Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί
  • Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;
  • Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης
  • Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη
  • Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση
  • Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Τράπεζα Θεμάτων: Συνειδητή επιλογή του υπουργείου Παιδείας η εφαρμογή της
Παιδεία

Τράπεζα Θεμάτων: Συνειδητή επιλογή του υπουργείου Παιδείας η εφαρμογή της

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr2 Μάι 2022, 09:07

«Μας είναι πολύ εύκολο να αναβάλουμε και να βρούμε δικαιολογίες ότι ήταν μια ντεμί χρονιά. Δικαιολογίες για τη μη εφαρμογή υπάρχουν. Ομως, σύμφωνα με τα δεδομένα που γνωρίζουμε, η ύλη έχει καλυφθεί και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οδηγεί σε αδιάβλητες και πιο αντικειμενικές εξετάσεις», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, η οποία, λέει, συμβουλεύεται επί του θέματος, τον «μπάρμπα της τον ψεύτη», το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που διαβεβαιώνει ότι η κάλυψη της ύλης είναι επαρκέστατη και έχει γίνει με τρόπο που εκπαιδευτικά επιτρέπει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

Οχι δεν αεροβατεί η υφυπουργός Παιδείας, δεν ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν. Είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, διότι μέσω (και) αυτής ξεσκαρτάρει η «ήρα από το στάρι» και τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων συνειδητοποιούν ότι τα όνειρά τους για πανεπιστημιακές σπουδές είναι όνειρα θερινής νυκτός.

Γνωρίζουν πολύ καλά εκεί στο Μαρούσι ότι προηγήθηκαν δυο χρόνια πανδημίας με κλειστά σχολεία για μακρύ χρονικό διάστημα, με την «κουτσή» στην καλύτερη περίπτωση τηλεκπαίδευση, που γέννησε χίλια δυο προβλήματα ανισότητας, εκτόξευσης των ταξικών φραγμών, παραμερισμού των πιο ευάλωτων μαθητικών ομάδων, σοβαρών ελλειμμάτων κάλυψης και αφομοίωσης της ύλης, μετατροπής της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικών-μαθητών από άμεση σε «εικονική» και διαμεσολαβημένη, υποβάθμισης τελικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Γνωρίζουν ότι ακόμη και φέτος χιλιάδες μαθητές (ή και εκπαιδευτικοί) νόσησαν και αναγκάστηκαν να μπουν σε καραντίνα, χάνοντας την επαφή τους με το σχολείο. Γνωρίζουν ότι υπάρχουν -ή και δημιουργήθηκαν στην πορεία- εκατοντάδες εκπαιδευτικά κενά που δεν καλύφθηκαν ή καλύφθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση, με αποτέλεσμα να χαθούν άπειρες διδακτικές ώρες. Γνωρίζουν ότι η ύλη είναι τεράστια και σε σημαντικό βαθμό έξω από τις δυνατότητες των μαθητών, εξ ου και οι συνεχείς διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών και οι απανωτές εγκύκλιοι-διαταγές προς αυτούς του ΓΓ του υπουργείου, Κόπτση, να συμμορφωθούν.

Τα γνωρίζουν όλα αυτά και όμως επιμένουν. Επιμένουν γιατί θεωρούν ότι και μέσω αυτού του αντιεκπαιδευτικού μέτρου θα μπει φρένο στην ιστορικά διαμορφωμένη τάση της νεολαίας της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για σπουδές στα ΑΕΙ.

Ας θυμηθούμε, λοιπόν, πώς περιέγραφε την δυστοπική κατάσταση που θα διαμορφωθεί εξαιτίας της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων ο Γ.Ρ.  σε σχετικό άρθρο τον Σεπτέμβρη του 2021:

«Η Κεραμέως επιμένει -παρά τα χίλια μύρια προβλήματα που σώρευσε η πανδημία και η τηλεκπαίδευση- ότι από φέτος η καρμανιόλα της τράπεζας θεμάτων θα εφαρμοστεί για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ Λυκείου, σύμφωνα με το νόμο που ψήφισε ο κυβερνητικός λόχος της ΝΔ (νόμος 4692/2020). Με αφορμή, λοιπόν, αυτήν την τρομοκρατική απειλή της υπουργού Παιδείας θα κάνουμε μνεία στα δεινά που προκάλεσε η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων στο παρελθόν και θα δείξουμε το μέγεθος της συμφοράς που θα προκαλέσει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εφαρμογή της για πρώτη φορά (και μοναδική μέχρι σήμερα) το καλοκαίρι του 2014 (κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, υπουργός Παιδείας Αρβανιτόπουλος, Ν. 4186/2013) προκάλεσε πανωλεθρία στους μαθητές της Α΄ Λυκείου. Σύμφωνα με στοιχεία από πολλές ΕΛΜΕ, κρίθηκαν αρχικά ως μετεξεταστέοι το 23,3% των μαθητών -δηλαδή περίπου ένας στους τέσσερις- που έπρεπε να εξεταστούν και πάλι τον Σεπτέμβρη!

Μετά τις πρώτες σφοδρές αντιδράσεις, το υπουργείο Παιδείας θορυβήθηκε και προχώρησε σε μια μπακαλίστικη διόρθωση στον τρόπο υπολογισμού του μέσου όρου προαγωγής, για να περιορίσει κάπως τον αριθμό των μετεξεταστέων, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο ποσοστό να πέσει στο 16%, ενώ τελικά απορρίφθηκε το 10% των μαθητών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των μετεξεταστέων μαθητών για το σχολικό έτος 2012-2013 (πριν από την ψήφιση του Ν. 4186/2013) ήταν 4,2%, δηλαδή περίπου τέσσερις φορές μικρότερο από το 16% του σχολικού έτους 2013-2014!

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μεγαλύτερα ποσοστά μετεξεταστέων, κατά τόπους, σημειώθηκαν στις εργατικές συνοικίες των μεγάλων αστικών κέντρων, σε υποβαθμισμένες περιοχές και σε περιοχές της μακρινής επαρχίας (π.χ. Ανω Λιοσίων 32,6%, Α΄ Αθήνας 30,6%, Ε΄ Ανατολικής Αττικής 28,1%, Γ΄ Δυτικής Αττικής 26,5%, Β΄ Αθήνας 26%, Γ΄ Θεσσαλονίκης 27,7%, Ζακύνθου 46,4%, Ξάνθης 40,9%, Ρεθύμνου 38,2%, Λασιθίου 38%, Β΄ Κυκλάδων 36,1%, Λακωνίας 32,1%), ενώ υπήρξαν και περιοχές στις οποίες το ποσοστό των μετεξεταστέων αυξήθηκε εντυπωσιακά, όπως στη Ν. Σμύρνη που από 0,6% σκαρφάλωσε στο 22,5% (37,5 φορές πάνω!).

Για να προλάβουμε εκείνους που συμφωνούν με την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, προβάλλοντας επιχειρήματα του τύπου: ‘’ικανοποιείται το δημοκρατικό δικαίωμα όλων των μαθητών της χώρας να διδάσκονται την ίδια ύλη’’, ‘’ικανοποιείται κατά κάποιο τρόπο η ισονομία των μαθητών, εφόσον τα μισά θέματα είναι εν δυνάμει κοινά για όλους’’, ‘’δεν επιτρέπεται να προάγονται μαθητές με χαμηλές επιδόσεις’’ ή, πηγαίνοντας ακόμα παραπέρα όπως: ‘’δεν γίνεται να σπουδάσουν όλοι’’, απαντάμε ότι εξαντλούν (στην καλύτερη περίπτωση) την αυστηρότητά τους πάνω στους μαθητές, διαπνέονται από ελιτίστικη νοοτροπία και αντικειμενικά γίνονται δεκανίκια της εκάστοτε κυβέρνησης στην προώθηση των πιο αντεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, γιατί ‘’ξεχνούν’’:

  • Την άθλια οικονομική κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει, ειδικά τα τελευταία δέκα χρόνια των μνημονίων και της συντηρητικής ανασυγκρότησης του ελληνικού καπιταλισμού, το λαϊκό νοικοκυριό, γεγονός που επιβαρύνει δυσβάσταχτα τη στήριξη της μορφωτικής προσπάθειας των παιδιών του.
  • Τα χιλιάδες κενά, ειδικά στα σχολεία της μακρινής επαρχίας, τις χαμένες διδακτικές ώρες, τη διδασκαλία ακόμα και μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά, με καθυστέρηση ή από άλλες ειδικότητες καθηγητών, εξαιτίας της χρόνιας αδιοριστίας και της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των δραστικών περικοπών.  
  • Το γεγονός ότι ο διδακτικός χρόνος, παρ’ όλες τις καλές και φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, δεν επαρκεί για την ολοκλήρωση της ύλης -της οποίας, σημειωτέον, έχει αυξηθεί σημαντικά ο βαθμός δυσκολίας- πόσω μάλλον για την κατανόησή της, με αποτέλεσμα να ευνοούνται τα παιδιά των ανώτερων στρωμάτων που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία (τα οποία αυξάνουν με διάφορα κόλπα τις διδακτικές ώρες των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων) και έχουν παράλληλα στήριξη από φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα για όλα τα γούστα.
  • Το γεγονός ότι οι μαθητές, φθάνοντας στο Λύκειο, εξαιτίας της δομής των προγραμμάτων σπουδών, των σχολικών εγχειριδίων και του τρόπου διδασκαλίας, στοιχεία δηλαδή για τα οποία ευθύνεται αποκλειστικά το υπουργείο Παιδείας και οι μηχανισμοί του, έχουν τρομερές ελλείψεις στην κατανόηση ακόμη και των βασικών γνωστικών αντικειμένων.
  • Την άθλια υλικοτεχνική υποδομή των δημόσιων σχολείων (αν κάνουμε μια βόλτα όσοι/ες αποφοιτήσαμε πριν από 20-30 χρόνια στο σχολείο της γειτονιάς μας -αν δεν το έκλεισε το σχέδιο Αθηνά!- θα το διαπιστώσουμε).
  • Το γεγονός ότι τα παιδιά έρχονται στο σχολείο κουβαλώντας το φορτίο της κοινωνικής τους προέλευσης, το οποίο τα στιγματίζει και σε μεγάλο βαθμό καθορίζει την εκπαιδευτική τους διαδρομή.

Το σύνθημα, λοιπόν, ‘’ίσες ευκαιρίες για όλους μέσω της τράπεζας θεμάτων’’ δεν είναι τίποτ΄ άλλο παρά μια ψευδαίσθηση, μια απάτη. 

Στόχος της δεν είναι η κατάκτηση της γνώσης και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά η παραπέρα κατηγοριοποίηση-κατάταξη των μαθητών (και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών τους) και η δραστική ανάσχεση της τάσης για πανεπιστημιακές σπουδές, γιατί πρόκειται να λειτουργήσει καθαρά ως ανάχωμα, αποκαρδιώνοντας τα ‘’παιδιά του κατώτερου θεού’’, βάζοντάς τους από νωρίς τη στάμπα του ‘’αποτυχημένου’’.

‘’Στείλτε τους από νωρίς στα σκλαβοπάζαρα της επισφαλούς εργασίας, της μαθητείας ή ακόμα και στην ανεργία, προτού ακόμα ανοίξει το μυαλό τους και αποκτήσουν απαιτήσεις, ώστε να είναι εύκολη λεία για την καπιταλιστική μηχανή’’, φωνάζουν από κοινού κεφάλαιο και αστισμός!

Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα για τους εκπαιδευτικούς. Το άγχος και η αγωνία τους για τη σωστή προετοιμασία των μαθητών τους θα εκτιναχθεί στα ύψη! Ακόμα και στην περίπτωση που δεν θα χαθεί καμιά διδακτική ώρα, η ολοκλήρωση της ύλης και η επαρκής κατανόησή της από την πλειοψηφία του τμήματος γίνεται αδύνατη.

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μάθημα της Γεωμετρίας της Α΄ Λυκείου (ήταν ένα από εκείνα που συνέτριψε τους μαθητές το καλοκαίρι του 2014 – τα άλλα δύο ήταν η Αλγεβρα και τα Αρχαία). Γιατί είναι κατά τεκμήριο ένα από τα δυσκολότερα αντικείμενα της συγκεκριμένης τάξης, αληθινή πρόκληση για τον μαθηματικό, καθώς είναι εκείνο που εισάγει τον μαθητή στον πυρήνα της μαθηματικής σκέψης, του εξηγεί τη διάκριση αξιωμάτων-θεωρημάτων, του μαθαίνει σχεδόν όλες τις τεχνικές απόδειξης προτάσεων (ευθύς τρόπος, απαγωγή σε άτοπο), τον επαγωγικό αλλά και παραγωγικό τρόπο σκέψης.

Το σχολικό εγχειρίδιο (που είναι κατά τα άλλα κομψό και πλήρες) διαθέτει 271 ερωτήσεις και ασκήσεις όλων των επιπέδων (κατανόησης, εμπέδωσης, αποδεικτικές και σύνθετα θέματα), ενώ η τράπεζα θεμάτων προσθέτει σε αυτά επιπλέον 348 ασκήσεις (145 θέματα-2 και 203 θέματα-4). Το μάθημα διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα, κατά συνέπεια, στην ιδανική περίπτωση που θα γίνουν όλες οι ώρες στη διάρκεια του σχολικού έτους (περίπου 33 εβδομάδες), το αντικείμενο θα διδαχθεί συνολικά 66 ώρες. Μέσα σε μια διδακτική ώρα, ασφαλώς, ο διδάσκων θα παρουσιάσει τη θεωρία κάνοντας τις σχετικές αποδείξεις που υποδεικνύουν οι οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και θα λύσει περίπου δύο με τρεις ασκήσεις, συζητώντας τες εξαντλητικά με τα παιδιά. Θα λύσουν δηλαδή μαζί συνολικά 130 με 200 ασκήσεις στην καλύτερη περίπτωση. Μα η τράπεζα θεμάτων και το σχολικό βιβλίο έχουν συνολικά 619 ασκήσεις! (Στην τράπεζα, με τα 348 θέματα ως τώρα, θα προστεθούν και άλλα στην πορεία της χρονιάς, ώστε να φτάσουν από μόνα τους τον ‘’μαγικό’’ αριθμό των 1.000 θεμάτων).

Καταλαβαίνετε λοιπόν τι έχει να γίνει, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας και το γεγονός ότι οι μαθητές της Α΄ Λυκείου θα εξεταστούν συνολικά σε οχτώ μαθήματα (Αλγεβρα, Γεωμετρία, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Νέα Ελληνική Γλώσσα-Νέα Ελληνική Λογοτεχνία, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά)!

Είναι αλήθεια ότι η μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα δείχνει ‘’μουδιασμένη’’, ειδικά μετά και την εφαρμογή της ‘’άγριας’’ μεταρρύθμισης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), που πέταξε εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πάνω από 40.000 υποψηφίους τόσο των ΓΕΛ όσο και των ΕΠΑΛ, αφήνοντας κενές πάνω από 17.000 θέσεις σε διάφορες σχολές (όπως στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης που δεν κάλυψε καμία από τις 108 προσφερόμενες θέσεις!), και η άθλια κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη την πανδημία, προσπαθεί να συμπληρώσει όλο το αντιεκπαιδευτικό της οπλοστάσιο, συνεπικουρούμενη και από τα πετσωμένα ΜΜΕ που την καλύπτουν σε κάθε της βήμα.

Οι πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί, σε αυτήν τη φάση, πρέπει να πείσουν τους συναδέλφους τους ότι δεν μπορεί να εξαντλούν την κριτική τους σε τεχνικά ζητήματα (όπως το εύρος της τράπεζας θεμάτων ή η ύλη στην οποία αυτή αναφέρεται), αλλά να χτυπήσουν το θεσμό συνολικά, απονομιμοποιώντας τον στη συνείδηση των μαθητών και των γονιών τους, εξηγώντας αναλυτικά σε αυτούς  τη σκοπιμότητα της εφαρμογής της.

Για να αποκρουστεί αυτή η γενικευμένη επίθεση στη δημόσια Παιδεία απαιτείται γενικός ξεσηκωμός!».

Εκτύπωση 🖨
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΣαν σήμερα 2 Μάη
Επόμενο άρθρο Δυναστεία Μητσοτάκη

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

Ημέρα επιστήμης για την ειρήνη και την ανάπτυξη.

Ινδονησία: Ημέρα ηρώων – νεολαίας.

1913: Ιδρύεται το «Νέον Εργατικόν Κέντρον Αθηνών» από αντιπροσώπους εργατικών σωματείων μαρμαρογλυπτών, τυπογράφων, κτιστών, αρτεργατών και υποδηματεργατών.

1924: Συγκρούσεις καπνεργατών με τον στρατό και τη χωροφυλακή στην Καβάλα, νεκροί μία εργάτρια και ένας αξιωματικός της χωροφυλακής.

1961: Το Στάλινγκραντ μετονομάζεται σε Βόλγκογκραντ.

1967: Βόμβες (ΔΕΑ) σε δρόμους της Καλλιθέας.

1975: Βόμβα καταστρέφει τμήμα αποθήκης των αμερικανικών «ΡΧ» της λεωφόρου Συγγρού (ΕΛΑ).

1996: Ο αστυνόμος Δημ. Τρίμης σε μπλόκο έξω από τη Λιβαδειά σκοτώνει τον τσιγγάνο μικροπωλητή Τάσο Μουράτη που βρισκόταν ακινητοποιημένος στο έδαφος.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo