Να «γλυκάνει» το πέρασμα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση και να περιορίσει τις αντιστάσεις επιδιώκει το υπουργείο Παιδείας.
Το καλοκαίρι ολοκληρώθηκε η φάση της αξιολόγησης των μεγαλοστελεχών, που είναι αποφασιστικά και σημαντικά γρανάζια του διοικητικού μηχανισμού και του περάσματος και της τήρησης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι κλήθηκαν να υποβάλουν φάκελο αξιολόγησή τους, ώστε να αξιολογηθούν. Δεν έχουμε, βεβαίως, αυταπάτες ότι θα αξιολογηθούν με βάση την μέγιστη αφοσίωσή τους στην κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική, με βάση το κατά πόσο απεδείχθησαν πιστά σκυλιά των αφεντικών τους.
Αλλωστε, σ’ αυτά τα πόστα δεν διαλέγει να πάει κανείς «παραστρατημένος», κανείς «ανυποψίαστος». Οι προσπάθειες δε των απλών εκπαιδευτικών να ματαιώσουν τα σχετικά σεμινάρια επιμόρφωσης και η πραγματοποίησή τους με κλούβες και ΜΑΤ, απέσπασε από τους Σχολικούς Συμβούλους, που τάχα είναι στο πλευρό των εκπαιδευτικών, και το τελευταίο φύλλο συκής.
Στις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας, θα κληθούν και οι διευθυντές των σχολείων να υποβάλουν τη σχετική έκθεση αυτοαξιολόγησής τους και στη συνέχεια όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν.
Με την πονηρή αυτή τακτική, σπάζοντας τη διαδικασία σε κομμάτια και δίνοντας σε πρώτη φάση τη δυνατότητα να αξιολογηθούν μόνο όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν, το υπουργείο Παιδείας, ευελπιστεί ότι θα περάσει τα σχέδιά του, της αξιολόγησης όλων των εκπαιδευτικών χωρίς εξαίρεση. Ψάχνει για «πρόθυμους», που θα βάλουν πλάτη στο σχεδιασμό, επειδή έχουν μελλοντικά σχέδια προαγωγής σε θέση στελέχους ή επειδή έχουν ακόμη αυταπάτες για την ουσία του εγχειρήματος.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι η διαδικασία της αξιολόγησης γενικά στο Δημόσιο από το Μητσοτάκη συνάντησε ως τώρα σημαντική αντίσταση από τους εργαζόμενους σ’ αυτό και δεν προχωρά, επειδή λειτουργούν σαν κόκκινο πανί και οι ποσοστώσεις (το 15% των υπαλλήλων πρέπει να κριθεί ούτως ή άλλως ανεπαρκές), παρά τα φτιασιδώματα.
Το γεγονός αυτό, που ήρθε να προστεθεί στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών όλο το προηγούμενο διάστημα, δυσκόλεψε το κλίμα και τις απόπειρες αξιολόγησης και στην εκπαίδευση, εξ ου και η επιλογή της τακτικής της σαλαμοποίησης της διαδικασίας στη δημόσια εκπαίδευση.
Μέσα σ’ αυτή την ατμόσφαιρα, η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΑΔΕΔΥ, που έχει πρόβλημα με τις ποσοστώσεις και όχι με την αξιολόγηση αυτή καθαυτή, αναγκάστηκε να πάρει απόφαση για συνέχιση της απεργίας-αποχής απ’ όλες τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης σε όλο το Δημόσιο και επεξέτεινε την «ομπρέλα» και στην εκπαίδευση (απόφαση ΓΣ της ΑΔΕΔΥ 21-8-2014).
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ακυρώσουν και το νέο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας. Δεν έχουν άλλο δρόμο αν θέλουν να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και τη συνέχιση της ύπαρξης στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων.