πού είσαι, της ανατροπής γενιά;
Ποια Παλμύρα και ποια Συρία; Είμαστε όλοι ζεσουΐδες.
Σε μέγα χορηγό της στήλης αναδεικνύεται πλάκα-πλάκα (και μοναστηράκι-μοναστηράκι) ο Αλέξης Τσίπρας. Δεν περνάει μήνας χωρίς να έχουμε χορηγία αποσταγμάτων της γνώσης και της σοφίας του, με νέο «χτύπημα» την «τυμβοθηρία» (ή τυμβωθηρία). Και είμαστε πλέον πεπεισμένοι ότι ένα τέτοιο λαμπρό παρελθόν και παρόν, θα έχουν την ανάλογη συνέχεια.
Για χρυσοθήρες ξέραμε, άντε και λαθροθήρες
μα ποιος θα φανταζότανε ότι υπάρχουν κάποιοι
που κυνηγάνε μνήματα, που κυνηγάνε τάφους!
Βρε Αλέξη, μήπως «λάλησες»; Ανησυχώ στ' αλήθεια
μήνας, βδομάδα, δεν περνά χωρίς να ρίξεις πλίνθο!
Ομως σε κάθε στίβο, εκτός από τις ρίψεις και τα άλματα που αποτελούν προνομιακό χώρο της Συριζοκεφαλής, υπάρχουν και οι δρόμοι. Στους οποίους διακρίνονται τα κατώτερα στελέχη, με τη λαϊκή μούσα να καταγράφει την ιστορία:
Τι πρόγραμμα αθλοπαιδιών κει στη Μακεδονία!
Τι τρέξιμο, κυνηγητό, κρυφτό, διελκυστίνδες!
Μέρα και διοργάνωση, βδομάδα και αγώνες
κάθε που εμφανίζεστε παίρνει φωτιά ο στίβος
οι αλυτάρχες αλυχτούν, οι αλήτες ξεσαλώνουν
κάθε χωριό και γήπεδο, κάθε πόλη κι αρένα.
Νέα, ευειδής, λατρεμένη του εκλογικού σώματος, αναζητά «τη σημαία που οι νέοι άνθρωποι θα σηκώσουν σήμερα, πώς θα βγουν μπροστά και πώς θα ξαναπιστέψουν στην πολιτική». Πληροφορίες: κα Νοτοπούλου.
Και τώρα ας μας επιτραπεί να πάμε ΠΑΜΕ λίγο αριστερότερα (τι γελάτε ρε;)
Αμα η επανάσταση δεν σπάσει ούτε τζάμι
κλέφτες θα 'ναι οι χορηγοί; Τι θ' απογίνει ο «Ακτωρ»;
Τζάμπα η ολοσέλιδη μνεία στον «Ριζοσπάστη»
τζάμπα κι εσείς ρεντίκολο πατώντας σε δυο βάρκες.
Οσο για την κλασική ειδησεογραφία (ξαναγελάτε;) ομολογουμένως και ομολόγου μένος, δεν είναι και στα καλύτερά της:
Περνάν' τα χρόνια χαβαλέ, πέρασε και ο Μάρτης
για τον Απρίλη το μενού έχει ξανά «Novartis».
Πέρα στο Γκουανταλκιβίρ λούζεται ο Λοβέρδος
ακόμα κι απ' τα απόνερα οι αστοί βγάζουνε κέρδος.
Η εύλογη απάντηση για την εγκληματικότητα και τον κοινωνικό ξεπεσμό, έρχεται (ακόμη και) από το στόμα ενός Ρομά που εκφράζει πλέον σχεδόν το σύνολο της κοινωνίας: «Δεν θέλουμε ούτε επιδόματα, Κ.Ε.Α. και τίποτε από όλα αυτά. Δουλειά θέλουμε για να μπορούμε να έχουμε ένα μισθό και να ζούμε αξιοπρεπώς τις οικογένειές μας. Οταν κάποιος έχει ένα μισθό, δεν πάει να κλέψει για να το πληρώσει αυτό μετά με διώξεις και φυλακές»…
Κι ένα ερώτημα για την πλάκα: Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια εξήγηση από πολλούς έλληνες πατριώτες, αναφορικά με τις ξενόγλωσσες ονομασίες και πινακίδες των επιχειρήσεών τους (παρά τη σχετική νομοθεσία), τους λατινικούς χαρακτήρες στα ονόματά τους στο facebook, τα greeklish στις γραφές τους, την εκθαμβωτική άγνοια της ελληνικής γλώσσας και διάφορα άλλα σχετικά…
Κι άλλο ένα ερώτημα, που σαν πασχαλινή λαμπάδα και φωτοβολίδα κατακαίει σύμπασα την ελληνική (και όχι μόνο, είναι και ο Πάπας, το Φανάρι, η Βενεζουέλα και τόσοι άλλοι) κοινωνία:
Φέτος πού θα εκκλησιαστείς; Λαμπάδα πού θ' ανάψεις
εσύ ο πιστός πλην… άθεος, ο ευσεβής κοπρίτης
με των κεριών το φως στη μια, τα φλας από την άλλη
με τις αντικρουόμενες παπάρες τις γελοίες.
Ερωτήματα τέλος. Πάμε στο «διά ταύτα» και στις δοσμένες απαντήσεις:
Σκάσαν' τ' αυγά, γεμίσανε με ερπετά οι δρόμοι
από το πισωγύρισμα γέρνουν ως κάτω οι ώμοι
φτήνυνε πλέον η ζωή, όλα φριχτά και άδεια
γυρνάμε κουτρουβαληδόν στα πιο βαθιά σκοτάδια.
Κοκκινοσκουφίτσα








