Πριν ακόμη ολοκληρωθεί η «πρώτη ανάγνωση» του πολυνομοσχέδιου-τέρας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η κυβέρνηση το αλλάζει προς το χειρότερο, με τροπολογίες και προσθήκες. Δεν μιλάμε για λεπτομέρειες αλλά για 15 σελίδες αλλαγών, που παρουσίασαν ο Βενιζέλος με τον Κουτρουμάνη την Πέμπτη. Οι πιο βασικές απ’ αυτές τις αλλαγές είναι οι εξής:
♦ Ετοιμάζεται νέα γενιά «εφέδρων» στο δημόσιο ή μάλλον νέες γενιές. Το σχετικό πρόγραμμα, που υποτίθεται ότι θα εφαρμοζόταν μόνο για μια διετία (μέχρι και το 2013), επεκτείνεται μέχρι και το 2015. Ετσι, αν περάσει η «εφεδρεία», ας προετοιμάζονται οι εργαζόμενοι στο δημόσιο (στενό και ευρύτερο) για συνεχή κύματα «εφέδρων» που θα παίρνουν το δρόμο για την ανεργία.
Γι’ αυτό το θέμα πρέπει να σημειώσουμε και τον καθαρά προπαγανδιστικό-προβοκατόρικο χαρακτήρα που έχει η αναφορά σε εργαζόμενους 53 ετών με 33 χρόνια υπηρεσίας, που θα τεθούν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και θα συνταξιοδοτηθούν στα 55. Οσο και να ψάξουμε, θα βρού-με ελάχιστους εργαζόμενους που να έχουν 33 χρόνια δουλειάς στα 53. Οι κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ αποκλείεται να διοριστούν πριν τα 24-25 χρόνια (σπουδές και στρατιωτικό οι άντρες), που σημαίνει ότι 33 χρόνια δουλειάς θα έχουν στα 57-58 χρόνια. Από το 1977, ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας απαγόρευε προσλήψεις πριν τα 21. Αρα, στην καλύτερη περίπτωση ένας εργαζόμενος ΥΕ ή ΔΕ θα έχει 33 χρόνια υπηρεσίας στα 54 και πάνω. Αρα, αυτή η πρόστυχη αναφορά στο νομοσχέδιο γίνεται για να δοθεί η ψεύτικη εντύπωση ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι συνταξιοδοτούνται στα 55, ενώ η μεγάλη δεξαμενή αυτών που θα μπουν βίαια στην εφεδρεία θα είναι ηλικίες κοντά στα 60.
♦ Επίσης, με ρύθμιση που προστέθηκε, αν τυχόν ο «έφεδρος» βρει δουλειά ή ασκήσει ελεύθερο επάγγελμα και οι αποδοχές του ξεπερνούν τον τελευταίο μισθό που έπαιρνε πριν μπει σ’ αυτό το ιδιόμορφο ταμείο ανεργίας, η διαφορά θα αφαιρείται από την αποζημίωση της «εφεδρείας» (60% του βασικού μισθού). Φυσικά, δύσκολα κάποιος θα βρει δουλειά, όμως η ρύθμιση αυτή είναι φανερό ότι πριμοδοτεί τη μαύρη εργασία.
♦ Το ενιαίο νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο των δημόσιων υπάλληλων θ’ αρχίσει να εφαρμόζεται από 1.11.2011, για να προλάβει να κόψει λεφτά από τώρα.
Αξίζει εδώ να παραθέσουμε απόσπασμα από την τοποθέτηση του εισηγητή της πλειοψηφίας Π. Ρήγα, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχέδιου στην κοινοβουλευτική επιτροπή: «Θα θέλαμε, κάνοντας αυτόν τον εξορθολογισμό, να είχαμε τη δυνατότητα οι αποδοχές να ήταν σε ένα επίπεδο τέτοιο που θα διατηρούσε το βιοτικό επίπεδο των εργαζόμενων στο δημόσιο τομέα και αυτό όχι γιατί θεωρούμε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι ήταν πολύ καλά αμειβόμενοι ή γιατί υποτίθεται ότι όλη η κοινωνία πρέπει να εργάζεται για να συντηρείται ο δημόσιος τομέας. Οχι. Γιατί καταλαβαίνουμε και εμείς ότι είναι πολύ δύσκολο για έναν νεοεισερχόμενο στο δημόσιο να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της συγκυρίας και της ζωής του με 650 και 700 ευρώ. Δεν γίνεται αυτό. Το κατανοούμε και το γνωρίζουμε». Αυτός ο κοροϊδευτικός επικήδειος αποτελεί πραγματικά φτύσιμο για όλους όσους εργάζονται ή θα εργαστούν στο δημόσιο. Θυμίζουμε αυτό που γράψαμε στο προηγούμενο φύλλο. Το δόγμα που εφαρμόζεται είναι το εξής: «Οσο νεότερος, όσο λιγότερα χρόνια στο δημόσιο, τότο μεγαλύτερο το πλήγμα στις συνολικές αποδοχές».
♦ Οι συντάξεις που, σύμφωνα με διατάξεις των αντιασφαλιστικών νόμων Παπακωνσταντίνου και Λοβέρδου (νόμοι 3863 και 3865 του 2010) πάγωσαν μέχρι και το 2013, παγώνουν μέχρι το 2015. Αλλα δυο χρόνια μείωσης ακόμα και για τις άθλιες συντάξεις του ΙΚΑ και του ΟΓΑ, που σε συνδυασμό με τα απανωτά χαράτσια θα οδηγήσουν τους συνταξιούχους όχι στη φτώχεια αλλά στην πείνα.
♦ Στην Προκρούστεια κλίνη μπαίνουν και οι αποδοχές των εργαζόμενων στις ΔΕΚΟ. Ορίζεται ότι η μέση κατά κεφαλή αμοιβή δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από το 65% της μέσης κατά κεφαλή αμοιβής της 31.12.2009. Καταλαβαίνετε τι πετσόκομμα έχει να πέσει. Για να έχουν, μάλιστα, δεμένο το γάιδαρό τους, βάζουν και μια δεύτερη δικλίδα, επεκτείνοντας μέχρι το 2015 το πλαφόν των 1.900 ευρώ για τις αμοιβές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Οταν πρόκειται για τους δι- κούς τους ανθρώπους, όμως, όπως οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς, διατηρούν το δικαίωμα να καθορίζουν τις αποδοχές τους με υπουργική απόφαση. Και μέχρι να βγει η υπουργική απόφαση, οι μισθοί τους παραμένουν στα σημερινά επίπεδα, χωρίς καμιά περικοπή.
♦ Το ίδιο ισχύει και για διάφορα ειδικά επιδόματα που παίρνουν μπάτσοι, καραβανάδες, δικαστικοί και παπάδες. Με προσθήκη στο νομοσχέδιο, όλα αυτά τα επιδόματα εξακολουθούν να καταβάλλονται. Μόνο το οικογενειακό προσαρμόζεται στα ισχύοντα και για τους υπόλοιπους δημόσιους υπάλληλους.
♦ Το νομοσχέδιο δε λέει λέξη για τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων (ποσοστό αναπλήρωσης και χρονική βάση υπολογισμού), μετά τη μικρή αύξηση των βασικών μισθών (μετά την κατάργηση των επιδομάτων). Λέτε να δώσουν στους από δω και πέρα συνταξιούχους μεγαλύτερη σύνταξη; Πολύ σύντομα θα έχουμε νέο αντιασφαλιστικό νόμο, που θα μειώνει το ποσοστό αναπλήρωσης και θα επεκτείνει τον τρόπο υπολογισμού σε όλο τον ασφαλιστικό βίο.
♦ Τέλος, αξίζει τον κόπο ν’ αναφερθούμε στην επί της ουσίας κατάργηση του περιβόητου Πράσινου Ταμείου. Μόνο το 5% θα πηγαίνει για τους σκοπούς του, ενώ το 95% θα το αρπάζει το κράτος!








