Τα σχολειά δεν μπορούν να πληρώσουν για πετρέλαιο και ρεύμα, τα παιδιά υποσιτίζονται και λιποθυμούν στις τάξεις, στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα, στερούνται ακόμη και το δάσκαλο, οι υποστηρικτικές δομές (τάξεις ένταξης, ενισχυτική διδασκαλία, κ.λπ.) έχουν κάνει φτερά, οι εκπαιδευτικοί εκφοβίζονται με πειθαρχικές διώξεις, με την αξιολόγηση, με τον μπαμπούλα της πιθανής απόλυσης και λιμοκτονούν.
Σε τούτο το μαύρο κι άραχλο τοπίο παρηγοριά η ευαισθησία κάποιων εκπαιδευτικών, που τιμούν το ψωμί τους. Σ’ αυτούς ανήκει και ο εκπαιδευτικός του 30ου Γυμνασίου Κυψέλης, που έδωσε το δικαίωμα στη μικρή μαθήτριά του-προσφυγοπούλα από την Πολωνία, να γράψει στη μητρική της γλώσσα τις απαντήσεις στο διαγώνισμα της Γεωγραφίας. Ο δάσκαλος εκτίμησε τη σφοδρή επιθυμία του παιδιού να συμμετέχει και τούτο βαθμολόγησε, παρόλο που δεν κατανοούσε τη γλώσσα της. Η πράξη του θεωρήθηκε έγκλημα καθοσιώσεως από τη διευθύντρια του σχολείου, που του έκανε καταγγελία στην αρμόδια διεύθυνση εκπαίδευσης. Και βεβαίως, τα στελέχη της διοικητικής ιεραρχίας αντί να την πετάξουν στα σκουπίδια, έσπευσαν να διεξάγουν διοικητική έρευνα (θυμίζουμε ότι ένορκη διοικητική εξέταση έκανε και η διεύθυνση εκπαίδευσης στην Λευκάδα, στην περίπτωση της νηπιαγωγού που διώχθηκε, με μεσολάβηση της Χρυσής Αυγής, γιατί αντιμετώπισε ισότιμα τις εθνικές αναφορές των παιδιών της τάξης της. Η δίωξη σταμάτησε με εντολή του υπουργείου Παιδείας, έπειτα από το σάλο που δημιουργήθηκε).
Στην εκπαίδευση τρυπώνουν τα φίδια του φασισμού, της μισανθρωπιάς, του ρατσισμού. Και βρίσκουν στήριγμα από το νεοναζιστικό μόρφωμα (στο θέμα αναφέρθηκε και ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Παναγιώταρος), ενώ οι προοδευτικοί εκπαιδευτικοί εκφοβίζονται και διώκονται. Τα παραδείγματα πλέον είναι σχεδόν καθημερινά.