Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Aπό το Central Park μέχρι το Ζαγόρι, μια Γάζα δρόμος…
  • Υπουργείο Παιδείας: σκληρότητα για φοιτητές και δημόσιο πανεπιστήμιο, γαλαντoμία με νέα «δώρα» για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια
  • Zoρζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά: «Παραμένω ήρεμος, αποφασισμένος και αγωνιστής μέχρι την τελευταία μου ανάσα»
  • Σαν σήμερα 25 Ιούλη
  • Γάζα: Ο πόλεμος φθοράς γονατίζει το σιωναζιστικό στρατό
  • Διώκουν συνδικαλίστριες επειδή επεδίωξαν να συνομιλήσουν με την Αυτής Υψηλότητα Λίνα Μενδώνη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Φιέστα δημαγωγίας, ασύστολων ψευδών και ενεργοποίησης του «κοινωνικού αυτοματισμού»
Παιδεία

Φιέστα δημαγωγίας, ασύστολων ψευδών και ενεργοποίησης του «κοινωνικού αυτοματισμού»

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr29 Ιούν 2021, 22:17

Με μια φιέστα μπροστά σε επιλεγμένο ακροατήριο, Μητσοτάκης και Κεραμέως, παρουσίασαν χθες στο 1ο Γενικό Λύκειο Αγ. Δημητρίου («στρογγυλό» σχολείο) το όραμά τους για το «αναβαθμισμένο» σχολείο.

Μπόλικη δημαγωγία, ασύστολα ψεύδη και προσπάθεια ενεργοποίησης του «κοινωνικού αυτοματισμού» ενάντια στους εκπαιδευτικούς που δεν θέλουν την αξιολόγηση, γιατί είναι κολλημένοι σε «προκαταλήψεις» και «κρύβονται μέσα σε κούφια συνθήματα», ήταν τα χαρακτηριστικά της φιέστας, που δεν πρόσθεσε καμιά επιπλέον πληροφόρηση σε σχέση με το νομοσχέδιο και με όσα έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας.

Με κάλπικα «στολίδια», τα οποία εδώ και δυο μέρες παρουσιάζουν τα παπαγαλάκια των Μέσων παραπληροφόρησης, επιδιώκεται να αποσιωπηθεί ο πυρήνας του νομοσχέδιου, που είναι η επιστροφή του επιθεωρητισμού (αξιολόγηση) και η κακόφημη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, δηλαδή η ταξική κατηγοριοποίηση των δημόσιων σχολείων και η ιδιωτικοοικονομική τους λειτουργία για την αποκόμιση πόρων, με παράλληλη απεμπλοκή του αστικού κράτους από την υποχρέωσή του να ενισχύει τη δημόσια εκπαίδευση με όλη την απαραίτητη χρηματοδότηση.

Και αυτά τα «στολίδια» είναι π.χ. οι «σύγχρονες δεξιότητες» με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, το «πολλαπλό βιβλίο», η δυνατότητα των εκπαιδευτικών να οργανώνουν την τετραμηνιαία αξιολόγηση των μαθητών. Πρόκειται

  • Για τον αυστηρό προσανατολισμό στις δεξιότητες (soft skills), που απαιτεί η καπιταλιστική αγορά εργασίας, την υποχώρηση των όποιων ψηγμάτων γενικής μόρφωσης και την υποχρεωτική εφαρμογή των παλιών «καινοτόμων προγραμμάτων», εμπλουτισμένων με κάποιες νέες θεματικές ενότητες -π.χ. διατροφή, οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, περιβάλλον, πολιτιστική κληρονομιά, ανθρώπινα δικαιώματα, επιχειρηματικότητα, κ.λπ.- και των «δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης» (εργαστήρια δεξιοτήτων, αγγλικά στο νηπιαγωγείο), που θα χρησιμεύσουν επίσης ως κριτήρια αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.
  • Για τη διάσπαση του ενιαίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανάλογα με τις ξεχωριστές «ανάγκες» των μαθητών, των σχολείων και των περιοχών, που σε συνδυασμό με το ότι «όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή» και με την «επαναχρησιμοποίηση των διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» θα ανοίξει το δρόμο για την κατάργηση των δωρεάν βιβλίων (πολλαπλό βιβλίο)
  • Για την ψευδαίσθηση ελευθερίας επιλογής μεθόδων της τετράμηνης αξιολόγησης των μαθητών (π.χ. ωριαία διαγωνίσματα, τεστ, εκπόνηση εργασιών, παρουσίαση του μαθήματος από τον μαθητή) όταν το κύριο είναι αυτή καθαυτή η αξιολόγησή τους, δηλαδή οι τεχνικές εφαρμογής ταξικών φραγμών που πλήττουν με ιδιαίτερη σκληρότητα τα παιδιά των φτωχολαϊκών στρωμάτων.

Θεωρούμε θράσος αυτήν την «ριζοσπαστική» τάχαμου «ανάσα ελευθερίας», όταν το υπουργείο Παιδείας έχει νομοθετήσει την Τράπεζα Θεμάτων στη Δευτεροβάθμια και έχει ανακοινώσει ότι «σκέπτεται» την καθιέρωση στο Δημοτικό Σχολείο ενός είδους γραπτής αξιολόγησης των μαθητών στις τρεις τελευταίες τάξεις, καθώς και έλεγχο-αξιολόγηση εκείνων των εκπαιδευτικών που οι προφορικές βαθμολογίες που έβαλαν στους μαθητές θα απέχουν σημαντικά από τις βαθμολογίες που θα πετυχαίνουν οι εξεταζόμενοι στις γραπτές εξετάσεις.

Ασύστολα ψεύδη και «κοινωνικός αυτοματισμός»

Μητσοτάκης και Κεραμέως ισχυρίστηκαν με θράσος ότι προωθούν τις ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά και την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση μέσω της γενίκευσης του διετούς υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου, της καθιέρωσης των Αγγλικών από το Νηπιαγωγείο, της «επιτυχίας» της τηλεκπαίδευσης στη διάρκεια της πανδημίας, που κάλυψε όλα «τα κενά στην ύλη» ενώ προσφέρει «νέες δυνατότητες», της τροφοδοσίας των σχολείων με τον απαραίτητο εξοπλισμό για την εφαρμογή της και τις «εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική», μέσα από την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς όμως ξέρουν πως

  • Εχουν νομοθετηθεί άπειροι ταξικοί φραγμοί που καταστρέφουν τα όνειρα για μόρφωση και σπουδές μέχρι και την τελευταία εκπαιδευτική βαθμίδα, το Πανεπιστήμιο. Αυξήθηκαν τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο και ο βαθμός δυσκολίας για την προαγωγή από τάξη σε τάξη και για την απόκτηση του απολυτήριου. Θεσμοθετήθηκαν οι διετείς Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης για τους απόφοιτους Γυμνασίου, που νομιμοποίησαν και επεξέτειναν την παιδική εργασία, ενώ η επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση παραδόθηκε στους καπιταλιστές και τις ανάγκες της αγοράς.

Μετά την Τράπεζα Θεμάτων επιβλήθηκε μια νέα πολύ αποτελεσματική λαιμητόμος της τάσης της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές: η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που σε συνδυασμό με τον κλειστό αριθμό εισακτέων που βαίνει συνεχώς μειούμενος, θα αφήσει εκτός ΑΕΙ δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους.

Αρκεί κανείς να δει το θεσμό των Προτύπων σχολείων, τα οποία μάλιστα διπλασιάστηκαν (οι μαθητές σε αυτά εισάγονται με εξετάσεις και οι εκπαιδευτικοί τους οφείλουν να έχουν αυξημένα προσόντα) για να διαπιστώσει το ψέμα της ισότιμης πρόσβασης για όλους, της κυβέρνησης των α(χ)ρίστων.

Εκεί, όμως, που η υποκρισία προκαλεί οργή είναι η αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων των απόφοιτων των κολλεγίων, η οποία τα κατέστησε ουσιαστικά ισότιμα με τα Πανεπιστήμια. Και ενώ στο δημόσιο Πανεπιστήμιο ιδρώνει για να μπει κανείς -εάν και εφόσον κατορθώσει να φθάσει στις πύλες του- στα κολλέγια το μόνο «προσόν» που απαιτείται είναι η δυνατότητα της «τσέπης» των γονιών.

  • Το δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο εάν και όταν εφαρμοστεί σε όλους τους Δήμους της χώρας -ειδικά τους μεγάλους, στους οποίους δεν υπήρξε μέχρι τώρα η πρόβλεψη για τις απαραίτητες υποδομές και το πρόβλημα με τα προνήπια είναι τεράστιο ειδικά στις λαϊκές γειτονιές- θα στεγαστεί σε κοντέινερ, μαγαζιά και γενικά ακατάλληλες κτιριακές υποδομές, αφού δεν έχουμε δει να υλοποιείται κανένα «μεγαλεπήβολο» ή σοβαρό σχέδιο σχολικής στέγης. Εκτός αυτού δεν υπάρχει καμιά μέριμνα για μόνιμο διορισμό του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ ακόμη και αυτή η ανεπαρκέστατη προκήρυξη για 5.250 διορισμούς εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ακόμη καρκινοβατεί και δεν υπάρχει επ’ αυτής καμιά πληροφόρηση.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο τους μάραναν θα πει κανείς. Οπως και δικαίως θα αναρωτηθεί γιατί μετά από 12 χρόνια φοίτησης σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο οι μαθητές δεν έχουν κατορθώσει να κατακτήσουν έστω μια ξένη γλώσσα (τα Αγγλικά). Ενώ τώρα θα λυθεί τάχα το πρόβλημα -που οφείλεται στο πρόγραμμα σπουδών, τα σχολικά εγχειρίδια και το ωρολόγιο πρόγραμμα- με την έναρξη της ενασχόλησης με αυτό το γνωστικό αντικείμενο από το Νηπιαγωγείο.

Και βέβαια υπάρχει και η ουσία πέρα από τη βιτρίνα που θέλει να φτιάξει η Κεραμέως μιμούμενη τα ιδιωτικά σχολεία. Είναι η σύγχυση που θα δημιουργηθεί στα νήπια, όταν αυτά δεν έχουν κατακτήσει ακόμη τη μητρική τους γλώσσα, και εισάγεται ο κατακερματισμός των διδακτικών αντικειμένων και η πολυπρόσωπη παρουσία εκπαιδευτικών.

  • Η τηλεκπαίδευση εκτόξευσε τους ταξικούς φραγμούς και υπέσκαψε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Δημιούργησε περιορισμούς στη δυνατότητα συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς πολλοί μαθητές δεν διέθεταν τον προαπαιτούμενο εξοπλισμό και υποδομές δικτύου, συναρτώντας τη συμμετοχή στην εκπαίδευση με το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των οικογενειών. Πέταξε εντελώς απέξω τα προσφυγόπουλα και τα παιδιά των περιθωριοποιημένων κοινωνικά ομάδων, υποχρέωσε τους εκπαιδευτικούς σε υπερωριακή μη αμοιβόμενη εργασία, σε επιπλέον έξοδα για την κάλυψη των αναγκών, κ.λπ. Για να μη μιλήσουμε για το ανέκδοτο των voucher των 200 ευρώ για αγορά τάμπλετ σε τελείους ανήμπορους οικονομικά μαθητές και το σκάνδαλο της Cisco, που κονόμησε χοντρά από αυτήν την ιστορία.

Το χαρακτηριστικό είναι πως ο Μητσοτάκης επιβεβαίωσε τους φόβους που είχαν διατυπωθεί εδώ και καιρό. Πως η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει, καλύπτοντας στο μέλλον τα κενά σε ειδικότητες κυρίως εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές: «Ανακαλύψαμε με αυτόν τον τρόπο και νέες δυνατότητες που μπορεί η τεχνολογία να μας δώσει... Αλλά μιλάμε, πρωτίστως, για τον τεχνολογικό εξοπλισμό, ο οποίος θα δώσει τις δυνατότητες, όπως το ακούσαμε χαρακτηριστικά στο βίντεο το οποίο προηγήθηκε, στους δασκάλους και στους καθηγητές σας, να έχουν πρόσβαση στα πιο σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, διαδραστικούς πίνακες, γρήγορο διαδίκτυο, online βάσεις δεδομένων, ώστε να μπορούμε να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στις ανάγκες των καιρών».

Εκεί, όμως, που ο Μητσοτάκης πέταξε κάθε προσωπείο και έδωσε με σαφήνεια το περιεχόμενο της ταξικής Παιδείας που οραματίζεται είναι όταν δήλωσε κυνικά ότι το Πανεπιστήμιο δεν είναι για όλους: «Και, ναι, θα πρέπει να το πούμε ξεκάθαρα. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι κατ’ ανάγκη στο Πανεπιστήμιο». Για τα παιδιά του κατώτερου Θεού υπάρχουν οι «επαγγελματικές διαδρομές», δηλαδή η γρήγορη εγκατάλειψη του σχολείου, οι διετείς επαγγελματικές σχολές, η φοίτηση στα ΙΕΚ, η απάτη της «διά βίου μάθησης», που υποκρύπτει την εργασιακή ανασφάλεια, το πέταγμα στην ανεργία (περιοδικό ή και μακροχρόνιο) και την καταφυγή σε «μαγαζιά» κατάρτισης με την ελπίδα εξεύρεσης νέας εργασίας. Αλλωστε, ο Μητσοτάκης το είπε καθαρά: «Η αγορά εργασίας συνέχεια αλλάζει και αυτή η σειρά των πραγμάτων, έτσι όπως τουλάχιστον αφορούσε τους γονείς μας: σπουδάζεις κάτι, έχεις μια δουλειά για μια ζωή και τελικά μετά παίρνεις τη σύνταξή σου, είναι κάτι το οποίο, δυστυχώς ή ευτυχώς, ανάλογα από το πώς θα το δει κανείς στη σημερινή εποχή, δεν ισχύει πια».

Τέλος, με απύθμενο θράσος, προσπάθησε να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό των μαθητών και γονιών ενάντια στους εκπαιδευτικούς που μάχονται την αξιολόγηση και εκείνη τη στιγμή διαδήλωναν έξω από το σχολείο που γινόταν η φιέστα.

Είπε, εν ολίγοις, πως αυτοί-οι εκπαιδευτικοί- που δέχονται να αξιολογούν τους μαθητές τους, που κρατούν την σπάθα πάνω από τα κεφάλια τους, ταυτόχρονα θέλουν να βγάλουν τον εαυτό τους έξω από τη διαδικασία της αξιολόγησης.

Καταρχάς να πούμε πως η αξιολόγηση των μαθητών δεν αποφασίζεται από τους δασκάλους τους, αλλά επιβάλλεται με νόμους από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο μάλιστα συνεχώς την ενισχύει με νέα μέτρα, όπως είπαμε παραπάνω, για να τους αποκαρδιώσει και να ματαιώσει τις ελπίδες για σπουδές σε ανώτερες βαθμίδες. Ο εκπαιδευτικός, ως δημόσιος υπάλληλος, δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Εκείνο που μπορεί να κάνει -και το κάνουν κατά κανόνα οι εκπαιδευτικοί που έχουν κοινωνικές και παιδαγωγικές ευαισθησίες- είναι να απαλύνει κατά το δυνατόν τη σκληρότητα αυτών των αξιολογικών κρίσεων, να τονώνει, ενισχύει και επιβραβεύει την προσπάθεια των μαθητών του και να τους στηρίζει και εμψυχώνει με την κατάλληλη παιδαγωγική συμπεριφορά, με τη στάση ζωής του και με ατέρμονες συζητήσεις μαζί τους για την αξία αυτής καθαυτής της μόρφωσης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και για μια αγωνιστική στάση στη ζωή που οδηγεί το άτομο στο να μην παραιτείται από τα όνειρά του.

Οι μαθητές πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως δεν είναι προς το συμφέρον τους οι φοβισμένοι και υποταγμένοι εκπαιδευτικοί. Γιατί αυτοί είναι που θα ξεσπούν με ιδιαίτερη μανία πάνω στα κεφάλια τους, προσπαθώντας να εφαρμόσουν τις μαθητοκτόνες εντολές του υπουργείου Παιδείας.

Θέλοντας να εκμαιεύσει τη συναίνεση των μαθητών, ώστε αυτοί να συστρατευθούν μαζί του στο βρόμικο παιχνίδι του, ο Κούλης, είπε πως η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική, πως δεν θα απολυθεί κανείς και πως μόνος στόχος είναι η βελτίωση των εκπαιδευτικών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μπορεί ο λύκος να φόρεσε για την περίσταση την προβιά του αρνιού, όμως στην κοινωνία δεν υπάρχουν μόνο ηθελημένα αμνήμονες. Και αυτοί πρέπει να εξηγήσουν στα παιδιά τους πως αυτός, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μέσα σε μια νύκτα έβαλε λουκέτο σε δεκάδες τομείς-ειδικότητες των ΕΠΑΛ και έθεσε σε διαθεσιμότητα με την προοπτική της απόλυσης 2.500 εκπαιδευτικούς και επέβαλε το «μαύρο» στην ΕΡΤ με χιλιάδες απολυμένους εργαζόμενους. Είναι επίσης αυτός που προέβλεψε ποσοστώσεις στην αξιολόγηση των δημόσιων υπάλληλων, προεξοφλώντας δεδομένο αριθμό απολυμένων.

Το σχολείο είναι ισχυρός μηχανισμός αναπαραγωγής των κεφαλαιοκρατικών σχέσεων στην παραγωγή και ιδεολογικός μηχανισμός του αστικού κράτους, γι’ αυτό αυτοί που θα σφαγιάζονται κάθε φορά, μέσω της αξιολόγησης, είναι οι εκπαιδευτικοί που δεν γίνονται οσφυοκάμπτες, αυτοί που αντιστέκονται στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, αυτοί που πασχίζουν υπερπηδώντας χίλια δυο εμπόδια να φωτίσουν με αλήθειες και γνώση τα μυαλά των παιδιών. Γι’ αυτό η αξιολόγηση στον καπιταλισμό θα είναι πάντα τιμωρητική, ακόμα και γι’ αυτούς που προσκυνούν, αφού νοθεύει την ελεύθερη βούληση και κατακρεουργεί την προσωπικότητα.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΓιατί σιωπούν ΕΙΝΑΠ και ΟΕΝΓΕ;
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 30 Ιούνη

Σχετικά Αρθρα

Υπουργείο Παιδείας: σκληρότητα για φοιτητές και δημόσιο πανεπιστήμιο, γαλαντoμία με νέα «δώρα» για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

Παιδεία 25 Ιούλ 2025, 13:02

Οργή φοιτητών και πανεπιστημιακών για τη γκεμπελική κυβερνητική προπαγάνδα που παρουσιάζει τα πανεπιστήμια ως άντρα εγκληματικότητας

Ολοκληρώθηκε η «διαβούλευση» του πολυνομοσχέδιου-σκούπα

Παιδεία 23 Ιούλ 2025, 17:37

Ιδιωτικά σχολεία: Συνθήκες εργασιακής εξόντωσης και ηθικής απαξίωσης των εκπαιδευτικών

Εργατικά 23 Ιούλ 2025, 12:27

Μαθητές με κλήρωση – Οι υπόλοιποι δοκιμάστε αλλιώς την τύχη σας!

Παιδεία 21 Ιούλ 2025, 19:38

Oι σιωνιστές καθορίζουν και το περιεχόμενο των ελληνικών σχολικών βιβλίων!

ΥΠΑΙΘΑ: Η ιστορική αναφορά στην Ιντιφάντα αφαιρέθηκε μετά από «εντέλλεσθε» του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου

Παιδεία 18 Ιούλ 2025, 06:39

Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας για το Νέο Πειθαρχικό Δίκαιο

Εργατικά 16 Ιούλ 2025, 14:22
Ροή Ειδήσεων
Κόντρες

Aπό το Central Park μέχρι το Ζαγόρι, μια Γάζα δρόμος…

25 Ιούλ 2025, 14:00
Παιδεία

Υπουργείο Παιδείας: σκληρότητα για φοιτητές και δημόσιο πανεπιστήμιο, γαλαντoμία με νέα «δώρα» για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

25 Ιούλ 2025, 13:02
Διεθνή

Zoρζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά: «Παραμένω ήρεμος, αποφασισμένος και αγωνιστής μέχρι την τελευταία μου ανάσα»

«Πετάει» προς Βηρυτό ο επαναστάτης κομμουνιστής πολιτικός κρατούμενος

25 Ιούλ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Ιούλη

25 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Ο πόλεμος φθοράς γονατίζει το σιωναζιστικό στρατό

24 Ιούλ 2025, 21:05
Εργατικά

Διώκουν συνδικαλίστριες επειδή επεδίωξαν να συνομιλήσουν με την Αυτής Υψηλότητα Λίνα Μενδώνη

Την πρόεδρο και μία εργαζόμενη του Πανελλήνιου Σωματείου Εκτακτου Προσωπικού Υπουργείου Πολιτισμού, που ήθελαν να εκθέσουν τα αιτήματα του κλάδου

24 Ιούλ 2025, 20:13
Κόντρες

Οι σιωναζιστές χειρότεροι από το Κτήνος

24 Ιούλ 2025, 19:02
Διεθνή

Ανυποχώρητη η Χαμάς στις διαπραγματεύσεις για κατάπαυση πυρός στη Γάζα

Η Παλαιστινιακή Αντίσταση παρέδωσε την απάντησή της στους σιωναζιστές και τους αμερικάνους ιμπεριαλιστές

24 Ιούλ 2025, 13:45
Αγροτικά

Η ευλογιά καλπάζει και ο Τσιάρας (με τον Κέλλα και παρατρεχάμενους) κάνει φιέστες προπαγάνδας

24 Ιούλ 2025, 12:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Ιούλη

24 Ιούλ 2025, 00:01
Κόντρες

Ο Θάνος της σφαλιάρας

23 Ιούλ 2025, 19:51
Πολιτική

Στο κενό θα πέσουν οι κυβερνητικές απειλές για καταστολή στο αντι-σιωνιστικό κίνημα

23 Ιούλ 2025, 18:31
Παιδεία

Οργή φοιτητών και πανεπιστημιακών για τη γκεμπελική κυβερνητική προπαγάνδα που παρουσιάζει τα πανεπιστήμια ως άντρα εγκληματικότητας

Ολοκληρώθηκε η «διαβούλευση» του πολυνομοσχέδιου-σκούπα

23 Ιούλ 2025, 17:37
Καταστολή

Από τη δαιμονοποίηση στην ποινικοποίηση: Οταν το άσυλο μετατρέπεται σε έγκλημα

23 Ιούλ 2025, 17:32
Διεθνή

Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι της Γάζας αντιμέτωποι με τον λιμό

23 Ιούλ 2025, 17:10
Πολιτική

Oλοι-ες στην αντισιωνιστική συγκέντρωση την Παρασκευή 25/7 στις 20:00 στο Μοναστηράκι

Κάλεσμα της Δικτύωσης Αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

23 Ιούλ 2025, 12:49
Εργατικά

Ιδιωτικά σχολεία: Συνθήκες εργασιακής εξόντωσης και ηθικής απαξίωσης των εκπαιδευτικών

23 Ιούλ 2025, 12:27
Αγροτικά

Ιδού η εγκληματική οργάνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ (ντοκουμέντα)

Μονόδρομος η καταδίκη κατά το κατηγορητήριο των εφτά μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

23 Ιούλ 2025, 11:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Ιούλη

23 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Σύρος: «Ξύδι, ξύδι και καλό ταξίδι» – Εφυγε το κρουαζιερόπλοιο, χωρίς να κατεβάσει τους σιωνιστές τουρίστες

22 Ιούλ 2025, 18:50
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Ιούλη

Ολλανδία: Ημέρα ανεξαρτησίας.

Τυνησία: Ημέρα δημοκρατίας (1957).

1917: Καταδικάζεται σε θάνατο η κατάσκοπος της Γερμανίας Μάτα Χάρι.

1929: Ψηφίζεται ο Ν.4299 γνωστός ως “ιδιώνυμο“.

1934: Ναζί δολοφονούν τον αυστριακό καγκελάριο Ενγκελμπερτ Ντόλφους.

1944: Δολοφονείται από δωσίλογους ασφαλίτες μετά από φριχτά βασανιστήρια η Ηλέκτρα Αποστόλου.

1949: 24 έμποροι και βιομήχανοι συλλαμβάνονται ως ενισχυτές του ΚΚΕ.

1995: Βομβιστική επίθεση σημειώνεται στο μετρό του Παρισιού, επτά νεκροί και ογδόντα τραυματίες.

2000: Δολοφονείται 22χρονος πρόσφυγας από αξιωματικό του στρατού στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

2002: Συλλαμβάνεται ο Πάτροκλος Τσελέντης για συμμετοχή στη 17Ν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή ένδειξη που να με αφορά. Δεν υπάρχει υπουργική απόφαση με την υπογραφή μου. Δεν υπάρχει ούτε email, ούτε μήνυμα, ούτε τηλεφωνική επικοινωνία που να αποδεικνύει παρέμβασή μου. Aρα, δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνιστούν ποινικό αδίκημα. Το να ζητήσεις από έναν υφιστάμενό σου την παραίτησή του δεν συνιστά ποινικό αδίκημα. Ο κ. Σημανδράκος είχε θητεία περίπου ενός έτους στον ΟΠΕΚΕΠΕ πριν αναλάβω εγώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας υπήρξαν σωρεία προβληματικών αποφάσεων και κακών διοικητικών πρωτοβουλιών. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικές Αρχές διεξάγουν έρευνα για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν. Η πρόθεσή μου ήταν ξεκάθαρη: να ελεγχθούν όλα αυστηρά. Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα — ούτε ο κ. Βορίδης. Το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διαχρονικό. Αν κάποιοι τρίτοι επικαλούνται το όνομά μου, δεν με εμπλέκει αυτό. Αρκετά με τη στοχοποίηση της Κρήτης. Δεν είναι η Κρήτη οι 5, 10 ή 15 παραβατικοί που μπορεί να υπάρχουν. Εκπλήσσομαι που ο κ. Ανδρουλάκης, προσπαθώντας να καλύψει την πολιτική του ανεπάρκεια, στοχοποιεί την Κρήτη. Το ΠΑΣΟΚ διοικούσε τη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου ίδρυσης και λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αν θέλουμε να ερευνήσουμε πραγματικά τι συνέβη, ας γίνει εξεταστική επιτροπή σε βάθος χρόνου. Oχι άλλη υποκρισία. Oχι άλλη πολιτική εκμετάλλευση.

Λευτέρης Αυγενάκης (σε Οικονόμου-Παυλόπουλο, ΣΚΑΪ)

(Να ρωτήσουμε: ο Φραπές, ο Χασάπης, ο Γρύλλος και μερικά ακόμα λεβεντόπαιδα που -όπως προκύπτει από τη δικογραφία- πίνουν νερό στ’ όνομά του είναι «παραβατικοί», οι οποίοι ανακάτευαν το όνομά του για να τον εκθέσουν; Πώς ήξεραν ότι τα τηλέφωνά τους παρακολουθούνται και μιλούσαν έτσι για να εκθέσουν αυτόν τον αδάμαντα της πολιτικής; Οταν τρωγόπινε μ’ αυτά τα καλόπαιδα δεν ήξερε τι κάνουν; Με το ποου σιγουρεύτηκε ότι ο Μητσοτάκης θάβει την ποινική πλευρά του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, ο Αυγενάκης έτρεξε στο προστατευμένο περιβάλλον του ΣΚΑΪ και άρχισε να μας φτύνει κατάμουτρα. Να μας λέει ότι η γίδα στην πλάτη του δεν είναι κλεψιμαίικη, αλλά ήταν άρρωστη η κακομοίρα και την πήρε για να την πάει στον κτηνίατρο. Και κάνει σπέκουλα με την Κρήτη, προσπαθώντας να «δέσει» την εκλογική του πελατεία, εκθέτοντας ταυτόχρονα τον Ανδρουλάκη. Σε μια αθλια λογική συμψηφισμού και συγκάλυψης, που πρέπει να εξοργίσει κάθε έντιμο άνθρωπο σ’ αυτή τη χώρα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo