Ολη την προηγούμενη εβδομάδα κι ενώ ακόμη δεν είχαν αρχίσει τα μαθήματα, καθημερινά έρχονταν στο φως περιπτώσεις εκπαιδευτικών που ήταν θετικοί στον κοροναϊό.
Ρέθυμνο, Τρίκαλα, Περιστέρι, Αγία Παρασκευή, Καισαριανή, Καλλιθέα, Πειραιάς, Λήμνος, είναι περιοχές, στις οποίες έγινε γνωστή η εμφάνιση κρουσμάτων.
Σε όλες τις περιπτώσεις, το γεγονός έγινε γνωστό είτε από δηλώσεις δημάρχων είτε από καταγγελίες εκπαιδευτικών συλλόγων. Στον αντίποδα, το υπουργείο Παιδείας κωφεύει στο καμπανάκι κινδύνου, με τη Ζαχαράκη, υφυπουργό Παιδείας, να κάνει λόγο για «μεμονωμένα περιστατικά».
Αλλος καταγγέλλει ότι παρότι ενημερώθηκε ο ΕΟΔΥ και το υπουργείο Παιδείας, η οδηγία ήταν οι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν να προσέρχονται στο σχολείο κανονικά εφόσον δεν έχουν συμπτώματα (καταγγελία Γιώργου Τρούλη, αντιπροέδρου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας).
Αλλος, ότι ο ΕΟΔΥ «αρνείται να επισκεφτεί το σχολείο να πραγματοποιήσει ιχνηλάτηση», με το πρόσχημα ότι «πρόκειται για μικρή δομή» (καταγγελία δημάρχου Αγίας Παρασκευής Βασίλη Ζορμπά).
Η Ζ’ ΕΛΜΕ Αθήνας, για την περίπτωση της Καισαριανής, αναφέρει ότι η απάντηση του ΕΟΔΥ ήταν ότι «πρέπει να εξεταστούν οι πιο στενές επαφές του κρούσματος στο χώρο του σχολείου (με δικά τους έξοδα) και οι υπόλοιποι καθηγητές δεν χρειάζεται να διακόψουν την προσέλευσή τους στο σχολείο, ούτε να κάνουν τεστ, παρά μόνο αν εκδηλώσουν συμπτώματα!».
Η ΕΛΜΕ Πειραιά καταγγέλλει ότι «στις επίμονες ερωτήσεις προς τον ΕΟΔΥ και την πολιτική προστασία η “απάντηση” ήταν: “διαβάστε τις οδηγίες και πράξτε ανάλογα“!», ενώ «με τα πολλά, η μόνη “οδηγία” που δόθηκε ήταν “να είναι προσεκτικοί όσοι ήρθαν σε στενή επαφή (λιγότερο από 1.5 μέτρο) και μίλησαν μαζί του πάνω από 15 λεπτά”!».
Κοντολογίς, ούτε τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ούτε διακοπή προσέλευσης των εκπαιδευτικών στο σχολείο, ούτε ιχνηλάτηση επαφών, ούτε άμεση απόφαση να κλείσουν τα εν λόγω σχολεία, μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα.
Η στάση αυτή του ΕΟΔΥ, του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, σε γενικότερο πλαίσιο, ενέχει εγκληματικές συνέπειες για την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας και γενικότερα για τη δημόσια υγεία.
Τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ που εστάλησαν στα σχολεία είναι αποκαλυπτικά αυτής της πολιτικής. Αναφέρουν ότι:
- «Η τυχόν απομάκρυνση παιδιών/προσωπικού άλλων τμημάτων ή και ολόκληρου του σχολείου θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την εκτίμηση κινδύνου που θα προκύπτει κατά την διερεύνηση και ιχνηλάτηση των επαφών».
- Μαθητές ή και μέλη προσωπικού που εμφανίζουν συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 όταν είναι στο σχολείο απομονώνονται, «ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του» και οι «στενές επαφές» τους, εν αναμονή του αποτελέσματος του μοριακού τεστ, «προσέρχονται κανονικά στο σχολείο».
- Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι θετικό, οι «στενές επαφές» του κρούσματος απομακρύνονται από το σχολείο και μπαίνουν σε 14ήμερη καραντίνα. Σημειώνουμε επίσης ότι «δε συνιστάται καθολικός εργαστηριακός έλεγχος των ασυμπτωματικών στενών επαφών».
Τα περί «στενών επαφών» μαθητή-εκπαιδευτικού-καθαρίστριας είναι απλώς μια γελοία δικαιολογία για να συνεχίσει να λειτουργεί το τμήμα ή το σχολείο. Κανένας δεν είναι κλεισμένος σε κλουβί στα διαλείμματα, στις τουαλέτες, στην ουρά για το κυλικείο, στα γραφεία των εκπαιδευτικών.
Στον κατάλογο των σχολείων με κρούσματα κοροναϊού προστέθηκαν και οι περιπτώσεις τριών μεγάλων ιδιωτικών σχολείων (Ελληνογερμανική Αγωγή, εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα και Σχολή Μωραΐτη). Η ΟΙΕΛΕ καταγγέλλει ότι «ιδιωτικό σχολείο που, αν και γνώριζε για κρούσματα συναδέλφων, συνέχισε κανονικά τις δραστηριότητες του», ενώ «άλλο μεγάλο ιδιωτικό σχολείο όπου παρατηρήθηκαν περιπτώσεις εκπαιδευτικών θετικών στον ιό, η Διοίκηση του σχολείου δεν πράττει τίποτα. Οι συνεδριάσεις των εκπαιδευτικών εξακολουθούν να διεξάγονται κανονικά, παιδιά προσέρχονται για εξετάσεις πιστοποίησης, μαθητές και γονείς μεταβαίνουν στο χώρο του σχολείου για πληροφορίες, εγγραφές κ.τ.λ.».
Κι όμως, το υπουργείο Παιδείας σιωπά, καθότι τα ιδιωτικά σχολεία είναι «ιερές αγελάδες» του συστήματος και της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Αλαλούμ με τις μάσκες
Μέχρι και την Κυριακή το βράδυ οι μάσκες δεν είχαν αποσταλεί σε όλα τα σχολεία. Μάλιστα σε «πρώτη δόση» (η δεύτερη άγνωστο πότε θα γίνει) στα σχολεία έφθασε μία μόνο μάσκα για κάθε μαθητή, με τα παπαγαλάκια να κάνουν λόγο για υποχρέωση των γονέων να εφοδιάσουν τα παιδιά τους με δυο και τρεις μάσκες (όχι τυχαία).
Η «δικαιολογία» ήταν ότι ο σχετικός διαγωνισμός παρουσίασε προβλήματα. Ολα αυτά στο παρά πέντε του χτυπήματος του κουδουνιού της νέας σχολικής χρονιάς! Να πάρουμε υπόψη ότι η Κεραμέως έως τέλος Αυγούστου επέμενε στο άνοιγμα των σχολείων στις 7 του Σεπτέμβρη. Κι όμως δεν υπήρξε η παραμικρή προετοιμασία, παρόλο που διατυμπάνιζαν ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν με τμήματα σε πλήρη σύνθεση, με μοναδικό μέσο προστασίας τη μάσκα!
Αλλά και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού κρίθηκαν ακατάλληλα, καθώς στη Θεσσαλονίκη επιστράφηκαν 27.000 μάσκες ως ακατάλληλες.
Την ίδια στιμή το λειψό προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία πασχίζει μέσα σε 2-3 ημέρες να καθαρίσει τα σχολεία, που είναι ακαθάριστα από τον Ιούνιο.
Λειψό και το διδακτικό προσωπικό, καθώς φέτος εκτός του ότι συνταξιοδοτήθηκαν κάποιες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, προσελήφθησαν περίπου οι μισοί αναπληρωτές από αυτούς που εργάστηκαν πέρυσι στα σχολεία. Και σε συνθήκες μάλιστα αυξημένων αναγκών λόγω πανδημίας.
Παρόλ’ αυτά, η Κεραμέως οργανώνει φιέστες και εκτοξεύει ψεύδη ότι όλα δουλεύουν ρολόι, εμμένοντας στο άνοιγμα των σχολείων με πολυπληθή τμήματα μαθητών (25, 26, 27 ή και 28 μαθητές στα μεγάλα αστικά κέντρα): «Οι προτεραιότητές μας είναι δύο: αφ’ ενός να συνεχίσουμε όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται την απαραίτητη για όλους εκπαιδευτική διαδικασία, αφ’ ετέρου να προστατεύσουμε την πολύτιμη υγεία των μαθητών μας, των εκπαιδευτικών μας, των οικογενειών μας».
Μέχρι και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΔΟΕ (υπερισχύουν ΔΑΚΕ, Δημοκρατική Συνεργασία-πρώην ΠΑΣΚ) αναγκάστηκε να εκτοξεύσει τα βέλη της ενάντια στην Κεραμέως (χαρακτηρίζει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανεπαρκή, ανεύθυνη και επικίνδυνη), απαλλάσσοντας, όμως, από κάθε ευθύνη τον «μεγάλο τιμονιέρη» Μητσοτάκη και την κυβέρνησή του, λες και η Κεραμέως ενεργεί αυτοβούλως. Και βεβαίως δεν κάνει καμιά νύξη για δραστικά μέτρα αγώνα εδώ και τώρα (ίσα-ίσα που θεωρεί αυτονόητο οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στα σχολεία τους το πρωί της 14ης Σεπτεμβρίου), ώστε να ακυρωθεί η εγκληματική πολιτική κυβέρνησης-υπουργείου Παιδείας σε βάρος της δημόσιας υγείας. Επεα πτερόεντα και από πράξεις μηδέν.
Ανακοίνωση της ΔΟΕ: Τραγικά ανεπαρκής, ανεύθυνη και επικίνδυνη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
14 Σεπτεμβρίου 2020. Τα σχολεία παντελώς ανέτοιμα να υποδεχτούν τους μαθητές αφού ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα σε πληθώρα περιπτώσεων αγγίζει το 25, εκπαιδευτικοί καθαρίζουν τις τάξεις τους επειδή δεν επαρκεί το προσωπικό καθαριότητας, σχολικές μονάδες με κρούσματα covid 19 λειτουργούν σα να μη συμβαίνει τίποτα, οι περιβόητες μάσκες και τα πολυδιαφημισμένα παγούρια δεν έχουν ακόμα παραληφθεί, καμία συζήτηση για προληπτικούς ελέγχους σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς δεν έχει γίνει, εκατοντάδες κενά παραμένουν ακάλυπτα και τάξεις δεν έχουν εκπαιδευτικούς.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τραγικά ανεπαρκής ως και επικίνδυνη, αγνοώντας την εκπαιδευτική πραγματικότητα και νομοθεσία (Π.Δ. 79, άρθρο 3, παρ. 6), μεσημέρι Παρασκευής 11 Σεπτεμβρίου, όταν τα σχολεία είναι ανοικτά από την 1η Σεπτεμβρίου, όλες οι σχολικές μονάδες έχουν ενημερώσει γονείς και μαθητές για το πρόγραμμα της Δευτέρας 14/9, ημέρας αγιασμού, το οποίο έχει σχεδιαστεί με βάση τις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων (μεταφορές μαθητών με λεωφορεία, βάρδιες πρωί απόγευμα, αποφυγή συγχρωτισμού των μαθητών στον προαύλιο χώρο, εφημερία εκπαιδευτικών, τρόπος διανομής βιβλίων κλπ.) εξαπολύει μια εγκύκλιο ενάντια στο πνεύμα του Προεδρικού Διατάγματος αλλά και ενάντια στις οδηγίες που η ίδια είχε αποστείλει στις 9/9, η οποία δημιουργεί τεράστια αναστάτωση και σύγχυση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Το ΔΣ της ΔΟΕ καταγγέλλει την ανεύθυνη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και καλεί τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αυτονόητα θα βρίσκονται στις σχολικές μονάδες από το πρωί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, να τηρήσουν τον προγραμματισμό που υπεύθυνα έχουν σχεδιάσει και ανακοινώσει προς τη σχολική κοινότητα, με σεβασμό στις ανάγκες των μαθητών τους, τις οποίες το Υ.ΠΑΙ.Θ. αγνοεί επιδεικτικά.
Γιούλα Γκεσούλη