Καταρχάς, έχουμε και το θρησκευτικό σκοταδισμό στην επίσημη πολιτική ατζέντα, δίπλα στο ρατσισμό. Κι ακόμη, έχουμε μια ακόμη πρόβα καταστολής για τη διακίνηση ιδεών μέσω του Διαδικτύου, που εξακολουθεί να δίνει δυνατότητες έκφρασης στον καθένα (χωρίς ν’ αποτελεί το «μέσο των φτωχών», αν σκεφτούμε ποιες είναι οι δυνατότητες των επαγγελματικών ιστότοπων και πού συγκεντρώνεται η μεγάλη επισκεψιμότητα). Το μήνυμα του Σφακιανάκη και της παρέας του (που αποκλείεται να μη ρώτησαν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μπάτσων και Καταστολής πριν προχωρήσουν) είναι πως πλέον θα παρεμβαίνουν και με πολιτική στόχευση στο Διαδίκτυο, ασκώντας έλεγχο και καταστολή. Γι’ αυτό και υποστηρίζουμε ότι το θέμα είναι ευρύτερο από μια σκοταδιστική κίνηση προς χάρη των «πυροβολημένων» της παπαδοκρατίας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι η σύλληψη του 27χρονου διαχειριστή μπλογκ από τα Ψαχνά της Εύβοιας, με κατηγορίες προσβολής της θρησκείας είναι μια σκοταδιστική πράξη. Δεν είναι, βέβαια, η πρώτη φορά που ο θρησκευτικός σκοταδισμός κάνει την αποκρουστική εμφάνισή του στην Ελλάδα. Μόνο που είχαμε πολλά χρόνια να δούμε το ίδιο το κράτος να παρεμβαίνει κατασταλτικά. Συνήθως είχαμε στίφη εξαγριωμένων θρησκόληπτων, με επικεφαλής παπάδες και καλόγερους, που απειλούσαν να διαλύσουν εκθέσεις εικαστικών ή κινηματογραφικές αίθουσες. Το επίσημο κράτος προσπαθούσε να δείξει ευρωπαϊκό πρόσωπο, επικαλούμενο την ελευθερία της έκφρασης. Οταν, όμως, επεμβαίνει κατασταλτικά μια υπηρεσία όπως η πολυδιαφημισμένη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, τότε πέρα από το σκοταδισμό έχουμε και κάτι ακόμη.