Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση
  • Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη
  • Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…
  • Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού
  • H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα
  • H ώρα του Φραπέ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Οικονομία»Τα… καλά της ιδιωτικοποίησης
Οικονομία

Τα… καλά της ιδιωτικοποίησης

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr4 Μαρ 2022, 15:15

Πριν από μερικές μέρες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι άνοιξε την πλατφόρμα για να αποζημιωθούν οι πολίτες που έμειναν εγκλωβισμένοι στα τρένα της το διήμερο του χιονιά. Η ανακοίνωση ήταν θρασύτατη, αλλά πέρασε στο ντούκου από τα αστικά ΜΜΕ.

Η θυγατρική των Ιταλικών Σιδηροδρόμων ισχυριζόταν ότι δίνει αποζημιώσεις… χαριστικά (επειδή το εισηγήθηκε το υπουργείο Μεταφορών), διότι η διαχείριση των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές της! Ισχυριζόταν, επίσης, ότι κατέβαλε προσπάθειες να επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: παροχή φιλοξενίας σε επιβάτες που δεν μπορούσαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους, χρήση λεωφορείων ως εναλλακτικό μέσο, παροχή τροφίμων, όπου ήταν εφικτό.

Αλλα θυμόμαστε, βέβαια, να καταγγέλλουν οι επιβάτες. Οτι τους παράτησαν μέσα στο κρύο για ώρες, χωρίς να τους λένε τίποτα, χωρίς να τους δώσουν ούτε ένα σάντουιτς, ούτε ένα μπουκάλι νερό. Μέχρι που κάποιοι επιβάτες μίσθωσαν μόνοι τους λεωφορείο για να ξεφύγουν από τον αποκλεισμό.

Ακόμα και τις… χαριστικές αποζημιώσεις, η εταιρία τις χειρίστηκε με εμπορικούς όρους. Σε όποιους δεχτούν να πάρουν κουπόνια (εξαργυρώσιμα μόνο για ταξίδια με τα τρένα της εταιρίας) δίνει 1.150 ευρώ. Σε όσους θέλουν μετρητά, 1.000 ευρώ και πολύ τους πάει. Υπάρχει και η ενδιάμεση λύση: 500 ευρώ μετρητά και 550 ευρώ κουπόνια (1.050 ευρώ σύνολο).

Γιατί, όμως, δεν έγινε κανένας ντόρος μετά την ανακοίνωση της εταιρίας; Γιατί η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων έγινε με διακομματική συναίνεση των κομμάτων εξουσίας. Πώς να φωνάξει ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν αυτός ολοκλήρωσε το έγκλημα;

Ολα ξεκίνησαν το 2010, μετά την υπογραφή του πρώτου Μνημόνιου. Το «σχέδιο Ρέππα» προέβλεπε να φύγουν από τον ΟΣΕ περίπου 2.400 εργαζόμενοι από τους περίπου 6.000 που εργάζονταν. Οι 744 έφυγαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1.600 από την ΕΔΙΣΥ (εταιρία που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό). Ταυτόχρονα, πήραν γομολάστιχα και έσβησαν τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Το Μνημόνιο ήταν σαφές: η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρία που έχει το συγκοινωνιακό έργο) θα έπρεπε να είναι κερδοφόρα μέσα στο 2011, ενώ μεσοπρόθεσμα θα έπρεπε να είναι κερδοφόρα και η εταιρία που θα διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πώς θα γινόταν αυτό; Για την μεν ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η συνταγή προέβλεπε μείωση προσωπικού, μείωση μισθών, ανατροπή εργασιακών σχέσεων, κατάργηση δρομολογίων που δεν θεωρούνταν κερδοφόρα (η κοινωνική χρησιμότητά τους δεν λαμβανόταν υπόψη). Για την εταιρία του δικτύου η «εξυγίανση» θα γινόταν μέσω του περάσματος των χρεών της στο κράτος. Ετσι, το «πακέτο» θα γινόταν ελκυστικό για να έρθει ο ιδιώτης «στρατηγικός επενδυτής» και να πάρει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το μάνατζμεντ όλου του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ολα αυτά επενδύθηκαν από την κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου με τη γνωστή γκεμπελίστικη προπαγάνδα ότι για όλα έφταιγαν τα… προνόμια των εργαζόμενων, που έριξαν έξω την εταιρία. Ποια ήταν η αλήθεια; Τα όποια ελλείμματα του ΟΣΕ οφείλονταν στα υπέρογκα ποσά που κατέβαλε στους τοκογλύφους των τραπεζών. Ο ΟΣΕ δανειζόταν όχι για να καλύψει ελλείμματα, αλλά επειδή αυτή ήταν η πολιτική των κυβερνήσεων. Εβαζαν τον ΟΣΕ να δανείζεται για την επέκταση, τον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση του δικτύου, που είναι υποχρέωση του κράτους, για να μη φαίνονται τα χρέη στη λεγόμενη γενική κυβέρνηση.

Το ΠΑΣΟΚ και οι κυβερνήσεις των Σαμαροβενιζέλων δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τη δουλειά και το καθήκον πέρασε στα χέρια των συριζαίων. Οταν ο ΣΥΡΙΖΑ βάδιζε προς την κυβερνητική εξουσία, ο Δραγασάκης το είχε «μοντάρει» κάπως διαφορετικά: όχι ιδιωτικοποιήσεις, αλλά… συμφωνίες αναπτυξιακού χαρακτήρα με καπιταλιστικούς ομίλους (ντόπιους και ξένους), χωρίς το δημόσιο… να χάσει.

Επειδή τέτοιοι… θαυματουργοί συνδυασμοί γίνονται μόνο στα προεκλογικά παραμύθια, όταν οι συριζαίοι υπέγραψαν το τρίτο Μνημόνιο συμφώνησαν σε ιδιωτικοποιήσεις νέτα-σκέτα, με την εξής ταπεινωτική «ομολογία πίστης», όπως αναγραφόταν στο Μνημόνιο: «Η ιδιωτικοποίηση μπορεί να συμβάλει στο να καταστεί αποδοτικότερη η οικονομία και να μειωθεί το δημόσιο χρέος. Ενώ η διαδικασία ιδιωτικοποίησης έχει σταματήσει από τις αρχές του έτους, η κυβέρνηση είναι πλέον αποφασισμένη να προχωρήσει με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και να διερευνήσει όλες τις δυνατότητες μείωσης της συνολικής χρηματοδότησης μέσω μιας εναλλακτικής δημοσιονομικής πορείας ή μέσω μεγαλύτερων εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις».

Η τυπική συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ έγινε στις 20 Μάη του 2016 και η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την Τετάρτη 25 Μάη (1472Β). Ηταν συντομότατη και χαρακτηριστικότατη:«Εγκρίνουμε α) το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan) που ενέκρινε το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Α.Ε. με την από 26.4.2016 απόφασή του, και την αξιοποίηση των συμπεριλαμβανομένων σε αυτήν περιουσιακών στοιχείων, ήτοι: 1) Δεκατέσσερα (14) Περιφερειακά Αεροδρόμια 2) Ελληνικό 3) Αστέρας Βουλιαγμένης 4) Αφάντου Ρόδος 5) ΔΕΣΦΑ 6) ΟΛΠ 7) ΟΛΘ 8) ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ 9) ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ 10) Ηλεκτρονική Δημοπρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα 11) Μαρίνες 12) ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ 13) ΕΛΠΕ 14) ΟΤΕ 15) ΔΕΗ 16) ΕΥΑΘ 17) ΕΥΔΑΠ 18) ΔΕΠΑ 19) ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία».

«Ενδιαφέρον» για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκδηλώθηκε και από ρωσικής πλευράς. Το δήλωσε δημόσια ο ίδιος ο Πούτιν, όταν επισκέφθηκε την Ελλάδα στις 27 Μάη του 2016. Οταν, όμως, στις αρχές Ιούλη της ίδιας χρονιάς έληξε η προθεσμία υποβολής προσφορών, ρωσική προσφορά δεν υπήρξε. Υπήρχε μόνο μία προσφορά, αυτή της κρατικής ιταλικής Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. Προφανώς, οι Ρώσοι επικοινώνησαν με τις Βρυξέλλες και πήραν το μήνυμα να αποσυρθούν, γιατί η δουλειά έχει δοθεί στους Ιταλούς. Αλλωστε, και ο προηγούμενος διαγωνισμός, στον οποίο είχαν πάρει μέρος οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμάνικη GFR, είχε κηρυχτεί άγονος. Οι Ιταλοί, που δεν είχαν εμφανιστεί την πρώτη φορά, εμφανίστηκαν τη δεύτερη, ήταν μόνοι τους και πήραν τη δουλειά.

«Η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στο σχέδιο διεθνούς επέκτασης των ιταλικών σιδηροδρόμων. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία και τη μακρά εμπειρία της Ferrovie dello Stato Italiane, οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να ανησυχούν». Αυτά ανέφερε τότε, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του, ο Ρενάτο Ματσοντσίνι, διευθύνων σύμβουλος των Σιδηροδρόμων του Ιταλικού Κράτους. Και όντως… επιβεβαιώθηκε τις μέρες του χιονιά.

Με τι τίμημα πήρε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η FSI; Με 45 εκατ. ευρώ! Αυτή ήταν η προσφορά και το ΤΑΙΠΕΔ την αποδέχτηκε, χωρίς καν να προσπαθήσει να αυξήσει το τίμημα! Κανονικά, θα έπρεπε να θεωρήσει το προσφερθέν τίμημα εξευτελιστικό και να κηρύξει το διαγωνισμό άγονο. Για να καταλάβετε για τι σκάνδαλο μιλάμε, αναφέρουμε πως όταν ήταν στην αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ (όχι μέσω κάποιου μέλους της φράξιας των Λαφαζανικών, αλλά μέσω του «σοβαρού» Γιώργου Σταθάκη) κατήγγειλε τη συγκυβέρνηση των Σαμαροβενιζέλων ότι ετοιμαζόταν να ξεπουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 300 εκατ. ευρώ, τίμημα που χαρακτήριζε «προκλητικά χαμηλό»! Αν τα 300 εκατ. ήταν προκλητικά χαμηλό τίμημα, τα 45 εκατ. έναντι των οποίων πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τι ήταν;

Ανατρέξτε στο απόσπασμα του τρίτου Μνημόνιου, που παραθέσαμε παραπάνω: μείωση της συνολικής κρατικής χρηματοδότησης ή με διαφορετική δημοσιονομική πολιτική ή με περισσότερα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις. Τα 45 εκατ. ευρώ με τα οποία ξεπουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν τα λες «περισσότερα έσοδα». Πώς αναπληρώθηκαν; Με τη σκληρή δημοσιονομική πολιτική που την πλήρωσε ο ελληνικός λαός: χαράτσια, υπερφορολόγηση, μείωση κοινωνικών δαπανών, αντιασφαλιστική ανατροπή κτλ. κτλ.

Μιλάμε για μια ακόμη αποικιοκρατική σύμβαση, κυριολεκτικά για πλιάτσικο στην κρατική περιουσία. Οι Ιταλοί πήραν την εταιρία εκμετάλλευσης των σιδηροδρόμων με το εξευτελιστικό τίμημα των 45 εκατ. ευρώ, ενώ τις επενδύσεις στις υποδομές (διπλή γραμμή, ηλεκτροκίνηση κτλ.) τις ανέλαβε το ελληνικό κράτος μέσω του ΟΣΕ!

Mετά… ήρθε το «Ασημένιο Βέλος». Το θυμόσαστε; Ο Τσίπρας έδινε την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβρη του 2018 και όταν τον ρώτησαν για τα διόδια των εργολάβων, αυτός απάντησε με ύμνο στις ιδιωτικοποιήσεις: «Εμαθα ότι προχθές έγινε η δοκιμαστική πρώτη του “Ασημένιου Βέλους“, του τρένου που θα διανύει την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται πια να παίρνετε το αεροπλάνο, θα παίρνετε το τρένο γιατί θα κάνετε τον ίδιο χρόνο. Είναι εξελίξεις πάρα πολύ σημαντικές, για να μην αναφερθώ βεβαίως και στο μετρό της Θεσσαλονίκης και σε όλες τις σημαντικές επιτυχίες που είχαμε αυτά τα δύσκολα τρία χρόνια, σε δύσκολες συνθήκες, στον τομέα των Υποδομών».

Τι έκαναν οι… αθεόφοβοι γκεμπελίσκοι; Ζήτησαν από την FSI να φέρει ένα γρήγορο τρένο από την Ιταλία για να στήσουν ένα σόου. Οι Ιταλοί το έφεραν, ανέβηκαν πάνω οι ανελίτες Μαυραγάνης και Κόκκαλης (αυτός είναι πλέον… πατριωτική πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ) και ο πρώην πασόκος Μπόλαρης, έκαναν μια διαδρομή 60 χιλιομέτρων μέχρι την Κατερίνη κι αυτό ήταν όλο! Το τρένο μετά από μερικές μέρες επέστρεψε στο γκαράζ της Ρώμης, γιατί το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είχε την υποδομή για να κυκλοφορήσουν ακόμη και παλαιότερης γενιάς γρήγορα τρένα όπως το συγκεκριμένο (αυτό το τρένο, κατασκευής FIAT, ήταν ήδη ηλικίας 20 ετών, δηλαδή κάθε άλλο παρά τελευταία λέξη της σιδηροδρομικής τεχνικής).

Κάναμε αυτή τη μικρή ιστορική αναδρομή στην ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, για να γίνουν αντιληπτοί οι λόγοι για τους οποίους δεν έγινε ντόρος ούτε για το σκάνδαλο του αποκλεισμού συρμών, ούτε για τη σκαιά και απάνθρωπη συμπεριφοράς της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τους επιβάτες, ούτε για το σκάνδαλο των… χαριστικών αποζημιώσεων, που θυμίζουν χάντρες και καθρεφτάκια προς ιθαγενείς.

Εκτύπωση 🖨
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΟ «πράσινος» ιμπεριαλισμός
Επόμενο άρθρο Πανέτοιμη η κυβέρνηση Μητσοτάκη να υλοποιήσει τη στρατηγική της για την ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ

Σχετικά Αρθρα

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

Οικονομία 2 Δεκ 2025, 22:49

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

Οικονομία 1 Δεκ 2025, 19:21

ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟ

Λιμάνι Ελευσίνας: Ο Θεοδωρικάκος, η Γκιλφόιλ και η αποθέωση του ραγιαδισμού

Οικονομία 21 Νοέ 2025, 17:53

Τα σαπάκια της Hellenic Train και το αποικιοκρατικό πλιάτσικο του μονοπώλιου Ferrovie dello Stato Italiane

24ωρη απεργία αύριο από όλο το προσωπικό της Hellenic Train

Εργατικά 17 Νοέ 2025, 12:07

Το GSI θα κάνει παρέα στον EastMed, στο ντουλάπι με τα απραγματοποίητα φαραωνικά σχέδια

Οικονομία 13 Νοέ 2025, 21:54

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

Οικονομία 9 Νοέ 2025, 10:37
Ροή Ειδήσεων
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Διεθνή

Η απώλεια της στρατηγικής ισορροπίας του Ισραήλ

Πολιτική Ανάλυση

1 Δεκ 2025, 13:35
Κόντρες

Ξεφτίλα είναι η ίδια η Εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

1 Δεκ 2025, 11:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Δεκέμβρη

1 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Πάει κι ο «ψηλός», πλησιάζει η ώρα του «κοντού»;

30 Νοέ 2025, 09:40
Εργατικά

Καμιά ανοχή στις απολύσεις μητέρων – η μητρότητα είναι δικαίωμα, όχι ποινή!

Ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού EKΠΑ για απολυμένη εργαζόμενη στην καθαριότητα

30 Νοέ 2025, 06:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Νοέμβρη

30 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν θα συμπράξουμε στις διαγραφές φοιτητών για να μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια

Κάλεσμα προς τους διδάσκοντες για κοινή δράση

29 Νοέ 2025, 20:05
Διεθνή

Η βόρεια σιωνιστική οντότητα παραμένει «παραλυμένη» ένα χρόνο μετά την κατάπαυση του πυρός

Οι έποικοι δυσκολεύονται να επιστρέψουν και να ξαναρχίσουν τη ζωή τους, ένα χρόνο μετά τη λήξη του πολέμου των σιωναζιστών στον Λίβανο

29 Νοέ 2025, 09:54
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

29 Νοέ 2025, 00:02
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

Ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες.

1905: Η αστυνομία συλλαμβάνει πολλούς αντιπροσώπους του Σοβιέτ Πετρούπολης, ανάμεσά τους ο Τρότσκι που εξορίζεται στη Σιβηρία.

1942: Παραιτείται η κυβέρνηση Τσολάκογλου, ορκωμοσία νέας υπό τον καθηγητή Κωνσταντίνο Λογοθετόπουλο που εκφράζει την ευγνωμοσύνη του προς τις αρχές κατοχής.

1944: «Δεκέμβρης» – Διαδήλωση του ΕΑΜ στην πλατεία Συντάγματος, αστυνομία και βρετανοί στρατιώτες χτυπάνε στο ψαχνό, 28 νεκροί και εκατό τραυματίες.

1973: Βόμβα των Λαϊκών Απελευθερωτικών Ομάδων Σαμποτάζ σε υποκατάστημα της Εμπορικής Τράπεζας (Αθήνα).

1984: Δυστύχημα στο εργοστάσιο της «Union Carbide» στο Bhopal της Ινδίας, 10.000 νεκροί και 300.000 τραυματίες.

1988: Τρεις βόμβες του ΕΛΑ σε υπηρεσίες της ΕΟΚ στην Αθήνα.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo