Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές
  • Σιωναζιστές: Οταν συντρίβεται το γκεμπελίστικο αφήγημα, πέφτει η κουρτίνα της λογοκρισίας
  • ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών
  • Οι νεοναζιστές ανοίγουν και καινούργια γραφεία – Μόνο το αντιφασιστικό κίνημα μπορεί να τους τσακίσει
  • Σαν σήμερα 16 Οκτώβρη
  • Καμαρώνουν για τα καμένα
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Το Νηπιαγωγείο στο χείλος του γκρεμού
Παιδεία

Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Το Νηπιαγωγείο στο χείλος του γκρεμού

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr2 Ιούν 2007, 00:00
Είναι γνωστό σε όλους ότι μετά από έξι εβδομάδες απεργίας των εκπαιδευτικών, ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του, στην προσπάθειά τους να δώσουν την εντύπωση ότι καταβάλλουν προσπάθειες να επιλύσουν έστω και κάποια αιτήματα των απεργών, τους πέταξαν τα ψίχουλα των 17,5 ευρώ και τη δέσμευση του ενός έτους υποχρεωτικότητας του Νηπιαγωγείου, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση του ν. 3518 το Δεκέμβρη του 2006.
 
Τη ματ πρωθυπουργική κίνηση δέχτηκε με ανακούφιση η πλειοψηφία της ΔΟΕ, η οποία ψάχνοντας να βρει τρόπους να βγει απ΄ τα αδιέξοδα, τη διεμήνυσε ως νίκη του κινήματος και δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου να διασφαλίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις εφαρμογής ενός καθαρά Δημόσιου και Δωρεάν υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου. Εξάλλου πρεμούρα τους δεν ήταν αυτό, αλλά το πώς θα γυρίσουν τον κόσμο στα σχολειά. Αλλά και αυτοί, που στο όνομα της δήθεν ιδεολογικής καθαρότητας και του ταξικού προσανατολισμού του κινήματος, σήκωσαν ξέχωρα μπαϊράκια μακριά και έξω από τους συγκεκριμένους λόγους που κατέβασαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς και βούλιαξαν τους δρόμους της Αθήνας και των μεγαλουπόλεων, δεν έκαναν τίποτε διαφορετικό. Ούτε καν μια καταγγελία ανοιχτή μπροστά στους συναδέλφους έξω από του Μαξίμου, που θα σηματοδοτούσε αυτήν τους την…καθαρότητα.
 
Η κυβέρνηση εν λευκώ ψήφισε το νόμο και έκτοτε δεν υπήρξε κανένας σχεδιασμός και καμιά προετοιμασία για την εφαρμογή του, όπως ίδρυση νέων δημόσιων Νηπιαγωγείων, προϋπολογισμός δαπάνης για διορισμούς Νηπιαγωγών, για υλικοτεχνική υποδομή, κ.λπ.
 
Αντίθετα στην εκπνοή του σχολικού έτους στις 4/5/2007 κατέθεσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ένα νομοσχέδιο σκούπα για τη «Δημιουργία Φορέα Διαχείρισης Ολοκληρωμένου Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης», στην ουρά του οποίου κόλλησε το άρθρο 32, που στην ουσία ακυρώνει το ν. 3518 για το υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο και αποκαλύπτει πλήρως τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον ολόκληρης της εκπαίδευσης.
 
Τι ορίζει το άρθρο αυτό; Οτι:
 
1.To σχολικό έτος 2007- 2008 δύνανται να λειτουργήσουν τμήματα νηπιαγωγείων εντός των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, που έχουν συσταθεί και λειτουργούν νόμιμα, για τη φοίτηση στην προσχολική αγωγή των νηπίων που έχουν εγγραφεί και φιλοξενηθεί σ΄ αυτούς κατά το σχολικό έτος 2006- 2007 και συμπληρώνουν την 31 Δεκεμβρίου του έτους 2007 ηλικία πέντε ετών.
 
2. Για τη λειτουργία των ανωτέρω τμημάτων το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι νηπιαγωγοί του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α). Οι ανωτέρω νηπιαγωγοί ανήκουν στο προσωπικό του παιδικού και βρεφονηπιακού σταθμού και διέπονται από τους όρους των οικείων συμβάσεων.
 
Πώς μεταφράζονται τα ανωτέρω;
 
1. Το Νηπιαγωγείο γίνεται υποχρεωτικό όχι όμως δημόσιο. Τα παιδιά εξαναγκάζονται να στραφούν στους ιδιωτικούς και δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, αφού οι υπάρχουσες δομές δεν επαρκούν για τη φοίτηση στο δημόσιο Νηπιαγωγείο (κτίρια, εκπαιδευτικό δυναμικό, κ.λπ.), στους οποίους μάλιστα οι γονείς αναγκάζονται να καταβάλλουν δίδακτρα (τροφεία), προκειμένου να αποκτήσουν τον τίτλο αποφοίτησης που είναι υποχρεωτικός για την εγγραφή στο Δημοτικό.
 
2. Το κράτος απαλλάσσεται από την υποχρέωση να καλύψει τις ανάγκες όλων των παιδιών ηλικίας 4-6, για δημόσια και δωρεάν προσχολική εκπαίδευση.
 
3. Δημιουργούνται δύο τύποι νηπιαγωγείων και δύο κατηγορίες νηπιαγωγών.
 
4. Προωθείται η απροκάλυπτη ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου, αβαντάροντας τους σχολάρχες, στους οποίους δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν περισσότερα από τα δυο τμήματα νηπιαγωγείου, που όριζε μέχρι σήμερα ο νόμος, μέσα στους παιδικούς σταθμούς.
 
Αυτές οι κινήσεις του υπουργείου αποδεικνύουν περίτρανα και το ότι η αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος δεν αφορά μόνο τα πανεπιστήμια αλλά θα αγκαλιάσει ολόκληρη την εκπαίδευση.
 
5.Ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών νηπιαγωγών οι οποίες πλέον θα διέπονται από τους όρους των συμβάσεων του κάθε δήμου και ιδιώτη. Αυτό θα σημάνει ατομικές ολιγόμηνες συμβάσεις, ελαστικές μορφές απασχόλησης, εντατικοποίηση και επέκταση εργασιακού ωραρίου, αμοιβές που θα προσδιορίζονται από την τοπική αυτοδιοίκηση, άρση της μονιμότητας.
 
6.Αμφισβητείται και ακυρώνεται ο εκπαιδευτικός και επιστημονικός ρόλος των νηπιαγωγών.
 
7. Τα Δημόσια Νηπιαγωγεία περνούν σταδιακά στους Δήμους σφραγίζοντας το πρώτο κομμάτι του παζλ της θεσμοθετημένης ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ. Θα ακολουθήσουν την ίδια κατεύθυνση Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο. Αλλωστε υπάρχει έτοιμο το νομοθετικό πλαίσιο της αποκέντρωσης που η Ν.Δ. κληρονόμησε από το ΠΑΣΟΚ από το 1994.Είναι οι περίφημοι νόμοι 2218 και 2240/1994 σύμφωνα με τους οποίους :
 
Α. Ολοι οι δημόσιοι υπάλληλοι –συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών- μετατρέπονται σε δημοτικούς και νομαρχιακούς υπαλλήλους.
 
Β. Αρκεί ένα προεδρικό διάταγμα για να μεταφερθούν και νέες αρμοδιότητες της κεντρικής διοίκησης(π.χ. αρμοδιότητες ΥΠΕΠΘ, όπως μισθοδοσία, διορισμοί, κριτήρια μεταθέσεων κ.λπ.)στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. 
 
Γ. Με το άρθρο 41 του νόμου 2218 παραχωρείται η αρμοδιότητα ίδρυσης νηπιαγωγείων στους δήμους μαζί με τις λαϊκές, τα ΚΑΠΗ, τα νεκροταφεία, κτλ.   
 
Δ. Δίνεται το δικαίωμα στους δήμους να επιβάλλουν τέλη και εισφορές ανταποδοτικού χαρακτήρα για τις υπηρεσίες και τα έργα που εξυπηρετούν τους πολίτες.
 
Είναι φανερό ότι οι νόμοι αυτοί θα αποτελέσουν το «χαλί» για το πέρασμα του συνόλου της εκπαίδευσης στους δήμους. Το Νηπιαγωγείο θα αποτελέσει το εφαλτήριο. Γίνεται σαφές ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να δείξουμε εμπιστοσύνη στις υποσχέσεις της κυβέρνησης για την προσωρινότητα (για ένα χρόνο) εφαρμογής του νόμου. Εξάλλου ούτε οι ίδιοι το εγγυώνται αφού εξυπηρετεί τους απώτερους στόχους τους που είναι η απαλλαγή του κράτους από το βάρος δαπανών σε μη παραγωγικούς τομείς όπως είναι η παιδεία και η κοινωνική πρόνοια.
 
Στα παραπάνω συμφωνεί εξάλλου και το ΠΑΣΟΚ που ήταν και ο πρώτος Νομοθέτης. Στις «15 δεσμεύσεις μας για την Παιδεία», Ελευθεροτυπία 14.1.2007 αναφέρεται:»προσχολική εκπαίδευση για όλους. Το ΠΑΣΟΚ εγγυάται την προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών στηρίζοντας την ανάπτυξη των δημόσιων Νηπιαγωγείων ή ακόμα και συμπληρώνοντας ένα σημαντικό μέρος του κόστους που πληρώνει η ελληνική οικογένεια σήμερα σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία».
 
Κατ’ αντιστοιχία των κομμάτων εξουσίας η πλειοψηφία της ΔΟΕ(ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) αρνείται ακόμα και σήμερα –παρά τη δραματική τροπή που πήρε η ρύθμιση για το υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο- να συνδέσει το αίτημα για 2/χρονο υποχρεωτικό, Δημόσιο, Δωρεάν νηπιαγωγείο με την κατάργηση των νόμων της Αποκέντρωσης.
ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 
Η έως τώρα άρνηση καθιέρωσης της υποχρεωτικότητας, η αντιμετώπιση του νηπιαγωγείου ως απόπαιδου της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η εμπλοκή κατά καιρούς του ρόλου της/του νηπιαγωγού με τον ρόλο άλλων ειδικοτήτων που απασχολούνται κυρίως στους παιδικούς σταθμούς, οι «αριστερές» θεωρίες περί «παιδικών Κέντρων» κ.λπ., δημιούργησαν ένα θολό τοπίο γύρω από το ρόλο και τους σκοπούς του νηπιαγωγείου.
 
Είναι δεδομένο ότι εκπαίδευση είναι η ανάπτυξη των σωματικών- διανοητικών και ηθικών δυνάμεων του παιδιού. Είναι η μετάδοση και αφομοίωση γνώσεων, μεθόδων και συνηθειών που αποτελούν βασικό μέσω προετοιμασίας για τη ζωή.
Κατά τη διαδικασία δε της εκπαίδευσης πραγματώνονται οι στόχοι της μόρφωσης και της αγωγής.
 
Αντίθετα «αγωγή» είναι μια ευρύτερη έννοια και έχει να κάνει με τη σκόπιμη και συστηματική διάπλαση της προσωπικότητας με στόχο την ενεργητική συμμετοχή στη δημόσια, οικονομική και πολιτιστική ζωή.
 
Υπ’ αυτήν την έννοια η αγωγή εμφανίζεται ως αποτέλεσμα της δραστηριότητας της οικογένειας, του σχολείου, των προσχολικών και εξωσχολικών οργανώσεων και της κοινωνίας στο σύνολό της.
 
Είναι λοιπόν σαφές από τα παραπάνω ότι το νηπιαγωγείο πρωτίστως είναι συνδεδεμένο με το άρμα της εκπαίδευσης και είναι σχολείο, δηλαδή ίδρυμα μέσα στο οποίο παρέχεται εκπαίδευση. Δευτερευόντως δε προσφέρει αγωγή, όπως άλλωστε κάθε σχολείο και κάθε κοινωνικός σχηματισμός. Η σχετική ελευθεριότητα στο σχεδιασμό και την εφαρμογή του προγράμματός του-πράγμα άλλωστε αναπόφευκτο για τη συγκεκριμένη εκπαίδευση που αναφέρεται στην ηλικία των 4-6 ετών-δεν αναιρεί τον εκπαιδευτικό ρόλο του Νηπιαγωγείου.
 
Το να αρνούμαστε, και δικαίως, την εντατικοποίηση και τη συστηματική διδασκαλία γραφής και ανάγνωσης στο Νηπιαγωγείο(που αποδίδονται με τον όρο «σχολειοποίηση»), δεν πρέπει να σημαίνει ότι αμφισβητούμε τον εκπαιδευτικό του ρόλο και ότι αυτό είναι σχολείο.
 
Οσοι λοιπόν επικαλούνται τη «σχολειοποίηση» για να αρνηθούν τον εκπαιδευτικό ρόλο του νηπιαγωγείου δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να το ρίχνουν βορά στους δήμους, όπου παρέχεται αποκλειστικά ασφαλής διαμονή, φροντίδα και μέριμνα των παιδιών.
 
Βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε έννοιες όπως εκπαίδευση, αγωγή, διαπαιδαγώγηση, τις εννοούμε με τη σχετική έννοια του όρου, αφού κανένα σχολείο στον καπιταλισμό δεν προσφέρει ολόπλευρη μόρφωση και δεν διαμορφώνει ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Και αυτά τα βαρίδια τα κουβαλά και το Νηπιαγωγείο.
 
Αυτοί που θεωρούν ότι εξυψώνουν το νηπιαγωγείο αποδίδοντάς του μόνο ρόλο αγωγής και διαπαιδαγώγησης, που το θεωρούν ικανό να προσφέρει «ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση» υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το ρόλο της οικογένειας, το λιγότερο που κάνουν είναι να εθελοτυφλούν. Γιατί και η αγωγή προσδιορίζεται μέσα από τις συγκεκριμένες κοινωνικές σχέσεις μέσα στις οποίες ζούμε, δηλαδή τις σχέσεις εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ;
 
Από τη στιγμή που το Νηπιαγωγείο αποτελεί κομμάτι της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της Α/θμιας εκπαίδευσης, θεωρούμε σωστό να πούμε ότι:
 
– Η Δημόσια και Δωρεάν υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση αφορά τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών. Η παραχώρηση των προνηπίων στους παιδικούς σταθμούς, έστω και προσωρινά για ένα έτος αφενός αμφισβητεί τον εκπαιδευτικό ρόλο του Νηπιαγωγείου και αφετέρου αποτελεί κερκόπορτα για το πέρασμα όλων των Νηπιαγωγείων στους Δήμους. Γι’ αυτό θεωρείται επιβεβλημένη η εγγραφή όλων των παιδιών (νηπίων- προνηπίων) στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και η απαίτηση από την προϊσταμένη αρχή να ιδρυθούν νέα τμήματα ή νέα Νηπιαγωγεία όπου αυτό είναι αναγκαίο.
 
– Χώρος παροχής της Προσχολικής Εκπαίδευσης είναι το Δημόσιο Νηπιαγωγείο.
 
– Αποκλειστικός φορέας ευθύνης και παροχής της είναι το ΥΠΕΠΘ.
 
– Η Εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο παρέχεται από εκπαιδευτικούς μόνο με πτυχίο των πρώην Σχολών Νηπιαγωγών και των Παιδαγωγικών Τμημάτων των ΑΕΙ. Ο διακριτός ρόλος Νηπιαγωγού- Βρεφονηπιοκόμου είναι επιβεβλημένος, διότι απορρέει από τις συγκεκριμένες Ακαδημαϊκές σπουδές και το συγκεκριμένο έργο που επιτελούν. Είναι θεμιτή η διεκδίκηση αναβάθμισης σε Πανεπιστημιακό Επίπεδο των σπουδών από κλάδους εργαζομένων, όμως αυτό δε σημαίνει και ταύτιση ρόλων και πτυχίων.

Γι’ αυτό απαιτούμε:
 
1. Αμεση εφαρμογή του ν. 3518/2006 για την Υποχρεωτικότητα στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. ΟΧΙ στην ακύρωση του νόμου με οποιαδήποτε μορφή . ΟΧΙ στη λειτουργία Νηπιαγωγείων στους ιδιωτικούς και δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, ακόμα κι αν είναι υπεύθυνο το ΥΠΕΠΘ.
 
2. Κατάργηση των νόμων για την ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ, 2218 και 2240/94.

3. 2/χρονη Υποχρεωτική, Δημόσια και Δωρεάν Προσχολική Εκπαίδευση.

4. Μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα (1/15).

5. Ιδρυση νέων Νηπιαγωγείων.

6. Διορισμοί Νηπιαγωγών( με βάση τις πραγματικές ανάγκες και το χρόνο λήψης του πτυχίου).

7. Ενιαίος κτιριακός σχεδιασμός Δημοτικών- Νηπιαγωγείων (λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους).

8. Αύξηση των δαπανών του προϋπολογισμού για την Παιδεία στο 15%.

ΑΣΕ
Περιστέρι 21/5/2007

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Τρίτη, 30.5.07
Επόμενο άρθρο

Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Μαύρα μαντάτα

Σχετικά Αρθρα

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

Παιδεία 16 Οκτ 2025, 13:09

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

Καταστολή 16 Οκτ 2025, 10:48

«Ξέπλυμα» των σιωναζιστών μέσα από συνέδριο της «Διεθνούς Εταιρείας Σωκρατικών Μελετών ‘’Socratica VI’’»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 18:13

Κινητοποίηση στα Προπύλαια για τα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών – Ο Πρύτανης έκανε τον «Κινέζο»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 10:56

Tα ΜΑΤ έζωσαν τα Προπύλαια

Συγκέντρωση έξω από την Πρυτανεία ενάντια στα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών

Καταστολή 13 Οκτ 2025, 11:53

Μουσικό Σχολείο Αθήνας: Πρακτορείο ακυρώνει στο παρά πέντε δρομολόγιο μεταφοράς μαθητών

Απελπισία και οργή από γονείς και μαθητές

Παιδεία 10 Οκτ 2025, 07:58
Ροή Ειδήσεων
Παιδεία

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

16 Οκτ 2025, 13:09
Διεθνή

Σιωναζιστές: Οταν συντρίβεται το γκεμπελίστικο αφήγημα, πέφτει η κουρτίνα της λογοκρισίας

16 Οκτ 2025, 13:01
Καταστολή

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

16 Οκτ 2025, 10:48
Πολιτική

Οι νεοναζιστές ανοίγουν και καινούργια γραφεία – Μόνο το αντιφασιστικό κίνημα μπορεί να τους τσακίσει

16 Οκτ 2025, 10:43
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Οκτώβρη

16 Οκτ 2025, 00:01
Κόντρες

Καμαρώνουν για τα καμένα

15 Οκτ 2025, 22:14
Διεθνή

Ενας ξεχωριστός απελευθερωμένος κρατούμενος: Ο Σαμαρίτης Νάντερ Σαντάκα

15 Οκτ 2025, 20:50
Διεθνή

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Οι σιωναζιστές αποποιούνται τους δωσίλογους ακόμα και αν υπηρετούσαν στο στρατό τους!

15 Οκτ 2025, 20:10
Αγροτικά

Ευλογιά αιγοπροβάτων: «Μαϊμουδίζουν» τα στοιχεία για να δείξουν ανύπαρκτη αποκλιμάκωση

15 Οκτ 2025, 15:03
Υγεία

ΜΑΤ και χημικά ενάντια στους υγειονομικούς στο «Αττικόν»

15 Οκτ 2025, 14:33
Αθλητισμός

Καμιά ανοχή στους σιωναζιστές – Το Ούντινε έδειξε το δρόμο

15 Οκτ 2025, 12:18
Αθλητισμός

Ενα τραγούδι απ’ τ’ Αλγέρι

15 Οκτ 2025, 11:08
Διεθνή

Γάζα: Μαζί με τους δωσίλογους τσακίζονται και οι τοκογλύφοι

Ο Μαχμούντ Αμπάς ανέλαβε την προστασία των δωσίλογων

15 Οκτ 2025, 10:19
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Οκτώβρη

15 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Παλαιστίνιοι κρατούμενοι: Οσοι δεν βγήκαμε τώρα, θα βγούμε την επόμενη φορά χάρη στην Αντίσταση

14 Οκτ 2025, 22:44
Υγεία

«Υποδοχή» ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείο «Αττικόν» στους Μητσοτάκη-Γεωργιάδη

14 Οκτ 2025, 20:43
Διεθνή

Aυτή είναι η παλαιστινιακή οικογένεια

14 Οκτ 2025, 19:24
Παιδεία

«Ξέπλυμα» των σιωναζιστών μέσα από συνέδριο της «Διεθνούς Εταιρείας Σωκρατικών Μελετών ‘’Socratica VI’’»

14 Οκτ 2025, 18:13
Πολιτική

Ο Μητσοτάκης θέλει να βάλει το στρατό στην αστυνομική καταστολή!

14 Οκτ 2025, 17:59
Παιδεία

Κινητοποίηση στα Προπύλαια για τα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών – Ο Πρύτανης έκανε τον «Κινέζο»

14 Οκτ 2025, 10:56
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Οκτώβρη

Ημέρα άρτου.

Ημέρα διατροφής.

Ημέρα υπέρ της υγιούς σπονδυλικής στήλης.

Τζαμάικα: Ημέρα εθνικών ηρώων.

1940: Οι ναζί ιδρύουν το γκέτο της Βαρσοβίας.

1945: Αιματηρή συμπλοκή με χειροβομβίδες μεταξύ μοναρχικών και κομμουνιστών στο Γαλάτσι.

1945: Ιδρύεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων του ΟΗΕ.

1946: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού στη Νυρεμβέργη με την κατηγορία των εγκλημάτων πολέμου δέκα υψηλόβαθμοι αξιωματικοί των ναζί.

1964: Η Κίνα γίνεται η πέμπτη πυρηνική δύναμη στον κόσμο.

1967: Βόμβα στο «Πι-Εξ» της Συγγρού.

1977: Εμπρησμός των γραφείων της «Αυγής» από νεοφασίστες.

1994: Σε δημοψήφισμα στη Φιλανδία οι πολίτες τάσσονται υπέρ της ένταξης στην ΕΕ με 56,5%.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    17Ν
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Εφετείο 17Ν
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    ΕΛΑ
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Ποιοι είμαστε
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Επικοινωνία
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Όροι χρήσης
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Ποιοι είμαστε
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Επικοινωνία
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo