Ανακοίνωση του πρωθυπουργικού γραφείου (24.5.2022): «Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε το απόγευμα στο Νταβός με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εξετάστηκαν οι νεότερες εξελίξεις στον ενεργειακό τομέα και η κατάσταση στην Ουκρανία, κι έγινε ανταλλαγή απόψεων ενόψει της συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις 30 και 31 Μαΐου»».
Το μόνο αληθινό είναι η φωτογραφία. Τα άλλα ανήκουν στην κατηγορία «λέμε και καμιά μακακία για να περάσει η ώρα». Ποιες είναι οι «νεότερες εξελίξεις στον ενεργειακό τομέα» που (υποτίθεται πως) συζήτησαν Κούλης και Ούρσουλα; Οτι όλοι πληρώνουν σε ρούβλια; Σιγά το νέο. Και τι απόψεις (υποτίθεται πως) αντάλλαξαν για τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ στις 30-31 Μάη; Δίνει κανένας εκεί μέσα σημασία στην Ούρσουλα; Ο Μακρόν, ο Σολτς, ο Ντράγκι, ο Ρούτε και τ’ άλλα… παιδιά; Την έχουν απλά να κάθεται στη γωνία, όπως την είχε βάλει ο Μισέλ στην Αγκυρα, την ώρα που συζητούσε με τον Ερντογάν. Και στην περίπτωση των συνόδων κορυφής δεν μπορεί να φτιάξει ούτε sofagate, γιατί τα… παιδιά των ιμπεριαλιστικών χωρών είναι τ’ αφεντικά της.
Ξερατά και αμορφωσιά
Προς Π. Κασιμάτη (πρώην «Καθημερινή» νυν «Νέα»): Το να ξερνάς αντικομμουνιστική χολή το έχουμε συνηθίσει και πλέον αυτή η εκδήλωση λυσσασμένης εμμονής μάς διασκεδάζει αφάνταστα. Μάθε όμως σωστά τα ονόματα. Τζερζίνσκι (στα ελληνικά απαντάται και η γραφή Nτζερζίνσκι) και όχι «Ντρεζίνσκι» ονομαζόταν ο «σιδερένιος Φέλιξ», μέλος της μπολσεβίκικης ηγεσίας, που πήρε την εντολή να οργανώσει την Τσε-Κα. Αλλη φορά μάθε να το γράφεις σωστά, ώστε να καλύπτεις λίγο την αμορφωσιά και να μένουν μόνο τα ξερατά. Πάρε και μια φωτογραφία του Φέλιξ Εντμούντοβιτς μ’ έναν άλλο «σιδερένιο», τον Ιωσήφ Βησαριόνοβιτς. Ξέρεις εσύ: την μεγεθύνεις, την τυπώνεις κι αρχίζεις να… εξασκείσαι στα βελάκια. Είναι το καλύτερο ηρεμιστικό για κάποιες ανίατες ασθένειες.
Ειλικρίνεια
Συνέντευξη του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ στον Γιάννη Ζουμπουλάκη των «Νέων». Πρώτη ερώτητη: «Κύριε Κρόνενμπεργκ, γιατί αποφασίσατε να γυρίσετε το «Crimes of the Future» στην Αθήνα, πόσω μάλλον από τη στιγμή που δεν έχετε πολλές εξωτερικές λήψεις και αυτές που έχετε δεν έχουν σχέση με την «τουριστική» εικόνα που συνήθως παρουσιάζουν οι ξένες παραγωγές που γυρίζονται στην Ελλάδα;».
Απάντηση (η έμφαση δική μας): «Η πρώτη λέξη ως απάντηση στο ερώτημά σας είναι το “χρήμα”. Εδώ και μερικά χρόνια η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να ελκύσει ξένες παραγωγές για γυρίσματα παντού στην Ελλάδα, όχι μόνο στην Αθήνα. Μέσω μιας αρμόδιας υπηρεσίας (σ.σ.: Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) προσφέρεται ένα 40% cash rebate στο μπάτζετ της παραγωγής. Οπως καταλαβαίνετε, το ποσόν είναι τεράστιο, μιλάμε για πολύ σοβαρά χρήματα. Αυτός ήταν ένας πολύ ελκυστικός λόγος για τους παραγωγούς μου. Και εφόσον είδα ότι η Αθήνα είχε τη δυνατότητα να μου δώσει και την ατμόσφαιρα που ήθελα για το καλλιτεχνικό όραμα που είχα, είπα: Γιατί όχι;».
Ενημερωτικά: Το αποικιοκρατικό αυτό πλαίσιο για τις κάθε είδους κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, με τις τεράστιες επιχορηγήσεις, θεσπίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ από το δίδυμο Παππά-Κρέτσου (ιδρυτικός νόμος το 2015, λειτουργία το 2017). Η κυβέρνηση Μητσοτάκη πήρε τη σκυτάλη και συνέχισε, χωρίς καν ν’ αλλάξει τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο που διόρισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Το κράτος έχει συνέχεια όταν πρόκειται για μπούκωμα καπιταλιστών με κρατικό χρήμα.
ΥΓ. Δεν χρειάζεται να θυμίσουμε ότι με… ολίγη υπερτιμολόγηση στις δαπάνες που κατατίθενται, το 40% της επιχορήγησης μπορεί ν’ ανέβει… πίστα.
Πρωθυπουργός–promoter
Aπό τις έξι αναφορές που υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα του πρωθυπουργού για τις δραστηριότητες του Μητσοτάκη στο Νταβός οι τρεις αφορούν συναντήσεις με πολιτικούς παράγοντες (την Φον ντερ Λάιεν, τον Ουκρανό Κολέμπα και τον Ισραηλινό Χέρτσογκ) και οι άλλες τρεις συναντήσεις με «επιχειρηματικούς και επενδυτικούς παράγοντες» (από αεριτζήδες του Αμπου Ντάμπι μέχρι Microsoft και Google). Αυτός δεν είναι πρωθυπουργός, διαφημιστής είναι.