Ο ήπιος κ. Στυλιανίδης, με το ίδιο θράσος όπως και οι προκάτοχοί του στο υπουργείο Παιδείας, προσπαθεί να κρύψει την πλήρη εγκατάλειψη από την Πολιτεία της δημόσιας Παιδείας.
«Το πρόβλημα, λέει, στην εκπαίδευση δεν είναι πρόβλημα πόρων, αλλά ορθολογιστικής και ανταποδοτικής διαχείρισης και αξιοποίησης πόρων, γεγονός που μας καλεί να ασκήσουμε ένα σύγχρονο management».
Η δήλωσή του αυτή, εκτός του ότι μηδενίζει τελείως τις ευθύνες των κυβερνήσεων για τις περιορισμένες δαπάνες για την Παιδεία, περιέχει και τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τα ζητήματα, φορτώνοντας νέα βάρη στις πλάτες γονιών και εργαζόμενων και την εκπαίδευση με πρόσθετα προβλήματα. Η «ορθολογιστική και ανταποδοτική διαχείριση», το σύγχρονο δηλαδή management, θα σημάνει λιγότερους διορισμούς εκπαιδευτικών, διορισμούς περισσότερων αναπληρωτών και ωρομίσθιων αντί για διορισμούς μονίμων, περισσότερες συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, περιορισμό των δαπανών για δράσεις που θεωρούνται περιττές, όπως π.χ. τμήματα ένταξης για αλλοδαπούς μαθητές και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ενισχυτική διδασκαλία, κ.λπ., μετακύληση του κόστους της εκπαίδευσης στις τσέπες των γονιών, μέσω της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων (π.χ. ευέλικτη ζώνη) και της προώθησης της αποκέντρωσης, αθρόα είσοδο επιχειρήσεων στα σχολεία, που θα αναλαμβάνουν «καινοτόμα προγράμματα» (π.χ. περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας κ.λπ.) με το αζημίωτο, κατασκευή σχολικών κτιρίων με Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, κ.ο.κ.
Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο, ο Στυλιανίδης διαβεβαιώνει ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι από την πρώτη στιγμή φρόντισε να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία και να σταλούν όλα τα βιβλία. Ομως μέχρι τις παραμονές των διακοπών των Χριστουγέννων παρέμειναν κάποιες εκατοντάδες κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, ενώ τα 4000 κενά καθηγητών καλύφθηκαν με προσλήψεις αναπληρωτών που έγιναν μόλις το τελευταίο διάστημα. Με τη σειρά τους, 20.000 εκπαιδευτικοί περιμένουν ακόμη να πληρωθούν για την εργασία που προσέφεραν πέρυσι στο πλαίσιο της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ποσό 50 εκατομ. ευρώ). Το σχετικό πρόγραμμα φέτος άρχισε με τρίμηνη καθυστέρηση, ενώ καθυστερεί και η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια.
Παρολαυτά, ο Στυλιανίδης περιδιαβαίνει ραδιοφωνικούς σταθμούς και εφημερίδες, διαλαλώντας τα μεγάλα έργα στην εκπαίδευση, όπως το «έξυπνο σχολείο» και τις Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα για την ανέγερση 130 νέων σχολικών μονάδων, με τις οποίες παραχωρείται νέα πηγή κερδών στο κεφάλαιο.








