Κοσμοϊστορικά γεγονότα συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη, αλλά η εξωνημένη δημοσιογραφία τα κρύβει. Ευτυχώς που βρίσκεται η στήλη για να τα αναδείξει.
Οπως μας ενημέρωσε με Δελτίο Τύπου ο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης Σταύρος Καλαφάτης (τον οποίο κάποιοι κακεντρεχείς αποκαλούν υφυπουργό Πανηγύρεων και Εγκαινίων), «για πρώτη φορά η λιτανεία για τη γιορτή του Πολιούχου Αγίου Δημητρίου διήλθε από τον αύλειο χώρο του Διοικητηρίου»! Αντιπαρερχόμεθα τους γέλωτες και παραθέτουμε ολόκληρο το Δελτίο Τύπου, του υφυπουργού:
«Τη συνεορτάζουσα Ιερή Εικόνα της Παναγίας Γερόντισσας, του Πολιούχου Αγίου Δημητρίου και τη Λάρνακα του Αγίου με τα Ιερά Λείψανα, υποδέχθηκε, σήμερα το πρωί, στον αύλειο χώρο του Διοικητηρίου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, κ. Σταύρος Καλαφάτης. Ηταν η πρώτη φορά που η λιτανεία, παραμονή της εορτής του Αγίου Δημητρίου, διήλθε από το προαύλιο του Διοικητηρίου, όπου στεγάζεται ο Τομέας Μακεδονίας και Θράκης του Υπουργείου Εσωτερικών, μετά από πρωτοβουλία του κ. Καλαφάτη. Στη δέηση, στην είσοδο του Διοικητηρίου παρέστησαν, ακόμη, η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη κ. Μαρία Αντωνίου και υπάλληλοι του Τομέα και των Διευθύνσεων που στεγάζονται στο κτήριο. Στη συνέχεια, ο κ. Καλαφάτης, μαζί με πλήθος πιστών, ακολούθησε τη λιτανεία ως τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου».
Η πρώτη φορά, ρε, το καταλάβατε για τι ιστορικό γεγονός μιλάμε; Παραθέτουμε και μία από τις πέντε φωτογραφίες που συνοδεύουν το Δελτίο Τύπου, για να σκάσετε από το κακό σας. Απαθανατίζει τη μεταφορά της Λάρνακας. Ποια Κύπρος, ρε αντίχριστοι, τα Ιερά Λείψανα του Αγίου είναι. Και άγημα απ’ όλα τα όπλα, όχι τίποτα βαριεστημένα παλιοφάνταρα.
Τι νούμερο φορούσε ο αϊ-Σπυρίδωνας;
Μια που βρισκόμαστε στα θρησκευτικά ζητήματα, ειδικότητα της θεοσεβούς στήλης μας, να καταθέσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τη συμπεριφορά του αρχιεπίσκοπου Τζερόνυμο προς τον παπα-Μήτσο του Λυκαβηττού, Μιλάμε τον τσάκισε με το τελεσίγραφο να πάει σε μοναστήρι στη Βάρη. Οχι κι έτσι, ρε Τζέρυ, τη Μακρόνησο θέλεις να αναβιώσεις; Ξέρεις πόση ώρα θέλει ο παπα-Μήτσος για να έρθει στο κέντρο της Αθήνας με τέτοιο κυκλοφοριακό; Αμ’ το άλλο; Επίτηδες τον έβαλες μέσα στον πειρασμό: κοκορέτσια, σπληνάντερα, γαρδούμπες, κοντοσούβλια, να περνάς από τα διάσημα Βλάχικα της Βάρης και να σου ‘ρχεται να πετάξεις το καλυμαύχι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και να ορμήσεις: «Φτιάξε μια ποικιλία περιποιημένη, μάστορα, γιατί ξελιγώθηκα από την τσίκνα. Πιάσε κι ένα κατρούτσο κόκκινο, να το πιω σαν μεταλαβιά, να στανιάρω».
Το χειρότερο: δεν του επιτρέπει να πάρει τον θαματουργό σταυρό, αλλά έδωσε εντολή να τον κλειδώσουν σε βιτρίνα! Εδώ, όμως, καρφώθηκε ο Τζερόνυμο. Αμα δεν είναι θαματουργός ο σταυρός του παπα-Μήτσου, γιατί τον έκλεισες σε βιτρίνα; Και στο κάτω-κάτω, πιο θαματουργή είναι η «αγία ζώνη της υπεραγίας Θεοτόκου», που την κουβαλάνε οι βατοπεδινοί του Εφραίμ από πόλη σε πόλη και γεμίζουν σακιά από τα παγκάρια; ‘Η οι παντόφλες του αϊ-Σπυρίδωνα του Κερκυραίου;
Ειδικά για τις παντόφλες του αϊ-Σπυρίδωνα, απωθημένο το έχω από μικρός: τι νούμερο φορούσε ο αϊ-Σπυρίδωνας; Μια φορά που έθεσα το ερώτημα στο θεολόγο του σχολείου, παραλίγο να φάω τριήμερη αποβολή (μ’ έσωσαν ο μαθηματικός και ο φυσικός, επειδή ήμουν καλός μαθητής). Αλλη μια φορά ρώτησα τον πατέρα μου, που τον έλεγαν Σπύρο, και μου απάντησε κάτι που δε γράφεται. Αυτόν, όμως, τον είχαν χαλάσει οι κομμουνισταί στο αντάρτικο και ήτο άθεος. Ετσι, λοιπόν, μου έχει μείνει το απωθημένο και με την ευκαιρία της έκθεσης της μιας παντόφλας του αϊ-Σπυρίδωνα κάπου στην Κοζάνη (η άλλη παντόφλα έμεινε στην Κέρκυρα, για να προστατεύει τους μουρλο-Κερκυραίους από τυχόν εισβολή του Παπακαλιάτη), θα παρακαλούσα αναγνώστριες και αναγνώστες από την περιοχή να πεταχτούν στο ιερόν προσκύνημα και να κάνουν μια εκτίμηση του μεγέθους του αγίου ποδός. Μην πάω μ’ αυτόν τον καημό, ρε συντρόφια…
Πατρίς, θρησκεία…
Κάνουμε πλάκα με τους παπάδες και το χριστεμπόριο, αλλά τι να πεις για τον πρύτανη του ΑΠΘ Ν. Παπαϊωάννου, που απηύθυνε «μήνυμα για τον εορτασμό της Ημέρας του Πολιούχου της Θεσσαλονίκης, Αγίου Δημητρίου, της 110ης Επετείου της Απελευθέρωσης της πόλης και του Έπους του ’40»! «Πρόκειται για ένα αμάλγαμα εορτασμών που εμπερικλείουν τη μνήμη και την παράδοση του Έθνους μας» γράφει ο καραδεξιός Παπαϊωάννου. Μόνο η οικογένεια λείπει για να συμπληρωθεί το τρίπτυχο της χούντας, αλλά αρκεί και το δίπτυχο για να θυμηθούμε τον μοναρχοφασισμό και τα «κατορθώματα» του ελληνικού αστικού εθνικισμού. Τώρα τι να πούμε, ότι ένα Πανεπιστήμιο πρέπει να υπερασπίζεται την επιστημονική γνώση και όχι τον κάθε μορφής και είδους ανορθολογισμό; Μπαινάκης και βγαινάκης για τους Παπαϊωάννου.
Μην ξεχνάτε τον χότζα
Πέφτουν, λέει, ραγδαία οι τιμές του φυσικού αέριου. Οταν η προσφορά υπερβαίνει τη ζήτηση, οι τιμές πέφτουν. Αυτά αποφασίζονται από τους σπεκουλάντες των χρηματιστήριων προϊόντων, που ευσχήμως ονομάζονται αγορές. Μόλις η σχέση προσφοράς-ζήτησης αναστραφεί και πάλι (κατάσταση που δε θ’ αργήσει), οι τιμές θα ξαναπάρουν την ανηφόρα. Ομως και το σημερινό επίπεδο είναι πολύ πάνω από το περσινό. Είναι χαμηλό μηνών, όχι χαμηλό έτους, διετίας ή ιστορικό χαμηλό. Οπότε αυτοί των αστικών ΜΜΕ που στήνουν πανηγύρια λειτουργούν με τη λογική του χότζα. Μόνο που ο παμπόνηρος Νασρεντίν είπε στον αφελή πιστό να βγάλει όλα τα ζώα για να νιώσει την fake ανακούφιση. Με τις τιμές του φυσικού αέριου και του ηλεκτρισμού δεν έχουμε καν επιστροφή στα προ κρίσης επίπεδα.