Δεν θα ασχοληθούμε από πολιτιστική άποψη με την απόφαση του Περισσού να επιλέξει έργο του Γιάννη Μαρκόπουλου για να τιμήσει τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821. Απλά θα σημειώσουμε ότι ο Μαρκόπουλος είναι φανατικός θιασώτης του «εθνικού πολιτισμού», οπότε η επιλογή του δεν είναι πολιτιστικά ουδέτερη. Από στενά πολιτική άποψη σημασία έχουν οι καλεσμένοι. Αντιγράφουμε από το 902.gr:
«Στη συναυλία παρευρέθηκε πολυμελής αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον ΓΓ της, Δημήτρη Κουτσούμπα. Πριν την έναρξη της συναυλίας, ο Δ. Κουτσούμπας αντάλλαξε θερμό χαιρετισμό με τον συνθέτη Γ. Μαρκόπουλο. Ακόμα, παρόντες στη συναυλία ήταν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, όπως επίσης και η Γιάννα Αγγελοπούλου».
Ολα καλά και προπαντός… θεσμικά. Για να συμβολιστεί η συμμετοχή του κόμματος στον… εθνικό κορμό. Η πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο πρόεδρος της Βουλής (ως εκπρόσωποι του έθνους), ο Μπακογιάννης (ευκαιρία να «ξεπλυθεί» προσφέροντας για τη συναυλία τα μουσικά σύνολα του Δήμου Αθηναίων) και η… απαραίτητη Αγγελοπουλίνα (ο υπέρτατος… εθνικός θεσμός). Υπάρχει ενιαία εθνική αντίληψη για την επανάσταση του 1821 και κυρίως για τις εξελίξεις στα 200 χρόνια ύπαρξης του νεοελληνικού κράτους; Αυτό που παρουσιάζεται ως ενιαία εθνική αντίληψη δεν είναι η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης; Αν ρωτήσεις ένα μέλος του ΚΚΕ, θα σου απαντήσει αβίαστα ότι δεν υπάρχει ενιαία εθνική αντίληψη για το ‘21 και ότι το εθνικό αφήγημα είναι αστικό αφήγημα. Η συναυλία, όμως, άλλα αποδεικνύει. ‘Η, αλλιώς, δεν μπορείς να κρατήσεις δυο καρπούζια στην ίδια μασχάλη.
Τα παιδιά των εργατών ξέρουν τι θα πει εργατική οικογένεια
Αυτή η φωτογραφία, από τη συγκέντρωση που έγινε στη Λάρκο, ενόχλησε σφόδρα τους… προοδευτικούς αρθρογράφους του Συγκροτήματος Μαρινάκη. Η Ραγκούση διαπίστωσε ότι η εικόνα «θλίψη εξέπεμπε, εκμετάλλευση παιδιού και συνδικαλιστική κατάντια», διότι «έβαλαν ένα αγόρι προεφηβικής ηλικίας να διαβάσει μανιφέστο – από το οποίο γύρευε τι καταλάβαινε ο πιτσιρίκος – και να ποζάρει με υψωμένη γροθιά». Ο δε Κανέλλης, πάντα οξύνους και… διεισδυτικός, διέκρινε πίσω από τη φωτογραφία… τα μουστάκια του Στάλιν!
Δεν ξέρουμε σε τι οικογένειες μεγάλωσαν οι (χρυσοκάνθαροι πλέον) αρθρογράφοι του Συγκροτήματος, όμως όσοι μεγαλώσαμε σε εργατικές οικογένειες έχουμε ζήσει από ηλικία μικρότερη του παιδιού της ΛΑΡΚΟ την αγωνία των γονιών μας για την επιβίωση της φαμίλιας, τα προβλήματά τους στη δουλειά, «τα πάντα όλα». Τα παιδιά των εργατών της ΛΑΡΚΟ ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει να χάσουν οι πατεράδες τους τις δουλειές τους και να ξεσπιτωθούν οι οικογένειές τους. Και μπορούν να βγουν και να τα πουν μια χαρά, όπως το παιδί της φωτογραφίας. Και να σηκώσουν και τη γροθιά τους, όπως κάνουν οι γονείς τους όταν αγωνίζονται. Τέτοιες φωτογραφίες μπορεί κανείς να βρει σε όλες τις εποχές, σε όλους τους τόπους που δόθηκαν αγώνες επιβίωσης από την εργατική τάξη.
Ξύδι, λοιπόν, στους ξινισμένους αρθρογράφους του Συγκροτήματος, που τους έπιασε ξαφνική… ευαισθησία, αλλά κατά τα άλλα δεν κρύβουν τη συμφωνία τους με την κυβερνητική πολιτική και στο ζήτημα της ΛΑΡΚΟ. Και για να τους πλημμυρίσει η ξινίλα, τους αφιερώνουμε μια ακόμα φωτογραφία, με τις γυναίκες των εργατών αυτή.
Πέθανε ο Βασίλης Μποτίνος
Εχασε τη μάχη με τον κοροναϊό ο Βασίλης Μποτίνος. Αφού περέμεινε διασωληνωμένος εκτός ΜΕΘ για μέρες, διακομίστηκε στη ΜΕΘ του ΚΑΤ, μετά το θόρυβο που έγινε. Αν δεν ήταν ο Μποτίνος, η παλιά δόξα των γηπέδων, ίσως ο καλύτερος ακραίος που πέρασε από τα ελληνικά γήπεδα, ουδείς θα ασχολούνταν μαζί του, όπως δεν ασχολείται με τους χιλιάδες που πέθαναν διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ. Ας μας πουν όμως: το γεγονός ότι έμεινε τόσες μέρες διασωληνωμένος εκτός ΜΕΘ, πόσο επέδρασε στην εξέλιξη της μάχης του με την covid;
Οι μεγάλες αγάπες πρέπει να φαίνονται
Δεν έχει σημασία που ο τουρισμός από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα είναι ελάχιστος. Σημασία έχει να επιδεικνύει Η πρεσβεία τη… συμπάθειά της προς συγκεκριμένους πολιτικούς. Ο Πάιατ είναι διπλωμάτης καριέρας και αποδείχτηκε υπερδραστήριος στο «λόμπινγκ». Με επιδεικτικό-επιθετικό τρόπο μάλιστα. Ετσι, λίγο προτού παραδώσει τα ηνία ΤΗΣ πρεσβείας, έκανε μια ακόμα επίσκεψη στον Κικίλια, για να βγουν οι σχετικές φωτογραφίες. Το αντικείμενο δεν έχει σημασία. Ούτε το υπουργείο που υπηρετεί ο εκλεκτός. Κάτι βρίσκουν κάθε φορά για να υποδηλώσουν αυτό που έχει σημασία: η πρεσβεία τους αγαπά… όλους, αλλά κάποιους/ες τους αγαπά… περισσότερο. Ποιο ήταν το… αντικείμενο της φωτογράφισης αυτή τη φορά; Οτι οι απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα «αναμένεται» να ξεκινήσουν «νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά»! Για να καταλάβετε για τι… κοσμογονική αλλαγή μιλάμε, σας ενημερώνουμε ότι την υψηλή περίοδο (Ιούλη-Αύγουστο δηλαδή) οι αμερικάνικες αεροπορικές εταιρίες θα πραγματοποιούν… 14 απευθείας πτήσεις προς την Ελλάδα από 8 αμερικάνικα αεροδρόμια!
Γελοιότητα που… σκοτώνει
Αυτές οι τρεις (Φον ντερ Λάιεν, Λαγκάρντ, Μέτσολα) αποτελούν -λέει- σύμβολα της γυναικείας χειραφέτησης, καθώς έφτασαν να γίνουν επικεφαλής των «θεσμών» της ΕΕ! Αν οι γυναίκες της εργατικής τάξης έχουν αυτές ως πρότυπα… σωθήκανε! Είναι σαν να ξεφυλλίζουν περιοδικό του Κωστόπουλου (του «καράβλαχου» εθνικού μας… ξεβλαχιστή) και να παίρνουν ως πρότυπα τις μοντέλες. Οσο για τις τρεις κυρίες της ΕΕ, είναι όλες καραδεξιές και τουλάχιστον οι δύο (Φον ντερ Λάιεν και Μέτσολα – για τη Λαγκάρντ δεν ξέρουμε) φανατικές καθολικές, με υπερσυντηρητικές απόψεις για τη γυναίκα, το δικαίωμα στην άμβλωση κτλ.