Γνωστή είναι η δραματική κατάσταση στην εκπαίδευση με τα χιλιάδες κενά, ακόμη και τώρα λίγους μήνες πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς, με την ουσιαστική κατάργηση όλων των υποστηρικτικών δομών (πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, ειδικές τάξεις, κ.λπ.).
Τη «νύφη» έχουν πληρώσει χιλιάδες παιδιά σε όλη την Ελλάδα, ενώ το υπουργείο και η κυβέρνηση έχουν «μάτια» μόνο για τις «χαμένες ώρες» λόγω των μαθητικών καταλήψεων και των απεργιών των εκπαιδευτικών, εξ ου και έχουν δρομολογήσει, μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης και των κατασταλτικών μηχανισμών, βιομηχανία διώξεων ενάντια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Με εξαιρετική δε επιμονή προωθούν τις αντιδραστικές αλλαγές του «νέου Λυκείου», ειδικά αυτές που έχουν να κάνουν με την ένταση των ταξικών φραγμών, όπως είναι η Τράπεζα Θεμάτων, με θέματα από την οποία σε ποσοστό 50% θα εξεταστούν φέτος τα παιδιά της Α΄ Λυκείου.
Πιο ακριβά απ’ όλους πληρώνουν το τίμημα οι εκπαιδευτικές κοινότητες των ακριτικών περιοχών, αφού τους έχουν ξεχάσει και ξεγράψει στην ουσία από τον εκπαιδευτικό χάρτη (και όχι μόνο).
Ιδού Δελτίο Τύπου του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του Γυμνασίου και των Λυκειακών τάξεων Φούρνων Ικαρίας:
«Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Λ.Τ. Φούρνων, για τα ακόλουθα θέματα.
Ξεκινώντας με τα προβλήματα:
1. Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν είχαμε για άλλη μια χρονιά καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλά μαθήματα είτε να μην έχουν διδαχθεί καθόλου μέχρι και τώρα είτε να ξεκινούν με μεγάλη καθυστέρηση (Νοέμβριο, Ιανουάριο… ακόμη και Φεβρουάριο!!!). Επίσης, η παραπάνω κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα η ύπαρξη των μαθημάτων επιλογής να είναι πλασματική (π.χ. οι συμμαθητές της Α’ Λυκείου, ενώ επέλεξαν το μάθημα της Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, τους επιβλήθηκε στην ουσία να παρακολουθήσουν το μάθημα ‘’Εφαρμογές Πληροφορικής Υπολογιστών’’, διότι πολύ απλά μόνο γι’ αυτό το μάθημα υπήρχε καθηγήτρια).
2. Παρόμοια κατάσταση με τα μαθήματα επιλογής είναι και αυτή της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης που στο δικό μας σχολείο υπάρχει σε ελάχιστα μαθήματα και για ελάχιστες ώρες.
3. Φέτος έφυγαν δύο συμμαθητές μας από την Γ’ Λυκείου και πέντε από την Β’ Λυκείου. Μια κατάσταση που όπως φαίνεται θα συνεχιστεί. Για εσάς μπορεί να είναι απλοί αριθμοί, για εμάς όμως είναι οι φίλοι μας!
4. Ηταν ‘’συγκινητικό’’ το ενδιαφέρον του Υπουργείου για την αναπλήρωση των ωρών που χάθηκαν κατά τη διάρκεια της κατάληψής μας στα τέλη Οκτώβρη, δεν φαίνεται όμως να ενδιαφέρεται εξίσου για τις ώρες που χάσαμε επειδή δεν είχαμε καθηγητές.
Για το λόγο αυτό:
1. Απαιτούμε η έναρξη όλων των μαθημάτων να γίνεται το Σεπτέμβρη, ώστε να έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες στη μόρφωση με τα υπόλοιπα παιδιά στην Ελλάδα.
2. Ειδικότερα για φέτος απαιτούμε:
α. Να υπάρξει ειδική ρύθμιση για τους συμμαθητές μας της Γ’ Λυκείου ώστε να διορθωθεί η παραπάνω αδικία καθώς και
β. Να εξαιρεθούν οι συμμαθητές μας της Α’ Λυκείου από την Τράπεζα Θεμάτων.
Ολοκληρώνοντας, ελπίζουμε η ανακοίνωσή μας να βρει ανταπόκριση, ώστε στις 11 Σεπτεμβρίου του 2014 να βρούμε στο σχολείο μας τόσο όλους τους καθηγητές που χρειαζόμαστε όσο και όλους του συμμαθητές μας!».