Οταν η ίδια η Διαμαντοπούλου παραδέχεται δημόσια ότι η φετινή σχολική χρονιά θα είναι η «δυσκολότερη της μεταπολίτευσης», αντιλαμβάνεστε τι έχει να γίνει από το Σεπτέμβρη στα σχολεία. Χιλιάδες θα είναι τα κενά και οι χαμένες διδακτικές ώρες, αφού οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών που ανακοινώθηκαν είναι μόνο 2.700 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια (λιγότεροι από τους μισούς περσινούς), τη στιγμή που συνταξιοδοτούνται 11.466 εκπαιδευτικοί (υπερδιπλάσιοι από τους περσινούς). Η σιδερένια φτέρνα του ΔΝΤ έλιωσε κυριολεκτικά τις ανάγκες των δημόσιων σχολείων και η κυβέρνηση έσπευσε ασμένως να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του, ποδοπατώντας τα όνειρα χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών που αγωνιούν για την επιβίωση και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, για τα οποία δήθεν κόπτεται, τονίζοντας υποκριτικά σε όλους τους τόνους «πρώτα ο μαθητής». Είναι δυνατόν να απαιτούνται για «το 2010-2011 σε όλη τη χώρα μόνο 13 νεοδιοριζόμενοι καθηγητές Αγγλικών, 11 Γαλλικών, 15 Γερμανικών…» διερωτάται εύλογα η Συντονιστική Επιτροπή Διοριστέων Εκπαιδευτικών (όλων των κατηγοριών); Είναι δυνατόν στις πρωτεύουσες των μεγαλύτερων νομών (Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Λαμία, κ.λπ.) να μην απαιτείται ούτε ένας νεοδιοριζόμενος φιλόλογος, μαθηματικός, φυσικός, χημικός;
Οι μηδαμινοί διορισμοί σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου αφήνουν τεράστιο έδαφος για προσλήψεις ειλώτων, που κατ’ ευφημισμόν αποκαλούνται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου.
Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν τμήματα 30 και 40 μαθητών (σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια αντίστοιχα), παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία, όμως, έχει φροντίσει επανειλημμένα να δηλώσει ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος για το όριο των μαθητών ανά τμήμα συν επιπλέον ένα 10%, ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου. Είναι βέβαιο ότι οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων θα δώσουν και θα πάρουν, ακόμα και σχολείων, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού «Καλλικράτη».
Το παζλ συμπληρώνουν οι περικοπές των κονδυλίων, με τα οποία επιχορηγούνται τα σχολεία μέσω των Δήμων, το αυταρχικό πλαίσιο της αξιολόγησης που επιχειρείται να στηθεί από τη φετινή χρονιά και τα «αναμορφωμένα» σχολικά προγράμματα με την εξόντωση των μικρών μαθητών (τα πρωτάκια ως τις 2 μ.μ.!).








