«Επιστρέφω την εντολή μου στο διοικητικό συμβούλιο, καθώς φαίνεται ότι η εντολή που αφορά στη Frontex, με βάση την οποία εξελέγην και ανανέωσα τη θητεία μου τον Ιούνιο του 2019, έχει αλλάξει σιωπηρά αλλά έμπρακτα», έγραψε ο Φαμπρίς Λετζερί στην επιστολή παραίτησης από την αρχηγία της Frontex. «Ο εστί μεθερμηνευόμενο», όπως λέει και το ευαγγέλιο, ότι η εντολή που είχε από την Κομισιόν και το Συμβούλιο ήταν να κάνει αυτά που έκανε: επαναπροωθήσεις προσφύγων στη θάλασσα και στη στεριά, ώστε να μην περνάει ούτε κουνούπι σε ευρωπαϊκό έδαφος. Είτε πρόκειται για τα σύνορα της Ουγγαρίας είτε για τη θάλασσα του Αιγαίου. Μ’ άλλα λόγια, αυτοί που σήμερα παριστάνουν τους έμφορτους από… αποτροπιασμό για τη βαρβαρότητα της Frontex, όχι μόνο γνώριζαν αλλά ήταν αυτοί που είχαν δώσει την εντολή.
Αλλαξε η πολιτική «σιωπηρά αλλά έμπρακτα», όπως λέει ο Λετζερί; Οχι βέβαια. Αλλάζει το πρόσωπο, για να παραμείνει ίδια η πολιτική. Είναι μια παραλλαγή του δόγματος του πρίγκηπα Σαλίνας (από τον θαυμάσιο «Γατόπαρδο» του Βισκόντι): «Αν θέλουμε να μείνουν όλα όπως είναι, τότε πρέπει όλα να αλλάξουν».
ΥΓ. Ο Μηταράκης, πάντως, δεν πρόκειται να του αφαιρέσει το παράσημο του Λετζερί. Και ο Σχοινάς θα συνεχίσει να υμνεί τη Frontex.
Αμορφωσιά + πλούτος = κωλοπαιδισμός
«Ο μισθός είναι η δωροδοκία που σου κάνουν για να ξεχάσεις τις φιλοδοξίες σου»! Να το σκέφτηκε μόνος του αποκλείεται (δε χρειάζεται να εξηγήσουμε γιατί). Κάπου το διάβασε και του άρεσε τόσο πολύ που το δημοσίευσε σαν δικό του. Για να μας αποδείξει ότι ο συνδυασμός αμορφωσιάς και πλούτου παράγουν (και) κωλοπαιδισμό. Και να προσπαθήσεις να του εξηγήσεις ότι οι άνθρωποι που ζουν από το μισθό τους -η τεράστια κοινωνική πλειοψηφία- παράγουν όλο τον κοινωνικό πλούτο, μέρος του οποίου νέμεται και ο ίδιος, δεν πρόκειται να το καταλάβει. Είναι ένα νεόπλουτο καβαλημένο καλάμι, γεμάτο περιφρόνηση για τον κόσμο της δουλειάς.
Ο λαός ως γλάστρα του… πρωθυπουργίσιμου
Για την πρόκληση Μπακογιάννη να οργανώσει πικνίκ στην Ακαδημία Πλάτωνος την Πρωτομαγιά γράψαμε ήδη. Οι πολλές καταγγελίες δεν πτόησαν τον γόνο της δυναστείας Μητσοτάκη με τις μεγάλες φιλοδοξίες. Αλλωστε, υπάρχει επιτελείο επαγγελματιών της προπαγάνδας («επικοινωνία» το λένε) που τα σχεδιάζει όλ’ αυτά. Οχι μία, όχι δύο, δεκαεφτά φωτογραφίες συνόδευσαν το Δελτίο Τύπου του δήμου Αθηναίων για το… ιβέντ. Στις μισές απ’ αυτές (τις έξι πρώτες και σε οχτώ συνολικά) πρωταγωνιστεί ο Μπακογιάννης με τον κόσμο (με ιδιαίτερη επιμονή στα παιδιά) σε ρόλο γλάστρας.
Συντονιστείτε λίγο…
«Να σταματήσουν τώρα τα παιχνίδια της κυβέρνησης με τους φασίστες και να οριστεί η Αίθουσα Τελετών του Εφετείου για την δίκη της Χρυσής Αυγής», ήταν ο τίτλος Δελτίου Τύπου που λάβαμε χθες (2 Μάη) από την ΚΕΕΡΦΑ. «Απαιτούμε από την κυβέρνηση της ΝΔ να σταματήσει να κάνει πλάτες στους φασίστες, υποβαθμίζοντας τη διαδικασία της δίκης της Χρυσής Αυγής, μεταφέροντάς την στον Κορυδαλλό, βάζοντας στην ουσία εμπόδια στην πρόσβαση των δημοσιογράφων και του αντιφασιστικού κινήματος, που απαιτεί την καταδίκη τους», γράφουν μεταξύ άλλων.
Μα καλά, δεν πήραν χαμπάρι ότι αυτό το θέμα έληξε από την προηγούμενη εβδομάδα, με απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης; Σε τέτοιες γκάφες υποπίπτει όποιος κυνηγά τη δημιουργία εντυπώσεων με παιχνίδια δημοσιότητας. Αμ’ το άλλο; «Ολοι και όλες στην αντιπολεμική αντιφασιστική Πρωτομαγιά και στη συγκέντρωση στις 11πμ στη Πλατεία Κλαυθμώνος», γράφει το Δελτίο Τύπου. Στις 2 Μάη καλούν σε συγκέντρωση της 1ης Μάη! Στη συγκέντρωση της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, βεβαίως (αλλά δεν το λέμε). Εχουμε και… υποχρεώσεις.
Στο Βόλο δεν υπάρχει μόνον ο Μπέος
Κουίζ
Γιατί είναι νευριασμένος ο παπάς του λαϊκού τετράστιχου;
Οταν πεθάνει ο πλούσιος κι ας είναι αγιογδύτης / εφτά παπάδες πάν’ μπροστά κι ένας μητροπολίτης.
Μα σαν πεθάνει ο φτωχός κι ας είν’ ευλογημένος / Ενας παπάς πάει μπροστά κι αυτός νευριασμένος.
Απάντηση: Αγγαρεία κάνει ο παπάς. Τι λεφτά να πάρει από τους συγγενείς του φτωχού;