Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Οι ρώσοι, οι κινέζοι, οι αμερικάνοι ιμπεριαλιστές και η μπανανία Ελλάδα
  • Λιμάνι Ελευσίνας: Ο Θεοδωρικάκος, η Γκιλφόιλ και η αποθέωση του ραγιαδισμού
  • Ματαιώθηκε εκδήλωση σιωνιστικής εταιρίας στο Ηράκλειο
  • Ο Αρειος Πάγος θεωρεί αξιόπιστο τον ναζί Πλεύρη!
  • Σαν σήμερα 21 Νοέμβρη
  • Θα ζήλευε και ο Πινόκιο
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Νέες αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία
Παιδεία

Νέες αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr4 Σεπ 2010, 00:00

Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων έγιναν αφορμή για να δώσει η Διαμαντοπούλου το περίγραμμα των αλλαγών που σχεδιάζονται για το Λύκειο, τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τον λεγόμενο «χωροταξικό σχεδιασμό» της.

Συγκεκριμένα ανακοίνωσε:
– «Πάμε στην αλλαγή του Λυκείου με 4 μαθήματα, με εργασίες, όχι απλά με εξετάσεις, με συνολικές δραστηριότητες των παιδιών, με μαθήματα επιλογής.  Αυτό συνδέεται με την αλλαγή στα Πανεπιστήμια. Το παιδί θα μπαίνει σε σχολή και όχι σε τμήμα και θα μπορεί να κινηθεί και να κάνει και άλλες επιλογές.  Το πώς πάει από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο, θα συνδέεται  με το συνολικό του βαθμό, όχι μόνο από μια εξέταση. Το Πανεπιστήμιο θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η συγκεκριμένη σχολή και τι συντελεστή βάζει σε κάθε μάθημα.

Η αλλαγή θα αφορά τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου Α’  Λυκείου. Στόχος είναι η αλλαγή  να γίνει ομαλά την επόμενη χρονιά».

Το «νέο» Λύκειο υποτάσσεται στις «νέες ανάγκες», που διαμορφώνουν το κεφάλαιο και η αγορά εργασίας. Απογυμνώνεται από κάθε εναπομείναν ψήγμα γνώσης και προσανατολίζεται σταθερά στην αποκλειστική κατάκτηση δεξιοτήτων, εκπαιδεύοντας και διαπαιδαγωγώντας τον άνθρωπο της μερικής δεξιότητας, που ως αυριανός εργαζόμενος θα πληροί τις προϋποθέσεις του ευέλικτου, φθηνού, ανταγωνιστικού απασχολήσιμου. Η έμφαση στα μαθήματα επιλογής με ταυτόχρονο περιορισμό των υποχρεωτικών μαθημάτων συντηρεί και ενισχύει τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του Λυκείου (ό,τι τέλος πάντων είχε απομείνει από αυτόν) και τον κατακερματισμό του, βάζοντας ένα επιπλέον λιθαράκι στον ταξικό διαχωρισμό των μαθητών. Προωθείται κοντολογίς η διαφοροποίηση των μαθητών, η οποία, προφανώς, έχει να κάνει με την ταξική τους προέλευση, που καθορίζει αποφασιστικά τα «ενδιαφέροντα» και τις «προτιμήσεις» τους. Η επιλογή των μαθημάτων θα συνδέεται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι σαφές ότι το Λύκειο δεν αποδεσμεύεται από την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και παραμένει υποταγμένο σε αυτή, συντηρώντας την παραπαιδεία. Απλά, επιλέγεται ένα νέο μοντέλο, όπου η αξιολόγηση των μαθητών είναι συστηματική και σε καθημερινή βάση, αφού δεν στηρίζεται μόνο στις εξετάσεις, αλλά και σε εργασίες και «στο συνολικό έργο και τη συνολική προσπάθεια» των μαθητών, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις της Διαμαντοπούλου. Επιλέγεται, δηλαδή, ένας τρόπος συνολικού φακελώματος των μαθητών, αφού θα αξιολογείται ακόμη και «η συμμετοχή σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές εκδηλώσεις» (ερώτημα αφελούς: πώς θα αξιολογείται π.χ. ένας μαθητής που συμμετέχει δραστήρια στο κίνημα, τις μαθητικές καταλήψεις, κ.λπ.;). Ο ορισμός από τα Πανεπιστήμια των μαθημάτων στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές για την εισαγωγή τους σε αυτά, καθώς και των συντελεστών πρόσβασης σε καθένα από αυτά τα μαθήματα, προδιαγράφουν εξετάσεις εισαγωγής πολλών ταχυτήτων, που θα βάζουν εξαρχής και καθαρά τους ταξικούς φραγμούς, θα αποδίδουν την ευθύνη επιτυχίας-αποτυχίας αποκλειστικά στον υποψήφιο και τις επιλογές του και όχι στο ίδιο το εξεταστικό σύστημα, ενώ σηματοδοτούν σαφώς και λιγότερες επιλογές σε σχολές. Η εισαγωγή σε Σχολή και όχι σε Τμήμα, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση του ευρωπαϊκού συστήματος ECTS με βάση τις διδακτικές μονάδες, μετατρέπει τις πανεπιστημιακές σπουδές σε «σούπα», και οδηγεί σε διάφορα «πτυχία», που καθορίζονται από τις ατομικές διαδρομές των φοιτητών, με βάση τις επιλογές τους στη συλλογή διδακτικών μονάδων.

– «Υπάρχει ένας αριθμός ΤΕΙ – και εδώ θα πρέπει να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις- που δεν είναι ελκυστικά, δεν είχαν προτιμήσεις . Διαμορφώνεται – όπως γίνεται σε άλλες χώρες –  ένα καθεστώς ελεύθερης πρόσβασης,  δηλαδή ο υποψήφιος να μπορεί  με το απολυτήριο Λυκείου να πάει στις σχολές χωρίς να χρειάζεται να περάσει από τη διαδικασία αριστείας των εξετάσεων. Οι εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός.  

Δεν υπάρχει στην κυβέρνηση καμία σκέψη επαναφοράς της βάσης  του 10, καθώς το μέτρο είναι αποσπασματικό και δεν οδήγησε σε αναβάθμιση της Παιδείας. Χιλιάδες θέσεις έμεναν κενές, ενώ μέχρι πρόσφατα άνοιγαν νέα τμήματα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ».

Η υπουργός Παιδείας ψεύδεται ασύστολα, όταν ταυτίζει την ελεύθερη πρόσβαση (που τάχαμου επικρατεί ως τάση στις ευρωπαϊκές χώρες) με την καρικατούρα που επιδιώκει να στήσει το υπουργείο Παιδείας με τις σχολές και τα τμήματα των ΤΕΙ που έμειναν στα αζήτητα. Η εξαγγελία της ταυτίζεται με παλαιότερη πρόταση του Πανάρετου, για την οποία, μάλιστα, σφάχτηκαν στο υπουργείο Παιδείας, χρεώνοντας τον υφυπουργό «με προσωπικές απόψεις». Το πουλέν, όμως, του Γ. Παπανδρέου, που τότε θύμιζε ότι η πρότασή του πρωτοδιατυπώθηκε από τον ίδιο τον ΓΑΠ το 1995, στο πλαίσιο των συζητήσεων για την αναθεώρηση του Συντάγματος, επέβαλε τις απόψεις του. Σύμφωνα με αυτές (στις οποίες καταστάλαξε μετά την επίσκεψή του στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ), τα «αζήτητα» ΤΕΙ μπορούν κάλλιστα να μετατραπούν σε «τοπικά κολέγια», κατά το αμερικανικό πρότυπο. Τα χαρακτηριστικά τους είναι: η εισαγωγή στα τοπικά κολέγια γίνεται ε-λεύθερα, οι σπουδές σε αυτά είναι από ένα εξάμηνο μέχρι τρία χρόνια, παρέχουν τίτλο σπουδών, όσοι θέλουν να μεταπηδήσουν στα Πανεπιστήμια πρέπει να συμπληρώσουν διετή κύκλο σπουδών, οι σπουδαστές καταβάλλουν δίδακτρα, οι διδάσκοντες επιλέγονται τοπικά και πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον μάστερ, ενώ για τους διδάσκοντες τεχνικά θέματα δεν απαιτείται πτυχίο, η διαδρομή τοπικό κολέγιο-Πανεπιστήμιο είναι μια από τις χαρακτηριστικότερες εκφάνσεις της κινητικότητας μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, οι εκπαιδευτικές μονάδες που αποκτήθηκαν στο «τοπικό κολέγιο» μεταφέρονται στο Πανεπιστήμιο και μετρούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου, τα «τοπικά κολέγια» είναι αποκλειστικά εκπαιδευτικές μονάδες και όχι ερευνητικές. Η ουσία αυτής της πρότασης βρίσκεται σε αυτό που ο ίδιος ο υφυπουργός Παιδείας Πανάρετος κρίνει σκόπιμο να υπογραμμίσει, ότι «ένας από τους λόγους που τα κολέγια είναι τόσο σημαντικά, είναι ότι στοιχίζει στην πολιτεία πολύ λιγότερο να πειραματιστεί με ένα νέο τοπικό κολέγιο παρά με ένα πανεπιστήμιο», αφού «η διαφορά μεγέθους στις απαιτούμενες επενδύσεις είναι τεράστια». Βρίσκεται στις εκτιμήσεις του ότι έτσι «θα αποκλιμακωθεί ο “πληθωρισμός” στη ζήτηση πανεπιστημιακών σπουδών» και ότι «καμιά σχέση δεν έχει η πρόταση αυτή με την ελεύθερη πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, γιατί εκεί θα έπρεπε να εισαχ-    θούν σε πανεπιστημιακές σχολές που δεν έχουν υποδομές μαζικής ανώτατης εκπαίδευσης». Βρίσκεται στην ομολογία του ότι «η τοπική αυτοδιοίκηση και η κοινωνία θα μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στη λειτουργία των τοπικών κολεγίων» και ότι αυτά «εξυπηρετούν» τους σκοπούς της διά βίου μάθησης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υφυπουργός Παιδείας προτείνει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να μπορούν να συνεργάζονται με τα κολέγια αυτά ή και να ιδρύουν τέτοια ως παραρτήματα, ενώ τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κολέγια, που θα λειτουργούσαν υπό την εποπτεία των αντίστοιχων ιδρυμάτων.

– «Προχωράμε σε θεμελιώδεις και διαρθρωτικές αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο χωροταξικός σχεδιασμός και η θεματική αναδιάρθρωση είναι αντικείμενο ενός πολύπλοκου σχεδίου. Νέο μοντέλο διοί-κησης, νέα  προγράμματα σπουδών, αυτοτέλεια των  πανεπιστημίων, διεθνοποίηση των πανεπιστημίων,  και την αξιολόγηση προϋπόθεση για την χρηματοδότηση των πανεπιστημίων.
 
 «Καλλικράτης» στην Παιδεία- με συγχωνεύσεις και αλλαγές αντικειμένου και όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και σε Πανεπιστημιακές Σχολές».

Η κυβέρνηση επιθυμεί την αμερικανοποίηση του ελληνικού Πανεπιστήμιου. Αυτή περιλαμβάνει: 1) Αμερικανικής έμπνευσης μοντέλο διοίκησης. Τις πρυτανικές αρχές αντικαθιστά το Συμβούλιο Διοίκησης που θα διαμορφώνει τις «στρατηγικές επιλογές και κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων», ενώ οι τωρινές διοικήσεις θα ασχολούνται «αμιγώς με τα ακαδημαϊκά θέματα» τα οποία, βεβαίως δεν παραμένουν αλώβητα, αφού δεν μπορούν να ξεκοπούν από τις στρατηγικές επιλογές και τον προσανατολισμό του Πανεπιστήμιου. Στο Συμβούλιο αυτό θα υπάρχει «επιστημονική και κοινωνική συμμετοχή». Κοντολογίς, τα Πανεπιστήμια παραδίνονται στις επιχειρήσεις, εκπρόσωποι των οποίων θα συμμετέχουν και στις διοικήσεις τους, καθορίζοντας και τον προσανατολισμό τους (προφανώς οι δυνάμεις αυτές θα κατέχουν την πλειοψηφία). 2) Στα Πανεπιστήμια περιέρχεται η πλήρης διαχείριση των οικονομικών, περιλαμβανομένης και της μισθοδοσίας και η χρηματοδότηση από το κράτος γίνεται επί τη βάσει προγραμματικών συμφωνιών. Η ρύθμιση αυτή είναι σίγουρο ότι θα επιφέρει τον οικονομικό θάνατο των δημόσιων Πανεπιστημίων. Το κράτος εξοφλά την υποχρέωσή του με την εξευτελιστική υποχρηματοδότηση, που παραμένει ως έχει, όπως δήλωσε η Διαμαντοπούλου και προτρέπει τα Πανεπιστήμια να κόψουν από κει και πέρα το λαιμό τους και να τα βγάλουν πέρα μόνα τους με τις αυξημένες υποχρεώσεις τους. Η κατάσταση αυτή θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη μαζική προσφυγή σε κάθε είδους «χορηγούς» και στο σφιχτό εναγκαλισμό με τις επιχειρήσεις. Η «αξιολόγηση», που είναι αναπόσπαστο μέρος των προγραμματικών συμφωνιών, η «κοινωνική λογοδοσία», η «αποτελεσματικότητα» αφορούν τη λογοδοσία προς το κεφάλαιο και τις επιχειρήσεις του, που θα βάζουν τα λεφτά τους στα Ιδρύματα, επιδιώκοντας να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους είτε με τα αποτελέσματα της κατευθυνόμενης έρευνας, είτε με την παραγωγή κατάλληλα εκπαιδευμένου και διαπαιδαγωγημένου στελεχικού δυναμικού. Η δε διαχείριση και της μισθοδοσίας του προσωπικού και των διδασκόντων αποκλειστικά από τα ίδια τα Πανεπιστήμια, στο πλαίσιο της οικονομικής ασφυξίας που περιγράψαμε, είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει μαζικά σε προσλήψεις συμβασιούχων, ενώ μπορεί να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για να αποτελέσουν οι μισθοί αντικείμενο ξεχωριστής διαπραγμάτευσης με κάθε Ιδρυμα. 3) Την καθιέρωση κάρτας για τους φοιτητές, με βάση την οποία θα έχουν πρόσβαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Οι παροχές προς τους φοιτητές (σίτιση, στέγαση, κ.λπ.) θα γίνονται αποκλειστικά από τα ίδια τα Πανεπιστήμια. Ο οικονομικός θάνατος των Πανεπιστημίων, όπως ήταν αναμενόμενο, απλώνει τα φτερά του και πάνω από τους φοιτητές… 4) Την ενίσχυση των διεθνών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, ώστε να προσελκύονται ξένοι φοιτητές. Τα Πανεπιστήμια δηλαδή πρέπει να σκαρώνουν προγράμματα για την προσέλκυση ξένων φοιτητών-πελατών (προφανώς με δίδακτρα για να ενισχύουν τα ισχνά οικονομικά τους), σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Μπολόνια. 5) Τη δημιουργία ακαδημαϊκών εδρών ΔΕΠ με χορηγίες. Ο Παπανδρέου ξεσάλωσε τελείως και επιχειρεί να επιβάλλει στα ελληνικά Πανεπιστήμια ό,τι ισχύει στη μητρόπολη του ιμπεριαλισμού.

Η δε χωροταξική και θεματική αναδιάρθρωση (λειτουργική ενοποίηση), ο εκπαιδευτικός «Καλλικράτης», προαναγγέλλει σαρωτικές αλλαγές με συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων, Σχολών και Ιδρυμάτων. Η τρόικα απαιτεί στραγγαλισμό των δημόσιων δαπανών, γι’ αυτό και στη γκιλοτίνα στήνεται ολόκληρος ο εκπαιδευτικός ιστός της χώρας.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΔάσκαλε που δίδασκες
Επόμενο άρθρο 4μηνη Οικονομική Εξόρμηση για τη στήριξη της «Κόντρας»

Σχετικά Αρθρα

Πάνω από 200 κενά στα σχολεία, άρνηση χορήγησης αδειών, απλήρωτες Προϊσταμένες για διοικητικό έργο και άθλιες αναφορές για πειθαρχικά και ποινές!

Καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «O Σωκράτης» - Παράσταση Διαμαρτυρίας στη ΔΙ.Π.Ε. Αν. Αττικής Πέμπτη 20/11 στις 14:00

Παιδεία 20 Νοέ 2025, 14:01

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Παιδεία 19 Νοέ 2025, 14:37

Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές: τρεις συν μία εξετάσεις για να μπεις στα ΑΕΙ

Παιδεία 15 Νοέ 2025, 19:32

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατεία της ΟΙΕΛΕ απροκάλυπτος υπερασπιστής των σχολαρχών και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας

Εργατικά 12 Νοέ 2025, 17:34

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50
Ροή Ειδήσεων
Πολιτική

Οι ρώσοι, οι κινέζοι, οι αμερικάνοι ιμπεριαλιστές και η μπανανία Ελλάδα

21 Νοέ 2025, 19:19
Οικονομία

ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟ

Λιμάνι Ελευσίνας: Ο Θεοδωρικάκος, η Γκιλφόιλ και η αποθέωση του ραγιαδισμού

21 Νοέ 2025, 17:53
Πολιτική

Ματαιώθηκε εκδήλωση σιωνιστικής εταιρίας στο Ηράκλειο

Χάρη στην καίρια παρέμβαση του κινήματος αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό και την Αντίστασή του

21 Νοέ 2025, 13:58
Κόντρες

Ο Αρειος Πάγος θεωρεί αξιόπιστο τον ναζί Πλεύρη!

21 Νοέ 2025, 13:38
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Νοέμβρη

21 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτική

Θα ζήλευε και ο Πινόκιο

20 Νοέ 2025, 22:39
Διεθνή

Γάζα: Νέα σφαγή αμάχων Παλαιστίνιων από τους σιωναζιστές

20 Νοέ 2025, 20:41
Πολιτική

Ο «Βλάχος» είναι πονηρός (και πάντα Αβερωφικός)

20 Νοέ 2025, 18:39
Πολιτική

Τραμπισμοί α’λα γκρεκ

20 Νοέ 2025, 14:57
Παιδεία

Πάνω από 200 κενά στα σχολεία, άρνηση χορήγησης αδειών, απλήρωτες Προϊσταμένες για διοικητικό έργο και άθλιες αναφορές για πειθαρχικά και ποινές!

Καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «O Σωκράτης» - Παράσταση Διαμαρτυρίας στη ΔΙ.Π.Ε. Αν. Αττικής Πέμπτη 20/11 στις 14:00

20 Νοέ 2025, 14:01
Κόντρες

Aλλo Φρανκ Πεντάντζελι, άλλο Φραπές

20 Νοέ 2025, 12:20
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Νοέμβρη

20 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστική σφαγή αμάχων σε καταυλισμό παλαιστίνιων προσφύγων στον Λίβανο

Τουλάχιστον 21 νεκροί και 94 τραυματίες

19 Νοέ 2025, 19:43
Παιδεία

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

19 Νοέ 2025, 14:37
Πολιτική

Μονόδρομος η καταδίκη των κασιδιαραίων νεοναζιστών «Σπαρτιάτες»

Αρχισε η δίκη τους σε δεύτερο βαθμό, μετά από εισαγγελική έφεση στην πρωτόδικη αθωωτική απόφαση

19 Νοέ 2025, 13:04
Πολιτισμός

Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας

Οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ υποκλίνονται στον παλαιστινιακό λαό μ' ένα καινούργιο τραγούδι

19 Νοέ 2025, 11:45
Πολιτική

ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Εισαγγελία ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δ. Κουτσούμπα, μετά από μήνυση του νεοναζιστή Κ. Πλεύρη

19 Νοέ 2025, 09:20
Διεθνή

Η Ουάσιγκτον ακυρώνει την επίσκεψη του αρχηγού του λιβανικού στρατού επειδή καταδίκασε ισραηλινές επιθέσεις

Υστερικές αντιδράσεις φιλο-σιωνιστών αμερικανών γερουσιαστών

19 Νοέ 2025, 08:31
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Νοέμβρη

19 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ψήφισμα ΣΑ του ΟΗΕ: Το παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα ενάντια στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

Κι αυτό το ψήφισμα θα μείνει στα χαρτιά

18 Νοέ 2025, 21:47
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Νοέμβρη

Ημέρα τηλεόρασης.

Ημέρα φιλοσοφίας.

Ημέρα χαιρετισμού.

1905: Ιδρύεται το Σοβιέτ Εργατών Μόσχας.

1967: 21 καταδίκες μελών του ΠΑΜ σε δίκη με 31 κατηγορούμενους.

1973: Πραξικόπημα του Δημήτρη Ιωαννίδη.

1973: Διαλύονται από τη χούντα 28 φοιτητικοί σύλλογοι σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Γιάννενα και Χανιά.

2001: Ο αστυφύλακας Γιάννης Ριζόπουλος δολοφονεί στην πλατεία Αμερικής τον 20χρονο μετανάστη από την Αλβανία Gentjan Celniku.

2006: Μετανάστης από το Μαγκρέμπ νεκρός μετά από κράτηση στο αστυνομικό τμήμα Ομόνοιας.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo