Οντας σε μεγάλη απελπισία ο Μητσοτάκης, βλέποντας ότι έχει τελειώσει πολιτικά, τάζει αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών αν η ΝΔ κερδίσει και δεύτερη τετραετία. Σε συνέντευξη που έδωσε στο «Πρώτο Θέμα» στις 15/1/2023, αφού αράδιασε τις φιοριτούρες με τις οποίες αυτός και η Κεραμέως «στόλισαν» την Παιδεία (π.χ. τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, φιοριτούρες δηλαδή που οδηγούν στον προσανατολισμό στις δεξιότητες που απαιτεί η καπιταλιστική αγορά), ξεχνώντας σκόπιμα να αναφέρει τους ανυπέρβλητους ταξικούς φραγμούς που επέβαλαν -Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, διαγωνισμός PISA- και ότι με το νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση γενικεύεται και νομιμοποιείται η παιδική εργασία, ανέφερε τα εξής:
«Ναι, πιστεύω ότι μια από τις μεγάλες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε στη δεύτερη τετραετία θα αφορά το μισθολόγιο δημοσίων υπαλλήλων, γιατρών και καθηγητών.
…Δασκάλων, καθηγητών, αυτό εννοώ. Διδακτικού προσωπικού. Η αλήθεια είναι ότι ζητάμε πολλά, πάρα πολλά από τους καθηγητές μας και τους δασκάλους μας και δίνουμε λίγα. Είναι κάτι το οποίο όσο θα έχουμε δημοσιονομικές ανάσες θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε…».
Ο Μητσοτάκης μπορεί να το παίζει Μαυρογιαλούρος, όμως -δυστυχώς γι’ αυτόν- οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν μνήμη χρυσόψαρου και δεν χάφτουν τα παραμύθια του.
Ξέρουν ότι
- η κυβέρνησή του επέβαλε την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, επαναφέροντας τον απεχθή θεσμό του επιθεωρητή με ρετουσαρισμένο προσωπείο. Στόχος η κατατρομοκράτηση των εκπαιδευτικών, ο έλεγχος και της παραμικρής απόκλισης από την εφαρμογή της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η οσφυοκαμψία και η υποταγή
- η Κεραμέως ανέλαβε να προωθήσει διά ροπάλου αυτήν την επιλογή. Εσυρε επανειλημμένως τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια (τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ), με κατεπείγουσες αγωγές, επειδή αυτοί με την, σε συντριπτικά ποσοστά, συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή ακύρωναν στην πράξη τον μπαμπούλα της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης (δες εδώ και εδώ)
- το υπουργείο Παιδείας αρνείται να μονιμοποιήσει τους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το 2019, 2020 (δόκιμοι) παρότι έχει παρέλθει η διετία, που απαιτεί ο νόμος, αν πρώτα δεν περάσουν από την κρησάρα της αξιολόγησης. Στην ουσία χρησιμοποιούνται ως δούρειος ίππος για την επιβολή της αξιολόγησης
- μόνιμοι διορισμοί περίπου 25.000 έγιναν μετά από 12 χρόνια πλήρους αδιοριστίας. Οι διορισμοί ήταν σταγόνα στον ωκεανό, σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι πέρυσι εργάστηκαν στην εκπαίδευση πάνω από 45.000 αναπληρωτές. Πλην, όμως, δεν φθάνουν μόνο αυτά. Η Κεραμέως απείλησε με την επαναφορά του διαγωνισμού της ντροπής, που ακυρώνει σπουδές και πτυχία, στην περίπτωση που η κυβέρνηση των α(χ)ρίστων κερδίσει μια νέα τετραετία
- συγχωνεύτηκαν και καταργήθηκαν εκατοντάδες σχολικές μονάδες, έκλεισαν τμήματα και οι μαθητές στα μεγάλα αστικά κέντρα στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα των 25 μαθητών και άνω
- με τα πρωτόκολλα του αίσχους, που εφαρμόστηκαν στην πανδημία με τα ιδιαίτερα επιθετικά κύματα, οι εκπαιδευτικοί -αλλά και οι μαθητές και οι οικογένειές τους- έμειναν ανοχύρωτοι μπροστά στον SARS-COV-2. Ακόμη και σήμερα κανένα μέτρο στοιχειώδους προστασίας δεν εφαρμόζεται στα σχολεία
- οι μισθοί τους είναι κυριολεκτικά μισθοί πείνας (ο μισθός του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού χωρίς προϋπηρεσία είναι 737 ευρώ!), και έχουν υποστεί από τα μνημονιακά ακόμη χρόνια τεράστιες μειώσεις, ενώ η ακρίβεια πετάει στα ύψη.
Θα μπορούσε να παραθέσει κανείς και τόσα άλλα δεινά που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή ψυχοφθόρα πραγματικότητα του αστικού σχολείου, όπως π.χ. εργασιακές σχέσεις τρίμηνης διάρκειας, υποχρεωτική κάλυψη της τεράστιας ύλης ιδιαίτερων απαιτήσεων και δυσκολιών, με κόστος την κατανόηση και αφομοίωση από τους μαθητές, αύξηση διδακτικού ωραρίου χωρίς αύξηση μισθών, υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών, ακάλυπτα κενά, απλήρωτη εργασία στο σπίτι, συνεδριάσεις εκτός ωραρίου κ.λπ.
Ομως, αυτά αρκούν για να πάρουμε έστω και μια ελάχιστη «μυρωδιά» της σκληρής πραγματικότητας και να πετάξουμε στα σκουπίδια τις ψεύτικες υποσχέσεις Μητσοτάκη.
Γιούλα Γκεσούλη