαιτούμε:
Η νέα Β’ τάξη του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας να χωριστεί σε 2 τμήματα, για να διευκολυνθούν κυρίως οι μαθητές της Ειδικής Αγωγής, αλλά και οι υπόλοιποι στη μαθησιακή και κοινωνική τους εξέλιξη.
Αντίστοιχα να αντιμετωπιστούν όλες οι περιπτώσεις όλων των τμημάτων που αντιμετωπίζουν παρόμοιο πρόβλημα.
Να παρθούν πίσω οι αποφάσεις που αναστέλλουν την κατάτμηση νέων τμημάτων.
Το κάθε ένα παιδί που χρήζει παράλληλης στήριξης να έχει εξατομικευμένα ειδικό εκπαιδευτικό, όλες τις ώρες της εκπαιδευτικής ημέρας που χρειάζεται, σύμφωνα και με τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων σε όλη την Αττική να είναι σε επιφυλακή και να μην επιτρέψουν καμία συγχώνευση τμήματος, να αναδείξουν αντίστοιχα κάθε παρόμοιο πρόβλημα όπου εντοπίζεται. Να απευθύνονται άμεσα στην Ένωση Γονέων, στην Ομοσπονδία, να οργανώσουμε από κοινού με τα Σωματεία και τους Συλλόγους των Εκπαιδευτικών τις κινητοποιήσεις μας.