Κωλοτούμπες
Τι έγραφε η εφημερίδα μας στο προηγούμενο φύλλο; Οτι κάτι αναφορές στο σχέδιο κυβερνητικής συμφωνίας του «Κινήματος 5 Αστέρων» του Γκρίλο και της νεοφασιστικής «Λέγκα», περί αιτήματος προς την ΕΚΤ να διαγράψει ιταλικό χρέος ύψους περίπου 250 δισ. ευρώ και περί δημιουργίας μηχανισμών προκειμένου η Ιταλία να μπορέσει να εγκαταλείψει το ευρώ, ανήκουν στην κατηγορία «λέμε και καμιά μαλακία για να περάσει η ώρα». Αμ' έπος άμ' έργον. Στο τελικό κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα οι σχετικές αναφορές έχουν εξαφανιστεί. Υπάρχουν μόνο κάτι γενικόλογες (και πρακτικά άχρηστες) διακηρύξεις για επανεξέταση του κοινοτικού προϋπολογισμού και αλλαγή των δημοσιονομικών κανόνων που διέπουν την «ευρωπαϊκή οικονομική διακυβέρνηση».
Για να καταλάβουμε πόσο άχρηστες είναι αυτές οι διακηρύξεις, ας θυμηθούμε ότι τις είχε χρησιμοποιήσει στη ρητορική του ο Ρέντσι, όταν ήταν πρωθυπουργός. Φυσικά, η Ιταλία είναι μια ιμπεριαλιστική δύναμη, η τρίτη της Ευρωζώνης. Στα διαβούλια μεταξύ των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων «κάτι θα πάρει». Δεν είναι η Ελλάδα του Τσίπρα και του Μπαρουφάκη, που έκαναν τις κωλοτούμπες και γύρισαν μ' ένα Μνημόνιο. Το νέο κυβερνητικό δίδυμο της Ιταλίας, αφού με την αντι-ευρώ δημαγωγία μάζεψε ψήφους, κάνει την κωλοτούμπα του και θα πάει στα ιμπεριαλιστικά διαβούλια για να διεκδικήσει πράγματα, όχι για τους εργάτες, τους ανέργους, τους φτωχούς αγρότες, αλλά για το ιταλικό κεφάλαιο.
Εθνικιστικός κατήφορος
«Ακόμη κι αν είχαν λυθεί όλα τα υπόλοιπα ζητήματα, όπως ο αλυτρωτισμός και η αλλαγή του συντάγματος, διαφωνώ με το όνομα Μακεδονία του Ιλιντεν, γιατί δεν έχει γεωγραφικό προσδιορισμό, αλλά εθνοτικό», ήταν η τοποθέτηση του Κουτσούμπα προς τον Τσίπρα στην τηλεφωνική τους επικοινωνία, σύμφωνα με πληροφορίες από τον Περισσό. Δεν έχει τέλος ο εθνικιστικός κατήφορος της κλίκας που καπηλεύεται τον τίτλο του παλιού, επαναστατικού ΚΚΕ. Εγινε ή όχι η επανάσταση του Ιλιντεν; Ηταν μια εθνική επανάσταση για τη δημιουργία ανεξάρτητης Μακεδονίας, και μάλιστα με έντονα κοινωνικά χαρακτηριστικά; Χωρίστηκαν στη συνέχεια τα εδάφη στα οποία κατοικούσαν οι Σλαβομακεδόνες μεταξύ Ελλάδας, Σερβίας και Βουλγαρίας;
Ολα αυτά είναι ιστορικά γεγονότα καταγεγραμμένα ακόμα και από την αστική ιστοριογραφία, τα οποία φυσικά και γνωρίζει πολύ καλά η ηγεσία του Περισσού. Ομως έχει επιλέξει να βαδίσει χέρι-χέρι με τους πιο ακραίους εθνικιστικούς κύκλους στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και αρνείται το δικαίωμα του γειτονικού λαού (αλλά και των Σλαβομακεδόνων της Ελλάδας) να φέρει και επίσημα το εθνικό του όνομα και το όνομα της γλώσσας του, όπως το φέρει στην καθημερινή ζωή του εδώ και αιώνες.
Κυνισμός
Αντίθετα από τον Περισσό, που περιχαρακώνεται σ' έναν παλαιάς κοπής εθνικισμό, ο Βενιζέλος, που ούτε αμόρφωτο τον λες ούτε ασυγκρότητο, το έγραψε με ωμό πολιτικό κυνισμό σε άρθρο του στα «Νέα»: «Το μακεδονικό ζήτημα, ως σύγκρουση ταυτοτήτων και ως διεκδίκηση κρατικής υπόστασης που οδηγεί σε εθνογένεση, δεν αφορά την αρχαία εποχή, αλλά την περίοδο που αρχίζει τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα υπό συνθήκες Ανατολικού ζητήματος και φτάνει έως τα μέσα του 20ού αιώνα υπό συνθήκες Ψυχρού Πολέμου» (οι εμφάσεις δικές μας).
Σε ελεύθερη μετάφραση (γιατί το ακαδημαϊκό στιλ γραφής είναι σκόπιμα ασαφές και υπαινικτικό), ο Βενιζέλος γράφει να μην ψάχνουμε τη συγκρότηση των σύγχρονων εθνών στη δουλοκτητική αρχαιότητα. Το σλαβομακεδονικό έθνος έχει ως ιστορικό σύμβολό του την επανάστατη του Ιλιντεν το 1903, και όχι τον Φίλιππο και τον Αλέξανδρο της αρχαίας Μακεδονίας. Ο κυνισμός έγκειται στο ότι ο Βενιζέλος ζητά να μην υπάρξει η παραμικρή υποχώρηση σ' αυτά που προσδιορίζουν πραγματικά την εθνική ταυτότητα και την εθνική αφύπνιση των Σλαβομακεδόνων.
ΥΓ. Εννοείται πως ό,τι ισχύει για τους Σλαβομακεδόνες ισχύει και για τους Ελληνες. Η εθνική τους ταυτότητα δεν ανάγεται στην αρχαία δουλοκτητική εποχή, αλλά στον φεουδαρχικό μεσαίωνα. Και σύμβολο αυτής της ταυτότητας δεν είναι η μάχη των Μακεδόνων κατά των Περσών στα Γαυγάμηλα, αλλά η εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του 1821. Αυτά, βέβαια, δεν υπάρχει περίπτωση να τα γράψει ένας Βενιζέλος, μολονότι τα γνωρίζει. Τα αντεπαναστατικά ιδεολογήματα της «τρισχιλιετούς ιστορικής συνέχειας του ελληνικού έθνους» αποτελούν συστατικό στοιχείο του νεοελληνικού αστισμού. Οι αλήθειες είναι μόνο για τους «άλλους».
Ζήτημα επιπέδου
Τελικά έχει βαρύ χέρι η Θοδώρα. Τον τάραξε στις τσαντιές και στις… κινητιές τον τέως σύντροφο, πολιτευτή του Λεβέντη. Κι αν τολμήσει να μου κάνει μήνυση, θα του πάρω τα σώβρακα δήλωσε. Δίδαξε… λαϊκό ήθος στους συριζαίους συντρόφους της. Μιλάμε για την πρόσφατα μεταγραφείσα στον ΣΥΡΙΖΑ, προερχόμενη από το κόμμα Λεβέντη, βουλευτίνα Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου, που είδε έναν –κατά δήλωσή του- δημοσιογράφο, πολιτευτή του Λεβέντη, να κυκλοφορεί στο κυλικείο της Βουλής και τον πλάκωσε στο ξύλο. Πρώτα με το κινητό της και μετά με την τσάντα της. Κι αυτός κάθησε και τις έτρωγε (προφανώς αυτό επεδίωκε), μέχρι που μπήκαν στη μέση οι μπάτσοι της Βουλής και συγκράτησαν τη μαινόμενη Θοδώρα. Η οποία μετά πήγε στους δημοσιογράφους του κοινοβουλευτικού ρεπορτάζ και τους τα διηγήθηκε χύμα και τσουβαλάτα:
«Πριν από ένα μήνα με πήρε η γραμματέας του προέδρου της Βουλής και μου είπε ότι ήθελε να δει τον πρόεδρο της Βουλής ιδιαιτέρως και έλεγε ότι είναι συνεργάτης μου. Απάντησα ότι δεν υπήρξε ποτέ συνεργάτης μου. Σήμερα το απόγευμα πήγα να πιω ένα καφέ στο καφενείο της Βουλής, με είδε και μου έκανε πονηρά χαμογελάκια. Παίρνω τον φρούραρχο και του λέω γιατί είναι αυτός μέσα; Μου λέει πάρτε το γραφείο Τύπου. Παίρνω το γραφείο Τύπου και λέω γιατί του δώσατε άδεια αυτού του τύπου να μπει στη Βουλή; Αυτός συνεχίζει να μου κάνει χαμογελάκια και του λέω βγες έξω γιατί θα έχουμε κακά ξεμπερδέματα. Μου λέει: γιατί; Γνωριζόμαστε. Δεν γνωριζόμαστε, του απαντάω. Δεν έχεις άδεια και βγες έξω γιατί θα φωνάξω τους αστυνομικούς. Μου λέει «μα, μου» και τον χτυπάω με το κινητό στο κεφάλι τρεις φορές. Αμα θέλει ας μου κάνει αγωγή. Εγώ θα του κάνω αγωγή για δυσφήμιση και θα του πάρω και τα σώβρακα. Δεν ήταν ποτέ συνεργάτης μου».
Τώρα, κανείς συριζαίος δεν μπορεί να πει πως δεν ξέρει. Από μακριά κι αγαπημένοι με τη Θοδώρα, γιατί και δέρνει και παίρνει και σώβρακα.
Απ' τα ψηλά στα χαμηλά
Μια άλλη τέως συριζαία, τέως της Ζωής, τέως ανελίτισσα, η αγαπημένη Ραχήλ, ανακοίνωσε ότι «μετά από ώριμη σκέψη» (!) αποφάσισε να μη συμμετάσχει στις εθνικές εκλογές, «όποτε αυτές γίνουν», αλλά «μετά από παροτρύνσεις φίλων και ατόμων που κατοικούν στον ίδιο Δήμο» αποφάσισε να θέσει υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση του Δήμου Παλλήνης». Ωχ, Παναγία μου, που έλεγε κι ο Χάρρυ Κλυνν σ' ένα παλιό σκετσάκι.
Επιλεκτική ευαισθησία
Να αποπέμψει τον δήμαρχο Αργους-Μυκηνών Δ. Καμπόσο που ανήρτησε το «επιεικώς άθλιο σχόλιο σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης… “αυτή είναι η μοίρα των προδοτών“» (για τον ξυλοδαρμό του Μπουτάρη), κάλεσε τον Μητσοτάκη ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του. Δε νομίζουμε ότι τους έπιασε η δημοκρατική ευαισθησία. Αν ήταν έτσι, θα καλούσαν και τον συγκυβερνήτη Καμμένο να αποπέμψει τον Κατσίκη, για τις «επιεικώς άθλιες» δηλώσεις του για την ομοφυλοφιλία και τους ομοφυλόφιλους από το βήμα της Βουλής. Ομως ο Κατσίκης είναι βουλευτής που ψηφίζει υπέρ των μνημονιακών νομοθετημάτων που φέρνει η κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Γι' αυτό και δεν τον πιάνει η… δημοκρατική ευαισθησία του ΣΥΡΙΖΑ. Που εξέδωσε τη συγκεκριμένη ανακοίνωση, όχι επειδή αγανάκτησε με την αθλιότητα του Καμπόσου, αλλά για να βρει την ευκαιρία να πει ότι ο Μητσοτάκης βρίσκεται υπό ομηρία από τους ακροδεξιούς της ΝΔ.
Μπάρμπα στο Μαξίμου
Ο Γιαννακόπουλος διαπραγματεύεται με την κυβέρνηση να πάρει το ΟΑΚΑ για να κάνει μια μπίζνα, όχι ακριβώς ποδοσφαιρική, αλλά τουριστική, που θα έχει μέσα και ποδόσφαιρο (τον Παναθηναϊκό). Μια μέρα πριν το κανονισμένο ραντεβού του με τον Τσίπρα, πληροφορήθηκε ότι ο Μελισσανίδης υπέγραψε σύμβαση για τη χρήση του γηπέδου του ΟΑΚΑ για δύο χρόνια από την ΑΕΚ. Το τίμημα είναι γελοίο: 273.000 ευρώ το χρόνο, όταν η ΚΑΕ Παναθηναϊκός πληρώνει για το κλειστό του ΟΑΚΑ 600.000 ευρώ το χρόνο. Ακόμα και μέλη του ΔΣ του ΟΑΚΑ αντέδρασαν και η απόφαση πάρθηκε με οριακή πλειοψηφία 5-4. Ο Γιαννακόπουλος κατήγγειλε σκάνδαλο, καθώς ο ίδιος και οι ξένοι συνεταίροι του, αν πάρουν το ΟΑΚΑ, θα πρέπει να φροντίσουν να παραχωρούν το γήπεδο στην ΑΕΚ, που θα πληρώνει μόνο ένα εξευτελιστικό ποσό για λειτουργικά έξοδα. Η συνέχεια αναμένεται εκρηκτική. Βοηθάει και ο χαρακτήρας του «Τράκη», που ήδη φωτογράφισε τον κυρ-Αλέκο, τον «μπάρμπα» που διαθέτει ο Μελισσανίδης στο Μαξίμου. Ας ξέρουν, όμως, όλοι πως ο Φλαμπουράρης δεν ενεργεί εν αγνοία του Τσίπρα. Είναι απλά ο άνθρωπός του για τις «περίεργες» δουλειές.
ΥΓ. Ο Γιαννακόπουλος καταγγέλλει σκάνδαλο. Οι φυλλάδες του Μαρινάκη βρήκαν την ευκαιρία και γράφουν για οσμή σκανδάλου. Μήπως αυτό που θέλει να κάνει ο Γιαννακόπουλος, «φυτεύοντας» ξενοδοχεία στο ΟΑΚΑ, που θα το πάρει μπιρ παρά από το κράτος, δεν είναι σκάνδαλο; Ο κάθε καπιταλιστής, όμως, βλέπει τα σκάνδαλα των αντιπάλων του.
Αστέρες
Ο ένας διέγραψε σπουδαία καλλιτεχνική καριέρα, παράλληλα με πολιτική καριέρα χαρακτηριζόμενη από οβιδιακές μεταμορφώσεις και χαμαιλεόντειες μεταλλάξεις. Ο άλλος διέγραψε σπουδαία ποδοσφαιρική καριέρα, απέτυχε σαν μάνατζερ ποδοσφαιριστών και τώρα προσπαθεί να μπει στην πολιτική μέσω του «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια». Μίκης Θεοδωράκης και Βασίλης Τσιάρτας «ξετσουμίζουν» κάθε που «κάτι τρέχει» με τα λεγόμενα «εθνικά θέματα». «Με δεδομένο τον μεγάλο κίνδυνο που θα προκαλέσει για την εθνική μας ακεραιότητα, η υποχώρηση στο όνομα αποτελεί πράξη εθνικής μειοδοσίας», προειδοποιεί ο Θεοδωράκης. Ο δε Τσιάρτας, απευθυνόμενος σε… οικείο τόνο στον Τσίπρα, αποφαίνεται: «Βία είναι Αλέξη προς τους Ελληνες και ο τρόπος που χειρίζεστε τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ… Βία είναι να αλωνίζουν οι λάθρο-οτιδήποτε και σεις να τους λέτε πρόσφυγες όλους… Βία είναι να βγαίνει με άδεια ο Κουφοντίνας»!
Πουθενά στο Ισραήλ
«Και του χρόνου στην Ιερουσαλήμ» αναφώνησε η σιωνίστρια που κέρδισε στο φετινό τσίρκο της Eurovision. Πρωτεύουσα του Ισραήλ, βέβαια, δεν είναι η Ιερουσαλήμ αλλά το Τελ-Αβίβ. Η σιωνίστρια θέλησε να προκαλέσει. Προειδοποιούμε, λοιπόν, την ΕΡΤ: καμιά συμμετοχή στο τσίρκο του χρόνου, που θα γίνει στο Ισραήλ. Σε όποια πόλη κι αν γίνει.