►Πολλοί επιχειρηματίες εκμεταλλευόμενοι τη συγκυρία της μεγάλης ανεργίας δίνουν δουλειά μόνο σε όσους δέχονται μισθό πολύ κάτω από τις συλλογικές συμβάσεις, χωρίς ασφάλιση, με 6 ημέρες δουλειά και χωρίς επιπλέον αμοιβή όταν εργάζονται Κυριακές.
Γ. Πολίτης (ΝΕΑ)
► Tην κατάρτιση κλαδικών μισθολογίων για τους μεγάλους κλάδους δημόσιων υπαλλήλων – οικονομολόγοι, μηχανικοί, εκπαιδευτικοί, διοικητικοί, νομικοί, γιατροί κ.ά.-καθιερώνει η κυβέρνηση σε εφαρμογή του αναθεωρημένου Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Με το νέο ενιαίο μισθολόγιο προβλέπονται, μεταξύ άλλων σύνδεση του μισθού με την απόδοση των υπαλλήλων καθώς και ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό.
Η ΒΡΑΔΥΝΗ
►Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στις ακόλουθες αλλαγές: Αλλαγή στο καθεστώς των υπερωριών με στόχο περισσότερες και φτηνότερες υπερωρίες. Εφαρμογή της διευθέτησης του χρόνου εργασίας με διευθυντικό δικαίωμα. Στόχος είναι να περάσει το ελαστικό οκτάωρο και η ημερήσια απασχόληση να κυμαίνεται από έξι έως δώδεκα ώρες (…) εναλλακτικά οι εργαζόμενοι θα παίρνουν έξτρα άδεια ή περισσότερα ρεπό για τις επιπλέον ώρες τις οποίες έχουν δουλέψει και τις οποίες δε θα πληρώνονται υπερωριακά. Αναγκαία προϋπόθεση ο συνολικός χρόνος απασχόλησης να μην υπερβαίνει τις 1.800 ώρες το χρόνο.
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
►Δεν μπορεί ο ελληνικός λαός να πληρώνει τις υποχρεώσεις που έχουν έναντι των ασφαλισμένων τους οι ελληνικές τράπεζες. Γιατί τα ξένα funds (σ.σ. τα ταμεία που έχουν μετοχές ελληνικών τραπεζών) θα τα πληρώσει το IKA; Εχει τόσα λεφτά το IKA να χαρίζεται σε Ελβετούς και Αμερικανούς;.
Μ. Εβερτ
►Υπέρ της ασφαλιστικής ρύθμισης “ψηφίζουν” οι ξένοι επενδυτές. Ισχυρά κέρδη καταγράφουν οι τραπεζικές μετοχές δυο ημέρες μετά την παρουσίαση του πλαισίου λύσης του ασφαλιστικού προβλήματος των τραπεζών. Το ενδιαφέρον των επενδυτών – κυρίως των ξένων – είναι ιδιαίτερα αυξημένο, παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί το νομοσχέδιο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
►Η ΕΕ, αν δεν υπήρχε, θα έπρεπε να την ανακαλύψουμε
Φώτης Κουβέλης
►Στο ΠΑΣΟΚ είμαστε λίγο τζαζ. Καθένας παίζει ένα όργανο. Θα θέλαμε μια συμφωνική ορχήστρα για ν’ ακουστεί μελωδία.
Αννα Διαμαντοπούλου