Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Βιολογική γεωργία: O φερετζές της ΕΕ για τα διατροφικά σκάνδαλα
  • Πόλη της Γάζας: Η Παλαιστινιακή Αντίσταση ΔΕΝ πρόκειται να ηττηθεί
  • Να σταματήσει η πειθαρχική δίωξη της εκπαιδευτικού Κατερίνας Πανδή
  • Κόκκινος Συναγερμός: Εξώσεις δεκάδων Εστιακών Φοιτητών στα Γιάννενα
  • Σαν σήμερα 18 Σεπτέμβρη
  • Εθνικό Απολυτήριο: Τρεις μίνι πανελλήνιες για να πάρεις το Απολυτήριο Λυκείου και άλλη μια φορά πανελλήνιες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Νέες αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία
Παιδεία

Νέες αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr4 Σεπ 2010, 00:00

Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων έγιναν αφορμή για να δώσει η Διαμαντοπούλου το περίγραμμα των αλλαγών που σχεδιάζονται για το Λύκειο, τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τον λεγόμενο «χωροταξικό σχεδιασμό» της.

Συγκεκριμένα ανακοίνωσε:
– «Πάμε στην αλλαγή του Λυκείου με 4 μαθήματα, με εργασίες, όχι απλά με εξετάσεις, με συνολικές δραστηριότητες των παιδιών, με μαθήματα επιλογής.  Αυτό συνδέεται με την αλλαγή στα Πανεπιστήμια. Το παιδί θα μπαίνει σε σχολή και όχι σε τμήμα και θα μπορεί να κινηθεί και να κάνει και άλλες επιλογές.  Το πώς πάει από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο, θα συνδέεται  με το συνολικό του βαθμό, όχι μόνο από μια εξέταση. Το Πανεπιστήμιο θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η συγκεκριμένη σχολή και τι συντελεστή βάζει σε κάθε μάθημα.

Η αλλαγή θα αφορά τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου Α’  Λυκείου. Στόχος είναι η αλλαγή  να γίνει ομαλά την επόμενη χρονιά».

Το «νέο» Λύκειο υποτάσσεται στις «νέες ανάγκες», που διαμορφώνουν το κεφάλαιο και η αγορά εργασίας. Απογυμνώνεται από κάθε εναπομείναν ψήγμα γνώσης και προσανατολίζεται σταθερά στην αποκλειστική κατάκτηση δεξιοτήτων, εκπαιδεύοντας και διαπαιδαγωγώντας τον άνθρωπο της μερικής δεξιότητας, που ως αυριανός εργαζόμενος θα πληροί τις προϋποθέσεις του ευέλικτου, φθηνού, ανταγωνιστικού απασχολήσιμου. Η έμφαση στα μαθήματα επιλογής με ταυτόχρονο περιορισμό των υποχρεωτικών μαθημάτων συντηρεί και ενισχύει τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του Λυκείου (ό,τι τέλος πάντων είχε απομείνει από αυτόν) και τον κατακερματισμό του, βάζοντας ένα επιπλέον λιθαράκι στον ταξικό διαχωρισμό των μαθητών. Προωθείται κοντολογίς η διαφοροποίηση των μαθητών, η οποία, προφανώς, έχει να κάνει με την ταξική τους προέλευση, που καθορίζει αποφασιστικά τα «ενδιαφέροντα» και τις «προτιμήσεις» τους. Η επιλογή των μαθημάτων θα συνδέεται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι σαφές ότι το Λύκειο δεν αποδεσμεύεται από την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και παραμένει υποταγμένο σε αυτή, συντηρώντας την παραπαιδεία. Απλά, επιλέγεται ένα νέο μοντέλο, όπου η αξιολόγηση των μαθητών είναι συστηματική και σε καθημερινή βάση, αφού δεν στηρίζεται μόνο στις εξετάσεις, αλλά και σε εργασίες και «στο συνολικό έργο και τη συνολική προσπάθεια» των μαθητών, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις της Διαμαντοπούλου. Επιλέγεται, δηλαδή, ένας τρόπος συνολικού φακελώματος των μαθητών, αφού θα αξιολογείται ακόμη και «η συμμετοχή σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές εκδηλώσεις» (ερώτημα αφελούς: πώς θα αξιολογείται π.χ. ένας μαθητής που συμμετέχει δραστήρια στο κίνημα, τις μαθητικές καταλήψεις, κ.λπ.;). Ο ορισμός από τα Πανεπιστήμια των μαθημάτων στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές για την εισαγωγή τους σε αυτά, καθώς και των συντελεστών πρόσβασης σε καθένα από αυτά τα μαθήματα, προδιαγράφουν εξετάσεις εισαγωγής πολλών ταχυτήτων, που θα βάζουν εξαρχής και καθαρά τους ταξικούς φραγμούς, θα αποδίδουν την ευθύνη επιτυχίας-αποτυχίας αποκλειστικά στον υποψήφιο και τις επιλογές του και όχι στο ίδιο το εξεταστικό σύστημα, ενώ σηματοδοτούν σαφώς και λιγότερες επιλογές σε σχολές. Η εισαγωγή σε Σχολή και όχι σε Τμήμα, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση του ευρωπαϊκού συστήματος ECTS με βάση τις διδακτικές μονάδες, μετατρέπει τις πανεπιστημιακές σπουδές σε «σούπα», και οδηγεί σε διάφορα «πτυχία», που καθορίζονται από τις ατομικές διαδρομές των φοιτητών, με βάση τις επιλογές τους στη συλλογή διδακτικών μονάδων.

– «Υπάρχει ένας αριθμός ΤΕΙ – και εδώ θα πρέπει να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις- που δεν είναι ελκυστικά, δεν είχαν προτιμήσεις . Διαμορφώνεται – όπως γίνεται σε άλλες χώρες –  ένα καθεστώς ελεύθερης πρόσβασης,  δηλαδή ο υποψήφιος να μπορεί  με το απολυτήριο Λυκείου να πάει στις σχολές χωρίς να χρειάζεται να περάσει από τη διαδικασία αριστείας των εξετάσεων. Οι εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός.  

Δεν υπάρχει στην κυβέρνηση καμία σκέψη επαναφοράς της βάσης  του 10, καθώς το μέτρο είναι αποσπασματικό και δεν οδήγησε σε αναβάθμιση της Παιδείας. Χιλιάδες θέσεις έμεναν κενές, ενώ μέχρι πρόσφατα άνοιγαν νέα τμήματα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ».

Η υπουργός Παιδείας ψεύδεται ασύστολα, όταν ταυτίζει την ελεύθερη πρόσβαση (που τάχαμου επικρατεί ως τάση στις ευρωπαϊκές χώρες) με την καρικατούρα που επιδιώκει να στήσει το υπουργείο Παιδείας με τις σχολές και τα τμήματα των ΤΕΙ που έμειναν στα αζήτητα. Η εξαγγελία της ταυτίζεται με παλαιότερη πρόταση του Πανάρετου, για την οποία, μάλιστα, σφάχτηκαν στο υπουργείο Παιδείας, χρεώνοντας τον υφυπουργό «με προσωπικές απόψεις». Το πουλέν, όμως, του Γ. Παπανδρέου, που τότε θύμιζε ότι η πρότασή του πρωτοδιατυπώθηκε από τον ίδιο τον ΓΑΠ το 1995, στο πλαίσιο των συζητήσεων για την αναθεώρηση του Συντάγματος, επέβαλε τις απόψεις του. Σύμφωνα με αυτές (στις οποίες καταστάλαξε μετά την επίσκεψή του στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ), τα «αζήτητα» ΤΕΙ μπορούν κάλλιστα να μετατραπούν σε «τοπικά κολέγια», κατά το αμερικανικό πρότυπο. Τα χαρακτηριστικά τους είναι: η εισαγωγή στα τοπικά κολέγια γίνεται ε-λεύθερα, οι σπουδές σε αυτά είναι από ένα εξάμηνο μέχρι τρία χρόνια, παρέχουν τίτλο σπουδών, όσοι θέλουν να μεταπηδήσουν στα Πανεπιστήμια πρέπει να συμπληρώσουν διετή κύκλο σπουδών, οι σπουδαστές καταβάλλουν δίδακτρα, οι διδάσκοντες επιλέγονται τοπικά και πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον μάστερ, ενώ για τους διδάσκοντες τεχνικά θέματα δεν απαιτείται πτυχίο, η διαδρομή τοπικό κολέγιο-Πανεπιστήμιο είναι μια από τις χαρακτηριστικότερες εκφάνσεις της κινητικότητας μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, οι εκπαιδευτικές μονάδες που αποκτήθηκαν στο «τοπικό κολέγιο» μεταφέρονται στο Πανεπιστήμιο και μετρούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου, τα «τοπικά κολέγια» είναι αποκλειστικά εκπαιδευτικές μονάδες και όχι ερευνητικές. Η ουσία αυτής της πρότασης βρίσκεται σε αυτό που ο ίδιος ο υφυπουργός Παιδείας Πανάρετος κρίνει σκόπιμο να υπογραμμίσει, ότι «ένας από τους λόγους που τα κολέγια είναι τόσο σημαντικά, είναι ότι στοιχίζει στην πολιτεία πολύ λιγότερο να πειραματιστεί με ένα νέο τοπικό κολέγιο παρά με ένα πανεπιστήμιο», αφού «η διαφορά μεγέθους στις απαιτούμενες επενδύσεις είναι τεράστια». Βρίσκεται στις εκτιμήσεις του ότι έτσι «θα αποκλιμακωθεί ο “πληθωρισμός” στη ζήτηση πανεπιστημιακών σπουδών» και ότι «καμιά σχέση δεν έχει η πρόταση αυτή με την ελεύθερη πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, γιατί εκεί θα έπρεπε να εισαχ-    θούν σε πανεπιστημιακές σχολές που δεν έχουν υποδομές μαζικής ανώτατης εκπαίδευσης». Βρίσκεται στην ομολογία του ότι «η τοπική αυτοδιοίκηση και η κοινωνία θα μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στη λειτουργία των τοπικών κολεγίων» και ότι αυτά «εξυπηρετούν» τους σκοπούς της διά βίου μάθησης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υφυπουργός Παιδείας προτείνει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να μπορούν να συνεργάζονται με τα κολέγια αυτά ή και να ιδρύουν τέτοια ως παραρτήματα, ενώ τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κολέγια, που θα λειτουργούσαν υπό την εποπτεία των αντίστοιχων ιδρυμάτων.

– «Προχωράμε σε θεμελιώδεις και διαρθρωτικές αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο χωροταξικός σχεδιασμός και η θεματική αναδιάρθρωση είναι αντικείμενο ενός πολύπλοκου σχεδίου. Νέο μοντέλο διοί-κησης, νέα  προγράμματα σπουδών, αυτοτέλεια των  πανεπιστημίων, διεθνοποίηση των πανεπιστημίων,  και την αξιολόγηση προϋπόθεση για την χρηματοδότηση των πανεπιστημίων.
 
 «Καλλικράτης» στην Παιδεία- με συγχωνεύσεις και αλλαγές αντικειμένου και όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και σε Πανεπιστημιακές Σχολές».

Η κυβέρνηση επιθυμεί την αμερικανοποίηση του ελληνικού Πανεπιστήμιου. Αυτή περιλαμβάνει: 1) Αμερικανικής έμπνευσης μοντέλο διοίκησης. Τις πρυτανικές αρχές αντικαθιστά το Συμβούλιο Διοίκησης που θα διαμορφώνει τις «στρατηγικές επιλογές και κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων», ενώ οι τωρινές διοικήσεις θα ασχολούνται «αμιγώς με τα ακαδημαϊκά θέματα» τα οποία, βεβαίως δεν παραμένουν αλώβητα, αφού δεν μπορούν να ξεκοπούν από τις στρατηγικές επιλογές και τον προσανατολισμό του Πανεπιστήμιου. Στο Συμβούλιο αυτό θα υπάρχει «επιστημονική και κοινωνική συμμετοχή». Κοντολογίς, τα Πανεπιστήμια παραδίνονται στις επιχειρήσεις, εκπρόσωποι των οποίων θα συμμετέχουν και στις διοικήσεις τους, καθορίζοντας και τον προσανατολισμό τους (προφανώς οι δυνάμεις αυτές θα κατέχουν την πλειοψηφία). 2) Στα Πανεπιστήμια περιέρχεται η πλήρης διαχείριση των οικονομικών, περιλαμβανομένης και της μισθοδοσίας και η χρηματοδότηση από το κράτος γίνεται επί τη βάσει προγραμματικών συμφωνιών. Η ρύθμιση αυτή είναι σίγουρο ότι θα επιφέρει τον οικονομικό θάνατο των δημόσιων Πανεπιστημίων. Το κράτος εξοφλά την υποχρέωσή του με την εξευτελιστική υποχρηματοδότηση, που παραμένει ως έχει, όπως δήλωσε η Διαμαντοπούλου και προτρέπει τα Πανεπιστήμια να κόψουν από κει και πέρα το λαιμό τους και να τα βγάλουν πέρα μόνα τους με τις αυξημένες υποχρεώσεις τους. Η κατάσταση αυτή θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη μαζική προσφυγή σε κάθε είδους «χορηγούς» και στο σφιχτό εναγκαλισμό με τις επιχειρήσεις. Η «αξιολόγηση», που είναι αναπόσπαστο μέρος των προγραμματικών συμφωνιών, η «κοινωνική λογοδοσία», η «αποτελεσματικότητα» αφορούν τη λογοδοσία προς το κεφάλαιο και τις επιχειρήσεις του, που θα βάζουν τα λεφτά τους στα Ιδρύματα, επιδιώκοντας να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους είτε με τα αποτελέσματα της κατευθυνόμενης έρευνας, είτε με την παραγωγή κατάλληλα εκπαιδευμένου και διαπαιδαγωγημένου στελεχικού δυναμικού. Η δε διαχείριση και της μισθοδοσίας του προσωπικού και των διδασκόντων αποκλειστικά από τα ίδια τα Πανεπιστήμια, στο πλαίσιο της οικονομικής ασφυξίας που περιγράψαμε, είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει μαζικά σε προσλήψεις συμβασιούχων, ενώ μπορεί να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για να αποτελέσουν οι μισθοί αντικείμενο ξεχωριστής διαπραγμάτευσης με κάθε Ιδρυμα. 3) Την καθιέρωση κάρτας για τους φοιτητές, με βάση την οποία θα έχουν πρόσβαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Οι παροχές προς τους φοιτητές (σίτιση, στέγαση, κ.λπ.) θα γίνονται αποκλειστικά από τα ίδια τα Πανεπιστήμια. Ο οικονομικός θάνατος των Πανεπιστημίων, όπως ήταν αναμενόμενο, απλώνει τα φτερά του και πάνω από τους φοιτητές… 4) Την ενίσχυση των διεθνών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, ώστε να προσελκύονται ξένοι φοιτητές. Τα Πανεπιστήμια δηλαδή πρέπει να σκαρώνουν προγράμματα για την προσέλκυση ξένων φοιτητών-πελατών (προφανώς με δίδακτρα για να ενισχύουν τα ισχνά οικονομικά τους), σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Μπολόνια. 5) Τη δημιουργία ακαδημαϊκών εδρών ΔΕΠ με χορηγίες. Ο Παπανδρέου ξεσάλωσε τελείως και επιχειρεί να επιβάλλει στα ελληνικά Πανεπιστήμια ό,τι ισχύει στη μητρόπολη του ιμπεριαλισμού.

Η δε χωροταξική και θεματική αναδιάρθρωση (λειτουργική ενοποίηση), ο εκπαιδευτικός «Καλλικράτης», προαναγγέλλει σαρωτικές αλλαγές με συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων, Σχολών και Ιδρυμάτων. Η τρόικα απαιτεί στραγγαλισμό των δημόσιων δαπανών, γι’ αυτό και στη γκιλοτίνα στήνεται ολόκληρος ο εκπαιδευτικός ιστός της χώρας.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΔάσκαλε που δίδασκες
Επόμενο άρθρο 4μηνη Οικονομική Εξόρμηση για τη στήριξη της «Κόντρας»

Σχετικά Αρθρα

Να σταματήσει η πειθαρχική δίωξη της εκπαιδευτικού Κατερίνας Πανδή

Εργατικά 18 Σεπ 2025, 12:01

Κόκκινος Συναγερμός: Εξώσεις δεκάδων Εστιακών Φοιτητών στα Γιάννενα

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εστιακών Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Παιδεία 18 Σεπ 2025, 11:55

Εθνικό Απολυτήριο: Τρεις μίνι πανελλήνιες για να πάρεις το Απολυτήριο Λυκείου και άλλη μια φορά πανελλήνιες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Παιδεία 17 Σεπ 2025, 21:52

Ενα ποιοτικά καινούργιο στάδιο υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ούτε καν τα προσχήματα της ψευδεπίγραφης «αριστείας»

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

Παιδεία 17 Σεπ 2025, 07:17

Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων και κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου για τα κενά

Παιδεία 16 Σεπ 2025, 12:20

Χωρίς Νηπιαγωγό και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης το 1ο τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

Παιδεία 16 Σεπ 2025, 11:11
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

Βιολογική γεωργία: O φερετζές της ΕΕ για τα διατροφικά σκάνδαλα

18 Σεπ 2025, 20:59
Διεθνή

Πόλη της Γάζας: Η Παλαιστινιακή Αντίσταση ΔΕΝ πρόκειται να ηττηθεί

Αποκαλύπτουμε τα fake news των αστικών μίντια

18 Σεπ 2025, 15:17
Εργατικά

Να σταματήσει η πειθαρχική δίωξη της εκπαιδευτικού Κατερίνας Πανδή

18 Σεπ 2025, 12:01
Παιδεία

Κόκκινος Συναγερμός: Εξώσεις δεκάδων Εστιακών Φοιτητών στα Γιάννενα

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εστιακών Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

18 Σεπ 2025, 11:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Σεπτέμβρη

18 Σεπ 2025, 00:01
Παιδεία

Εθνικό Απολυτήριο: Τρεις μίνι πανελλήνιες για να πάρεις το Απολυτήριο Λυκείου και άλλη μια φορά πανελλήνιες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

17 Σεπ 2025, 21:52
Πολιτισμός

Χιλιάδες άνθρωποι του κινηματογράφου δεσμεύονται να μποϊκοτάρουν κάθε επαγγελματική ή άλλη σχέση με τους υποστηρικτές της γενοκτονίας

Και ένα πρόστυχο κείμενο ισαποστακισμού από ισραηλινούς ντοκιμαντερίστες

17 Σεπ 2025, 21:44
Διεθνή

Είναι ο Ανθρωπος, ηλίθιοι…

Οι σιωναζιστές αποκλείεται να νικήσουν στη Γάζα

17 Σεπ 2025, 13:52
Πολιτική

Τι έχουν τα έρμα και ψοφούν, Κούλη;

17 Σεπ 2025, 12:27
Διεθνή

Ελεύθεροι πολιορκημένοι: Ενα εκατομμύριο Παλαιστίνιοι παραμένουν ακλόνητοι στην Πόλη της Γάζας και το Βορρά

17 Σεπ 2025, 08:57
Παιδεία

Ενα ποιοτικά καινούργιο στάδιο υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ούτε καν τα προσχήματα της ψευδεπίγραφης «αριστείας»

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

17 Σεπ 2025, 07:17
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Σεπτέμβρη

17 Σεπ 2025, 00:01
Αγροτικά

Ξεπέρασε κάθε όριο ο γκεμπελισμός του Τσιάρα σχετικά με την ευλογιά των αιγοπροβάτων

16 Σεπ 2025, 22:14
Καταστολή

Να αθωωθούν οι συλληφθέντες στις 6-3-2021, που προσπάθησαν να διαδηλώσουν για τον απεργό πείνας Δ. Κουφοντίνα

Δίκη αύριο στο ΙΑ Μονομελές (Ευελπίδων, κτίριο 9, αίθουσα 12)

16 Σεπ 2025, 19:31
Πολιτισμός

Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ κατήγγειλε με σφοδρότητα τους γενοκτόνους σιωναζιστές στην τελετή απονομής των Emmy

16 Σεπ 2025, 14:32
Αγροτικά

Κώστα Τσιάρα, γιατί μεγάλωσε ξαφνικά η μύτη σου;

16 Σεπ 2025, 13:46
Παιδεία

Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων και κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου για τα κενά

16 Σεπ 2025, 12:20
Αγροτικά

Kτηνοτρόφοι Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: Ψήφισμα-κόλαφος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

16 Σεπ 2025, 12:03
Παιδεία

Χωρίς Νηπιαγωγό και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης το 1ο τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

16 Σεπ 2025, 11:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Σεπτέμβρη

16 Σεπ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Σεπτέμβρη

Ημέρα ειρήνης.

Χιλή: Ημέρα ανεξαρτησίας (1810).

1793: Πλήρης χωρισμός Εκκλησίας και κράτους (Γαλλία).

1834: Η Αθήνα των επτά χιλιάδων κατοίκων γίνεται πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους.

1882: Εκδίδεται η πρώτη συνδικαλιστική εφημερίδα («Σύνδεσμος»), όργανο του σωματείου τυπογράφων (Αθήνα).

1911: Δολοφονείται ο ρώσος πρωθυπουργός Στολίπιν στην όπερα του Κιέβου από τον επαναστάτη Ντμίτρι Μπογκρόφ.

1936: Εκδοση του Ν. 117 για την καταπολέμηση του κομμουνισμού, κατάργηση των πολιτικών κομμάτων από τον Μεταξά.

1977: Βόμβα (ΕΛΑ) στον Οργανισμό Υδρευσης Θεσσαλονίκης.

1981: Καταργείται η θανατική ποινή στη Γαλλία.

2005: Διεξάγονται ιστορικές βουλευτικές εκλογές στο Αφγανιστάν για πρώτη φορά μετά από 36 χρόνια.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Οι αμερικανοί φίλοι μου είναι ζευγάρι δικηγόρων από τη Νέα Υόρκη, με ευρεία μόρφωση, ενημερωμένοι και ψηφίζουν πάντα Δημοκρατικούς. Εβραίοι που δεν θρησκεύονται. Απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα. Βρίσκονται, για τέταρτη φορά, στην Αθήνα. Και μένουν προς Λαγονήσι. Οταν τους είπα ότι η επιλογή διαμονής είναι ασύμφορη, λόγω απόστασης από το κέντρο, μου έδειξαν, στην οθόνη του κινητού, ένα αμερικανικό δημοσίευμα που σημείωνε ότι η Αθήνα είναι πλέον επικίνδυνη για τους Εβραίους. Το σχετικό ρεπορτάζ συνόδευε φωτογραφία από την «περιπολία» των αγοριών του Ρουβίκωνα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Και αφού έδωσα τις απαραίτητες, καθησυχαστικές διευκρινίσεις, με ρώτησαν αν, πράγματι, όπως διάβασαν, η ελληνική κυβέρνηση αντιγράφει τις πρακτικές του Τραμπ στο Μεταναστευτικό. Εκεί βρέθηκα σε αμηχανία…

Kώστας Γιαννακίδης (Τα Νέα)

(Φέρουν οι εβραίοι – ειδικά οι μη θρησκευόμενοι – κάποιο σημάδι στο κούτελο που να υποδηλώνει εβραϊκή καταγωγή; Οχι. Γιατί να ανησυχούν, τότε, οι υποτιθέμενοι φίλοι του Γιαννακίδη, που ούτε κιπά στο κεφάλι θα φορούν, ούτε διακριτικά με το άστρο του Δαβίδ, ούτε εβραϊκά θα μιλούν, καθόσον Αμερικανοί; Δικηγόροι είναι, άνθρωποι έξυπνοι και της πιάτσας, δεν μπορεί να μην καταλαβαίνουν ότι κανένας στο κέντρο της Αθήνας δε θα αναγνώριζε το θρήσκευμα των προγόνων τους και δεν υπήρχε περίπτωση να τους στοχοποιήσει. Είναι και το άλλο: «απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα», οπότε αν συναντούσαν φιλο-παλαιστίνιους διαδηλωτές θα αρκούσε να σηκώσουν το χέρι στο σήμα της νίκης, να τους χειροκροτήσουν ή έστω απλά να τους χαμογελάσουν. Θα μπορούσαν και να πορευτούν μαζί τους, όπως κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες αντισιωνιστές εβραίοι στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες. Δυο έξυπνοι αμερικανοί δικηγόροι δεν μπορεί να μην το ξέρουν αυτό. Οπότε για ποιο λόγο να φοβούνται και να τρέχουν να μείνουν στο Λαγονήσι – αλλά να έρχονται στην Αθήνα, που σημαίνει να αντιμετωπίζουν τον ίδιο υποτιθέμενο κίνδυνο; ‘Η οι προοδευτικοί, μη θρησκευόμενοι εβραίοι του σχολιογράφου των «Νέων» είναι σιωνισταράδες του κερατά ή είναι ανύπαρκτα πρόσωπα που τα κατασκεύασε ο Γιαννακίδης για να κάνει μια ακόμα προβοκάτσια ενάντια στο κίνημα αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους, χρίζοντάς το «αντισημιτικό». Αν ήταν να τζογάρουμε, θα στοιχηματίζαμε στο δεύτερο. Φτηνιάρικο; Ασφαλώς. Δεν έχει απομείνει, όμως, κάτι πέραν των εντελώς φτηνιάρικων για να βγάζουν το «μεροκάματο» οι ραφινάτοι -όπως νομίζουν- υποστηρικτές της σιωνιστικής πολιτικής)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo