Μετά το πέρας κάθε συνεδρίασης της Πολιτικής Επιτροπής για την Παιδεία, ο Σπηλιωτόπουλος επαναλαμβάνει το γνωστό «ποίημα» για το «θετικό και ενθαρρυντικό μήνυμα που εκπέμπει η συνέχιση του διαλόγου», για «την ανάγκη συναίνεσης», κ.λπ.
Τη φορά αυτή, μετά το πέρας της συνεδρίασης της Πολιτικής Επιτροπής, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα, με τη συμμετοχή του Μπαμπινιώτη, προέδρου του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), ο υπουργός Παιδείας έγινε και μάντης «κακών». Προφανώς «κακές» ειδήσεις είναι, για τον Σπηλιωτόπουλο και την κυβέρνηση, οι αντιδράσεις που θα προκαλέσουν «οι αλλαγές» στην εκπαιδευτική κοινότητα και την εργαζόμενη κοινωνία, γι’ αυτό και είπε πως αυτές «ενδέχεται να δημιουργήσουν την αίσθηση των συγκρού-σεων με κατεστημένες νοοτροπίες και λογικές». Το υπουργείο γνωρίζει πολύ καλά τις συνέπειες των αλλαγών, που προωθούν την παραπέρα μερικοποίηση των μαθητών-αυριανών εργαζόμενων, την ένταση των ταξικών φραγμών με συνεχείς αξιολογήσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, κ.λ.π., γι’ αυτό και από τώρα δηλώνει αποφασισμένο να προχωρήσει, παρά τις «συγκρούσεις» με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εργαζόμενους, τις οποίες επιχειρεί να απαξιώσει χαρακτηρίζοντάς τες «κατεστημένες νοοτροπίες και λογικές».
Πώς απάντησε, όμως, στην πρόκληση του Σπηλιωτόπουλου η Διαμαντοπούλου; Αποφεύγοντας την ουσία, κατηγορώντας τη ΝΔ ότι τέσσερις μήνες τώρα δεν έχει διατυπώσει μια θέση, ενώ ο εκπρόσωπός της στην Πολιτική Επιτροπή συστηματικά απουσιάζει και επαναλαμβάνοντας τις γνωστές θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία, που στην ουσία δε διαφέρουν από αυτές της κυβέρνησης, ενώ σε πολλά σημεία είναι ακόμα πιο μπροστά σε αντιδραστικότητα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι συμμετέχοντες στις συνεδριάσεις της Πολιτικής Επιτροπής (υπουργός, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ), συστηματικά αποκρύπτουν το περιεχόμενο των συζητήσεων σε αυτή και τα σημεία στα οποία έχουν καταλήξει έως τώρα. Εκείνο που μάθαμε είναι απλά πως σε αυτή τη συνεδρίαση συζητήθηκαν θέματα ποιότητας της εκπαίδευσης (δηλαδή ενεργοποίησης του θεσμικού πλαισίου της κακόφημης αξιολόγησης), θέματα αλλαγής αναλυτικών προγραμμάτων, η διάρκεια του σχολικού χρόνου και η διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ο Σπηλιωτόπουλος επιβεβαίωσε επίσης ότι το πόρισμα με τις συγκεκριμένες προτάσεις του ΣΠΔΕ θα είναι έτοιμο τον Οκτώβρη και ότι στη συνέχεια το ΥΠΕΠΘ και η κυβέρνηση «προγραμματίζουν να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς στο νομοθετικό έργο».








