Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία
  • Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του
  • Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη
  • Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις
  • Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας
  • ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση και… αξιολόγηση
Παιδεία

Κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση και… αξιολόγηση

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr3 Νοέ 2023, 09:08
Από τη μαθητική ταινία «Γενετικά κατώτεροι»

Οι κοινωνικές ανισότητες και οι ταξικές αδικίες είναι στοιχεία σύμφυτα του καπιταλισμού. Οι ανισότητες αυτές αποκτούν τραγικές διαστάσεις όταν αναφερόμαστε σε κοινωνικές ομάδες περιθωριοποιημένες, «στα παιδιά ενός κατώτερου θεού», όπως είναι τα παιδιά Ρομά. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, άλλωστε, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που αναπαράγει με όλους τους τρόπους τις καπιταλιστικές παραγωγικές σχέσεις και διαμορφώνει στραγγαλισμένες, υποταγμένες προσωπικότητες.  

Το μόνο στήριγμα που είναι δυνατόν να έχουν αυτά τα παιδιά είναι οι φιλότιμες προσπάθειες των δασκάλων τους, που καθημερινά δίνουν άνιση μάχη, συγκρουόμενοι πολλές φορές και με την διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης, αντιμετωπίζοντας κοινωνικές προκαταλήψεις, φαινόμενα ρατσισμού και εδραιωμένες αναχρονιστικές και οπισθοδρομικές αντιλήψεις από την ίδια την κοινότητα των Ρομά,  να τους μεταδώσουν τη γνώση και να ανοίξουν τους ορίζοντες της σκέψης τους. Να τους φωτίσουν έναν άλλο δρόμο, να τους δώσουν όλα τα απαραίτητα εφόδια, έτσι ώστε να ξεφύγουν, όσο είναι αυτό δυνατόν, από τη μίζερη πραγματικότητά τους. 

Το κράτος και η κυβέρνηση των α(χ)ρίστων Κούλη-2 είναι όχι μόνο απούσα σε αυτήν την προσπάθεια, αλλά βάζει και εμπόδια στη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτήν τους τη μάχη. Κάθε «ενδιαφέρον» που διαφημίζεται από το αστικό σύστημα γι’ αυτήν την κοινωνική ομάδα είναι καθαρά υποκριτικό. Το αστικό σύστημα και οι διαχειριστές του, διαχρονικά, είναι αυτοί που γκετοποιούν τους Ρομά, που τους περιορίζουν σε συγκεκριμένες γειτονιές, τους αφήνουν να ζουν σε τσαντίρια χωρίς τις απαραίτητες υποδομές για μια στοιχειώδη ανθρώπινη διαβίωση, που τους στερούν την πρόσβαση στην εργασία, τους στιγματίζουν, αυτοί είναι που κλείνουν και συγχωνεύουν τα σχολεία της γειτονιάς, που δεν διορίζουν εκπαιδευτικούς, που δεν στελεχώνουν τα σχολεία με το απαραίτητο υποστηρικτικό προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, δασκάλους θεατρικής αγωγής, κ.λπ.), και που από πάνω τους δολοφονούν (αμέτρητα είναι τα περιστατικά αστυνομικής βίας και εγκλημάτων κατά της ζωής των Ρομά, που συγκαλύπτονται από τους μηχανισμούς). 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του εκπαιδευτικού Σταύρου Παναγιώτου, που υπηρετούσε στο Δημοτικό Σχολείο των Εξαμιλίων Κορινθίας, όπου το 80% των μαθητών είναι μαθητές Ρομά και το 20% Μπαλαμέ (για να κάνουμε την κατάταξη στη γλώσσα των Ρομά), ο οποίος με τη δημιουργία της μικρού μήκους ταινίας «Γενετικά Κατώτεροι» με τη συμμετοχή των μαθητών, καταπιάστηκε με ένα «ακανθώδες» εκπαιδευτικό και συνάμα βαθιά κοινωνικό πρόβλημα, αυτό της ζωής, της μαθητικής -και όχι μόνο- πορείας (προδιαγεγραμμένης;), των παιδιών που βαδίζουν πάνω σε κοινωνικά στερεότυπα και την αδιαφορία των αστικών κυβερνήσεων να τους δώσουν πραγματική διέξοδο.

Εκεί, τόσο το τοπικό γραφείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όσο και ο διευθυντής του σχολείου, στο οποίο υπηρετούσε ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός, ναρκοθετούσαν την προσπάθειά του χρησιμοποιώντας γελοίες προφάσεις.

Εχουμε δηλαδή το φαινόμενο, από τη μία το σύστημα και οι υπηρέτες του να διαφημίζουν τις ψευτοπροσπάθειες που τάχα κάνουν για να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής των Ρομά και από την άλλη να βάζουν φραγμούς και να σαμποτάρουν κάθε κίνηση που θα ανάψει έστω και μια μικρή φλογίτσα ανάπτυξης της προσωπικότητας, όπως είναι η επαφή με τον πολιτισμό.

Φυσικά, από τους μεγαλύτερους υπηρέτες του συστήματος με σκοπό την διατήρηση των κοινωνικών ανισοτήτων είναι και τα αστικά ΜΜΕ. Συχνά πυκνά, βλέπουμε «ενημερωτικές εκπομπές» και οδοιπορικά σε γκετοποιημένες περιοχές, όπου ζουν οι Ρομά από δημοσιογράφους-παρουσιαστές οι οποίοι υποκριτικά προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους ακροατές σχετικά με τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων αυτών, με μοναδικό σκοπό να εισπράξουν μερικά εύσημα κοινωνικής ευαισθησίας, καθώς το θέμα αυτό προσφέρεται για κάθε είδους …φιλάνθρωπους.

Ενα τέτοιο οδοιπορικό έλαβε μέρος και την προηγούμενη Κυριακή, 22 Οκτώβρη, κατά τη διάρκεια μιας πρωινής «ενημερωτικής» εκπομπής στο OPEN (από 2:14:54 έως 2:28:20). Κατά τη διάρκεια της εκπομπής οι δύο δημοσιογράφοι μίλησαν με οικογένειες Ρομά που ζουν στο Ζεφύρι, καθώς και με μια πρώην μαθήτρια του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζεφυρίου, της οποίας τα λεγόμενα δεν φρόντισαν -συνειδητά θα πούμε εμείς- να διασταυρώσουν, όπως απαιτεί η δημοσιογραφική δεοντολογία, αντίθετα προσπάθησαν να την κατευθύνουν και να εκμαιεύσουν ανυπόστατες κατηγορίες εναντίον των εκπαιδευτικών, ενώ προέβησαν και σε γενικεύσεις περί… έλλειψης ενσυναίσθησης από τους εκπαιδευτικούς, κακοποιητικής συμπεριφοράς (η δημοσιογράφος μίλησε για «κακοποιητές» εκπαιδευτικούς!) από τη μεριά τους και ώθησης των μαθητών Ρομά να εγκαταλείψουν το σχολείο!

Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα από τα «επιχειρήματα» που επικαλέστηκε η συγκεκριμένη μαθήτρια για το «μπούλινγκ που υπέστη από τους δασκάλους της», ήταν και το ότι αυτοί χώριζαν τα τμήματα σε τμήματα με μαθητές Ρομά και σε τμήματα με «ελληνάκια». Τα σαΐνια της δημοσιογραφίας, όμως, δεν φρόντισαν να εξακριβώσουν ότι το συγκεκριμένο σχολείο, στην συγκεκριμένη  περιοχή που βρίσκεται, έχει διαχρονικά από την ίδρυσή του αποκλειστικά μαθητές Ρομά. Και ότι -ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι έχει μαθητές διαφορετικής κοινωνικής προέλευσης- δεν έχει τόσες αίθουσες που να υποστηρίζουν τον χωρισμό των τμημάτων, ούτε βεβαίως τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, στο σχολείο είναι εγγεγραμμένοι 230-240 μαθητές και διαθέτει 14 αίθουσες διδασκαλίας. Συνεπώς, ο χωρισμός των τμημάτων σε μαθητές Ρομά και μη θα απαιτούσε 28 αίθουσες και διπλάσιο αριθμό δασκάλων! 

Αλλά όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα για τα «παπαγαλάκια» του συστήματος, που δεν μπόρεσαν να πουν έστω και δυο υποκριτικά λόγια για την γκετοποίηση της γειτονιάς και του σχολείου από τις πολιτικές των δημοτικών αρχών, των κυβερνήσεων και του υπουργείου Παιδείας. Ούτε, βεβαίως, αναφέρθηκαν στις ελλείψεις τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε τεχνολογικό εξοπλισμό που τόσο έχει ανάγκη το σχολείο. 

Κατά τη γνώμη μας, δεν είναι τυχαίο, που το συγκεκριμένο «ρεπορτάζ» συμπίπτει με τη λύσσα του Μητσοτάκη και του υπουργείου Παιδείας να προωθήσουν με κάθε μέσο, εκβιασμούς και τρομοκρατία, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, για την εφαρμογή της οποίας τα Μέσα Παραπληροφόρησης προσφέρουν την αμέριστη βοήθειά τους. Γι’ αυτό και ολοκληρώνοντας το «ρεπορτάζ» ένας από τους δύο δημοσιογράφους αναφέρθηκε στην… ανάγκη να κρίνονται οι εκπαιδευτικοί, φωτογραφίζοντας την επιστροφή του επιθεωρητισμού.

Ο τοπικός Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ της περιοχής «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», αντέδρασε βγάζοντας σχετική ανακοίνωση-καταγγελία.

ΥΓ1. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, σχετική ανακοίνωση-καταγγελία έχει βγάλει και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζεφυρίου.

ΥΓ2. Από το επίμαχο «ρεπορτάζ» του OPEN προκύπτει καθαρά ότι οι δημοσιογράφοι είχαν προσυνεννοημένη συνάντηση με την πρώην μαθήτρια. Απορίας άξιο είναι πώς την βρήκαν, πώς την επέλεξαν και τι συννενόηση είχαν μαζί της για τις ερωτήσεις που θα της κάνουν, καθώς βεβαίως και για τις απαντήσεις που θα εισέπρατταν. Μία απάντηση, π.χ. σχετική με το «μπούλινκγ», ήταν ο ισχυρισμός της πρώην μαθήτριας ότι οι εκπαιδευτικοί χώριζαν τα τμήματα σε τμήματα μαθητών Ρομά και σε τμήματα με μαθητές «ελληνάκια» (ο όρος δικός της). Και η «απορία» (το λέμε ευγενικά) είναι πώς οι κουβέντες αυτές βγήκαν από το στόμα της, όταν η ίδια φοιτούσε στο συγκεκριμένο σχολείο -που εκ της γεωγραφικής θέσης του είναι σχολείο αμιγώς μαθητών Ρομά- και άρα γνώριζε καλά ότι τα λεγόμενά της είναι απολύτως ψευδή. Φυσικά, οι δημοσιογράφοι, παριστάνοντας του έκπληκτους, αποδέχτηκαν ασμένως αυτόν τον ανυπόστατο, ψευδή ισχυρισμό.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»

Απαιτούμε από την δημοσιογραφική ομάδα του OPEN να επανέλθουν και να ανασκευάσουν όσα ψευδή, ανυπόστατα και προσβλητικά παρουσίασαν

Την Κυριακή 22/10 στην εκπομπή «Τώρα Μαζί» του OPEN, των Σπύρου Χαριτάτου και Ευλαμπίας Ρέβη, παρουσιάστηκε ρεπορτάζ των δύο δημοσιογράφων που επιδίωξε να παρουσιάσει πλευρές της ζωής των τσιγγάνων στο Ζεφύρι. Δυστυχώς όμως γίναμε μάρτυρες μιας, πέρα από κάθε δημοσιογραφική δεοντολογία, επίθεσης σε εκπαιδευτικούς σχολείου της περιοχής μας με αδιανόητες, αβάσιμες, αυθαίρετες κατηγορίες για «κακοποίηση»!!! μαθητ(ρι)ων Ρομά, ώθησης τους να εγκαταλείψουν το σχολείο και πολλούς ακόμη γενικούς αφορισμούς προς τους «ρατσιστές» και «χωρίς ενσυναίσθηση» εκπαιδευτικούς! Μόνο θλίψη, οργή και αποτροπιασμό μας προκαλεί το γεγονός!

Θεωρούμε απαραίτητο να τοποθετηθούμε ως εκπαιδευτικοί που ζούμε και εργαζόμαστε στην περιοχή, βάζοντας τα ζητήματα στη σωστή τους διάσταση, καθώς σειρά στοιχείων που αναφέρονται στη διάρκεια του ρεπορτάζ σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ενώ προσβάλλουν και λοιδορούν τους/τις εκπαιδευτικούς που δίνουν καθημερινά την ψυχή τους για τη στήριξη όλων των παιδιών ανεξαιρέτως στα σχολεία μας!

Ξεκαθαρίζουμε λοιπόν πώς για τις όποιες εντυπώσεις προσπάθησε η εκπομπή να δημιουργήσει για τη στάση και το έργο των εκπαιδευτικών στα σχολεία και τις συνέπειες που αυτό θα έχει στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, τη σχέση του με την τοπική κοινωνία και τις σχέσεις πρώτα και κύρια με τα παιδιά μας, την ευθύνη φέρει αποκλειστικά η εκπομπή και η σκόπιμη μη διασταύρωση όσων παρουσίασε.

Συγκεκριμένα, σχετικά με την αναφορά σε συγκεκριμένο σχολείο της περιοχής μας και την ρατσιστική υποτίθεται στάση των εκπαιδευτικών προς τα παιδιά, είναι απαράδεκτο και αντιδεοντολογικό να αναπαράγονται τέτοιοι ισχυρισμοί, να υιοθετούνται με ευκολία και να αποδίδονται τέτοιοι χαρακτηρισμοί από δημοσιογράφους, όταν δεν έγινε ούτε κατ’ ελάχιστο η προσπάθεια να διασταυρωθούν τα όσα καταγγέλλονται! Πολύ δε περισσότερο όταν αυτή η καταγγελία κάνει λόγο για κακοποιητική συμπεριφορά εκπαιδευτικών προς μαθητ(ρι)ες!

Δε μας κάνει εντύπωση δυστυχώς το γεγονός ότι εύκολα κατέφυγαν στον κοινωνικό αυτοματισμό, μιας και τα όσα αναφέρθηκαν αφορούσαν εκπαιδευτικούς, χωρίς φυσικά αυτοί/ες να έχουν καμία δυνατότητα να αντικρούσουν αυτούς τους ισχυρισμούς! Την ίδια στιγμή οι δύο δημοσιογράφοι σε όλη τη διάρκεια του ρεπορτάζ επιδίωξαν να υποτιμήσουν, να αμβλύνουν και τελικά να εξαφανίσουν τις ευθύνες κράτους, πολιτείας και κυβερνήσεων για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ρομά, μια αναγκαία συζήτηση που πρέπει να ανοίξει στη δημόσια σφαίρα από τη σκοπιά της δικής τους φωνής. Αντίθετα, δεν είδαμε να κρατούν την ίδια στάση τα ΜΜΕ για τα ρατσιστικά εγκλήματα/δολοφονίες Ρομά από την αστυνομία, ακόμη και στα πρόσφατα τραγικά περιστατικά, όπου δόθηκε άπλετος χρόνος σε αστυνομικούς παράγοντες να τοποθετηθούν!

Ας ενημερώσουμε λοιπόν τους δημοσιογράφους για το ποια είναι η πραγματικότητα:

  1. Να ενημερώσουμε την εκπομπή, ελπίζοντας να μην πέσουν από τα σύννεφα, πως στην ευρύτερη περιοχή η πολιτική των δημοτικών αρχών διαχρονικά και της πολιτείας έχει οδηγήσει σε γκετοποίηση και περιορισμό του πληθυσμού σε συγκεκριμένες γειτονιές. Ως εκ τούτου, υπάρχουν σχολεία που έχουν αμιγώς πληθυσμό Ρομά, ένα εκ των οποίων είναι και το σχολείο που αναφέρθηκε! Δεκαετίες τώρα το συγκεκριμένο σχολείο φιλοξενεί αποκλειστικά μαθητ(ρι)ες Ρομά. Δεν είναι το μοναδικό, δυστυχώς.
  2. Όλα αυτά τα χρόνια οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, δίνουν καθημερινό αγώνα να κρατήσουν τα παιδιά στον φυσικό τους χώρο, να περιορίσουν την διαρροή, να δώσουν κάθε μορφωτικό εργαλείο, κάθε γνωστικό, πολιτιστικό ερέθισμα που θα βοηθήσει τους/τις μαθητ(ρι)ες να έχουν μια ευκαιρία για μόρφωση και καλύτερη ζωή. Παλεύουν ώστε το σχολείο να παραμείνει σημείο αναφοράς στη γειτονιά. Στηρίζουν με κάθε υλικό, μορφωτικό, ψυχολογικό μέσο τις οικογένειες και τα παιδιά σε κάθε μικρή και μεγάλη τους ανάγκη.
  3. Χωρίς τη βοήθεια κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων, αλλά και με τη βοήθεια αυτών όταν το ΥΠΑΙΘ προχωρά σε προσλήψεις, δίνουν άνιση μάχη για να κρατήσουν τα κορίτσια και τα αγόρια στις τάξεις τους, τα αναζητούν όταν αυτά χάνονται ξαφνικά, συγκρούονται με τις πολιτισμικές τους παραδόσεις που τα οδηγούν εκτός σχολείου σε μικρή ηλικία.
  4. Χαίρονται και κλαίνε μαζί τους για κάθε τους «νίκη» στον άνισο ταξικό μορφωτικό αγώνα που δίνουν, όταν πηγαίνουν και τελειώνουν τη β/βάθμια εκπαίδευση, όταν πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο, όταν επιστρέφουν εργαζόμενοι/ες να μοιραστούν την εμπειρία τους με τα άλλα παιδιά δίνοντας το παράδειγμα ενός άλλου δρόμου.
  5. Συγκρούονται με τον θεσμικό ρατσισμό του κράτους και όλων των παραγόντων όταν τα αποκλείουν από την εκπαίδευση, όπως την περίοδο της τηλε-«εκπαίδευσης». Δεν βρήκε ούτε μισό λεπτό η εκπομπή να αναζητήσει την κραυγή αγωνίας των εκπαιδευτικών όταν στην περίοδο της καραντίνας τα σχολεία αυτά με δημόσιες επιστολές τους αναζητούσαν λύση για τα παιδιά που έχασαν επαφή μαζί τους και που ΑΔΥΝΑΤΟΥΣΑΝ να συνδεθούν στις τηλεοθόνες της Webex που το ΥΠΑΙΘ επέβαλε. Κάποια σχολεία βλέπουν την τηλεκπαίδευση αλλιώς
  6. Παλεύουν να βρουν τρόπο, να μάθουν, να προσαρμοστούν στις ιδιαίτερες και πρωτόγνωρες συνθήκες που συναντούν ακόμη κι όταν προσλαμβάνονται ως αναπληρωτ(ρι)ες. Να ενημερώσουμε και πάλι τους δημοσιογράφους, ότι στην έρευνα που ΔΕΝ έκαναν, ξέχασαν να αναφέρουν ότι η Δυτική Αττική, η πίσω αυλή της Αττικής, είναι από τις πλέον υποστελεχωμένες σε προσωπικό περιοχές. Αρκεί μια γρήγορη αναζήτηση στη σελίδα του σωματείου μας, δε χρειάζεται να παραθέσουμε συγκεκριμένη ανακοίνωση, θα χάσετε το μέτρημα!
  7. Την ίδια στιγμή, διδάσκουν σε σχολεία που με ευθύνη της πολιτείας και του Δήμου εγκαταλείπονται από την χρηματοδότηση. Αλήθεια στο οδοιπορικό στο Ζεφύρι δε διαπιστώσατε καμία διαφορά στα σχολεία που συναντήσατε; Γιατί ο ρατσισμός κύριοι δημοσιογράφοι που βιώνουν τα παιδιά μας στα σχολεία που αναφέρατε, ξεκινά πρώτα και κύρια από το κράτος και την πολιτεία! Αρκεί μια βόλτα στις γειτονιές τους, αρκεί μια επίσκεψη στα σχολεία όπου και το στοιχειώδες αμφισβητείται. ΥΠΑΙΘ, κυβέρνηση (όπως και οι προηγούμενες) και Δήμος θεωρούν ότι τα σχολεία μπορούν να λειτουργούν χωρίς επιπλέον χρηματοδότηση, σε κτίρια και υποδομές που δεν εξυπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα ρίχνουν το βάρος των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς και γονείς.

Τέλος, να ξεκαθαρίσουμε ότι θεωρούμε σημαντικό να παρουσιάζεται το ζήτημα από τη σκοπιά των καθημερινών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι Ρομά, μακριά από μια λογική δαιμονοποίησης και στιγματισμού που κυριαρχεί, δυστυχώς, στην κοινωνία μας. Άλλωστε ως σωματείο και εκπαιδευτικοί έχουμε τοποθετηθεί επανειλημμένα για τις προκλήσεις που καλούνται να φέρουν σε πέρας αλλά και τις πολιτικές του κράτους και κάθε εκφραστή του που σκόπιμα περιθωριοποιεί και εγκαταλείπει τους/τις τσιγγάνους/ες χωρίς καμία υποστηρικτική δομή και μέριμνα, χωρίς καμιά πολιτική ουσιαστικής ένταξης με σεβασμό στα κοινωνικά και πολιτισμικά τους χαρακτηριστικά. Μάλιστα σε πρόσφατη ανακοίνωση μας με αφορμή τον τραγικό θάνατο του 8χρονου παιδιού στο Ζεφύρι (Η φτώχεια και η περιθωριοποίηση σκοτώνει 8χρονα παιδιά – Θρηνούμε για κάθε μαθητή και μαθήτρια μας που χάνεται, αγωνιζόμαστε για το δικαίωμα κάθε μαθητή και μαθήτρια μας για μια ισότιμη θέση στο σχολείο και στην κοινωνία), που η εκπομπή και το «έγκριτο ρεπορτάζ» των παραπάνω δημοσιογράφων αγνόησε και δεν μπήκε καν στον κόπο να αναζητήσει, παίρνουμε σαφή θέση για το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν τους Ρομά, αλλά και όλες τις απαιτήσεις/αιτήματα που διαχρονικά ως εκπαιδευτικοί παλεύουμε και διεκδικούμε προς κάθε αρμόδιο φορέα.

Και μιας κι έγινε στην εκπομπή πολύς λόγος για τον Μενέλαο Λουντέμη και το υπέροχο βιβλίο του  «Ένα παιδί μετράει τα άστρα» ως εκπαιδευτικοί θα παραθέσουμε παραφράζοντας τα παρακάτω: «Γράμματα του σκολειού! Αν τ’ αγαπούσε! Μα υπήρχαν πιο γλυκά γράμματα! Πώς όμως να τα μάθει;….Ο δάσκαλος ούτε γύρισε να το δει. Αφανίστηκε να κοιτά έξω απ’ το παράθυρο, σα να ξεφύτρωσε ξαφνικά εκεί έξω κάνας καινούριος κόσμος και πάσκιζε να τον μάθει.»

Για κάθε Χριστίνα, για κάθε μαθητή και μαθήτρια μας δίνουμε και την ψυχή μας!

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠανδημία: 63+ θάνατοι σε μια εβδομάδα σάς φαίνονται λίγοι;
Επόμενο άρθρο Eξαγριωμένοι οι κάτοικοι πέντε πλημμυρόπληκτων χωριών του Παλαμά από την ανάλγητη κυβερνητική κοροϊδία

Σχετικά Αρθρα

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

Παιδεία 24 Δεκ 2025, 18:04

Νόμιμη η απεργία-αποχή των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαγραφές φοιτητών – Αυτή είναι η απόφαση-κόλαφος στα μούτρα του Μητσοτάκη

Εργατικά 21 Δεκ 2025, 05:25

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αναμονής ή υποχώρησης

Παιδεία 19 Δεκ 2025, 20:40

Πανεπιστήμια της ντροπής: Ανακοινώνουν λίστες με φοιτητές που θα διαγραφούν

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 18:16

Απορρίφθηκε και η έφεση της κυβέρνησης κατά της απεργίας-αποχής των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαδικασίες των διαγραφών φοιτητών

Αυτό το χαστούκι έτσουξε πιο πολύ τον Μητσοτάκη

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 11:37

Καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για bullying διοίκησης και γονέων σε βάρος εκπαιδευτικών στο ιδιωτικό σχολείο «Εκπαιδευτήρια Παιδαγωγική – Birds»

Εργατικά 17 Δεκ 2025, 10:03
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία

25 Δεκ 2025, 10:25
Πολιτική

Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του

25 Δεκ 2025, 06:13
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

25 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις

24 Δεκ 2025, 18:31
Παιδεία

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

24 Δεκ 2025, 18:04
Εργατικά

ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου

24 Δεκ 2025, 11:58
Διεθνή

Ο σιωναζιστής Νετανιάχου και οι άθλιες ορντινάντσες του

24 Δεκ 2025, 11:50
Καταστολή

Ιμπεριαλισμός, κρατική καταστολή και απελάσεις: το κράτος επιστρέφει τα θύματα του πίσω στον όλεθρο

24 Δεκ 2025, 07:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Δεκέμβρη

24 Δεκ 2025, 00:01
Κόντρες

Τα κάλαντα της αμερικανοδουλείας

23 Δεκ 2025, 20:42
Οικονομία

Ενσωμάτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ: Για να συνεχιστεί το θεάρεστο έργο της εγκληματικής οργάνωσης

23 Δεκ 2025, 19:55
Διεθνή

Ζορίζονται οι Αμερικανοί στη Μέση Ανατολή

Ανοιχτοί σε σχέσεις μόνο αν το Ισραήλ φερθεί σαν «κανονική χώρα», δηλώνει σαουδάραβας αξιωματούχος

23 Δεκ 2025, 12:06
Καταστολή

Πετάνε στο δρόμο τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα

23 Δεκ 2025, 09:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Δεκέμβρη

23 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Οι Αμερικάνοι υποχωρούν λόγω της άτεγκτης στάσης της Παλαιστινιακής Αντίστασης

22 Δεκ 2025, 19:56
Καταστολή

Δικαίωση για οικογένεια σύριων προσφύγων: αποκαλύπτεται ο πραγματικός ρόλος του Frontex

22 Δεκ 2025, 18:16
Εργατικά

Απολυταρχικού τύπου διάταξη για να αποτρέπεται η «μονιμοποίηση» συμβασιούχων των δήμων

Οταν τα δημοτικά όργανα αρνούνται να ασκήσουν ένδικα μέσω κατά αποφάσεων που δικαιώνουν συμβασιούχους, θα υποχρεώνονται να το κάνουν οι δικηγόροι των δήμων!

22 Δεκ 2025, 12:03
Πολιτική

Στο φέουδο του Μπέου δεν χωρεί κρατικός έλεγχος

22 Δεκ 2025, 10:33
Πολιτική

Μαζική αντιφασιστική κινητοποίηση στην Πετρούπολη – «Ο φασισμός δεν χωρά στην εκπαίδευση»

22 Δεκ 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Δεκέμβρη

22 Δεκ 2025, 00:01
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

1934: Βόμβα στο υπουργείο Στρατιωτικών με στόχο τον Γεώργιο Κονδύλη.

1936: Βέλγοι επίσκοποι καταδικάζουν τον φασισμό και τον κομμουνισμό.

1936: Ιδρύεται Οικονομική Αστυνομία στην Ελλάδα για πάταξη της φοροδιαφυγής και δίωξη του λαθρεμπορίου.

1952: Συλλαμβάνεται ο Νίκος Πλουμπίδης.

1967: Βόμβα στην Κυψέλη.

1978: Το Βιετνάμ εισβάλλει στην Καμπότζη.

1991: Παραιτείται από την ηγεσία της ΕΣΣΔ ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Ευ. Βενιζέλος: Επιτρέψτε μου έναν προσωπικό τόνο, έχω επιδείξει εγώ ποτέ κάποια πολιτική φιλοδοξία; Γιατί μόνο βάρη έχω αναλάβει στην πολιτική μου διαδρομή. (…) Δεν νομίζω ότι επιδίωξα ποτέ κάποιο αξίωμα το οποίο θα είναι χαριστικό ή εύκολο, ανέλαβα ευθύνες και νομίζω ότι ο καθένας θα κριθεί στο τέλος, στον απολογισμό της ζωής του με βάση αυτά τα οποία ξεπερνούν τη συγκυρία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δεν είστε πολιτικός πια;

Ευ. Βενιζέλος: Προφανώς είμαι πολιτικός. (…)

Ευ. Βενιζέλος: Η αυτοδυναμία πιστεύω ότι έχει κλείσει τον κύκλο της στην Ελλάδα. (…)

Χρ. Κούτρας: Όχι. Σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας ο Ευάγγελος Βενιζέλος, αν κληθεί, θα πει, είμαι εδώ;

Ευ. Βενιζέλος: Από ποιους να κληθεί;

Χρ. Κούτρας: Από τα κόμματα τα οποία μπορεί να αποφασίσουν να κάνουν μία συνεργασία.

Ευ. Βενιζέλος: Τα κόμματα εάν θεωρήσουν ότι πρέπει να απευθυνθούν σε άλλα πρόσωπα, τα πρόσωπα, μεταξύ αυτών και εγώ, δεν παριστάνω τώρα τον σεμνότυφο, θα κρίνουμε αν μπορούμε να προσφέρουμε κάτι.

Χρ. Κούτρας: Εκείνη τη στιγμή.

Ευ. Βενιζέλος: Εάν υπάρχει εμπιστοσύνη, εάν υπάρχουν συσχετισμοί, αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, αλλά δεν θα έλεγε κανείς όχι σε μία παρόμοια περίσταση. (…)

Χρ. Κούτρας: Αυτό βλέπετε ότι θα είναι η επόμενη κυβέρνηση; Η επόμενη κυβέρνηση θα είναι κυβέρνηση συνεργασίας;

Ευ. Βενιζέλος: Πιστεύω ότι πρέπει να είναι κυβέρνηση συνεργασίας για λόγους καταρχάς διαφάνειας, για λόγους δημοκρατικής ας το πούμε αισθητικής, για λόγους συμμετοχής και συναντίληψης, για λόγους νομιμοποίησης και γιατί δεν μπορεί η χώρα να πορεύεται συγκρουσιακά. (…)

Γ. Ντσούνος: Άρα με βάση το δικό σας σκεπτικό θα πάμε σε συνεργασία. Συνεργασία ποιων; Αν είναι πρώτο κόμμα η Νέα Δημοκρατία;

Ευ. Βενιζέλος: Θα το κρίνουν τα κόμματα, εγώ δεν είμαι εδώ ούτε κανείς που έχει διατελέσει πολιτικός πρώτης γραμμής είμαστε εδώ για να πούμε στα κόμματα τι θα κάνουν. (…) Τα κόμματα ζητούν την ψήφο του ελληνικού λαού. Εμείς παρακολουθούμε, εγώ προσωπικά παρακολουθώ με σεβασμό, απόλυτο σεβασμό το πώς εξελίσσεται η δημοκρατική διαδικασία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δηλώνετε όμως παρών να κληθείτε υπό προϋποθέσεις.

Ευ. Βενιζέλος: Είμαι πρώην Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, θέλω το ΠΑΣΟΚ να είναι όσο γίνεται ψηλότερα, (…) αλλά δεν μιλώ τώρα ως ΠΑΣΟΚ ή μόνο για το ΠΑΣΟΚ, μιλώ για όλα τα κόμματα του δημοκρατικού φάσματος και με ενδιαφέρει να λειτουργεί το δημοκρατικό τόξο, το συνταγματικό τόξο.

(Θέλει η που@@@α να κρυφτεί μα η χαρά δεν την αφήνει. Ο Βενιζέλος βγήκε σε κανάλι για να πει ότι προσφέρεται για πρωθυπουργός της επόμενης κυβέρνησης, υπό οποιαδήποτε σύνθεση. Δεν κάνει τον κλασικό διαχωρισμό «πρόοδος-συντήρηση», αλλά το διαχωρισμό «εντός – εκτός συνταγματικού τόξου». Με όλους, πλην νεοναζιστών, φτάνει να τον κάνουν πρωθυπουργό. Μιλάμε για υπερ-μπαλαντέρ. Χρησιμοποίησε την αναμφισβήτητη ρητορική του δεινότητα με τρόπο που να μην αφήνει την παραμικρή αμφιβολία για τις προσδοκίες του. Από τη στιγμή που ο Μητσοτάκης δεν τον έκανε πρόεδρο της Δημοκρατίας, το μόνο που απομένει για να ικανοποιήσει τον άκρατο ναρκισσισμό του είναι να γίνει πρωθυπουργός μιας -ακόμα και βραχύβιας- συμμαχικής κυβέρνησης. Στα 70 του έστω. Θα το πετύχει; Συνήθως δεν πετυχαίνει μεγάλους στόχους. Εχασε πανηγυρικά από τον ΓΑΠ στις εκλογές για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, που ο ίδιος προκάλεσε. Μετά έγινε μνημονιακός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, πρώτα με τον Παπαδήμο, μετά τον Σαμαρά, έγινε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μόνο για να το δει να εξαερώνεται επί προεδρίας του και μετά είδε τη Φώφη να ψηλοανεβάζει το ποσοστό του. Πρόκειται για μόνιμο λούζερ, με τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του ώστε να θεωρεί ότι ο ελληνικός λαός… του χρωστάει. Από τη στιγμή που κατέθεσε υποψηφιότητα για πρωθυπουργός συμμαχικής κυβέρνησης, είναι σίγουρο πως θα βρίσκεται όλο και πιο συχνά στο πολιτικό προσκήνιο, επιτιθέμενος με το δικό του στιλ κατά του Μητσοτάκη, συμπληρώνοντας τους Σαμαρά-Καραμανλή)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo