Δημοσιεύουμε μια ακόμα πολιτική ανάλυση του καθηγητή Μόχσεν Μοχάμαντ Σάλεχ. Δε χρειάζεται να συμφωνεί κανείς με την ισλαμική οπτική του (κι εμείς ασφαλώς δεν συμφωνούμε), όμως είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε και αυτή την οπτική, δεδομένου ότι το Πολιτικό Ισλάμ παίζει εξέχοντα ρόλο στην τρέχουσα φάση της Παλαιστινιακής Επανάστασης. Από την άλλη, οι επισημάνσεις του καθηγητή Σάλεχ για τις ριζικές αλλαγές που επέφερε στην Παλαιστίνη και ευρύτερα στη Μέση Ανατολή ο Κατακλυσμός του Αλ-Ακσα στις 7 Οκτώβρη του 2023 και ο πόλεμος που ξεκίνησε αμέσως μετά και κοντεύει να κλείσει δύο χρόνια είναι καίριες.
του καθηγητή Δρ. Μόχσεν Μοχάμαντ Σάλεχ*
Η Νίκη της Ανθρωπιάς
Βάρβαρες σφαγές στέρησαν τη ζωή δεκάδων χιλιάδων θυμάτων· παιδιών, γυναικών και ηλικιωμένων… Αυτές οι θηριωδίες αντιμετωπίστηκαν με εξαιρετικές επιδείξεις υπομονής και αταλάντευτης αντοχής από έναν πληθυσμό που υπέφερε ανείπωτες φρίκες, αλλά παρήγαγε παγκοσμίως παραδείγματα αντίστασης στον εχθρό και νίκης στη μάχη της θέλησης, που εμπνέουν… Χιλιάδες τέτοια περιστατικά αντήχησαν την κληρονομιά μεγάλων συμβόλων στην αραβική και ισλαμική ιστορία… και έγιναν παγκόσμια εμβλήματα και φωτεινά σύμβολα στην πορεία της ιστορίας… Τα σύμβολα της «θυσίας» και της «θυματοποίησης» συνδέθηκαν όλο και περισσότερο με τον παλαιστινιακό λαό. Για δεκάδες εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο αυτές οι εμπειρίες υπήρξαν πηγές έμπνευσης… παρακινώντας πολλούς να αγκαλιάσουν το Ισλάμ.
Η αλαζονεία της ισραηλινής εξουσίας δεν αποκάλυψε μόνο τη βαρβαρότητά της, τις ψευδείς αξίες της, τους θρήνους και το μονοπώλιο της θυματοποίησης…
Αντίθετα, αποκάλυψε και τα πιο εξαιρετικά και ευγενή χαρακτηριστικά αυτής της Ούμα (μουσουλμανικού έθνους): το ανώτερο πολιτισμικό της ήθος, την πλούσια κληρονομιά της και την αυθεντικότητα του Αραβα Μουσουλμάνου ανθρώπου, βαθιά ριζωμένου στη γη του για χιλιετίες. Οι παρατηρητές διαπίστωσαν ότι ο Παλαιστίνιος δεν είναι ούτε «ανθρώπινο ζώο» ούτε απλό «αντικείμενο» ή «βιολογική ύλη», απογυμνωμένος από την ανθρωπιά του για να δικαιολογηθεί η δολοφονία ή η εξαφάνισή του.
Απλά, όταν ένα άτομο από αυτή την περιοχή συμπορεύεται με την ισλαμική του πίστη, την κληρονομιά και τον πολιτισμό του και ανυψώνεται μέσω της πίστης, γίνεται όχι μόνο ανθεκτικό στη υποταγή, αλλά ανακτά και τον κεντρικό του πολιτισμικό ρόλο στην ηγεσία της ανθρωπότητας. Η σιωνιστική νοοτροπία, ενσαρκωμένη από το Ισραήλ, έχει ιστορικά διαιρέσει τον κόσμο σε σφαίρες πολιτισμού και βαρβαρότητας, τοποθετώντας τον εαυτό της ως εκπρόσωπο της πρώτης. Ωστόσο, η συμπεριφορά της έχει σημαδευτεί από ακραία βαρβαρότητα, καθιστώντας την, παραδόξως, σύμβολο της ίδιας της βαρβαρότητας που υποτίθεται ότι αντιμάχεται.
Η κλιμάκωση της ισραηλινής καταστροφής ανέδειξε το αληθινό θύμα με ξεκάθαρο τρόπο… και κατέλυσε την μακροχρόνια έννοια της «αποκλειστικής θυματοποίησης» που ισχυρίζονταν οι Ισραηλινοί. Αυτή η εξέλιξη επέτρεψε στη διεθνή κοινότητα να αρχίσει να προχωρά πέρα από το «σύμπλεγμα του Ολοκαυτώματος», αποδυναμώνοντας έτσι τη διαρκή στρατηγική του Ισραήλ να εκμεταλλεύεται αυτό το αφήγημα για να χειραγωγήσει τη διεθνή κοινή γνώμη.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι δυνάμεις της Αντίστασης, η Λωρίδα της Γάζας και η Παλαιστίνη επικράτησαν ουσιαστικά στη μάχη για τις αξίες.
Η συνεχιζόμενη ισραηλινή προσπάθεια να θεμελιώσει τις θεωρητικές της αξιώσεις… συνεπάγεται πλέον παρατεταμένη στρατιωτική, πολιτική, ηθική, επικοινωνιακή και οικονομική φθορά… Σηματοδοτεί βαθύτερη ηθική και αξιακή παρακμή, επιδεινώνει τις κοινωνικές, στρατιωτικές και οικονομικές απώλειες και επιφέρει προοδευτική απομόνωση τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ανθρωπιστικό επίπεδο. Στην ουσία, το σιωνιστικό αφήγημα καταρρέει.
Συνεπώς, δεν είναι πλέον δυνατόν να διατηρηθεί η δυτική σιωνιστική αποικιοκρατική απεικόνιση των λαών της περιοχής ως αδύναμων, δειλών και οπισθοδρομικών… Η αποδόμηση αυτής της απεικόνισης αποδυναμώνει ταυτόχρονα και τη φαινομενική αιτιολόγηση της ύπαρξης του Ισραήλ. Ο φόβος του Ισραήλ σχετικά με την αποκάλυψη αυτών των αληθειών εξηγεί τη συστηματική στόχευση δημοσιογράφων και εργαζομένων στα μέσα ενημέρωσης, που οδήγησε στο θάνατο 248 δημοσιογράφων· στη μεγαλύτερη τέτοια σφαγή στην ιστορία του σύγχρονου πολέμου. Σημειωτέον, ο αριθμός αυτός υπερβαίνει το άθροισμα των δημοσιογράφων θυμάτων του Α’ και του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, καθώς και του πολέμου Ρωσίας–Ουκρανίας.
Συμπέρασμα
Υπάρχει μια ισραηλινή ανησυχία σχετικά με την κατάρρευση του αποικιοκρατικού σιωνιστικού δόγματος και τη διάλυση του ψευδούς συστήματος εξαπάτησης που κατασκεύασε ο δυτικός νους γύρω από τον Αραβα, τον Μουσουλμάνο και τον Ανατολικό «Αλλο»… Μια τέτοια κατάρρευση θα υπονόμευε τη βάση πάνω στην οποία ο Σιωνισμός διεκδικεί την ανωτερότητά του και την ικανότητά του για κατάκτηση… Αυτή η προοπτική είναι βαθιά ανησυχητική… διότι η αντιμετώπιση και η αναγνώρισή της θα σήμαινε, σε πρακτικούς όρους, ότι το Ισραήλ δεν κατέχει πλέον εδραία θέση σ’ αυτή τη γη.
Κατά συνέπεια, η συνέχιση του πολέμου θα μπορούσε να οδηγήσει σε διάλυση του ιδεολογικού πλαισίου καθ’ εαυτό… Η μόνη βιώσιμη εναλλακτική, επομένως, είναι η διακοπή του πολέμου και η αποδοχή της αλήθειας με γνήσια αναγνώριση.
Ως εκ τούτου, θα πρέπει να αναμένεται μια κατάσταση ισραηλινής άρνησης… πείσματος… και ανυπακοής… παράλληλα με μια προωθημένη προσπάθεια που μπορεί να παρατείνει ή να προσπαθήσει να επεκτείνει τη σύγκρουση. Γι’ αυτόν το λόγο, η λήξη της μάχης (εφόσον το Ισραήλ παραμένει αποφασισμένο να τη θεωρεί ως μια «όλα ή τίποτα» αναμέτρηση) θα απαιτήσει σημαντικό χρόνο, προσπάθεια και μεγάλες θυσίες.
*Ο καθηγητής Δρ. Μόχσεν Μοχάμαντ Σάλεχ είναι γενικός διευθυντής του εγκατεστημένου στη Βηρυττό Al-Zaytouna Centre for Studies and Consultations.