Τον περασμένο Μάη, με τις διαμαρτυρίες ενάντια στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων να πληθαίνουν και το υπουργείο Παιδείας να παριστάνει τον κουφό, γράφαμε:
«Ευνοημένα, όμως, είναι και τα ιδιωτικά σχολεία, στα οποία, είναι σίγουρο, ότι θα διαδραματιστούν ‘’ύποπτα’’ γεγονότα, ώστε να ευνοηθούν οι μαθητές τους. Οι σχολάρχες, με στόχο την προβολή των σχολείων τους, την ‘’εξυπηρέτηση’’ της πελατείας τους και την αύξησή της για τα επόμενα χρόνια, δεν θα διστάσουν μπροστά σε τίποτε. Ειδικά, τώρα, που δεν υπόκεινται με την αλλαγή του νόμου σε κανένα έλεγχο από το υπουργείο Παιδείας και τη διοικητική του πυραμίδα» (Κόντρα, αρ. φύλλ. 778).
Δε χρειαζόταν ιδιαίτερη φιλοσοφία για να καταλήξουμε σε αυτό το συμπέρασμα από τη στιγμή που περάσαμε από ένα σύστημα εξετάσεων που είχε, τουλάχιστον τύποις, τα στοιχεία του «αδιάβλητου», σε ένα εξεταστικό σύστημα, όπου όλα τα μαθήματα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου εξετάζονται «ενδοσχολικά», με θέματα που επιλέγονται σε ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα και σε ποσοστό 50% από τράπεζα με από τα πριν δημοσιευμένα θέματα (διευκρινίζουμε ότι δεν υποστηρίζουμε κανένα εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ γιατί σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι αυτό αποτελεί ισχυρό ταξικό φραγμό, ενώ το δικαίωμα στη μόρφωση για όλους πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο και να διαχωρίζεται από το επάγγελμα που στη συνέχεια θα ακολουθήσει κάποιος).
Αλλωστε, το νέο σύστημα προαγωγής και απόλυσης από το Λύκειο και εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ ευνοεί κυρίως τα παιδιά των ευνοημένων οικονομικά και μορφωτικά στρωμάτων και καταδικάζει εις θάνατον τα παιδιά της εργατικής τάξης. Είναι αυτά τα στρώματα, τα μεσοαστικά και μεγαλοαστικά, που στέλνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία, για τους ιδιοκτήτες των οποίων τόσα κάνει η συγκυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας.
Πριν, λοιπόν, αλέκτορα φωνήσαι, η ΟΙΕΛΕ, επικαλούμενη δημοσίευμα της εκπαιδευτικής ιστοσελίδας i-school.gr προέβη στην ακόλουθη καταγγελία:
«Πληροφορηθήκαμε ότι σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας υπήρξε παραχάραξη ενδοσχολικών διαδικασιών και πιο συγκεκριμένα της διαδικασίας που αφορά την εξέταση μαθημάτων με βάση την Τράπεζα Θεμάτων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα η διοίκηση του ιδιωτικού σχολείου παρέδιδε στις εποπτικές αρχές διαφορετικό (πλαστό) πρόγραμμα εξετάσεων από αυτό που έδινε στους μαθητές. Ενώ λοιπόν το ‘’επίσημο’’ πρόγραμμα προέβλεπε την εξέταση μαθήματος που τα θέματά του επιλέγονται από την Τράπεζα, στην πραγματικότητα οι μαθητές εξετάζονταν σε κατ’ επιλογήν μάθημα και οι καθηγητές του σχολείου επέλεγαν με την προβλεπόμενη διαδικασία θέματα από την Τράπεζα για το μάθημα που υποτίθεται ότι θα εξέταζαν εκείνη την ημέρα, τα έλυναν και εν συνεχεία τα ‘’δίδασκαν’’ στους μαθητές, οι οποίοι προσέρχονταν την επόμενη ημέρα και ‘’αρίστευαν’’ στην εξέταση των θεμάτων που είχαν με αυτή τη μέθοδο υποκλαπεί.
Οπως αντιλαμβάνεστε, με τον τρόπο αυτό παραχαράσσεται μια σημαντική ενδοσχολική διαδικασία και ταυτόχρονα παραποιούνται προαγωγικοί τίτλοι, ενώ ναρκοθετείται ο θεσμός των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς από φέτος συνυπολογίζονται για τις εξετάσεις αυτές και οι βαθμοί της Α’ Λυκείου. Η παραχάραξη αυτών των διαδικασιών, όπως είναι σαφές, θέτει ζήτημα έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών με τους οποίους πιστοποιούνται προσόντα σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο».
Ασφαλώς, η καταγγελία της ΟΙΕΛΕ είναι πολύ σοβαρή, γιατί τινάζει στον αέρα την προπαγάνδα του υπουργείου Παιδείας ότι το νέο σύστημα επιλογής είναι πιο στέρεο και σοβαρό, αφού αναβαθμίζει τον «αυτόνομο» χαρακτήρα του Λυκείου και αντικειμενικό, αφού προϋποθέτει την επιλογή θεμάτων σε ποσοστό 50% από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Οσο, όμως, και να προσπαθήσει το υπουργείο Παιδείας να ισχυριστεί ότι πρόκειται για «μεμονωμένο κρούσμα» δεν θα πείσει. Είναι να μη ραγιστεί η εικόνα, που με τόσο ζήλο τόσο καιρό φιλοτεχνούσε (γι’ αυτό και υποβάθμισε και έθαψε την καταγγελία).
Εμείς, πάντως, πιστεύουμε ότι οι ιδιοκτήτες του εν λόγω σχολείου δεν ήταν οι μόνοι επινοήσαντες το «κόλπο». Ασφαλώς τζιμάνια είναι πολλοί και οι «τρόποι» ίσως διαφέρουν, αφού η δίψα για μεγιστοποίηση του κέρδους στην «εκπαιδευτική» επιχείρησή τους είναι ακόρεστη.








