Τούτη την κρίσιμη στιγμή
- που η κυβέρνηση αναβαθμίζει την καταστολή ενάντια στις καταλήψεις με την εντολή για διεξαγωγή της εξεταστικής με ψηφιακά μέσα, έχοντας τη βοήθεια και των «προθύμων» της Συνόδου των Πρυτάνεων
- που απαιτείται η συνέχιση των καταλήψεων με ακύρωση στην πράξη κάθε προσπάθειας διεξαγωγής των εξετάσεων και των μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα, απαράβατος και βασικός όρος για την έκβαση του αγώνα ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Το καθήκον των πανεπιστημιακών καθηγητών, που υπερασπίζονται το δημόσιο πανεπιστήμιο και το άρθρο 16 του Συντάγματος, είναι να στηρίξουν ουσιαστικά, εν τοις πράγμασι, τον αγώνα των φοιτητών που σηκώνουν το κύριο βάρος, προστατεύοντας και οι ίδιοι τον εαυτό τους από το ρόλο του απεργοσπάστη και του ρουφιάνου, στον οποίο τους καλεί να μπουν η κυβέρνηση.
Η απόφαση για απεργία διάρκειας κατά την διάρκεια της διαδικτυακής εξεταστικής είναι αυτήν τη στιγμή η σωστή απόφαση. Η απόφαση που τους βάζει στη σωστή πλευρά της ιστορίας.
Αυτήν την πρόταση κάνει η Πρωτοβουλία Πανεπιστημιακών ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ:
Πρόταση της Πρωτοβουλίας Πανεπιστημιακών ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ
Μαζική συλλογική δράση τώρα, όχι στους χυδαίους εκβιασμούς της εξεταστικής και του εξαμήνου
Στο ίδιο έργο θεατές, εσύ κι εγώ τραγουδιστές, φανατικοί της πιο φευγάτης εξουσίας
Εμείς που έχουμε ταχθεί υπέρ του ελεύθερου δημόσιου πανεπιστημίου έχουμε πει και έχουμε ακούσει πολλά. Γνωρίζουμε και εξηγούμε γιατί η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, σε συνδυασμό μάλιστα με τη συστηματική υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων από την πολιτεία, συνιστά μια διαδικασία ριζικής συρρίκνωσης και άλωσης της δημόσιας ανώτατης παιδείας στη χώρα, προωθώντας τη συνολικότερη ιδιωτικοποίησή της. Αλλά, στην καθοριστική στιγμή στην οποία βρισκόμαστε, μαζί με τα λόγια χρειαζόμαστε επειγόντως και έργα, αν πράγματι πιστεύουμε ότι αξίζει να υπερασπιστούμε το δημόσιο πανεπιστήμιο που μας έχει συγκροτήσει ως υποκείμενα στο πεδίο της ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας, και ευρύτερα. Θα αποτρέψουμε το αποτρόπαιο πέρα από το να το αναλύουμε;
Για την ώρα παραμένουμε κυρίως θεατές των κινητοποιήσεων των φοιτητών και των φοιτητριών μας, που για άλλη μια φορά μπαίνουν μπροστά και σηκώνουν το βάρος ενός αγώνα ο οποίος μας αφορά άμεσα. Αν πιστεύουμε όσα λέμε για το δημόσιο πανεπιστήμιο, ήρθε η ώρα να πράξουμε μαζί τους και μαζί με όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα, αναλαμβάνοντας όλες τις ευθύνες και τις συνέπειες της έμπρακτης αντίστασης στην κυβερνητική επίθεση.
Μετά την αποτυχία της κυβέρνησης να πατάξει τις φοιτητικές κινητοποιήσεις χρησιμοποιώντας τη δική της φοιτητική παράταξη στις γενικές συνελεύσεις και επιστρατεύοντας το φόβητρο της απώλειας της εξεταστικής, ο νέος κυβερνητικός ελιγμός είναι η πραγματοποίηση της εξεταστικής διαδικτυακά. Με ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια: διάλυση της έντασης γύρω από την εξεταστική που συνέβαλε στη μαζικοποίηση των συνελεύσεων και την ενίσχυση των κινητοποιήσεων· εμπέδωση μιας «τηλε-εκπαίδευσης» που γνωρίζουμε καλά ότι ευτελίζει βαθιά την εκπαιδευτική διαδικασία στα πανεπιστήμια και τη μετατρέπει σε «τηλε-μάρκετινγκ», μια φτηνή υπηρεσία χορήγησης τυπικών τίτλων εξ αποστάσεως, η οποία μειώνει δραστικά και το κόστος της δημόσιας εκπαίδευσης για την κυβέρνηση.
Περνώντας στην πράξη, καλούμε:
-
- τη Σύγκλητο να σταθεί στο ύψος της ως θεσμικό συλλογικό όργανο διοίκησης του δημόσιου πανεπιστημίου και να απορρίψει κατηγορηματικά τον ευτελισμό που αποτελούν η διαδικτυακή εξεταστική αλλά και οι προθεσμίες για τη λήξη του εξαμήνου που όρισε ως «πρύτανης υπεράνω όλων» ο δήθεν υπουργός των «ελεύθερων πανεπιστημίων». Να αποφασίσει και να εγγυηθεί ότι η εξεταστική δεν θα χαθεί και το εξάμηνο θα παραταθεί για όσο χρειαστεί μέχρι να ανατραπούν τα υπονομευτικά σχέδια της κυβέρνησης
- τον ΕΣΔΕΠ να αποφασίσει απεργία διαρκείας στη διάρκεια της διαδικτυακής εξεταστικής, σε περίπτωση που η Σύγκλητος φανεί ξανά κατώτερη των περιστάσεων και δεν απορρίψει τις
- κυβερνητικές υποδείξεις για την εξεταστική και το εξάμηνο, απαιτώντας την κανονική πραγματοποίηση των εξετάσεων μετά την επιτυχή λήξη των κινητοποιήσεων
- το σύνολο των πανεπιστημιακών δασκάλων και ερευνητών/ριών να συνταχθούμε στην πράξη με τις φοιτητικές κινητοποιήσεις, να βάλουμε πλάτη, να δυναμώσουμε μαζικά και να κάνουμε νικηφόρα τη «μητέρα όλων των μαχών» για ένα ελεύθερο και καλύτερο δημόσιο πανεπιστήμιο.