ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ αν το πήρατε είδηση, αλλά εδώ και μερικές μέρες διαθέτουμε και Συνήγορο του Καταναλωτή. Μια ακόμα «ανεξάρτητη» αρχή, στην οποία θα μπορούμε να απευθυνόμαστε για τα παράπονα που έχουμε από την αγορά (όχι, συνήγορος για τις άδειες τσέπες των εργαζόμενων ακόμα δεν έχει θεσμοθετηθεί, ούτε προβλέπεται).
Ακούγεται έτσι κι αλλιώς σαν κοροϊδία. Σε μια αγορά που δουλεύει άναρχα, με τη λογική του αρπακτικού, σε μια αγορά που πουλάει ό,τι μπορεί να πουληθεί, ακόμα κι αν αυτό φέρνει το θάνατο, θα ‘ρθει να βάλει τάξη ένας γραφειοκρατικός θεσμός. Πρέπει να είναι κανείς πολύ αφελής για να πιστέψει κάτι τέτοιο, έστω και στο επίπεδο των προθέσεων. Το πολύ-πολύ οι υπηρεσίες του ΣτΚ να λειτουργήσουν σαν κουτί παραπόνων.
Ομως, η κυβέρνηση δεν επιδιώκει ούτε καν αυτό. Οι στοχεύσεις της είναι πολύ πιο ποταπές. Εκείνο που επιδιώκει, πέρα από την προπαγάνδα του ενδιαφέροντος για τον καταναλωτή, είναι να φτιάξει ένα διαμεσολαβητικό μηχανισμό, για να αποσυμφορήσει κάπως τα δικαστήρια από τις προσφυγές καταναλωτών κατά εμπορικών επιχειρήσεων. Ο εισηγητής της πλειοψηφίας το είπε καθαρά στη συζήτηση στη Βουλή: «Απαλλάσσονται τα δικαστήρια από ένα σημαντικό όγκο δουλειάς με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η ομαλή λειτουργία της αγοράς προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων».
Πλάκα είχαν οι Πασόκοι που καταψήφισαν το νομοσχέδιο, μολονότι οι ίδιοι το είχαν εξαγγείλει, με το επιχείρημα ότι αυτό που θεσμοθετείται θα έπρεπε να ονομάζεται διαμεσολαβητής και όχι συνήγορος του πολίτη!