Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Πάντα προδοτική η στάση του εξουσιολάγνου νάνου της Ραμάλα
  • Φασίστες στην παρέλαση της 28ης Οκτώβρη!
  • Σαν σήμερα 30 Οκτώβρη
  • Απλήρωτοι εκπαιδευτικοί στην Ιόνιο Σχολή: «Δεν αντέχουμε άλλο»!
  • Γάζα: Συνεργός στο νέο σιωναζιστικό έγκλημα η λεγόμενη διεθνής κοινότητα
  • Πειθαρχικά και διώξεις σε όποιον αντιστέκεται – Η Χρύσα Χοτζόγλου πίσω στη δουλειά, ενάντια στις διώξεις όλοι μια γροθιά
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Φελίνι και «γλυκιά ζωή»
Πολιτισμός

Φελίνι και «γλυκιά ζωή»

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr16 Οκτ 2021, 19:27
Η διάσημη σκηνή στη Φοντάνα ντι Τρέβι.

Με αφορμή το αφιέρωμα στις ταινίες του Φελίνι στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας ο γράφων «καταχράται» το φιλόξενο χώρο της Κόντρας απλώς για να επισημάνει κάποιες σκέψεις και κάποιους προβληματισμούς από μια οπτική, ας την πούμε μισοκαλλιτεχνική. Η πολιτική δεν είναι το παν, γιατί τότε η πολιτική δεν θα ήταν τίποτα. Κι επειδή ο γράφων θεωρεί πολύ σημαντική την τελευταία, αφιερώνει ορισμένο χρόνο απ’ τη ζωή του για πράγματα που δεν είναι αυστηρά πολιτικά ή δεν είναι στο βαθμό που ως πολιτική προσδιορίζουμε μόνο την κομματική στράτευση σε συγκεκριμένα επαναστατικά ιδανικά.

Ας ξεκινήσουμε με ορισμένες παραδοχές, που τους περισσότερους ίσως να ξενίζουν. Ο κινηματογράφος (στον Φελίνι αναφερόμαστε σε αυτό το σημείωμα) είναι πρωτίστως τέχνη και η τέχνη έχει μια αυστηρότητα στους νόμους που τη διέπουν. Το σινεμά είναι μια συλλογή από εικόνες, εικόνες που δένουν η μια μετά την άλλη και εκτυλίσσονται τόσο γρήγορα στη μηχανή προβολής που παραπλανούν στην τελική εντύπωση που σχηματίζεται στο μυαλό του θεατή. Το μάτι τις βλέπει σαν συνέχεια, ενώ δεν είναι. Η τεχνική του μοντάζ τις δένει και τις συναρμονίζει σε πλάνα, σκηνές, σεκάνς, και έτσι δομούνται οι ταινίες. Ο καλλιτέχνης σκηνοθέτης δεν αναζητά λοιπόν μόνο μια αφήγηση και μια ιστορία για την ταινία του, αναζητά και ωραία αισθητικά κάδρα για τις εικόνες του, όπως ένας ζωγράφος που φροντίζει για τα χρώματά του, τη σύνθεσή του, το περίγραμμα, τη σκίαση, κτλ…  

Ο Φελίνι είναι ο μάστορας του παραμυθιού στον κινηματογράφο. Εδώ θα αναφερθούμε μόνο σε μια πολύ γνωστή ταινία του, τη Dolce Vita, στα ελληνικά Γλυκιά Ζωή. Με όχημα ένα γόη δημοσιογράφο καλλιτεχνικής (δηλαδή κουτσομπολίστικης) στήλης σε εφημερίδα της Ρώμης, που υποδύεται ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, διερευνά μια εποχή που ανατέλλει. Την εποχή των κινηματογραφικών σταρ, των παπαράτσι, της γκλαμουριάς, την εποχή που τα μίντια αναδεικνύουν εκκλησιαστικά «θαύματα» που θεραπεύουν καρκινοπαθείς, ταΐζοντας ψέματα με το στανιό το χριστεπώνυμο πλήθος, και από την άλλη την εποχή της κενότητας, της ματαιοδοξίας, μιας προϊούσας σήψης, που αν τότε διέκρινε κυρίως τους γόνους της αστικής τάξης, σήμερα απλώνεται σε όλο τον κοινωνικό ιστό. Αυτό είναι το στόρι του. Τα κάδρα του εναρμονίζονται με παραμυθένιες-καρικατουρίστικες φιγούρες σε νυχτερινά κλαμπ, νυχτερινές συναντήσεις σε κάστρα, ξέφρενους χορούς και ασταμάτητα ξενύχτια, μεθύσια και όργια και βέβαια μια εκπληκτική απεικόνιση της Ρώμης.

Οποιος έχει ταξιδέψει στη Ρώμη ξέρει ότι η Φοντάνα ντι Ντρέβι, το συντριβάνι που τα όνειρα εκπληρώνονται αν πετάξεις ένα κέρμα και κάνεις μια ευχή (οι ιταλοί πράκτορες του θεάματος ξέρουν να πουλάνε καλά τα «ερωτικά» παραμύθια στους τουρίστες), έχει κόσμο νύχτα, μέρα, ασταμάτητα. Μόνο για μια ώρα την ημέρα σταματάει η υδροδότηση για να συλλεχθούν τα χρήματα, που κάθε μέρα κατά μέσο όρο φτάνουν τα 4.000 ευρώ. Ο Φελίνι είχε συγκεντρώσει τη μισή Ρώμη πίσω από τον κινηματογραφικό του φακό για να τραβήξει τη σκηνή που ο ερωτιάρης δημοσιογράφος τρέχει σαν σκυλάκι πίσω από την αμερικανίδα σταρ που υποδύεται η Ανίτα Εκμπεργκ, για να της ικανοποιήσει όλα τα καπρίτσια σε ένα νυχτερινό περίπατο στο κέντρο της Ρώμης. Αλίμονο, το κέντρο της δεν διέθετε και δεν διαθέτει πλατάνια, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία, που αφορά τους ορίζοντες και την αισθητική της άρχουσας τάξης μιας ιμπεριαλιστικής χώρας με παράδοση και μιας εξαρτημένης χώρας που ικανοποιεί μονίμως «ημέτερους» και «ξεπέτες». 

Ο ήρωας του Φελίνι δεν αναζητούσε πάντα τη λαμπρότητα μιας αισθησιακής σταρ. Ηταν συγγραφέας ή προσπαθούσε να γίνει. Τα όνειρά του, όμως, συνετρίβησαν πάνω στην ανάγκη της καθημερινής ζωής, για την οποία ο ίδιος δεν καμαρώνει, ούτε δηλώνει ιδιαίτερα ικανοποιημένος. Το αντίβαρο στη συντριβή ήταν η «γλυκιά ζωή». Το ασταμάτητο ξεμυάλισμα, το κυνηγητό και ο ποδόγυρος, οι νυχτερινές βόλτες με πρόσχημα τη δουλειά, που πάντα καταλήγουν σε ξενύχτι με κατανάλωση αλκοόλ και τσάκισμα των νεύρων το πρωί. Μια κοπέλα τού μένει πιστή και τον αγαπά. Κι αυτός τη χρειάζεται, γιατί δεν θέλει να αισθάνεται μόνος. Αλλά δεν του ικανοποιεί τις ανησυχίες του, που υποτίθεται είναι πνευματικές, ενώ η κοπέλα του είναι «λαϊκιά» και αμόρφωτη. Ο Φελίνι δεν της χαρίζεται. Ο χαρακτήρας της είναι αποκρουστικός. Ο ήρωας του Φελίνι, βέβαια, συνεχίζει να αναζητά μόνιμα τη «γλυκιά ζωή» και το αντίβαρο στην ήττα. Κι αν κάποια στιγμή προσπαθεί να επιστρέψει στις αρχικές του επιλογές, μακριά από όλα αυτά, τα παρατά, βρίσκοντας ως πρόσχημα μια αθώα έφηβη που τραγουδά καθώς σερβίρει στο καφενείο που έχει επιλέξει να απομονωθεί για να γράψει. Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί.

Η βαθμιαία μεταμόρφωση του ήρωα σε κάποιον που λυπάται για την κατάντια του, αλλά υποκύπτει στη «γλυκιά ζωή».

Ο μέντοράς του, οξύνους, στοχαστής και με διευρυμένους πνευματικούς ορίζοντες, είναι το υπόδειγμά του. Ο Φελίνι τον εμφανίζει να παίζει αριστοτεχνικά Μπαχ σε εκκλησιαστικό όργανο σε εκκλησία της Ρώμης, εκεί που τον πρωτοσυναντά ο Μαστρογιάνι. Αλλά σε σύναξη των «ανήσυχων πνευμάτων», που ο μέντοράς του διοργανώνει, συνειδητοποιούμε ότι ο κόσμος των μορφωμένων (οι μεσοαστοί της Ρώμης) δεν έχει καμία ουσιαστική ανησυχία. Οι ποιητικές ατάκες διαδέχονται η μια την άλλη, οι πρόζες εξίσου, αλλά η αίσθηση είναι ένα απερίγραπτο κενό. Ο μέντοράς του το νιώθει δυσβάστακτο. Σαν νέα Μήδεια προτιμά να εξοντώσει τα παιδιά του. Οχι από εκδίκηση. Αλλά επειδή τρέμει την ενηλικίωσή τους σε αυτόν τον παρηκμασμένο κόσμο. Κατόπιν αυτοκτονεί. Προφανώς αυτό είναι ένα στοιχείο υπερβολής, αντλημένο, όμως, απευθείας από τον μύθο.

Ο Μπόρις Τζόνσον, που αρέσκεται να καταφεύγει στους αρχαίους τραγικούς, έλεγε πρόσφατα από το βήμα του ΟΗΕ ότι ο κόσμος πρέπει «να ενηλικιωθεί» και να σοβαρευτεί ενόψει της κλιματικής αλλαγής. Ο κόσμος μας έχει ενηλικιωθεί εδώ και ενάμιση αιώνα τουλάχιστον, όταν η ίδια η επιστήμη έγινε παραγωγική δύναμη στο πλαίσιο των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής. Οι ιδιότητες των θεών του Ολύμπου συναντώνται στη δύναμη της ίδιας της βιομηχανίας που μεταμορφώνει ταχύτατα όλη τη φύση. 

Η ταινία αρχίζει με ένα ογκώδες άγαλμα του Χριστού, που μεταφέρεται με ελικόπτερο πάνω από τη Ρώμη, σαν να την ευλογεί. Ο συμβολισμός είναι ξεκάθαρος. Η Εκκλησία ευλογεί τον παρηκμασμένο κόσμο. Στο ελικόπτερο επιβαίνει ο ήρωάς μας και επιδιώκει -δραττόμενος της ευκαιρίας- να πάρει τα τηλέφωνα από κάποιες πλούσιες που λιάζονται στην ταράτσα ενός κτιρίου. Η σκηνή αυτή θορύβησε την Καθολική Εκκλησία που τη θεώρησε βλάσφημη.

Στην τελευταία σκηνή, ένα γιγαντιαίο σαλάχι πιάνεται από έναν ψαρά. Οι ψαράδες ήταν οι μαθητές του Ιησού και ο ιχθύς είναι ο ίδιος ο Ναζωραίος. Το σαλάχι, όμως, είναι κτήνος και όχι ένα μικρό ψάρι, είναι πραγματικό, όχι άγαλμα. Είναι τόσο αληθινό όσο αληθινή είναι η σαπισμένη καπιταλιστική κοινωνία του ήρωά μας. Η παρέα του Μαστρογιάνι εμφανίζεται στην περιοχή ταλαιπωρημένη από άλλο ένα ξενύχτι. Ο ήρωας διακρίνει μακριά τη μικρή γκαρσόνα που του γνέφει σαν άγγελος Κυρίου και τον καλεί κοντά της. Ο Μαστρογιάνι την αποχαιρετά με ένα ανεπανάληπτο στην ιστορία του σινεμά νεύμα. 

Γκουίντο ντι Πρόζα

Εκτύπωση 🖨
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΦΕΛΙΝΙ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΚληρονομιές
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 17 Οκτώβρη

Σχετικά Αρθρα

Ζιλμπέρ Σινουέ: Η πνοή του γιασεμιού

Πολιτισμός 25 Οκτ 2025, 08:20

H απαγγελία ολοκληρώθηκε

Πολιτισμός 14 Οκτ 2025, 10:49

Σιωναζιστές: Κράτος παρίας

Πολιτισμός 11 Οκτ 2025, 22:19

Salam…

Πολιτισμός 10 Οκτ 2025, 10:44

Και το «South Park» ενάντια στο Ισραήλ και τον Νετανιάχου

Πολιτισμός 26 Σεπ 2025, 13:18

Με ισοκράτη τον ήχο των σιωναζιστικών drone…

Πολιτισμός 22 Σεπ 2025, 14:46
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Πάντα προδοτική η στάση του εξουσιολάγνου νάνου της Ραμάλα

30 Οκτ 2025, 17:35
Πολιτική

Φασίστες στην παρέλαση της 28ης Οκτώβρη!

Τι δουλειά είχε η ακροδεξιά «Ελληνική Ορθόδοξη Νεολαία» στη στρατιωτική παρέλαση;

30 Οκτ 2025, 08:53
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Οκτώβρη

30 Οκτ 2025, 00:01
Εργατικά

Απλήρωτοι εκπαιδευτικοί στην Ιόνιο Σχολή: «Δεν αντέχουμε άλλο»!

24ωρη απεργία αύριο 30/10

29 Οκτ 2025, 21:24
Διεθνή

Γάζα: Συνεργός στο νέο σιωναζιστικό έγκλημα η λεγόμενη διεθνής κοινότητα

29 Οκτ 2025, 20:21
Εργατικά

Πειθαρχικά και διώξεις σε όποιον αντιστέκεται – Η Χρύσα Χοτζόγλου πίσω στη δουλειά, ενάντια στις διώξεις όλοι μια γροθιά

29 Οκτ 2025, 18:59
Κόντρες

Αυτή είναι η «μοναδική δημοκρατία» τους

29 Οκτ 2025, 15:16
Διεθνή

Γάζα: Η ζωή συνεχίζεται με αισιοδοξία, παρά τον πόνο και τα βάσανα, από ένα λαό πάντα ακλόνητο (videos)

29 Οκτ 2025, 12:40
Αγροτικά

Ιταμές απειλές των καπιταλιστών του τουρισμού προς τους γεωργούς και κτηνοτρόφους της Κρήτης

29 Οκτ 2025, 11:42
Εργατικά

Να γυρίσει η Χρύσα στο σχολείο της, να νικήσει το δίκιο

30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά εκδικάζεται η αίτηση ακύρωσης για την αργία της Χρύσας Χοτζόγλου

29 Οκτ 2025, 08:45
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Οκτώβρη

29 Οκτ 2025, 00:01
Ιστορία

Η 28η Οκτώβρη του 1940 και η στρατηγική ιδιοφυΐα του Νίκου Ζαχαριάδη

28 Οκτ 2025, 11:31
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 28 Οκτώβρη

28 Οκτ 2025, 00:01
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ, που απειλούνται με διαγραφή

27 Οκτ 2025, 18:45
Πολιτική

Kίνητρα στην αστυνομία για να κόβει αβέρτα πρόστιμα-χαράτσια του ΚΟΚ

27 Οκτ 2025, 18:40
Κόντρες

Βορίδης: Μια ζωή φασίστας

27 Οκτ 2025, 12:04
Καταστολή

70 καθηγητές Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ: Στο πλευρό των φοιτητών μας που δικάζονται με τον νέο νόμο για τα ΑΕΙ και απειλούνται με διαγραφή

27 Οκτ 2025, 08:14
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 27 Οκτώβρη

27 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Χαλίλ Αλ-Χάγια: Αυτά συμφωνήσαμε, αυτά διαπραγματευόμαστε

26 Οκτ 2025, 21:15
Διεθνή

Αρχιεπίσκοπος Θεοδόσιος προς Τζέι Ντι Βανς: Είσαι συνένοχος στη γενοκτονία

26 Οκτ 2025, 10:55
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Οκτώβρη

Ημέρα ορθοπεδικών νοσοκόμων.

1944: Η Θεσσαλονίκη απελευθερώνεται από τη ναζιστική κατοχή.

1945: Ενας νεκρός και δέκα τραυματίες στη συγκέντρωση για την πρώτη επέτειο απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης (χτύπημα από οπαδούς της δεξιάς).

1957: Απόπειρα δολοφονίας του προέδρου της Ινδονησίας Σουκάρνο με χειροβομβίδα, επτά νεκροί.

1967: Βόμβα στην οδό Καραγεώργη Σερβίας.

1972: Νόθες φοιτητικές εκλογές στη Θεσσαλονίκη με αποχή της πλειοψηφίας, διαδήλωση εκατοντάδων φοιτητών στο κέντρο της πόλης και συμπλοκές με την αστυνομία.

1980: Βόμβα καταστρέφει υποσταθμό διανομής ηλεκτρικού ρεύματος στην «Ψυγεία Ελλάδος ΑΕ» (ΕΛΑ).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo