Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 12 Νοέμβρη
  • Επέτειος μιας σπουδαίας αντιστασιακής επιχείρησης
  • Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη
  • Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ
  • Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου
  • Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Φαινομενική… ευελιξία
Παιδεία

Φαινομενική… ευελιξία

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr24 Σεπ 2005, 00:00
Αφορμή για το σημείωμα αυτό αποτέλεσε η αιφνιδιαστική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την οποία από φέτος όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να εφαρμόσουν το πρόγραμμα της «ευέλικτης ζώνης».
 
Το γεγονός αυτό προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών.
 
Υπάρχουν αντιδράσεις που προέρχονται από μερίδα των εκπαιδευτικών και έχουν να κάνουν με την εναντίωση σε κάθε τι καινούργιο και άγνωστο, την άρνηση κάθε πειραματισμού και εμμονή στην πεπατημένη. Οι αντιδράσεις αυτές είναι υπαρκτές στο σχολείο και δεν προέρχονται μόνο από το γεγονός ότι «ξεβολεύουν» και δημιουργούν πρόσθετες ανάγκες για παραπάνω έρευνα και δουλειά στο αντικείμενο της δουλειάς.
 
Είναι δε και σε ένα βαθμό δικαιολογημένες, γιατί ο εκπαιδευτικός ουδέποτε αισθάνθηκε ως τώρα ότι υποστηρίχθηκε από την πολιτεία, μορφωτικά, επαγγελματικά και οικονομικά. Αντίθετα, νιώθει να μαραζώνει, εγκλωβισμένος στην ίδια μίζερη καθημερινότητα, με τις ίδιες αναλλοίωτες γνώσεις των βασικών σπουδών του, εγκαταλελειμμένος στην τύχη του, θύτης και ταυτόχρονα θύμα των κατά καιρούς «εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων», που οδήγησαν το σχολείο και αυτόν σε όλο και μεγαλύτερη απαξία.
 
Από την άλλη βλέπει τα περίφημα «καινοτόμα προγράμματα» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του υπουργείου Παιδείας να χρησιμοποιούνται από συναδέλφους, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, εμπνευστές και τα ρέστα, για ατομική προβολή και ανέλιξη στην ιεραρχία, εν είδει διαπιστευτηρίων προς το υπουργείο Παιδείας και για απομύζηση κονδυλίων.
 
Αντιδράσεις όμως υπήρξαν και από εκείνους τους εκπαιδευτικούς που δε βολεύονται στο βαρύ ίσκιο του σχολείου, που αναζητούν χαραμάδες να φωτίσουν τις σκοτεινές του αίθουσες.
 
Τι είναι, λοιπόν, αυτή η περίφημη «ευέλικτη ζώνη»;
 
Σύμφωνα με το ΠΙ είναι η καθιέρωση, μέσα στο πρωινό πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου, μιας χρονικής ζώνης, δίωρης τουλάχιστον διάρκειας την εβδομάδα (οι ώρες ποικίλουν από τάξη σε τάξη), κατά την οποία δεν διδάσκεται διακριτό διδακτικό αντικείμενο, αλλά πραγματοποιείται η επεξεργασία ενός θέματος, το οποίο επέλεξε η τάξη μαζί με το δάσκαλο. Οι μαθητές καλούνται να εμπλακούν σε μια σειρά μαθησιακές δραστηριότητες, στη βάση της προβληματικής της διαθεματικής προσέγγισης, ενώ στόχος υποτίθεται πως είναι η σφαιρική προσέγγιση της γνώσης και όχι ο κατακερματισμός, η κατάκτηση της γνώσης μέσα από τη βιωματική διδασκαλία, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η ανακάλυψη και ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας μεταξύ τους, η διευκόλυνση της κοινωνικής τους ένταξης.
 
Τα παραπάνω φυσικά ακούγονται πολύ ελκυστικά. Ας ψάξουμε όμως κάτω απ’ τις όμορφες διατυπώσεις.
 
Οπως είναι αντιληπτό, η πραγματοποίηση του προγράμματος απαιτεί ένα ευρύ δίκτυο πηγών πληροφόρησης, απ’ όπου οι μαθητές θα αντλούν στοιχεία και γνώσεις, τα οποία στη συνέχεια θα κληθούν να επεξεργαστούν.
 
Απαιτούν βιβλιοθήκες στα σχολεία, οπτικοακουστικό λεξικό, αλλά και κατάλληλη υποδομή για τον πειραματικό έλεγχο και την εξαγωγή των συμπερασμάτων.
 
Απαιτούν επισκέψεις σε χώρους ενδιαφέροντος, συνδεδεμένους με το θέμα που επέλεξαν, επαφές και συζητήσεις με πιθανούς ειδικούς γνώστες, κ.λπ.
 
Ολα αυτά όμως όχι μόνο δεν υπάρχουν στα σχολεία, αλλά απαιτούν και πρόσθετη χρηματοδότηση, η οποία φυσικά δε μπορεί να γίνει από την τσέπη των γονιών.
 
Η ως τώρα πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος της «ευέλικτης ζώνης» οδήγησε στην πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση γονιών και εκπαιδευτικών, ενώ υπήρξαν και σχολεία που κατέφυγαν στις λύσεις των «χορηγών», οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα όχι γιατί εμφορούνται από ευγενή αισθήματα, αλλά γιατί υπήρξε γι’ αυτούς ίδιον όφελος. Η «ευέλικτη ζώνη» δηλαδή, η οποία γίνεται υποτίθεται για το καλό και την αναζωογόνηση της εκπαίδευσης, έμπασε με τη σειρά της το πνεύμα της ιδιωτικοποίησης στη δημόσια Παιδεία.
 
Αλλά δεν είναι μόνο η υλικοτεχνική υποδομή που είναι ανύπαρκτη στο σχολείο, η απουσία γενναίας κρατικής χρηματοδότησης, τα άθλια σχολεία, η διπλοβάρδια και τα πολυπληθή τμήματα στα αστικά κέντρα, εμπόδια για την εφαρμογή της «ευέλικτης ζώνης». Είναι και η άγνοια των εκπαιδευτικών, η ανυπαρξία ουσιαστικής και σε βάθος ενημέρωσης και επιμόρφωσής τους.
 
Είναι τελικά -και αυτό πρέπει να λεχθεί χωρίς ενδοιασμούς- και η πραγματική αύξηση του μισθού των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς μόνο απ’ τη δουλειά τους και να μην κατατρώγονται απ’ το άγχος του επιούσιου, που αποτελεί βαρίδι και ανασταλτικό παράγοντα για κάθε περαιτέρω σκέψη και δραστηριότητα.
 
Πέρα όμως από όλα αυτά, που βεβαίως δεν είναι καθόλου αμελητέα, υπάρχουν και τα ουσιαστικά ζητήματα:
 
Είναι η όλη δομή και λειτουργία του σχολείου που διατηρείται αναλλοίωτη. Που κατακερματίζει τη γνώση ή προσφέρει πληθώρα ασύνδετων μεταξύ τους πληροφοριών, πολλές φορές άχρηστων και αναχρονιστικών, με τα κλειστά αναλυτικά προγράμματα, τα αυστηρά οροθετημένα διδακτικά αντικείμενα, την απουσία έρευνας, παρατήρησης και πειράματος. Που πνίγει τις κλίσεις και τα χαρίσματα των παιδιών, που προωθεί την αποστήθιση και τις διακρίσεις μεταξύ των μαθητών, που δε συγχωρεί το λάθος, που ενισχύει τον ατομισμό και όχι το ομαδικό πνεύμα. Που έχει σαν επιστέγασμά της τις συνεχείς αξιολογικές κρίσεις και εξετάσεις, που διαχωρίζουν τα πρόβατα από τα ερίφια. Και εδώ θα πρέπει να δούμε τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δεν μπορεί να διατείνεσαι ότι θέλεις την ολιστική προσέγγιση της γνώσης και την ανάπτυξη της κριτικής στάσης και σκέψης και να ακυρώνεις αυτή τη διαδικασία -την οποία υποτίθεται ότι ξεκινάς από το Νηπιαγωγείο- με τις εξετάσεις στο Γυμνάσιο ή ακόμα χειρότερα με εξετάσεις που σκοπεύεις να βάλεις στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού (κυβερνητικό πρόγραμμα ΝΔ για την Παιδεία).
 
Είναι κοντολογίς ο ίδιος ο σκοπός της εκπαίδευσης και της αγωγής, που είναι η διάπλαση «μερικών ανθρώπων» και όχι ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, ώστε να εξυπηρετούνται στη συνέχεια οι ανάγκες της καπιταλιστικής παραγωγής, που ακυρώνει κάθε θετική σκέψη για μια ουσιαστική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων, του περιεχομένου και της διαδικασίας της μόρφωσης.
 
Το υποκριτικό ενδιαφέρον των ιθυνόντων για την προώθηση του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος, της κριτικής σκέψης και στάσης, της ολόπλευρης μόρφωσης κ.λπ., φαίνεται και από την πρόσφατη συμφωνία των υπουργών Σιούφα και Μ. Γιαννάκου για τη διεξαγωγή πανελλήνιου διαγωνισμού, με θέμα την «ανταγωνιστικότητα», ώστε να «ευαισθητοποιηθούν και εξοικειωθούν τα παιδιά με τις έννοιες της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας, της συνεργασίας και της άμιλλας» και «να δημιουργηθεί στη νεολαία σχετική νοοτροπία και κλίμα ευνοϊκό για την ενίσχυση της οικονομίας».
Ανθρώπους ποτισμένους με τη νέα Μεγάλη Ιδέα του έθνους, την «ανταγωνιστικότητα», την αποδοχή δηλαδή της έντασης του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης (χειρότερη μισθοί, ασφάλιση και όροι εργασίας) θέλουν να φτιάξουν και όχι σκεπτόμενες προσωπικότητες.
 
Το συμπέρασμα που βγαίνει έπειτα από όλα αυτά είναι ότι η «ευέλικτη ζώνη» δεν είναι παρά κάποιες επιτηδευμένες πολύχρωμες πινελιές στο γκρίζο τοπίο του σχολείου.
 
Είναι το άλλοθι -και μάλιστα η γενίκευση της εφαρμογής της- για το διαρκές χάλι της εκπαίδευσης. Ειδικά φέτος που οι καταγγελίες για τους ελάχιστους διορισμούς, τα 19.500 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, την εξευτελιστική χρηματοδότηση, δίνουν και παίρνουν.
 
Ενώ είναι σίγουρο ότι η εφαρμογή της από τις σχολικές μονάδες, θα αποτελέσει κριτήριο στη συνέχεια για την αξιολόγησή τους. Αυτό προβλέπεται άλλωστε και από το νόμο για την αξιολόγηση (εφαρμογή «καινοτόμων προγραμμάτων») και εξηγεί και τα φαινόμενα διοικητισμού και επιμονής για την εφαρμογή της από τους σχολικούς συμβούλους.
 
Για την ιστορία -και όχι μόνο- αναφέρουμε ότι το πρόγραμμα της «ευέλικτης ζώνης» ξεκίνησε από την προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ στην εκπνοή της θητείας της, με το χαρακτήρα της τρίχρονης πιλοτικής εφαρμογής. Η νέα ηγεσία αρχικά το υπονόμευσε, ενώ την προηγούμενη χρονιά υπήρξε μαζική έξοδος των σχολείων των ενταγμένων στο πιλοτικό πρόγραμμα από αυτό.
 
Αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής δεν υπήρξε ποτέ, ούτε δικαιολόγηση της μαζικής αποχώρησης των σχολείων.
Αντίθετα, μετά από όλα αυτά υπήρξε αιφνιδιαστική γενίκευση της υποχρεωτικότητας του προγράμματος.
 
Ακόμη και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΔΟΕ επέκρινε τη στάση αυτή του υπουργείου Παιδείας και πρόσφερε συνδικαλιστική κάλυψη στους συλλόγους διδασκόντων και στους εκπαιδευτικούς που θα αρνηθούν να εφαρμόσουν το πρόγραμμα της «ευέλικτης ζώνης».
 
Υπάρχουν, συνεπώς, όλα εκείνα τα στοιχεία που πρέπει να οδηγήσουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν μια μάχη, απαιτώντας τουλάχιστον τα αυτονόητα και να μην «πάνε άκλαυτοι», όπως τόσες φορές στο παρελθόν.
 
Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΘα σας ξεσκίζουμε κάθε μέρα και περισσότερο
Επόμενο άρθρο Η εκδίκηση είν’ ένα πιάτο που τρώγεται κρύο

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Νοέμβρη

12 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Επέτειος μιας σπουδαίας αντιστασιακής επιχείρησης

11.11.2028: Ο μάρτυρας Νουρ αλ-Ντιν Μπάρακα και οι σύντροφοί του ξεπάτωσαν μια ομάδα σιωναζιστών κατασκόπων

11 Νοέ 2025, 23:37
Πολιτική

Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

11 Νοέ 2025, 21:06
Διεθνή

Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ

11 Νοέ 2025, 19:51
Καταστολή

Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου

11 Νοέ 2025, 19:29
Πολιτισμός

Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς

11 Νοέ 2025, 17:16
Κόντρες

Αυτή και τα… άβατάρ της

11 Νοέ 2025, 12:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

11 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών

10 Νοέ 2025, 20:17
Διεθνή

Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»

Συνέντευξη του ηγετικού στελέχους της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Τζιχάντ

10 Νοέ 2025, 19:21
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Νοέμβρη

Ημέρα κατά της πνευμονίας.

Αυστρία: Ημέρα δημοκρατίας (1918).

1873: Διαδήλωση φοιτητών στα Προπύλαια διαλύεται από το ιππικό και με τη χρήση -για πρώτη φορά- πυροσβεστικών αντλιών.

1968: Εξι καταδίκες μελών της ΔΑ στη Θεσσαλονίκη.

1969: Ο Τζον Λένον αρνείται να παραλάβει μετάλλιο της βασίλισσας Ελισάβετ, διαμαρτυρόμενος για το Βιετνάμ.

1979: Καταδικάζεται ο ακροδεξιός βομβιστής Ν. Παναγόπουλος σε κάθειρξη 25 χρόνων.

1980: Βόμβες (ΕΛΑ) στα super markets «Δήμητρα» (Αμπελόκηποι) και «Μαρινόπουλος» (Δροσοπούλου).

1981: Η 17 Νοέμβρη καθιερώνεται ως επίσημη σχολική εορτή.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo