Με ευθύνη της κυβέρνησης και της Περιφερειακής Αρχής Αττικής, μαθητές, ειδικά αυτοί που φοιτούν στα Ειδικά, στα Μουσικά και τα Πρότυπα -Πειραματικά σχολεία, δεν μπορούν να φτάσουν ή να φτάσουν έγκαιρα στα σχολεία τους και οι γονείς τους, όσοι μπορούν, επιφορτίζονται με την καθημερινή επιβάρυνση της μεταφοράς τους, επειδή οι ιδιώτες ιδιοκτήτες των μέσων μεταφοράς αρνούνται να αναλάβουν το συγκεκριμένο έργο, επειδή δεν το θεωρούν κερδοφόρο.
Μόνο στην Ανατολική Αττική βγήκαν 36 άγονα δρομολόγια, που αφορούν την μεταφορά μαθητών 10 Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας σε σχολεία όλων των βαθμίδων (!), εκ των οποίων τα μισά αφορούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που πρέπει να μεταβούν σε Ειδικά Σχολεία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Αττική υπάρχει ανάγκη εκτέλεσης περίπου 1.400 δρομολογίων για 27.300 μαθητές.
Το αυτί, όμως της κυβέρνησης δεν ιδρώνει -και μιλάμε μόνο για την Αττική και όχι για την υπόλοιπη Ελλάδα, ιδιαίτερα την ακριτική- όπου το πρόβλημα κάθε χρόνο είναι τεράστιο, καθώς εκατοντάδες σχολεία έχουν συγχωνευτεί ή έχουν κλείσει και οι μαθητές υποχρεώνονται να διανύσουν καθημερινά χιλιάδες χιλιόμετρα.
Πάνω απ’ όλα η μη διατάραξη της «δημοσιονομικής σταθερότητας» διακήρυξε ο Μητσοτάκης, γι’ αυτό η κυβέρνηση και οι παρατρεχάμενοί της σε Περιφέρειες και Δήμους αδιαφορούν να δώσουν σταθερή λύση, που απαιτεί γενναία χρηματοδότηση και δημιουργία Δημόσιου Φορέα, που θα διαθέτει όλο τον αναγκαίο στόλο οχημάτων και ικανό αριθμό οδηγών. Προτιμά να «ταΐζει» ιδιοκτήτες-νοικοκυραίους και να επαφίεται στην «προθυμία» τους, που συναρτάται από το κέρδος τους, να αναλάβουν τη μεταφορά των μαθητών.
Την καταγγελία κάνει ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής.
Η καταγγελία
«ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ»
Μέχρι πότε για Κυβέρνηση και Περιφερειακή Αρχή θα υπάρχουν παιδιά «ενός κατώτερου θεού»;
Μέχρι πότε το εάν θα πηγαίνουν ή όχι τα παιδιά στα σχολεία θα εξαρτάται από το εάν οι ιδιοκτήτες των μέσων μεταφοράς θεωρούν κερδοφόρα τα δρομολόγια;
Για άλλη μια χρονιά επαναλαμβάνονται τα ίδια σοβαρά προβλήματα με τη μεταφορά μαθητών. Τα σχολεία έχουν ανοίξει, αλλά όχι για όλους τους μαθητές…
Και την φετινή χρονιά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν και χρειάζεται να αντιμετωπίσουν οι συνάδελφοι στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής, όπως και σε άλλες Περιφέρειες παραμένουν μεγάλα, ιδιαίτερα για τους μαθητές στα ειδικά, στα μουσικά και τα πρότυπα -πειραματικά σχολεία, που δεν μπορούν να φτάσουν ή να φτάσουν έγκαιρα στα σχολεία τους και οι γονείς τους, όσοι μπορούν επιφορτίζονται με την καθημερινή επιβάρυνση της μεταφοράς τους.
Μόνο στην Ανατολική Αττική βγήκαν 36 άγονα δρομολόγια, που αφορούν την μεταφορά μαθητών 10 Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας σε σχολεία όλων των βαθμίδων!!!
Τα μισά από αυτά τα δρομολόγια αφορούν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την εξασφάλιση της μεταφοράς τους σε Ειδικά Σχολεία.
Και τίποτα δεν διασφαλίζει ότι με την νέα «Πρόσκληση (αριθ. 7/21-9-2023) Υποβολής Οικονομικών Προσφορών στο Πλαίσιο του Δυναμικού Συστήματος Αγορών για την ανάθεση συμβάσεων παροχής υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών Δημόσιων Σχολείων της Περιφέρειας Αττικής», προϋπολογισμού 2.076.993,80€ συμπ. ΦΠΑ, στις 2/10, που θα ανοίξουν θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες μεταφορικών μέσων (λεωφορείων μικρών & μεγάλων και ταξί) και δεν θα βγουν και πάλι άγονα τα δρομολόγια.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΡΧΗ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ:
Τι θα κάνουν αν βγουν και πάλι άγονα δρομολόγια;
Πότε επιτέλους το σχολείο θα αποτελεί δικαίωμα όλων των παιδιών;
Πότε θα πάψει η μεταφορά των μαθητών να επαφίεται στις διαθέσεις των κάθε είδους ιδιοκτητών πούλμαν, λεωφορείων, ταξί κλπ, στο εάν συμφωνούν ή όχι στις τιμές, στο εάν επιλέγουν ή όχι δρομολόγια τουριστών επειδή είναι πιο κερδοφόρα κ.α.
Σημειώνουμε ότι μόνο στην Αττική υπάρχει ανάγκη εκτέλεσης περίπου 1.400 δρομολογίων για 27.300 μαθητές.
Η δημιουργία Δημόσιου Φορέα με όλο τον αναγκαίο στόλο οχημάτων και προσλήψεις οδηγών αποτελεί την μοναδική λύση
Για άλλη μια φορά και φέτος τα προβλήματα και τα αδιέξοδα έφεραν στο προσκήνιο τη μοναδική λύση που πρέπει να δοθεί: Δημιουργία Δημόσιου Φορέα ανά Περιφέρεια, αγορά όλου του αναγκαίου στόλου οχημάτων και προσλήψεις οδηγών ώστε έγκαιρα και ολοκληρωμένα να προγραμματίζονται και να πραγματοποιούνται όλα τα δρομολόγια, που χρειάζονται για την μεταφορά των μαθητών, που εντάσσονται στο «σύστημα» αυτό, χωρίς τον ασφυκτικό χιλιομετρικό περιορισμό, με ταυτόχρονη ένταξη και χρήση του στόλου αυτού σε υπόλοιπες ανάγκες και δράσεις μετακινήσεων (εκδρομές, επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού και Άθλησης, άλλα δρομολόγια κλπ.).
Είναι η μοναδική λύση που μπορεί να αντιμετωπίσει την σκόπιμη ή μη άρνηση των ιδιοκτητών των μέσων μεταφοράς στη σύναψη συμβάσεων, τους «άγονους» διαγωνισμούς (απροθυμία των οικονομικών φορέων να καταθέσουν προσφορές), τους εκβιασμούς για αποκόμιση μεγαλύτερων κερδών (διαπραγμάτευση της τιμής των δρομολογίων με καλύτερους φυσικά οικονομικούς όρους μετά επαναπροκήρυξη και εκ νέου «άγονο» διαγωνισμό), τις καθυστερήσεις, τις παραιτήσεις πολλών αναδόχων από δρομολόγια ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές και σε Ειδικά σχολεία κ.α. Υπενθυμίζουμε ότι η αρμοδιότητα αυτή αποδόθηκε στις Περιφέρειες πριν μερικά χρόνια, μετά τα ακόμα πιο τεράστια προβλήματα, που είχαν δημιουργηθεί από την διαχείριση που έκαναν οι Δημοτικές Αρχές.
Αυτή την πρόταση ξανακαταθέτουμε σε όλους τους υπεύθυνους, κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και Περιφερειάρχη ως τη μοναδική λύση.