ΜΠΑΡΙ ΛΕΒΙΝΣΟΝ: Ο άνδρας της χρονιάς
Ενας γνωστός πολιτικός, τηλεοπτικός δημοσιογράφος και σχολιαστής βάζει υποψηφιότητα για την προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών. Οταν μετά από ένα λάθος των ηλεκτρονικών συστημάτων εκλέγεται τελικά, οι Αμερικανοί ακούν έκθαμβοι από τα χείλη του αυτονόητες αλήθειες (για τις εταιρίες πετρελαίου, τα όπλα μαζικής καταστροφής, τους γάμους των ομοφυλοφίλων κ.λπ.). Εννοείται ότι ακόμα κι αυτή η ανώδυνη πολιτική κομεντί του Λέβινσον δεν κατάφερε να βρει χρηματοδότηση από μεγάλα χολιγουντιανά στούντιο και την παραγωγή ανέλαβε μια ανεξάρτητη εταιρία.
ΝΙΛ ΜΠΕΡΓΚ: Ο μάγος Αϊζενχάιμ
Βασισμένη σ’ ένα διήγημα του Στίβεν Μιλχάουζερ η φανταστική αυτή περιπέτεια γυρίστηκε στην Πράγα και διηγείται την ιστορία ενός νεαρού μάγου που ερωτεύεται μια πριγκίπισσα και μεταχειρίζεται κάθε είδους μαγικά μέσα προκειμένου να αποτρέψει το γάμο της μ’ ένα πρίγκιπα και να την κατακτήσει ο ίδιος. Μοναδικό ατού της αδιάφορης αυτής ταινίας η παρουσία στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Εντουαρντ Νόρτον.
ΤΟΜΑΣ ΚΛΕΙ: The great Ecstasy of Robert Carmichael
Ντεμπούτο του εικοσιεπτάχρονου Βρετανού σκηνοθέτη με μια εξαιρετικά βίαιη ταινία που παρουσιάζει την επεισοδιακή εφηβεία του Ρόμπερτ Καρμάικλ. Με τη βοήθεια αλλά και τις επιρροές του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ο Κλέι προσπαθεί μάλλον ανεπιτυχώς να μιμηθεί το extreme-cinema του Κασπάρ Νοέ αλλά και του Τρίερ, παρουσιάζοντας με σαφήνεια και ωμότητα τις τρομακτικές πράξεις και τους βιασμούς του ήρωά του. Χωρίς «διά ταύτα» και χωρίς στόχο, η ταινία αυτή του Τ. Κλέι, παρά τις καλλιτεχνικές φιλοδοξίες της, δεν κάνει τίποτ’ άλλο από το να αποθεώνει τη βία.
Ελένη Σταματίου