Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 2 Ιούνη
  • Τους φώναξαν να πάρουν τρόφιμα και τους δολοφόνησαν εν ψυχρώ
  • Paddy McCorry: Πανηγύρισε σαν Παλαιστίνιος και όχι ως Ιρλανδός
  • «Ρουά» της Παλαιστινιακής Αντίστασης στη διπλωματική σκακιέρα
  • H αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη παρούσα (και) στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ
  • Σαν σήμερα 1 Ιούνη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Φελίνι και «γλυκιά ζωή»
Πολιτισμός

Φελίνι και «γλυκιά ζωή»

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr16 Οκτ 2021, 19:27
Η διάσημη σκηνή στη Φοντάνα ντι Τρέβι.

Με αφορμή το αφιέρωμα στις ταινίες του Φελίνι στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας ο γράφων «καταχράται» το φιλόξενο χώρο της Κόντρας απλώς για να επισημάνει κάποιες σκέψεις και κάποιους προβληματισμούς από μια οπτική, ας την πούμε μισοκαλλιτεχνική. Η πολιτική δεν είναι το παν, γιατί τότε η πολιτική δεν θα ήταν τίποτα. Κι επειδή ο γράφων θεωρεί πολύ σημαντική την τελευταία, αφιερώνει ορισμένο χρόνο απ’ τη ζωή του για πράγματα που δεν είναι αυστηρά πολιτικά ή δεν είναι στο βαθμό που ως πολιτική προσδιορίζουμε μόνο την κομματική στράτευση σε συγκεκριμένα επαναστατικά ιδανικά.

Ας ξεκινήσουμε με ορισμένες παραδοχές, που τους περισσότερους ίσως να ξενίζουν. Ο κινηματογράφος (στον Φελίνι αναφερόμαστε σε αυτό το σημείωμα) είναι πρωτίστως τέχνη και η τέχνη έχει μια αυστηρότητα στους νόμους που τη διέπουν. Το σινεμά είναι μια συλλογή από εικόνες, εικόνες που δένουν η μια μετά την άλλη και εκτυλίσσονται τόσο γρήγορα στη μηχανή προβολής που παραπλανούν στην τελική εντύπωση που σχηματίζεται στο μυαλό του θεατή. Το μάτι τις βλέπει σαν συνέχεια, ενώ δεν είναι. Η τεχνική του μοντάζ τις δένει και τις συναρμονίζει σε πλάνα, σκηνές, σεκάνς, και έτσι δομούνται οι ταινίες. Ο καλλιτέχνης σκηνοθέτης δεν αναζητά λοιπόν μόνο μια αφήγηση και μια ιστορία για την ταινία του, αναζητά και ωραία αισθητικά κάδρα για τις εικόνες του, όπως ένας ζωγράφος που φροντίζει για τα χρώματά του, τη σύνθεσή του, το περίγραμμα, τη σκίαση, κτλ…  

Ο Φελίνι είναι ο μάστορας του παραμυθιού στον κινηματογράφο. Εδώ θα αναφερθούμε μόνο σε μια πολύ γνωστή ταινία του, τη Dolce Vita, στα ελληνικά Γλυκιά Ζωή. Με όχημα ένα γόη δημοσιογράφο καλλιτεχνικής (δηλαδή κουτσομπολίστικης) στήλης σε εφημερίδα της Ρώμης, που υποδύεται ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, διερευνά μια εποχή που ανατέλλει. Την εποχή των κινηματογραφικών σταρ, των παπαράτσι, της γκλαμουριάς, την εποχή που τα μίντια αναδεικνύουν εκκλησιαστικά «θαύματα» που θεραπεύουν καρκινοπαθείς, ταΐζοντας ψέματα με το στανιό το χριστεπώνυμο πλήθος, και από την άλλη την εποχή της κενότητας, της ματαιοδοξίας, μιας προϊούσας σήψης, που αν τότε διέκρινε κυρίως τους γόνους της αστικής τάξης, σήμερα απλώνεται σε όλο τον κοινωνικό ιστό. Αυτό είναι το στόρι του. Τα κάδρα του εναρμονίζονται με παραμυθένιες-καρικατουρίστικες φιγούρες σε νυχτερινά κλαμπ, νυχτερινές συναντήσεις σε κάστρα, ξέφρενους χορούς και ασταμάτητα ξενύχτια, μεθύσια και όργια και βέβαια μια εκπληκτική απεικόνιση της Ρώμης.

Οποιος έχει ταξιδέψει στη Ρώμη ξέρει ότι η Φοντάνα ντι Ντρέβι, το συντριβάνι που τα όνειρα εκπληρώνονται αν πετάξεις ένα κέρμα και κάνεις μια ευχή (οι ιταλοί πράκτορες του θεάματος ξέρουν να πουλάνε καλά τα «ερωτικά» παραμύθια στους τουρίστες), έχει κόσμο νύχτα, μέρα, ασταμάτητα. Μόνο για μια ώρα την ημέρα σταματάει η υδροδότηση για να συλλεχθούν τα χρήματα, που κάθε μέρα κατά μέσο όρο φτάνουν τα 4.000 ευρώ. Ο Φελίνι είχε συγκεντρώσει τη μισή Ρώμη πίσω από τον κινηματογραφικό του φακό για να τραβήξει τη σκηνή που ο ερωτιάρης δημοσιογράφος τρέχει σαν σκυλάκι πίσω από την αμερικανίδα σταρ που υποδύεται η Ανίτα Εκμπεργκ, για να της ικανοποιήσει όλα τα καπρίτσια σε ένα νυχτερινό περίπατο στο κέντρο της Ρώμης. Αλίμονο, το κέντρο της δεν διέθετε και δεν διαθέτει πλατάνια, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία, που αφορά τους ορίζοντες και την αισθητική της άρχουσας τάξης μιας ιμπεριαλιστικής χώρας με παράδοση και μιας εξαρτημένης χώρας που ικανοποιεί μονίμως «ημέτερους» και «ξεπέτες». 

Ο ήρωας του Φελίνι δεν αναζητούσε πάντα τη λαμπρότητα μιας αισθησιακής σταρ. Ηταν συγγραφέας ή προσπαθούσε να γίνει. Τα όνειρά του, όμως, συνετρίβησαν πάνω στην ανάγκη της καθημερινής ζωής, για την οποία ο ίδιος δεν καμαρώνει, ούτε δηλώνει ιδιαίτερα ικανοποιημένος. Το αντίβαρο στη συντριβή ήταν η «γλυκιά ζωή». Το ασταμάτητο ξεμυάλισμα, το κυνηγητό και ο ποδόγυρος, οι νυχτερινές βόλτες με πρόσχημα τη δουλειά, που πάντα καταλήγουν σε ξενύχτι με κατανάλωση αλκοόλ και τσάκισμα των νεύρων το πρωί. Μια κοπέλα τού μένει πιστή και τον αγαπά. Κι αυτός τη χρειάζεται, γιατί δεν θέλει να αισθάνεται μόνος. Αλλά δεν του ικανοποιεί τις ανησυχίες του, που υποτίθεται είναι πνευματικές, ενώ η κοπέλα του είναι «λαϊκιά» και αμόρφωτη. Ο Φελίνι δεν της χαρίζεται. Ο χαρακτήρας της είναι αποκρουστικός. Ο ήρωας του Φελίνι, βέβαια, συνεχίζει να αναζητά μόνιμα τη «γλυκιά ζωή» και το αντίβαρο στην ήττα. Κι αν κάποια στιγμή προσπαθεί να επιστρέψει στις αρχικές του επιλογές, μακριά από όλα αυτά, τα παρατά, βρίσκοντας ως πρόσχημα μια αθώα έφηβη που τραγουδά καθώς σερβίρει στο καφενείο που έχει επιλέξει να απομονωθεί για να γράψει. Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί.

Η βαθμιαία μεταμόρφωση του ήρωα σε κάποιον που λυπάται για την κατάντια του, αλλά υποκύπτει στη «γλυκιά ζωή».

Ο μέντοράς του, οξύνους, στοχαστής και με διευρυμένους πνευματικούς ορίζοντες, είναι το υπόδειγμά του. Ο Φελίνι τον εμφανίζει να παίζει αριστοτεχνικά Μπαχ σε εκκλησιαστικό όργανο σε εκκλησία της Ρώμης, εκεί που τον πρωτοσυναντά ο Μαστρογιάνι. Αλλά σε σύναξη των «ανήσυχων πνευμάτων», που ο μέντοράς του διοργανώνει, συνειδητοποιούμε ότι ο κόσμος των μορφωμένων (οι μεσοαστοί της Ρώμης) δεν έχει καμία ουσιαστική ανησυχία. Οι ποιητικές ατάκες διαδέχονται η μια την άλλη, οι πρόζες εξίσου, αλλά η αίσθηση είναι ένα απερίγραπτο κενό. Ο μέντοράς του το νιώθει δυσβάστακτο. Σαν νέα Μήδεια προτιμά να εξοντώσει τα παιδιά του. Οχι από εκδίκηση. Αλλά επειδή τρέμει την ενηλικίωσή τους σε αυτόν τον παρηκμασμένο κόσμο. Κατόπιν αυτοκτονεί. Προφανώς αυτό είναι ένα στοιχείο υπερβολής, αντλημένο, όμως, απευθείας από τον μύθο.

Ο Μπόρις Τζόνσον, που αρέσκεται να καταφεύγει στους αρχαίους τραγικούς, έλεγε πρόσφατα από το βήμα του ΟΗΕ ότι ο κόσμος πρέπει «να ενηλικιωθεί» και να σοβαρευτεί ενόψει της κλιματικής αλλαγής. Ο κόσμος μας έχει ενηλικιωθεί εδώ και ενάμιση αιώνα τουλάχιστον, όταν η ίδια η επιστήμη έγινε παραγωγική δύναμη στο πλαίσιο των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής. Οι ιδιότητες των θεών του Ολύμπου συναντώνται στη δύναμη της ίδιας της βιομηχανίας που μεταμορφώνει ταχύτατα όλη τη φύση. 

Η ταινία αρχίζει με ένα ογκώδες άγαλμα του Χριστού, που μεταφέρεται με ελικόπτερο πάνω από τη Ρώμη, σαν να την ευλογεί. Ο συμβολισμός είναι ξεκάθαρος. Η Εκκλησία ευλογεί τον παρηκμασμένο κόσμο. Στο ελικόπτερο επιβαίνει ο ήρωάς μας και επιδιώκει -δραττόμενος της ευκαιρίας- να πάρει τα τηλέφωνα από κάποιες πλούσιες που λιάζονται στην ταράτσα ενός κτιρίου. Η σκηνή αυτή θορύβησε την Καθολική Εκκλησία που τη θεώρησε βλάσφημη.

Στην τελευταία σκηνή, ένα γιγαντιαίο σαλάχι πιάνεται από έναν ψαρά. Οι ψαράδες ήταν οι μαθητές του Ιησού και ο ιχθύς είναι ο ίδιος ο Ναζωραίος. Το σαλάχι, όμως, είναι κτήνος και όχι ένα μικρό ψάρι, είναι πραγματικό, όχι άγαλμα. Είναι τόσο αληθινό όσο αληθινή είναι η σαπισμένη καπιταλιστική κοινωνία του ήρωά μας. Η παρέα του Μαστρογιάνι εμφανίζεται στην περιοχή ταλαιπωρημένη από άλλο ένα ξενύχτι. Ο ήρωας διακρίνει μακριά τη μικρή γκαρσόνα που του γνέφει σαν άγγελος Κυρίου και τον καλεί κοντά της. Ο Μαστρογιάνι την αποχαιρετά με ένα ανεπανάληπτο στην ιστορία του σινεμά νεύμα. 

Γκουίντο ντι Πρόζα

Εκτύπωση 🖨
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΦΕΛΙΝΙ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΚληρονομιές
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 17 Οκτώβρη

Σχετικά Αρθρα

Από τον Ερικ στη Γλυκερία… Τι συμφορά!

Και το πορδοβούλωμα «Φοίβος»

Πολιτισμός 28 Μάι 2025, 10:11

Απέκτησε και η μουσική σκηνή τον Χωμενίδη της…

ή, αν προτιμάτε, τον Πρετεντέρη της

Πολιτισμός 18 Μάι 2025, 13:42

Adania Shibli: Ασήμαντη λεπτομέρεια 

Πολιτισμός 18 Μάι 2025, 06:10

Ετσι διαγράφονται τα σημάδια της Ιστορίας και του Πολιτισμού

Πολιτισμός 17 Μάι 2025, 11:28

Εβραία καλλιτέχνις απαντάει στους “Χωμενίδηδες”

Δήλωση της Ισραηλινής καλλιτέχνιδας και παιδαγωγού Άντι Λιράζ (Adi Liraz) για τη ματαίωση της εκδήλωσης της Ισραηλινής Πρεσβείας στη φετινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Πολιτισμός 13 Μάι 2025, 13:49

Kehlani: Στο στόχαστρο του σιωναζισμού και των υποστηρικτών του

Πολιτισμός 11 Μάι 2025, 12:21
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούνη

2 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Τους φώναξαν να πάρουν τρόφιμα και τους δολοφόνησαν εν ψυχρώ

Μαζικές σφαγές Παλαιστίνιων στα αμερικανο-σιωνιστικά κέντρα διανομής βοήθειας

1 Ιούν 2025, 21:49
Αθλητισμός

Paddy McCorry: Πανηγύρισε σαν Παλαιστίνιος και όχι ως Ιρλανδός

1 Ιούν 2025, 12:43
Διεθνή

«Ρουά» της Παλαιστινιακής Αντίστασης στη διπλωματική σκακιέρα

Η Χαμάς, με τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των αντιστασιακών οργανώσεων, απάντησε στην πρόταση ΗΠΑ-Ισραήλ

1 Ιούν 2025, 12:16
Αθλητισμός

H αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη παρούσα (και) στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ

Από τους οπαδούς της Παρί Σαν Ζερμέν

1 Ιούν 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούνη

1 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 3

Μνημόσυνο στη σιωνιστική οντότητα για τις 600 μέρες ενός χαμένου πολέμου

31 Μάι 2025, 09:01
Παιδεία

Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση

31 Μάι 2025, 06:38
Πολιτική

Oλοι/ες σήμερα στην πορεία στη σιωνιστική πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 πμ, Πάρκο Ελευθερίας

31 Μάι 2025, 00:05
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

31 Μάι 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Μάη

31 Μάι 2025, 00:01
Κόντρες

Χειρότερη και από τη Μπριζίτ

30 Μάι 2025, 21:33
Καταστολή

Δίκη για τη σκευωρία των Σεπολίων: Αναβολή, επειδή η πρόεδρος έχει… μεταπτυχιακό!

30 Μάι 2025, 21:32
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 2

Και εκκαθάριση ομάδας δωσίλογων

30 Μάι 2025, 20:07
Πολιτική

Oλοι/ες αύριο στην πορεία στην Ισραηλινή πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 π.μ., Πάρκο Ελευθερίας

30 Μάι 2025, 13:56
Διεθνή

Αυτή είναι η συμφωνία που προτείνουν στην Παλαιστινιακή Αντίσταση σιωναζιστές και Αμερικάνοι

Η Χαμάς κρατάει ανοιχτή τη διαπραγμάτευση, ξέροντας ότι τελικά οι σιωναζιστές θα συρθούν στους όρους της Αντίστασης

30 Μάι 2025, 10:19
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Μάη

30 Μάι 2025, 00:01
Πολιτική

Αθλια μεθόδευση Μητσοτάκη για να θαφτούν οριστικά οι κακουργηματικές ποινικές ευθύνες του ίδιου και του Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών

29 Μάι 2025, 22:00
Διεθνή

Παγίδες θανάτου τα αμερικανο-σιωνιστικά «κέντρα διανομής βοήθειας» στη Γάζα

Προς οριστική κατάρρευση βαδίζει ο βρόμικος αυτός μηχανισμός

29 Μάι 2025, 14:06
Διεθνή

Aπό το «Σπάσιμο του Ξίφους» στις «Πύλες της Κόλασης» και από εκεί στις «Πέτρες του Δαβίδ»

29 Μάι 2025, 12:05
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούνη

Ιταλία: Ημέρα δημοκρατίας-συντάγματος.

Τυνησία: Ημέρα νεολαίας.

Ισλανδία: Ημέρα ναυτικών.

1936: Ενας νεκρός και δεκαεπτά τραυματίες από επίθεση χωροφυλάκων σε ειρηνική διαδήλωση στον Βόλο.

1964: Ο Γιάσερ Αραφάτ ιδρύει στην Ιερουσαλήμ την Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης.

1968: Κυκλοφορεί στο εξωτερικό το πρώτο φύλλο της εφημερίδας του ΚΚΕ “Ελεύθερη πατρίδα“.

1972: Μετά από ανταλλαγή πυρών συλλαμβάνονται στη Φρανκφούρτη οι Αντρέας Μπάαντερ, Χόλγκερ Μάινς και Γιαν-Καρλ Ράσπε και λίγο αργότερα η Γκούντρουν Ενσλιν στο Αμβούργο (RAF).

1973: Ανακαλύπτεται βόμβα κάτω από αυτοκίνητο ξένης αποστολής στο Καλαμάκι.

1982: Πέντε βόμβες σε αμερικανικά αυτοκίνητα και πολυεθνικές εταιρίες (ΕΛΑ).

2005: Βόμβα του Επαναστατικού Αγώνα έξω από το υπουργείο Απασχόλησης.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα της Γάζας έχει πάρει καταστροφικές διαστάσεις, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Γι’ αυτό και ασκούνται πιέσεις διπλωματικές διεθνώς και μεμονωμένα, για να αρθεί ο αποκλεισμός και η απαγόρευση, η παρεμπόδιση αποστολής ανθρωπιστικής βοήθειας. Παρακολουθώ τις προσπάθειες της χώρας μας, ιδιαίτερα στον ΟΗΕ, που συμβαίνει, όπως ξέρετε, κύριε Πρόεδρε, τον τελευταίο μήνα να είμαστε προεδρεύουσα χώρα του Συμβουλίου Ασφαλείας υπό την ιδιότητα του μη μονίμου μέλους. Και θα αναφερθώ μόνο σε αυτά, χωρίς να θέλω ούτε να υποτιμήσω ούτε να υπερτιμήσω αυτές τις πρωτοβουλίες που συνήθως είναι συλλογικές.

Κωνσταντίνος Τασούλας

(Ο Φάμελλος, κάνοντας πως δε θυμάται τους εναγκαλισμούς του Τσίπρα με τον εγκληματία πολέμου Νετανιάχου και τις συμφωνίες -και στρατιωτικής συνεργασίας- της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τους σιωναζιστές του Τελ Αβίβ, πήγε στον Τασούλα για να του πει ότι «η θηριωδία, η οποία εξελίσσεται στη Γάζα και στην Παλαιστίνη, μας αφορά όλους και οφείλουμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες»! Του είπε, ακόμα, ότι «οι πρωτοβουλίες μέχρι στιγμής και οι επιλογές της κυβέρνησης, η οποία δεν έχει συμπαραταχθεί μαζί με τους ηγέτες άλλων χωρών και ευρωπαϊκών χωρών είναι αναντίστοιχες με τις σοβαρές ευθύνες που έχουμε». Και ο Τασούλας, προετοιμασμένος καλά καθώς γνώριζε το θέμα της επίσκεψης Φάμελλου, αφού διαπίστωσε ότι «το θέμα της Γάζας» -έτσι ακριβώς, «το θέμα της Γάζας», όχι η γενοκτονία, τα εγκλήματα πολέμου και τα παρόμοια- άρχισε να απαριθμεί από στήθους, με ημερομηνίες και λεπτομέρειες, τις… πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη υπέρ των Παλαιστίνιων! Πρέπει να ζήλεψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος την άνεση με την οποία ο Τασούλας εκφωνούσε το αισχρό αφήγημά του. Αιφνιδιασμένος από την προκλητική απάντηση Τασούλα, σε στιλ κυβερνητικού εκπρόσωπου, ο Φάμελλος κλείστηκε στο καβούκι του, λέγοντας αμήχανα: «Και εγώ, κύριε Πρόεδρε, χωρίς κανένα σχόλιο, όπως είπατε και εσείς, θα διατυπώσω την άποψή μου και στη συνέχεια, οφείλω να καταθέσω προτάσεις για να είναι η Ελλάδα στη σωστή πλευρά της ιστορίας που είναι η πλευρά της ανθρωπιάς και της ειρήνης». Ηταν ένα σύντομο ντιμπέιτ μεταξύ πολιτικών απατεώνων, στο οποίο νικητής βγήκε ο ακροδεξιός Τασούλας, που έδωσε στον Μητσοτάκη την ικανοποίηση της σκέψης ότι καλώς τον έβαλε στο προεδρικό μέγαρο, καθώς είναι αποφασισμένος να συμπεριφέρεται όχι σαν «ρυθμιστής του πολιτεύματος», αλλά ως φανατικός δεξιός και μεγαλοστέλεχος της ΝΔ)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo