Φιέστα στο 6ο Νηπιαγωγείο Παλαιού Φαλήρου διοργάνωσε ο Στυλιανίδης για να ανακοινώσει πρόγραμμα ανέγερσης «έξυπνων σχολείων» με τη Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Οι «ανάδοχοι» των βιοκλιματικών σχολείων, θα έχουν το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται τη χρήση των κτιρίων για διάστημα μέχρι και 30 ετών και το ελληνικό Δημόσιο, μέσω του ΟΣΚ, θα καταβάλλει σε αυτούς ενοίκιο (αποπληρωμή σε ετήσια βάση), όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας στο 2ο Διεθνές Συνέδριο του Economist.
H κυβέρνηση, λοιπόν, παραδίδει στους επιχειρηματίες ένα ακόμη πεδίον δόξης λαμπρόν, από το οποίο θα αποκομίζουν τεράστια κέρδη από την ανέγερση των ίδιων των σχολικών κτιρίων (με την πολιτική των υπερτιμολογήσεων) και στη συνέχεια και από την εκμετάλλευσή τους, εγκαθιστώντας μέσα σε αυτά διάφορες λειτουργίες και δραστηριότητες (ιντερνετ καφέ, πάρκινγκ, κ.λπ.), ενώ και η ίδια θα βγει ωφελημένη παρουσιάζοντας μειωμένες τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού.
Τα «έξυπνα», βιοκλιματικά σχολεία, θα έχουν, λέει, στη σκεπή γκαζόν και θα παράγουν ρεύμα με φωτοβολταϊκά συστήματα το οποίο στη συνέχεια θα πωλούν στη ΔΕΗ, θα διαθέτουν εξαερισμούς με αισθητήρες και τα ρέστα, γιατί το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, που συστηματικά και συνειδητά εγκληματούν σε βάρος του περιβάλλοντος (η προσπάθεια αναθεώρησης του άρθρου 24 του συντάγματος για την προστασία των δασών και οι εγκληματικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού, είναι μόνο δυο πολύ πρόσφατα παραδείγματα), θέλουν να αποδείξουν ότι το σέβονται.
Ο Στυλιανίδης ανακοίνωσε ότι Χρηματοοικονομικός σύμβουλος σε αυτό το πρόγραμμα θα είναι η Εθνική Τράπεζα και στη συνέχεια μια Kοινοπραξία θα αναλάβει να υλοποιήσει το έργο. Σε πρώτη φάση θα κατασκευαστούν 25 σχολεία στο νομό Αττικής, αρχικού προϋπολογισμού 150,4 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο περιλαμβάνει σχολεία σε όλη την Ελλάδα.
Ο υπουργός Παιδείας έκανε βαρύγδουπες δηλώσεις για την κατασκευή 1233 νέων σχολείων και την αναβάθμιση 500 παλαιών σχολικών κτιρίων μέσα στην πενταετία 2008-2012, προκαλώντας τη νοημοσύνη μας, όταν είναι γνωστό ότι από τα 15.000 περίπου σχολικά κτίρια σε όλη την επικράτεια, τα 4.500 έχουν ηλικία άνω των 45 ετών, όταν το 70% των Νηπιαγωγείων είναι σε μισθωμένα κτίρια, όταν η διπλοβάρδια είναι καθεστώς στις μεγάλες πόλεις και πάνω από το 85% των σχολείων δεν πληροί τους όρους υγιεινής και ασφάλειας.
Αλλά εκεί που έδωσε ρεσιτάλ υποκρισίας, ο Στυλιανίδης, ήταν όταν δήλωσε ότι «το έξυπνο σχολείο δεν είναι απλώς ένα κτίριο, αλλά μια ιδέα γύρω από την οποία επεκτείνεται όλο το σύστημα εκπαίδευσης». Και συνέχισε εξηγώντας ότι «το έξυπνο σχολείο είναι το διατμηματικό, σύγχρονο και αποτελεσματικό κτίριο, το διασυνδεδεμένο στις νέες τεχνολογίες και στο διαδίκτυο , είναι όμως και οι καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί, οι άνθρωποι που βλέπουν το ρόλο τους όχι ως επάγγελμα αλλά ως λειτούργημα, είναι οι ευαισθητοποιημένοι γονείς , είναι τα υψηλού επιπέδου αναλυτικά προγράμματα, τα ποιοτικά βιβλία».
Κι εμείς θυμηθήκαμε τις, για τέταρτη συνεχή χρονιά, μειωμένες δαπάνες για την Παιδεία, τα χιλιάδες κενά σε διδακτικό προσωπικό στα σχολεία, τα βιβλία που ακόμα δεν έχουν φθάσει σε αρκετές περιοχές της χώρας (Χίος, Χαλκίδα κ.λπ.), το σίριαλ με το βιβλίο της Ιστορίας, το σκληρό, ιταμό τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε η κυβέρνηση τον αγώνα των δασκάλων, τους μισθούς πείνας, τον τραγέλαφο της «επιμόρφωσης» στα νέα βιβλία, χωρίς τα ίδια τα σχολικά εγχειρίδια, τα «καινοτόμα» προγράμματα, που μπάζουν στα σχολεία «χορηγούς» και εταιρίες, τα νέα βιβλία που απευθύνονται μόνο σε μια ελίτ και βγάζουν άχρηστους τη μεγάλη μάζα των μαθητών, την άνθιση των φροντιστηρίων και στο Δημοτικό, τους «ευαισθητοποιημένους» γονείς που βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους και χίλια δυο άλλα δεινά της εκπαίδευσης, ο μακρύς κατάλογος των οποίων δεν έχει τέλος. Και τέλος σαν κερασάκι της «φροντίδας» του κράτους, την παράδοση του Νηπιαγωγείου σε Δήμους και ιδιώτες.
Γιούλα Γκεσούλη








