Οταν ξεκίνησε η τηλεκπαίδευση ως μηχανισμός συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν μέσω πανδημίας, ο εκπαιδευτικός κόσμος σημείωνε τους κινδύνους που αυτή εγκυμονεί ως προς το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να υλοποιηθούν πλευρές της αντιεκπαιδευτικής και αντεργατικής πολιτικής.
Γίναμε μάρτυρες, λοιπόν, ως τώρα των περιορισμών στην ήδη υποκριτική ισότητα των ευκαιριών, που έπληξαν βαριά ιδιαίτερα τα παιδιά των κοινωνικά περιθωριοποιημένων ομάδων, των σημαντικών παραβιάσεων των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, με πρώτο και κύριο την παραβίαση του διδακτικού και εργασιακού τους ωραρίου, της επιβάρυνσής τους με το κόστος της τηλεκπαίδευσης, της εργαλειοποίησης της τηλεκπαίδευσης ως «πύλης εισόδου» για την εισχώρηση ιδιωτικών εταιριών τεχνολογίας στη δημόσια εκπαίδευση, με παραβίαση των προσωπικών δεδομένων (περισσότερα εδώ), και της χρησιμοποίησής της ως κατασταλτικό μέσον ενάντια στις μαθητικές καταλήψεις (η Κεραμέως επέβαλε την υποχρεωτική καταγραφή των απουσιών των μαθητών που συμμετείχαν σε κατάληψη του σχολείου τους και τον τιμωρητικό αποκλεισμό τους από την τηλεκπαίδευση).
Ακόμα δεν είδαμε την αξιοποίησή της στο μέλλον για τη μείωση των θέσεων εργασίας, γεγονός που προκύπτει ξεκάθαρα από την πρόθεση της κυβέρνησης της ΝΔ (εκφράστηκε σε ανύποπτο χρόνο), να καλυφθούν κενά, ειδικά σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας, σε απομακρυσμένες περιοχές, με διδασκαλία εξ αποστάσεως.
Τώρα διαπιστώνουμε ότι η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται και ως απεργοσπαστικός μηχανισμός.
Η περίπτωση του διευθυντή του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθήνας, που ενόψει της απεργίας της Πέμπτης για τον αντεργατικό νόμο Χατζηδάκη, κάλεσε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου να κάνουν εξ αποστάσεως μαθήματα στο webex ανήμερα της απεργίας (!) ασφαλώς και δεν θα είναι η μοναδική στο μέλλον. Ο εν λόγω διευθυντής απευθύνθηκε ουσιαστικά στους απεργοσπάστες και τους υπέδειξε τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης, αφού η πρόσβαση στο σχολείο τη συγκεκριμένη ημέρα είναι «δύσκολη».
Την στάση του αυτή κατήγγειλε με ανακοίνωσή της τόσο η Ε’ ΕΛΜΕ Αθήνας, όσο και η ΟΛΜΕ.
Παραθέτουμε την ανακοίνωση-καταγγελία της ΟΛΜΕ:
ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ 1ου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ κ. ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ
Σε μια προκλητική και πρωτοφανή ενέργεια προχώρησε ο διευθυντής του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθήνας ενόψει της γενικής απεργίας για τον αντεργατικό υπό ψήφιση νόμο Χατζηδάκη την Πέμπτη 10 Ιουνίου, καλώντας τους συναδέλφους να κάνουν εξ αποστάσεως μαθήματα στο webex ανήμερα της απεργίας!! Συγκεκριμένα, εν αγνοία του Συλλόγου Διδασκόντων, ενημέρωσε ηλεκτρονικά τους γονείς ότι τα μαθήματα την ημέρα της απεργίας 10/6 θα γίνουν εξ αποστάσεως στο webex, λόγω της δύσκολης πρόσβασης στο σχολείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς την εν λόγω ημέρα!!
Το webex και η τηλεκπαίδευση απ’ ό,τι φαίνεται χρησιμοποιείται ως όπλο από τη μία για τη καταστολή καταλήψεων των μαθητών/τριών και τώρα με πρωτοβουλία διευθυντή, για να υπονομεύσει την απεργία !
Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει απερίφραστα την προκλητική, αυθαίρετη, αντισυναδελφική και αντιπαιδαγωγική ενέργεια του διευθυντή.
Ο εν λόγω Διευθυντής, παρόλο που μέλη του Δ.Σ της Ε΄ ΕΛΜΕ και μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ προέβησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας στο σχολείο, αρνήθηκε να αναθεωρήσει. Αντίθετα, παραδεχόμενος ότι πράγματι η απόφασή του δεν εφάπτεται σε κανένα νόμο, προχώρησε σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς προς τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους και αποκάλεσε υποτιμητικά τους καθηγητές του σχολείου “νενέκους”. Επικαλέστηκε φαιδρά προσχήματα για να δικαιολογήσει την απόφασή του για τηλεκπαίδευση σε μέρα απεργίας, όπως την ασφάλεια των μαθητών, την οποία θυμάται μόνο στις απεργίες αλλά όχι όταν, μεσούντος του κορονοϊού, τα παιδιά στοιβάζονται ανά 26 στις αίθουσες – κλουβάκια του σχολείου, ούτε όταν σαρδελοποιούνται στα μέσα μεταφοράς που πηγαινοφέρνουν τους μαθητές.
Επιπλέον, επικαλέστηκε ότι με την τηλεκπαίδευση σε ημέρα απεργίας προστατεύει την απεργία – μα και ο Χατζηδάκης υποστηρίζει πως προστατεύει το 8ωρο αίροντάς το! Αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση μέσα στην πανδημία για να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας, επισημαίνοντας ότι εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες, τα μαθησιακά προβλήματα, ότι δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, και γι’ αυτό απαιτήσαμε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια.
Τους πληροφορούμε ότι δε θα τους περάσει!
Δε θα δεχτούμε η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των όποιων “έκτακτων συνθηκών”. Η απεργία δεν αποτελεί έκτακτη συνθήκη, αλλά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων που η κυβέρνηση Μητσοτάκη πάει να αναιρέσει. Δε θα δεχτούμε να μετατρέπεται η τηλεκπαίδευση σε κατασταλτικό και απεργοσπαστικό μηχανισμό.
Απαιτούμε να αποσύρει ο διευθυντής τις άθλιες εμπνεύσεις του.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην ΑΠΕΡΓΙΑ την Πέμπτη 10 Ιουνίου και στις ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ