Αναβρασμός και κινητικότητα επικρατεί σε πολλά σχολεία στις περιοχές Περιστερίου και Πετρούπολης. Τα 2ο και 4ο ΤΕΕ Περιστερίου (σχολικό συγκρότημα Χωράφα) από την αρχή του νέου έτους τελούν υπό κατάληψη, ενώ στο χορό μπήκε, στα τέλη της περασμένης εβδομάδας και το 1ο Ενιαίο Λύκειο Περιστερίου. Υπό κατάληψη τελούσαν, μέχρι τις αρχές της εβδομάδας, δύο ακόμα Ενιαία Λύκεια στον ίδιο δήμο, αλλά λόγω αντικειμενικών δυσκολιών (συστέγαση με Γυμνάσια) αναγκάστηκαν να την τερματίσουν. Παρόμοια κατάσταση και στο δήμο Πετρούπολης με σχολεία να ανοίγουν και να κλείνουν.
Εθιμοτυπικές καταλήψεις; Σε καμία περίπτωση (άλλωστε, και η χρονική στιγμή δεν συνηγορεί σε μια τέτοια εκτίμηση). Οι μαθητές, σε επαφή που είχαμε στα υπό κατάληψη σχολεία, μας μίλησαν για προβλήματα τόσο στις κτιριακές εγκαταστάσεις όσο και στην υλικοτεχνική υποδομή σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Δήμου Περιστερίου. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι μέρος του βασικού εξοπλισμού των εργαστηρίων καθώς και αρκετά συγράμματα πληρώνονται από τους ίδιους τους μαθητές των ΤΕΕ, ενώ χρήση αυτών των εργαστηρίων κάνουν τα ΙΕΚ και τρία τουλάχιστον Λύκεια ακόμα. Σε κάθε κτίριο δε συστεγάζονται δύο και τρία σχολεία μαζί δημιουργώντας μια ασφυκτική κατάσταση, ενώ οι όροι υγιεινής και ασφάλειας μόνο σαν αστεία ακούγονται στα αυτιά των παιδιών. Στοιχεία που μας δείχνουν από μια άλλη διάσταση, αυτή της υποχρηματοδότησης (πέραν, δηλαδή,της ποιότητας των προγραμμάτων σπουδών), ότι τα ΤΕΕ δημιουργήθηκαν ως χώρος συγκέντρωσης των βιαίως εκτοπισμένων από τα Λύκεια παιδιών της εργαζόμενης κοινωνίας και παραγωγής αναλώσιμου εργατικού δυναμικού.
Οι μαθητές, όμως, δεν μένουν μόνο σε αυτά τα μερικά αιτήματα. Η εναντίωση στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη γενικότερη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου κατέχει περίοπτη θέση στο πλαίσιο των αιτημάτων τους, ενώ συζητήσεις και προσπάθειες συντονισμού για κοινή δράση όλων των σχολείων του Δήμου έχουν ήδη ξεκινήσει. Μάλιστα έχουν εξαγγείλει, για τις 26/01, κλείσιμο κεντρικού δρόμου στη πλατεία Δέγλερη. Τέλος, έντονο είναι το ενδιαφέρον τους για το «διάλογο» στην παιδεία, έχοντας, όμως, πλήρη επίγνωση του ψευδεπίγραφου χαρακτήρα του.
Εν αναμονή των εξελίξεων, λοιπόν.








