Τα λαμόγια, που εμφανίζονται με τη μάσκα των μη κερδοσκοπικών σωματείων, τσιμπώντας ζεστό παραδάκι και από το κράτος, όταν έχουν ως πεδίο δράσης τομείς, όπως είναι το περιβάλλον, ο πολιτισμός, η αγωγή υγείας, τομείς δηλαδή που κόπτεται ότι έχει ενσωματώσει στη δημόσια εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας, έχουν πάντα ευρηματικές ιδέες να προσελκύσουν πελάτες από ένα «έτοιμο» ακροατήριο. Το ακροατήριο αυτό, δυστυχώς, είναι οι μαθητές, η νεολαία που έχει μια ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση σ’ αυτού του είδους τα θέματα. Η συμμετοχή των μαθητών γίνεται με τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας και τη συναίνεση άμυαλων ή και «πρόθυμων» εκπαιδευτικών.
Τη φορά αυτή τα ηνία κρατάει η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, που διοργάνωσε Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο –το 3ο κατά σειρά– με θέμα «Ανθρώπινες αξίες και περιβάλλον. Αλλοι πεινούν, άλλοι πετούν». Στο «συνέδριο» της πλάκας, συμμετείχαν 110 μαθητές από ιδιωτικά σχολεία, αλλά και από δημόσια σχολεία, κυρίως της περιφέρειας. Αποκλειστικός χορηγός ήταν η ALPA BANK. Δηλαδή, οι τράπεζες, οι μεγαλύτεροι τοκογλύφοι, που έχουν ξεζουμίσει τον ελληνικό λαό, το κεφάλαιο που έχει πάντα την αμέριστη βοήθεια του πολιτικού συστήματος, που στην περίοδο που οι εργαζόμενοι οδηγούνται με το κνούτο στα έσχατα σημεία της απόλυτης φτώχειας και εξαθλίωσης, αυτό στηρίζεται με νύχια και δόντια από το αστικό κράτος, έχει τώρα ευαισθησίες γι’ αυτούς τους ταλαίπωρους, νοιάζεται για το διαχωρισμό της κοινωνίας σ’ αυτούς που πεινούν και σ’ αυτούς που έχουν περίσσευμα και πετούν.
Βέβαια, οι αστοί, τα αρπαχτικά έχουν τους λόγους τους που επιδίδονται περιστασιακά σε φιλανθρωπικό και τάχαμου φιλολαϊκό έργο, συνεπικουρού-μενοι από τα πρόθυμα παπαγαλάκια των αστικών ΜΜΕ. Φτιάχνουν έτσι την προσωπική τους αγιογραφία, αλλά έχουν και οικονομικό όφελος με τις γνωστές φοροαπαλλαγές. Αλλά και το σύστημα έχει συνολικά όφελος, γιατί λουστράρει το εγκληματικό του πρόσωπο. Στο παιχνίδι μπαίνει και ο κρατικός μηχανισμός, εν προκειμένω το υπουργείο Παιδείας. Που συνάμα βρίσκει και έναν ανέξοδο τρόπο να κάνει δήθεν περιβαλλοντική, πολιτιστική κ.λπ. εκπαίδευση στα παιδιά κι έπειτα να κοκορεύεται ότι δήθεν έχει εμπλουτίσει τα αναλυτικά προγράμματα, ότι τα έχει απαλλάξει από τη μονοτονία, την παπαγαλία, κ.λπ. Το άνοιγμα του δημόσιου σχολείου στις διάφορες εταιρίες έγινε ήδη προ πολλού με την κακόφημη «ευέλικτη ζώνη». Από το παράθυρο αυτό διεισδύουν στα αναλυτικά προγράμματα διάφορα λαμόγια του είδους, καλή ώρα σαν αυτά που προαναφέραμε. Η συνέχεια θα δοθεί με τα διάφορα project, με τις ερευνητικές εργασίες, κ.λπ.
Η φάμπρικα αυτή είναι σίγουρο ότι θα συνεχιστεί και θα μεγαλώσει. Επιχειρήσεις, λαμόγια, πολιτική ηγεσία έχουν όφελος να τη συνεχίσουν, ιδιωτικοποιώντας πλευρές του δημόσιου σχολείου. Σκοπός είναι να μη βρίσκουν πρόθυμο ακροατήριο. Κι εδώ τεράστιες ευθύνες έχουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο δημόσιο. Εχουν στα χέρια τους τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και όσο περνάει από το χέρι τους πρέπει να τα προστατέψουν. Πρέπει να αντισταθούν και να μην αποδέχονται να γίνονται «γλάστρες» στα σχέδια υπουργείου Παιδείας-επιχειρήσεων, δεν πρέπει να συμπράξουν στην κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.